Genjutsu po raz 5128465

Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Genjutsu po raz 5128465

Post autor: Yasuo »

PROBLEM
Dzień dobry. Powiecie, że "Któryś już raz z kolei ktoś próbuje poruszyć ten temat?" W sumie to macie rację. Po prostu, ostatnio miałem rozkminę na temat tego systemu (głównie dlatego, że zastanawiałem się jak skutecznie ustrzec moją postać przed przypadkową śmiercią od jakiejś iluzji, nie wydając masy PH). I tym razem myślę, że wpadłem na dość ciekawy pomysł i być może coś fajnego się z niego wykluje (a z zaufanych źródeł wiem, że nikt nie potrafi znaleźć jakiegoś sensownego rozwiązania tego problemu). Tak więc pozwólcie, że się z Wami tutaj tym podzielę. Zacznijmy najpierw od omówienie podstawowych problemów genjutsu.

Podstawowe problemy genjutsu:
  1. Są to techniki zero-jedynkowe. Albo uda się iluzja i zmasakrujemy nią przeciwnika, albo iluzja się nie uda i przeciwnik zmasakruje nas. Używanie genjutsu jest zwykłą loterią po prostu. Wóz, albo przewóz.
  2. Użycie Kai podczas walki musi być uzasadnione fabularnie. Czyli postać musi wiedzieć, że jest pod działaniem iluzji, inaczej będzie to akcja OOC i zwyczajnie się nie powiedzie. Nie ma jednocześnie jasno określonych reguł "wykrycia" iluzji, co sprawia, że to także jest loteria i tutaj bardzo dużo zależy od MG. Jeden powie, że mając 100 konsekwencji, nie wykryjemy iluzji kogoś kto ma 120 psychiki. Drugi powie, że bez problemu wykryjemy. Trzeci natomiast całkowicie zapomni o tym, że mamy Kai i może chcielibyśmy go użyć i opisze nam tylko rezultat działania techniki. Kai niby jest podstawową techniką defensywną przeciwko genuserom, ale jeśli miałbym na prawdę się bronić przed iluzjami, to wolałbym wpakować masę PH w konsekwencję, bo nigdy nie wiem kiedy Kai mogę użyć, a kiedy nie.
  3. Techniki, które unieruchamiają lub ograniczają ruchy. Ktoś taką oberwie i ma po walce, bo nawet Kai nie użyje (groszek i drzewko to takie OP lekko są) Okropna upierdliwość. Serio.
  4. Sama konsekwencja jest bardzo źle przemyślaną statystyką. Pozwala nam chronić się jedynie przed genjutsu i jeśli nie walczymy z genuserem, to są to stracone PH. O ile w przypadku samych graczy i ich postaci, to jeszcze da się wywnioskować (chociażby po postach) czy dany gracz jest genuserem czy nie i czy konsekwencja przeciw niemu jest przydatna. Statystycznie jednak genuserów na forum jest naprawdę mało. Najpewniej więc na genusera trafimy głównie na jakichś wyjątkowo chamskich misjach rangi C albo B (chamskich dlatego, że akurat "przypadkowo" się zdarzy, że wrogi NPC będzie miał więcej psychiki niż my konsekwencji i to o ten 1 punkt). Nie czarujmy się. Z tego co wiem, większość "słabych" graczy praktycznie w ogóle nie ma konsekwencji. A nawet potężniejsi gracze nie mają jej więcej niż 120 (tak sądzę).
Do czego dążę? Ano do wyeliminowania 4 wyżej wymienionych problemów. Chciałbym, żeby możliwa była w miarę skuteczna obrona przed genjutsu bez konieczności wydawania masy PH, które w walce z innym przeciwnikiem niż genuser w ogóle się nie przydadzą. Mało tego, chciałbym, żeby genuserzy mieli szansę wygrać, nawet jeśli ich przeciwnik będzie za każdym razem przełamywał ich iluzje.

ROZWIĄZANIE
Wyżej wymienione problemy można rozwiązać w następujący sposób:
  1. Oczywiście nie da się w pełni (bez zmiany całego systemu) wyeliminować sytuacji, że genuser zwyczajnie będzie miał taką przewagę psychiki, że nic nie pomoże i odwrotnie, przeciwnik będzie miał taką konsekwencję, że nie będzie opcji, by go złapać w iluzję. Jednak można skupić się na sytuacjach pośrednich, czyli takich, w których genuser łapie wroga w genjutsu, ale ten może się jeszcze z tej iluzji uwolnić. A więc:
    1. Kai - trochę rakowa obecnie technika. Za darmo możemy przełamywać techniki iluzji. Uważam, że to trochę za OP. Kai powinno mieć koszt użycia i to nie jakiś mały jak inne techniki rangi E, ale dość duży. Wychodzimy z iluzji. Spoko, ale musimy za to słono zapłacić. Genuser ma bezużyteczne techniki, które nie działają, ale dzięki temu zmusza nas do użycia sporej ilości chakry. Zatem ciągle może wygrać, chociaż jego główna broń nie działa. Dodatkowo uważam, że Kai powinno być naprawdę skuteczne przeciwko słabym genjutsu, ale mniej skuteczne przeciwko silnym (nie możemy oczekiwać, że taka sama ilość chakry będzie w równym stopniu działała na technikę rangi S, co na technikę rangi D). Plus, słabe jest też to, że Kai użyte na kimś automatycznie niweluje iluzję, pod której jest działaniem. Zatem proponuję coś takiego:
      Nazwa
      Kai
      Pieczęci
      Baran
      Zasięg
      Dowolny
      Koszt
      E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
      Dodatkowe -
      Na czas użycia dodaje:
      - 80 Konsekwencji przeciwko technikom iluzji rangi D
      - 70 Konsekwencji przeciwko technikom iluzji rangi C
      - 60 Konsekwencji przeciwko technikom iluzji rangi B
      - 50 Konsekwencji przeciwko technikom iluzji rangi A
      - 40 Konsekwencji przeciwko technikom iluzji rangi S
      W przypadku użycia na kimś: Nie uwalnia od razu, jednak w/w wartości są zwiększane o 50% i doliczane do Konsekwencji "celu".
      Opis Kai to jedna z podstawowych technik shinobi, często niedoceniania - i niesłusznie. Jutsu to polega na chwilowym odcięciu dopływu chakry do mózgu, dzięki czemu jakiekolwiek impulsy - również te narzucone zewnętrznie - przestają działać. Efektem tego jest uwolnienie użytkownika z dużej ilości prostszych technik genjutsu. Niestety, te silniejsze dalej będą na nas oddziaływać i trzeba je dezaktywować innym sposobem. Jedynym minusem techniki jest to, że podczas zatrzymania dopływu chakry do mózgu chwilowo tracimy nad nią kontrolę, co skutkuje stratą zasobów.
      Reasumując, technika rangi E, o koszcie techniki rangi B. Bardzo podstawowa, bardzo efektywna i bardzo droga.
    2. Ból - podobnie jak w przypadku Kai. Użycie bólu do przełamania iluzji, powinno negatywnie wpływać na "użytkownika". Zatem po pierwsze, chciałbym wyrzucić "mały ból". Pewnie przegryzienie sobie wargi jest bolesne, ale praktycznie nijak nie wpływa na walkę. W przeciwieństwie do złamania sobie palca (co może utrudniać składanie pieczęci lub walkę bronią) lub wbicia kunaia w nogę (co bardzo utrudnia poruszanie się). Czyli tak, zostawiamy jedynie średni i duży ból. I tutaj bym lekko zmienił wartości, a mianowicie Średni ból: +40 Konsekwencji i Duży ból: +60 Konsekwencji.
    3. Bombka Chilli - tutaj nic bym nie zmieniał. Średni ból i negatywne efekty ataku na samego siebie są.
  2. Trzeba jasno graczom powiedzieć kiedy ich postacie są wstanie zauważyć czy działa na nich iluzja. Proponuję wprowadzić sztywne zasady i uzależnić to oczywiście od Konsekwencji. I tak:
    Dzięki temu gracz będzie dokładnie wiedział czy jest w stanie użyć Kai (w sensie czy użycie Kai będzie traktowane jako OOC czy nie). Plus nie będzie takich "kwiatków", o których słyszałem w poprzednim temacie o genjutsu, że jakiś gracz (nie pamiętam dokładnie który) poprosił innego gracza o to, by ten mu pokazał na fabule wszystkie techniki genjutsu, dzięki czemu zyskał na nie wielką odporność. Umiejętności sensoryczne i doujutsu (oczywiście takie, które pozwala na ustalenie czy osoba jest pod wpływem genjutsu) - ten dopisek dotyczy jedynie sytuacji, w której użytkownik będzie próbował użyć tego na samym sobie (Tak jak to zrobiła Karin podczas walki Sasuke z Danzou). Sharingan oczywiście pozostaje bez zmian, ale umieściłem go tutaj, jakby ktoś chciał sobie to po prostu przekopiować.
  3. Kiedyś słyszałem, że te wszystkie drzewka i groszki i tego typu sprawy działają z jakimś opóźnieniem czasowym. Jednak nie wiem czy to jest respektowane. Niemniej jednak tak. Powinno być respektowane. Dlatego proponuję wprowadzić coś takiego:
    To daje przeciwnikowi czas na zorientowanie się, że jest to iluzja i ewentualne użycie Kai (patrz. punkt 3). Oczywiście im mocniejsze genjutsu (wyższa ranga) tym szybciej iluzja działa. No, ale te 2 sekundy są wystarczające, by pozbyć się takiego natrętnego groszku albo drzewka.
  4. Sprawa jest dość prosta, ale trochę kontrowersyjna. Wprowadzić prostą zależność:
    Dlaczego uważam, że jest to kontrowersyjne? Ano dlatego, że wiem, że wielu z Was nie lubi przyznawania statystyk za nic. Jednak uważam, że w tym przypadku jest to wręcz wskazane. Konsekwencja przydaje się jedynie podczas walk z genuserami. Podczas walk z innymi typami przeciwników jest totalnie nieprzydatna. Takie proste przeliczenie bardzo szybko by to zmieniło. Zwłaszcza przy wysokich poziomach statystyk. Przykładowo: Podniesienie Konsekwencji z 1 do 50 to koszt 147 PH. Podniesienie Percepcji z 200 na 210 to koszt 100 PH. 50 Konsekwencji da nam +10 Percepcji i +10 Psychiki, więc wychodzi na to, że płacąc tylko 47 PH więcej dostajemy dodatkowe 49 Konsekwencji i 10 Psychiki, a Percepcja jest na poziomie 210. Czyli opłacalny interes. Dlaczego rozbiłem to na percepcję i psychikę? Ponieważ jedna statystyka dla genuserów + jedna statystyka dla innych klas postaci. Dla każdego coś dobrego :). Może to naciągane, ale moim zdaniem ma sens. Można ewentualnie wywalić tą Psychikę i zostawić samą Percepcję (oczywiście Psychika byłaby bardziej wskazana, ale Psychika nie przydaje się komuś, kto nie jest Genuserem/Yamanaka.
DODATKOWE UWAGI
Znowu podkreślę, że to tylko moja opinia. Nakreśliłem swoim zdaniem cztery najbardziej irytujące problemy genjutsu i przykładowe rozwiązania. Oczywiście nie mogę zabronić Wam składania własnych propozycji i ulepszeń, a także zgłaszania własnych problemów, które widzicie w Genjutsu. Jednak chciałbym Was prosić, byście spojrzeli na wyżej przedstawiony pomysł całościowo, bowiem wszystko tutaj mniej lub bardziej przemyślałem i wszystko do siebie pasuje i się jakoś zazębia. Krótko podsumowując:
  • Pomysł skupia się głównie na wykrywaniu tego czy gracz jest w genjutsu czy nie. Są to proste i jasno określone zasady. Czyli tak jak powinno być. Nie ma tutaj miejsca nad błędy interpretacyjne sędziego czy misjodawcy. Albo gracz wie. Albo gracz nie wie.
  • Pomysł skupia się też w dużej mierze na zwiększonej użyteczności Kai. Umożliwienie przeciwnikowi użycia tej techniki (np. poprzez opóźnienia technik unieruchamiających), jednak narażenie go na znaczne koszty w postaci straconej chakry. To samo w przypadku bólu.
  • Idealna walka genusera przeciwko zwykłemu shinobiemu wg tego pomysłu polega na bilansie zysków i strat (na zasadzie: "Czy teraz opłaca mi się użyć tej iluzji czy poczekać aż wróg użyje jakiejś techniki i straci chakrę?" albo "Czy rozproszyć technikę? Czy zaatakować z jakiegoś potężniejszego jutsu?"), dedukowania czy wróg potrafi się oprzeć iluzjom wyższych rang i tego typu mindfuckowe szachy. Bo obecnie polega na spamowaniu groszkiem na lewo i prawo i może się uda, a może się nie uda (najczęściej się udaje).
  • Pomysł ma na celu zachęcenie graczy do inwestowania w Konsekwencję, czyli statystykę, która obecnie jest przydatna tylko przeciwko genuserom.
  • Oczywiście pomysł w żadnym stopniu nie wyklucza możliwości, że jakiś potężny genuser zniszczy słabego shinobiego i odwrotnie, jakiś potężny shinobi oprze się bez problemów (tj. bez Kai i bez bólu) technikom słabego genusera.
  • Pomysł niejako buffuje genuserów, ale daje też jasne wskazówki jak należy się bronić przez genjutsu.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Genjutsu po raz 5128465

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Prawda ale też niekoniecznie, bo to tez technicznie zależy od mg podobnie jest z wyzwoleniem, trzeba być naprawdę wredną istotą by udupiać LD
No cóż, by użyć kai trzeba mieć powody, to prawda, jednak odnoszę wrażenie, że jest to tez grubymi nićmi szyte bo nikt z genjutsu zazwyczaj nie walczy... Ja uważam, że nie jest to aż tak skomplikowane, wystarczy, że;
A) Znasz technikę, miałeś styczność
B) Masz kolegę który użyje na tobie Kai.
C) MAsz kage które zrobi na tobie Kai.
D) połapiesz się po paru turach w iluzji, że coś jest nie tak.
No zwłąszcza, że ktoś tym oberwał XD

A mnie się wydawało, że potrafi odpowiadać też za postać jeśli chodzi o wytrzymałość na ból[podobnie jak wytrzymałość w tej kwestii] I ignorowanie co i to mniejszych skutków jakiś ran.

Inna sprawa to to, że dajesz przykłady misji i wrogów które nie mają miejsca, Yasuo. Przewaga o 1 punkt? Naprawdę?
Weź pod uwagę to, że genjutsu jest problematyczne z tego względu, żeby otrzymać jakiekolwiek plusy z tej dziedziny trzeba naprawdę włożyć w psychikę sporo ph, bo warto nadmienić, że siła techniki nie ma przy genjutsu aż takiego znaczenia a bardziej same jej efekty przy których ranga ma znaczenie. Bo przy niskiej psychice nawet i Utakata nie wejdzie.


Chociaż ostatecznie powiem ci Yasuo... Przemyślałeś chyba ten temat całkiem mocno i wydaje mi się, że... Mogłoby to działać po paru prawdopodobnych przeróbkach z tym, że... Martwi mnie jedno, Kai w naruto było używane nie tylko jako uwolnienie z iluzji ale i anulowanie masy technik, no ale to już taki drobny kruczek.
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Genjutsu po raz 5128465

Post autor: Yasuo »

Odnośnie tych sposobów połapania się w iluzji:
Ad. A) Bardzo OP opcja. Ja wiem, że obecnie tak to działa. Ale wystarczy po prostu poznać wszystkie techniki genjutsu (chociażby w walce treningowej z jakimś genuserem-przyjacielem) i spamić Kai jak tylko się je zobaczy. A Kai jest hmm... darmowe, więc no cóż. Genuserzy trochę są w tyłeczku, nie?
Ad. B) Nie zawsze podczas misji jest ktoś kto zrobi Kai i mnie uwolni. Wiem, że prowadzisz misję 14 osobom, w której ja także uczestniczę, ale wiem, że jak walniesz genjutsu, to od razu na wszystkich i nikt nie będzie się w stanie z tego uwolnić. Nawet NPCety, które zgrywają chojraków :V.
Ad. C) Niezbyt teraz się orientuję w działaniu kagebunshinów, ale po pierwsze. Nie mam Kage, bo to zakazana technika. Po drugie. Kagebunshiny chyba też odczuwają skutki iluzji.
Ad. D) Jeśli przeciwnik da mi pożyć, bo jak dasz się złapać w groszek, to masz pół tury życia kappa.
Nie oberwałem groszkiem jeszcze nigdy XD. Ale grałem genuserem i masakrowałem nim NPCetów w misjach :V. Wiem, że to OP jest.
No tak. Podobno też za odporność na tortury. Potrzebna też do przeszczepów. No, ale to takie bardziej fabularne smaczki. Ja osobiście nie traktuję opisów statystyk tak bardzo serio (no chyba, że coś jest jasno powiedziane), bo zwyczajnie są bzdurnie napisane. Chociażby taka wytrzymałość. Na obrazku Obito (chyba) z dziurą w sercu, a w opisie coś o klockach lego. Mógłbym założyć, że mając 250 wytrzymałości mogę grać bez serca (dosłownie), ale nie chcę tego testować. Podobnie nie chcę testować tego czy moja postać z 250 Konsekwencji wytrzyma tortury (pewnie i tak ją po tych torturach zabiją, ale przynajmniej się nie wygada). Reasumując, użyteczność fabularna jest ok, ale my mówimy tutaj o użyteczności w walce, a ta pozostawia wiele do życzenia.
Prowadziłem jednemu genuserowi kiedyś misję. Co prawda nie dałem mu wroga, który przebija jego psychikę aż jednym punktem, ale ochroniarz jego pracodawcy właśnie to robił. Po prostu bałem się, że gracz zaatakuje swojego zleceniodawcę i dlatego dałem mu gościa, który jednym punktem przebija genusera. Można? Można. Shinji natomiast prowadził mi misję rangi C na moim genuserze. Miałem 100 Psychiki. A dowódca wrogich bandytów nie miał nawet KP i się oparł mojemu groszkowi. Więc wszystko jest możliwe. Zawsze mogę być tak upierdliwy, że poproszę gracza o statystyki na samym początku misji i dam mu takiego NPCeta, który na pewno jest odporny na jego iluzje XD. I to jednym punktem.
O samym Kai możemy pogadać w innym temacie :). Jak masz jakieś propozycje, to rzuć mi na GG i pomyślimy. Albo napisz gdzieś. I dzięki. Serio przemyślałem ten temat i wiem, że pewnie wymaga jakiś przeróbek. Dlatego czekam na opinie innych graczy, administratorów i moderatorów.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Genjutsu po raz 5128465

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Dlatego większość iluzji genjutsu jest na jedną osobę by nie złapać w nie wszystkich osób, przy czym tutaj wyjątkiem są piórka i kilka innych technik wysokiej rangi. Problem jednak polega na tym, że i tak by złapać tyle osób zwykłymi technikami trzeba wydać tyle chakry, że głowa mała.

Co do kage. Jeżeli masz kage i ktoś rzuci na ciebie genjutsu to imo klon powinien móc ciebie z niego wyciągnąć a on jak wejdzie w iluzje zniknąć. No ale ja tam nie wiem.

Wiesz, właśnie dlatego genjutsu jest dziedziną na której można się bardzo łatwo przejechać jeśli się źle mierzy siły na zamiary albo... Zwyczajnie pakuje tylko w to, bo wedle regulaminu misji i tego co każdemu wiadomo taki ochroniarz nie musi spełniać żadnych limitów.
100 psychiki... No powiem ci, że 100 psychiki to jest taki próg gdzie dopiero " da się" zacząć rzucać techniki genjutsu i wiesz o tym. Bo tak naprawdę rzucasz technikę i w domyśle gość wchodzi kai i puf po zabawie. 130 to taka wartość interesująca jest.

No ale mniejsza, miał 100 konsy co oznacza, że ssał w czymś innym jeśli był przeciwnikiem z którym miałeś rzeczywiście walczyć.
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Genjutsu po raz 5128465

Post autor: Yasuo »

Taki mały tip. Groszek też można rzucać w wiele celów, ale nie wykorzystuj tego podczas naszej misji :P. Groszek to genjutsu obszarowe, a przynajmniej tak mi się wydaje i zazwyczaj używałem tego jako właśnie obszarówki :P. Drzewko pod tym względem jest trochę mniej op.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4233
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Genjutsu po raz 5128465

Post autor: Jawa »

Ja tylko zaznaczam że jeśli dyskusja obrośnie w offtop jak wszystkie inne, to tym razem już będę kasował bezużyteczne posty. Samemu pomysłowi przyjrzę się wieczorem i odniosę się najpóźniej jutro rano.

EDIT: nowy (stary) post

1. Koszt za Kai jest zupełnie nieuzasadniony. Pamiętajmy czym to tak naprawdę jest, czyli po prostu chwilowym zatrzymaniem (zaburzeniem) własnego lub cudzego układu chakry. W którym momencie ona miałaby być tracona w ilościach 20% czy 30%?
Moim zdaniem nie tędy droga bo pomysł jakkolwiek dobry, to jednak bez jakichś chociaż naciąganych fundamentów to robi się za sztuczny.
To co proponujesz, czyli stopniowanie bonusu do konsekwencji w przypadku użycia przeciwko genjutsu różnych rang, to tak naprawdę już to jest i funkcjonuje.
Bonus do psychiki przy używaniu technik genjutsu wyższej rangi:
[*]D Bez zmian
[*]C + 5 psychiki
[*]B + 10 psychiki
[*]A + 15 psychiki
[*]S + 20 psychiki
W takiej postaci jest o. Techniki genjutsu w zależności od rangi zwiększają psychikę atakującego, a więc końcowy efekt jest taki sam jak w Twoim pomyśle "coraz mniej konsekwencji na coraz wyższej randze", tylko zmniejszanie różnicy jest po prostu po stronie agresora a nie broniącego.
Jedne co wyciągnąłbym z pierwszego punktu, a o czym tak naprawdę nie napisałeś, to że nie ma możliwości sumowania bonusów z bólu i z kai. Tzn. wbijając sobie kunai w nogę robiąc jednocześnie kai, otrzymujemy bonus tylko z jednego źródła, które daje nam więcej.

2. Nie wszystkie genjutsu są tak subtelne, że wymagane byłoby cokolwiek do ich przejrzenia. Ja sam kiedyś myślałem o tej mechanice rozpoznawania, chociaż wtedy bardziej brałem pod uwagę zależność od percepcji, a nie konsy. Niemniej jednak, wielkie kule ognia spadające z nieba, wychodzenie z drzewa, większość wariacji utakaty zapewne nie wymaga niczego aby rozpoznać, że mamy do czynienia z genjutsu, bo jest to zbyt oczywiste. No i co w sytuacji, gdy ktoś nie spełni progu i nie będzie mógł rozpoznać gen? Nie będzie miał prawa użyć Kai? To też wygląda jak system 0-1.

3. Co do tych technik ograniczających ruchy, też myślałem. Wydawało mi się, że po prostu najodpowiedniejsze będzie rozwiązanie, że są one miejscowe, tzn. technika sprawia że groszek czy drzewo wyrasta w danym miejscu i jeśli się z niego ucieknie to nie zostanie się pochwyconym. W połączeniu z konkretnym opóźnieniem czasowym mogłoby to działać, aczkolwiek zrobiłbym to raczej indywidualnie do tych kilku technik, niż generalizował rangą.

4. To na nie, chyba nie trzeba tłumaczyć.
0 x
Chise

Re: Genjutsu po raz 5128465

Post autor: Chise »

Mi się bardzo podoba z kosztem za Kai, choć znów nie do końca w takiej formie jak przedstawiono. W tym jest taki problem, że za uwolnienie z genjutsu D i S jest ten sam, a moim zdaniem to błąd. Koszt powinien być stały, ale uzależniony od rangi gen, a nie od KC, choć to też nie jest rozwiązanie idealne.
Pomysł z ustalaniem z góry miejsca gdzie mają się pojawiać te drzewka i fasolki też jest fajny, choć nie wiem czy nie jest zbyt ograniczający przydatność tych technik.
0 x
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4233
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Genjutsu po raz 5128465

Post autor: Jawa »

Powiem tak, sam pomysł reworku genjutsu w sposób który zaproponował Yasuo został odrzucony, ostała się jedynie idea z jakąś zmianą w technikach gen unieruchamiających, dlatego temat ten poleci do odrzuconych, ale mam w głowie to co tutaj wypłynęło.
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Genjutsu po raz 5128465

Post autor: Yasuo »

To ja jeszcze na szybko coś dopiszę. Nie mam zamiaru na siłę bronić tego pomysłu, ale chciałbym jeszcze coś dorzucić od siebie.

Po pierwsze, koszt za Kai powinien być, nawet jeśli sztucznie wprowadzony. Genuser traci powiedzmy 36% chakry na technikę rangi B, a jego przeciwnik za darmo przerywa tą technikę. To przecież bez sensu. Zwłaszcza, że Kai daje 65 konsy bonusowej, a gen rangi B tylko 10 psychiki.

Idąc dalej, wiem, że techniki genjutsu dają bonusy do psychiki. Sam zaproponowałem tą zmianę. Jednak dodatkowo zaproponowałem jeszcze zmiany w Kai. Stwierdziłem bowiem, że w przypadku wyższych rang technik Kai jest słabsze. Te dwie zależności (bonus do psychiki i osłabienie kai) miały istnieć jednocześnie.

Chise, rozumiem o co Ci chodzi. Jednak dałem stały koszt za Kai z jednego powodu. Ninja nie wie jakiej rangi techniki używa przeciwnik i nie wie ile chakry ma użyć. Dlatego kai miałoby stały koszt, niezależny od rangi techniki genjutsu. Z tym, że dawałoby tym mniejsze bonusy, im wyższa ranga techniki (40 przeciwko Skom i 80 przeciwko D).

Pomysł z miejscowym działaniem technik jest mega. Z tym, że wypadałoby jeszcze rozważyć jedną rzecz. Czy jeśli wróg odskoczy, to czy genjutsu dalej jest aktywne. Jest np. taki groszek, który oplątuje wroga. Jest też technika wytwarzająca ruchome piaski. Ruchome piaski powinny zostać. Groszek też na dobrą sprawę. Nawet jeśli ktoś odskoczy, to ciągle będzie pod działaniem gen.

Jeśli zaś chodzi o rozpoznanie iluzji to trzeba coś z tym zrobić. Bo w końcu to spory problem. Nie jest to w żaden sposób opisane machanicznie. Mogą wyjść takie r.a.k.i, że ktoś poprosi znajomego, żeby mu pokazał wszystkie techniki genjutsu. Taka osoba będzie miała odpowiednią wiedzę i nawet z 1 punktem konsekwencji da radę rozpoznać iluzję. Ktoś inny wpakuje mnóstwo PH w konsę i MG mu powie, że nie może rozpoznać iluzji, bo gen przeciwnika jest zbyt silne. Czujecie ten paradoks?

Nie walczę już o ten pomysł. Po prostu chciałem wyjaśnić swój tok rozumowania :).
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości