Kawarimi no jutsu

Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4233
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Jawa »

Całkiem niezła dyskusja się nam tutaj rozkręciła. Niestety kawarimi no jutsu to jeden z raczków świata Kishimoto i na jakim pbf'ie naruto byśmy nie grali zawsze w końcu pojawia się jego temat. Osobiście jestem zwolennikiem teorii, że mimo wszystko była to technika poniekąd czasoprzestrzenna. Czyli zamienialiśmy się miejscami z przedmiotem. Taka fajna sztuczka po prostu do mnie nie przemawia bo po pierwsze genin nie był w stanie wykręcić aż takiej szybkości i była to podstawowa rzecz wykonywana przez shinobi. Owszem technika "teleportacji/zamiany miejscami" też nie brzmi zbyt dobrze jako coś absolutnie fundamentalnego, ale dla mnie lepiej niż podrzucanie przedmiotu bo w sumie na cholerę to robić? Jeśli jesteśmy w stanie uniknąć ataku to to robimy zamiast tracić czas na podrzucanie przedmiotu. Oczywiście takie rozumowanie budzi niestety pewne komplikacje. Bo mamy wtedy ten czynnik bodźca w postaci ataku. Pamiętam jeszcze dyskusje bo kiedyś pojawiała się na konfie i Kan/Buka zarzucił spamem redditowym teorii wraz z całą specyfiką chakry według jednego z użytkowników reddita i jego teoria naprawdę cholernie się kleiła przemawiając do mnie.

Generalnie widziałbym dla tego kilka rozwiązań, ale żadne nie uwzględnia dziwnej sztuczki wykonywanej czysto fizycznie.
  • Pierwsza opcja wymaga bliższego przyjrzenia się innej technice, dobrze ukazanej w anime i mandze, również czasoprzestrzennej. Do tego pasuje do tego na czym bazował się Kishimoto czyli sztuce podmiany ninja (jak głupia ona nie jest). Co ją wyróżnia? Ano to, że przedmiot jest za w czasu przygotowany, miał kontakt z naszą chakrą. Ciekawe co? Inna technika czasoprzestrzenna, której używał Minato oraz Tobirama teleportowały nas do oznaczonej notki. Co jeśli przedmiot musiał mieć także z nami kontakt i za w czasu być przygotowany? Bardzo mocno by to ją nerfiło, ale ma sens
  • Kolejna opcja to nałożenie po prostu sztucznych ograniczeń i by nie było moim zdaniem to nie tak, że kawarimi sobie przygotowujemy i coś robimy. Składamy pieczęci znaczy przy uderzeniu je wykonujemy i musimy utrzymać ostatnią pieczęć.
    Owszem jest jeszcze wersja bez (chyba w końcu jej nie implementowaliśmy) i sobie to tak tłumaczę, że wymagała dużych pokładów z chakry. Był to także powód dla którego kawarimi nie spamiono na prawo i lewo. Po prostu był to kosztowny biznes.
  • Ostatnia opcja jako tako "balansująca" to prawdziwy hardcore w postaci ograniczenia tego naprawdę sztucznie do jednego użycia na walkę, albo np raz na jakiś czas. Może brzmieć źle, ale osobiście grałem na takim systemie, który doskonale spełniał swoją rolą przez eliminację rakowego elementu. Najchętniej by się w ogóle pozbyło tego typu jutsu z forum, ale jak to?! PBF Naruto bez kawarimi no jutsu? No właśnie...
0 x
Senju Toshio

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Senju Toshio »

Pomysł strasznie denny (bazując na pierwotnym pomyśle zrodzonym z dyskusji na czacie przez Shige i Seinaru oraz ich znajomych). Nie podoba mi się, bo zawiera za dużo ograniczeń podpisanych pod statystyki i działania samego gracza, a nie postaci. Zabrania wszystkiego czym można przechytrzyć przeciwnika. To ja już wolę uciekanie na nogach i o ryzyko urwania reki. Dzięki bardzo.Na arenie z czterema przeszkodami na krzyż nie trudno przewidzieć, gdzie pojawi się przeciwnik. Ponadto jakby się uprzeć i podmiana miała działać jak niewidoczny bieg w stronę przedmiotu, to wystarczyłoby stanąć takiemu delikwentów na drodze? Postawić mu losowy mur, w który uderzy? Niedorzecznym jest sam fakt, ze po użyciu Kawarimi to przeciwnik zyskuje pierwszy ruch. Kompletne odwrócenie sytuacji dla jakiej istnieje kawarimi. Druga sprawa to naklejanie na kłodę notek i detonowanie ich przy podmianie. Pomysłowa rzecz, jakby nie patrzeć i nie zabroniona. Nie wiem skąd wzięło się przeświadczenie że można zrobić podmianę raniąc siebie samego. To gorzej niż głupie. Wiele reguł jest umownych i nie trzeba ich nigdzie wspominać, więc to mało inteligentny ruch dla cwaniaków, którzy coś sobie ubzdurali. I w końcu to przedmiot przyciąga się do ninja czy ninja do przedmiotu. Dla mnie mało prawdopodobne, że coś takiego ma w ogóle miejsce. Jak już coś robić z Kawarimi (E) to zwiększenie kosztu techniki i limit użyć na walkę i wydarzenia - 3:4.

Nurtuje mnie też kwestia innych Kawarimi żywiołowych i co może również dotyczyć podstawowego. Kakashi potrafił podmienić się z klonem Naruto. Różnica sił i wyszkolenia najwyraźniej mu na to pozwalała. Jakby tego było mało to i podmiana ze zwierzęciem mogłaby być realna. Dlatego ktoś posiadający dziedzinę ninjutsu na A mógł więcej niż ktoś taki z rangą D. Podmianę z klonem przeciwnika lub własnym. Tyle że dla poszczególnych żywiołów należałoby mieć wyuczone dziedziny na stopień co najmniej A. Żeby nie było, że ktoś chce kogoś zabić wybuchem w perfidny sposób.

Nie miałem zamiaru nic więcej pisać niż sprzeciw na początku, ale to siła wyższa. Nie będę płakał, jak pomysł przejdzie w zmienionej formie, ale daruje sobie jakąkolwiek interakcje z techniką na takich zasadach.
0 x
Awatar użytkownika
Reika
Martwa postać
Posty: 2046
Rejestracja: 15 kwie 2015, o 19:21
Wiek postaci: 28
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Popatrz na Avatar, a po szczegóły zapraszam do mojej KP <3
Widoczny ekwipunek: Kabura na prawym udzie, torba na uzbrojenie przy pasie i dwie katany na plecach
Multikonta: Brak

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Reika »

Popieram Tośka. Jeśli już miałabym zdecydować, to skłaniałabym się ku pierwotnej opcji Seinara. Mimo wszystko takie ograniczenia zniszczyłyby tą technikę i stałaby się bezużyteczna, gdzie przecież miała być przydatna dla początkujących shinobi. Jeśli chcecie coś ograniczać, to w tym kierunku, co Tosiek powiedział. Na zasadzie znajomości Ninjutsu. To samo jest z Kai. Wyciągnie Cię z niemal każdego genjutsu, pod warunkiem, że masz dość konsekwencji na to. Niby technika E, ale z odpowiednim dodatkiem wyciągnie z gen rangi A i kto wie, czy nie wyżej. Co do Kawarimi, to żadne przyciąganie przedmiotu, czy bieganie po niego i podkładanie, nie przekonują mnie. To jest wręcz śmieszne i przyprawia o facepalma. To sztuczka, gdzie po prostu się podmieniasz z przedmiotem i nic na to nie możecie poradzić. Na siłę doszukiwanie się tutaj sensu jest bez sensu. Na nie dla niszczenia tej techniki dziwnymi ograniczeniami.
0 x
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Ograniczenie użyć na walkę wydaje się najbardziej optymalnym i najlepszym wyjściem. Jednak by wyższy poziom ninjutsu robił różnicę załóżmy coś takiego.
  • Ninjutsu E - 1 użycie.
    Ninjutsu D - 2 użycia.
    Ninjutsu C - 2 użycia.
    Ninjutsu B - 3 użycia.
    Ninjutsu A - 3 użycia.
    Ninjutsu S - 4 użycia.
Dodatkowo warto rozpatrzyć kilka przykładowych korzyści/ użyć.
0 x
Awatar użytkownika
Boyos
Administrator
Posty: 4141
Rejestracja: 11 lut 2018, o 11:20
Ranga: Starszy Kapral
GG/Discord: Boyos#3562
Multikonta: Ario

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Boyos »

Ostateczna wersja ze strony mojej i moich znajomych. A tak naprawdę to wersja Shigi tylko poprawiona o ostatni punkcik. ale tak naprawdę wersja jego i jego znajomych to wersja bazująca na wersji mojej i moich znajomych, więc cóż...
Nazwa
Kawarimi no Jutsu
Pieczęci
Tygrys › Świnia › Wół › Pies › Wąż
Zasięg Max.
20 metrów
Koszt E: 7% | D: 5% | C: 4% | B: 3% | A: 2% | S: 1% | S+: Niezauważalny / B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% (bez złożenia pieczęci)
Dodatkowe
W pobliżu musi się znajdować przedmiot możliwy do podmienienia
Opis Kolejna pomocna technika, która niejednokrotnie może uratować życie. Otóż jest to technika podmiany która pozwala w momencie ataku podmienić nasze ciało z zawczasu przygotowaną podmianą z beczką, kłodą bądź innym przedmiotem który znajduje się luźno na powierzchni oraz rozmiarami jak i wagą nie przekracza wagi naszego ciała. Przedmiot nie może też być mniejszy ani rozmiarami, ani wagą, niż połowa naszego ciała. Kolejnym ograniczeniem techniki jest świadomość nadchodzącego ciosu. Użytkownik może podmienić się tylko w momencie gdy widzi nadchodzący atak. Wtedy tuż przed zadaniem ciosu następuje podmiana i nasze ciało zajmuje przedmiot wcześniej przez nas wybrany do podmiany.

Technika może zostać wykonana bez użycia pieczęci, jednak aby to zrobić użytkownik musi posiadać kontrolę czakry min. B, a także ninjutsu rangi A.
Zasady
  • Koszt za technikę jest ponoszony w momencie złożenia ostatniej pieczęci lub użycia (wersja bez pieczęci).
  • Kawarimi po przygotowaniu jest gotowe do użycia dopóki nie opuścimy zasięgu naszego obranego do podmiany przedmiotu, lub użyjemy czakry w inny sposób. Wtedy przygotowane kawarimi zostaje anulowane, a wydana chakra przepada.
  • Wykonanie Kawarimi musi być przeprowadzone przez użytkownika świadomie - kluczowym jest tutaj zaobserwowanie nadchodzącego ataku, a także świadomość rzeczywistego zagrożenia. W przypadku, gdy użytkownik nie jest w stanie dojrzeć nadchodzącego ataku ze względu na zbyt niską percepcję lub po prostu o nim nie wie, Kawarimi nie zostanie aktywowane. W związku z tym nie można również zaatakować siebie samego, aby na życzenie przenieść się w określone miejsce, podmieniając się z jakimś przedmiotem.
  • Raz obrany przedmiot do Kawarimi nie może zostać zmieniony bez ponownego zawiązania pieczęci - wykonania techniki od początku.
  • Po użyciu Kawarimi inicjatywę w walce przejmuje przeciwnik, o ile pozwala na to sytuacja w walce.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Reika
Martwa postać
Posty: 2046
Rejestracja: 15 kwie 2015, o 19:21
Wiek postaci: 28
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Popatrz na Avatar, a po szczegóły zapraszam do mojej KP <3
Widoczny ekwipunek: Kabura na prawym udzie, torba na uzbrojenie przy pasie i dwie katany na plecach
Multikonta: Brak

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Reika »

Druga kropka mi się nie podoba. Konieczność trzymania pieczęci, żeby kawarimi działało. W uniwersum tego nie było, a na forum zniszczy cały zamysł techniki, która przecież ma być podstępem. Jak przeciwnik zobaczy u nas trzymaną pieczęć, to się pokapuje o co chodzi, bo przecież każdy zna kawarimi na pamięć. No i tyle z podstępu. Może zostać to z zasięgiem i z użyciem innej techniki.
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4033
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Ichirou »

Ja to bym usunął kawarimi.
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Kakita Asagi
Gracz nieobecny
Posty: 1831
Rejestracja: 15 gru 2017, o 17:45
Wiek postaci: 28
Ranga: Samuraj (Hatamoto)
Krótki wygląd: Mężczyzna o ciemnych włosach i niebieskich oczach, wzrostu około 170 cm. Ubrany w kremowe kosode, z brązową hakama oraz granatowym haori z rodowym symbolem. Na głowie wysłużony, ale nadal w dobrym stanie kapelusz.
Widoczny ekwipunek: - Zbroja
- Tachi + Wakizashi
- Długi łuk + Kołczan
GG/Discord: 9017321
Multikonta: Hayabusa Jin
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Kakita Asagi »

Ta najnowsza propozycja Seimaru jest spoko, tylko podobnie jak Reika mam uwagę - wywalić ten zamysł z trzymaniem ostatniej pieczęci, a reszta spoko - przygotował sobie ktoś kawarimi jest ok. Wejdzie na wodę/ścianę - już go nie ma bo użył inaczej chakry.
0 x
Obrazek

Poza tym, uważam, że należy skasować Henge i Kawarimi.


Heroic battle Theme|Asagi-sensei Theme|Bank|Punkty historii|Własne techniki| Przedmioty z Kuźni | Inne ujęcie | Pieczątka
Lista samurajek, które były na forum, ale nie zostały moimi uczennicami i na pewno przez to nie grają.
  • Mokoto (walczyła na Murze)
  • Mitsuyo (nigdy nie opuściła Yinzin)
  • Inari (była uczennicą Seinara)
  • Sakiko (byłą roninką, obierała ziemniaki na misji D)
Awatar użytkownika
Boyos
Administrator
Posty: 4141
Rejestracja: 11 lut 2018, o 11:20
Ranga: Starszy Kapral
GG/Discord: Boyos#3562
Multikonta: Ario

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Boyos »

Wywaliłem trzymaną pieczęć i zmieniłem, że jest gotowe do użycia przez kilka sekund od przygotowania. W sumie to bez sensu stać i biegać z pieczęcią, ale chodziło też o to, żeby wyeliminować taisuerów odpalających to sobie i szarżujących na przeciwnika bo przecież zawsze mają backup w postaci przygotowanego kawarimi. I to kilka sekund to chyba mój najlepszy pomysł dzisiaj.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Kakita Asagi
Gracz nieobecny
Posty: 1831
Rejestracja: 15 gru 2017, o 17:45
Wiek postaci: 28
Ranga: Samuraj (Hatamoto)
Krótki wygląd: Mężczyzna o ciemnych włosach i niebieskich oczach, wzrostu około 170 cm. Ubrany w kremowe kosode, z brązową hakama oraz granatowym haori z rodowym symbolem. Na głowie wysłużony, ale nadal w dobrym stanie kapelusz.
Widoczny ekwipunek: - Zbroja
- Tachi + Wakizashi
- Długi łuk + Kołczan
GG/Discord: 9017321
Multikonta: Hayabusa Jin
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Kakita Asagi »

A teraz nie jest bezużyteczne i bezsensowne? Zamysł tego generalnie rozumiem, ale to się wydaje takie no... Składam sobie pieczęcie do Kawarimi i o ile w ciągu najbliższych 5 sekund nikt mi nie przywali, to technika nie zadziała i zmarnowana - to mnie nie przekonuje.
Co innego ta zależność od percepcji, bo to było spoko - taki tai/bukiuser biegnie sobie z gotowym kawarimi, ok - ale jest skupiony na ataku, czy zdąży w momencie kontry wroga odpalić sobie kawarimi, samemu będąc skupionym na ataku, który juz być może wykonuje? Tu bym poszedł - po prostu po percepcji oceniać, czy w ogóle kawarimi ktoś użyć zdąży.
0 x
Obrazek

Poza tym, uważam, że należy skasować Henge i Kawarimi.


Heroic battle Theme|Asagi-sensei Theme|Bank|Punkty historii|Własne techniki| Przedmioty z Kuźni | Inne ujęcie | Pieczątka
Lista samurajek, które były na forum, ale nie zostały moimi uczennicami i na pewno przez to nie grają.
  • Mokoto (walczyła na Murze)
  • Mitsuyo (nigdy nie opuściła Yinzin)
  • Inari (była uczennicą Seinara)
  • Sakiko (byłą roninką, obierała ziemniaki na misji D)
Awatar użytkownika
Boyos
Administrator
Posty: 4141
Rejestracja: 11 lut 2018, o 11:20
Ranga: Starszy Kapral
GG/Discord: Boyos#3562
Multikonta: Ario

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Boyos »

Bo ta technika nie służy do przygotowania na początku tury żeby do następnej być bezpiecznym "w razie czego" tylko jest odpowiedzią na konkretny atak w danym momencie. Właśnie w tym jest jej główna wada aktualnie - wszyscy jej używają za przysłowiową zasłoną po to, żeby mogli spokojnie zza niej wyściubić nosek, a ta technika nie do tego służy.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4033
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Ichirou »

Czyli co, można będzie se co 5 sekund odpalać kawarimi, a poza tym to robić normalne ataki i inne ruchy? I w razie czego tylek mam uratowany. Regulaminu nie naruszam bo między kawarimi robię inne rzeczy więc nie jest ono wykonane 2 razy z rzędu.
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Boyos
Administrator
Posty: 4141
Rejestracja: 11 lut 2018, o 11:20
Ranga: Starszy Kapral
GG/Discord: Boyos#3562
Multikonta: Ario

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Boyos »

Ale spam to wciąż spam. Ta zasada nie jest sztywna Ichir
0 x
Obrazek
Kei

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Kei »

Pytanie czy mg uzna, że jesteś w stanie na ostatnią chwilę złożyć te 5 pieczęci.
0 x
Ayame

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Ayame »

Właśnie do tego służy, Seinarku. Przyglądałam się w uniwersum, jak to robili, a przynajmniej na początku serii i mieli je przygotowane na zapas, żeby zadziałało w najbardziej potrzebnym dla nich momencie. Podczas walki nie jesteś w stanie tego zrobić, nie zdążysz, więc te kilka sekund to rak mózgu, nie rób z techniki kupy :<
0 x
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość