Hana Tonsou

Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2968
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25

Re: Hana Tonsou

Post autor: Yami »

Ech Rui serio, argument na zasadzie było w Anime to znaczy, że działa? W Anime były także tęczowe i księżycowe rasengany, podczas chyba 3 filmu doszło do nalotu dywanowego na Konochę z wykorzystaniem bomb. To, że było w Animcu nie znaczy od razu, że jest to Kanon i wpisuje się do biblii, szczególnie gdy w tym przypadku mamy zapewne Filler.
Genjutsu wpływa na sposób postrzegania i przepływ chakry:

Jeśli dochodzi do zaburzenia własnego ośrodka chakry, który tworzy iluzję, precyzyjna kontrola na kimś innym jest wówczas wyraźnie utrudniona, właśnie za sprawą zaburzeń chakry. Dlatego jeśli ktoś chce rzucić na kogoś genjutsu kiedy sam w nim jest sprawa się komplikuje. Poza tym jest taki fajny przykład Genjutsu Itachiego (tak wiem, że to Uchichy i mają boosta) i Utakaty na Naruto, który zaczął rzucać Rasenganami na prawo i lewo a potem się okazało, że ciągle stał w miejscu. Jak chcemy na kogoś rzucić genjutsu, kiedy ta osoba, którą widzimy może nie być tam gdzie jest(w zależności od gen)? Skąd pewność, że to też nie jest Genjutsu? Ślepy strzał?

Dla mnie jeśli ma istnieć Genjutsu, które kontruje inne Genjutsu a do tego jest zależne od głównego parametru użytkownika Genjutsu. Kinjutsu nie jest wcale tak wygórowaną rzeczą jaką myślicie.
0 x
Awatar użytkownika
Akarui
Postać porzucona
Posty: 1567
Rejestracja: 8 cze 2017, o 01:03
Krótki wygląd: Jak na avku brązowy płaszcz z kożuszkiem - mamy zimę! ;)

Re: Hana Tonsou

Post autor: Akarui »

Więc trzeba określić jeszcze co innego, niż genjutsu vs genjutsu. Osobiście uważam, że należy nie wprowadzać technik fillerowych, całkowicie i definitywnie, a obecne przepatrzeć. Niektóre fillerowe klany jeszcze się nadają, ale pojedyncze techniki potrafią przewrócić krajobraz systemu rozgrywki do góry nogami. Obecnie rozpatrywana technika do takich należy.

Wprowadzając kolejne techniki powinniśmy zachować ich działanie najwierniej jak się tylko da. Wprowadzając zmiany, zależności, wymagania itp nie tworzymy kanonu, a "własne techniki dostępne dla wszystkich" - imo nie o to chodzi w dziale Brakujących Technik.

Uważam więc, że jeśli nie możemy wprowadzić techniki w takiej formie, w jakiej zaistniała w anime, należy ją wrzucić na pierwsza pozycję "czarnej listy".
0 x
MOWA
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Hana Tonsou

Post autor: Yamanaka Inoshi »


Właśnie widzisz... Nie prawda bo nie stał w miejscu, akurat oglądałem ten odcinek i naruto rzucał Rasengana w powietrze, tak powiedziała sakura. Druga sprawa, masz rację, że jest to utrudnione i tak dalej jednak... Weź pod uwagę, że po rzuceniu genjutsu w genjutsu to i tak decydują statystyki i mg[jak i przy każdej innej sytuacji] Więc pewność, że to gen czy też nie to kwestia mg/sędziego chociaż rozpatrywanie tego na przykładzie utakaty jest takie lekko no, dziwne.
0 x
Awatar użytkownika
Boyos
Administrator
Posty: 4141
Rejestracja: 11 lut 2018, o 11:20
Ranga: Starszy Kapral
GG/Discord: Boyos#3562
Multikonta: Ario

Re: Hana Tonsou

Post autor: Boyos »

1. Rozmawiacie już dawno nie na temat
2. Akarui - połowa technik jest stworzona w sposób jaki mówisz - jeśli chcesz przenosić techniki z kanonu na forum 1:1 to powodzenia. XD A odrzucanie technik fillerowych z definicji bo są z fillerów - to przepatrz sobie w takim razie Koseki, połowę technik Yuki, Ranmaru, Shabondama itp. itd. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale fillery są nieodłączną częścią obecnego kształtu forum i pisanie "uważam że ich nie powinno być" jest... trochę poniewczasie. Dlatego proszę żebyś się odniósł do opracowania techniki, a nie zastanawiał się nad tym czy fillery przypadkiem nie są odpowiedzialne za całe zło tego świata.
Do tego działanie Hana Kahen Tonsou można oprzeć na Hana Tonsou, bo sam sens techniki się nie zmieni - w tym temacie pokazano tylko różnice taką, że potrzebna do złapania jest jakaś trucizna, co wciąż nie jest powiedziane, że było warunkiem koniecznym. Poza tym u nas na forum prawdopodobnie i tak nie znajdzie zastosowania łapanie w gen pod warunkiem zatrucia.
3. Yami - jakie kinjutsu? Czy technika ma w sobie coś oprócz mechaniki kontrowania genjutsu, nad którą każdy zamiast się zastanowić to planuje albo odrzucić albo wrzucić w kinjutsu? Dorobiłeś sobie teorię do wniosku, bo sam wymyśliłeś sobie mechanikę działania gen w które została złapana Kurenai, a potem poparłeś to cytatem z wiki z którego znowu wyciągnąłeś wnioski tylko na podstawie własnej interpretacji. Najpierw proszę tylko o 5 minut pomyślenia czy nie da się tego opracować z sensem, a nie zmieniać kwalifikację techniki na zakazaną. Jeśli po tych 5 minutach nie przyjdzie Ci nic do głowy, to obstawaj przy swoim.

Wracając do tematu - jeśli bardzo Wam przeszkadza fakt, że mamy tutaj pojedynek psychiki, można zmienić to po prostu na standardowy pojedynek w gen psychika vs konsekwencja. To znaczy jeśli złapana ofiara będzie miała konsekwencję większą od psychiki atakującego, to wtedy i tak gen na nią nie działa, albo działa bardzo słabo. Dodatkowo według opisu atrybutu łatwo jest również przejrzeć gen z wysoką konsekwencją i wtedy działamy techniką. Czyli to jutsu będzie służyło do odbijania genjutsu, które i tak praktycznie nie ma na nas wpływu, a powoduje u przeciwnika dezorientację i strach prawdopodobnie, bo nagle jego własna technika zostaje użyta przeciwko niemu.
Dwie korzyści z tego płynące:
1. Nie zmieniamy w żaden sposób zasad pojedynku genuserów jak to nie pasowało Akaruiowi
2. Technika jest osłabiona i teraz na pewno nie będzie zasługiwała na kinjutsu jak proponował Yami.
Nazwa
Hana Tonsou
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zasięg rzuconej na nas iluzji
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
Dodatkowe Warunkiem powodzenia techniki jest posiadanie konsekwencji większej niż psychika przeciwnika; znajomość Hana Kahen Tonsou.
Opis Technika służąca do obrony i kontrataku przeciw genjutsu unieruchamiającym, w które użytkownik dał się złapać. Będąc w pułapce przeciwnika jesteśmy w stanie wpłynąć na wrogą iluzję i zaburzyć jej działanie, a następnie obrócić ją przeciwko oponentowi. W przypadku powodzenia techniki, nasze ciało na oczach wroga rozpada się na płatki kwiatów, które nie tylko powodują uwolnienie się z unieruchomienia w genjutsu, lecz także pozwalają wyprowadzić kontratak. Dzieje się tak, ponieważ teraz nasza iluzja płatków kwiatów staje się dominująca nad przeciwnikiem i mamy nad nimi (płatkami) pełną kontrolę. Mogą one wirować wokół oponenta lub oblepić go, powodując zatkanie dróg oddechowych lub nawet unieruchomić. Jest to oczywiście wciąż jedynie iluzja, z której można uwolnić się tradycyjnymi metodami.
Hana Tonsou rzucone na przeciwnika, gdy sami nie jesteśmy unieruchomieni przez iluzję, to zwykłe Hana Kahen Tonsou (jest również wtedy traktowane jako wspomniana technika rangi C). Przy pomocy Hana Tonsou jesteśmy w stanie uwolnić się z genjutsu unieruchamiających do rangi B włącznie. Nie ma również możliwości aby przy jej pomocy uwolnić się z technik Mangekyo Sharingana.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Hana Tonsou

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Mi odpowiada twoja pierwsza propozycja Seinar.
0 x
Awatar użytkownika
Akarui
Postać porzucona
Posty: 1567
Rejestracja: 8 cze 2017, o 01:03
Krótki wygląd: Jak na avku brązowy płaszcz z kożuszkiem - mamy zimę! ;)

Re: Hana Tonsou

Post autor: Akarui »

Jestem za ostatnią zaproponowaną wersją TwoFace'a.

I mówiłem, że z pełnymi "klanami", które zostały nam bardzo dokładnie przedstawione (Shabondama, Koseki, połowa Yuki, bo Ranmaru bym wyrzucił) da się żyć. Problem sprawiają pojedyncze techniki, które należałoby ostro przesiać.
0 x
MOWA
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2968
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25

Re: Hana Tonsou

Post autor: Yami »

Teraz technika nie niweczy mechaniki kontrowania genjutsu dlatego już nie widzę powodów aby dawać to jako Kinjutsu.
Dlatego uważam, że aktualny opis jest ok.
0 x
Awatar użytkownika
Kakita Asagi
Gracz nieobecny
Posty: 1831
Rejestracja: 15 gru 2017, o 17:45
Wiek postaci: 28
Ranga: Samuraj (Hatamoto)
Krótki wygląd: Mężczyzna o ciemnych włosach i niebieskich oczach, wzrostu około 170 cm. Ubrany w kremowe kosode, z brązową hakama oraz granatowym haori z rodowym symbolem. Na głowie wysłużony, ale nadal w dobrym stanie kapelusz.
Widoczny ekwipunek: - Zbroja
- Tachi + Wakizashi
- Długi łuk + Kołczan
GG/Discord: 9017321
Multikonta: Hayabusa Jin
Lokalizacja: Wrocław

Re: Hana Tonsou

Post autor: Kakita Asagi »

W najnowszej wersji technika traci rację bytu i jest zwyczajnie bezsensowna bo, skoro wymogiem ma być, że konsewkencja wyższa od psychiki przeciwnika to... z jakiego genjutsu my w ogóle wychodzimy, jak my nie jesteśmy w genjutsu? Rozumiem, że pewnikiem chodzi o sytuacje, gdzie technika genjutsu dała odpowiednio duży psychiki, by kogoś w genjutsu złapać, ALE to nadal nie jest rozpatrywanie pojedynku genuserów, tylko zwyczajna sytuacja na pt. ktoś mi genjutsu, ja sobie strzele Kai i rzuce własne genjutsu.
W obecnej formie sprowadza się tą technikę do zwykłego genjutsu, a mechanizm uwalniania się jest dużo gorszy od tego, co oferuje nam Kai.
Dla mnie nada lepszą i bliższą temu, co widzieliśmy w Anime była propozycja poprzednia i za nią obstaję. Jak to się ma do systemu forum? Tak, jest to jeszcze jedna metoda walki z genjutsu, w tym przypadku za pomocą techniki, którą i tak można skontrować. Jak walczyli ze sobą genuserzy? Proszę zobaczyć walkę Sasuke vs Itachi - tam rzucali genjutsu na genjutsu, nie widzę najmniejszego powodu, by "normalni" genuserzy nie mogli tak ze sobą walczyć - zwłaszcza, że technika ma ograniczenie, wyżej niż z genjutsu rangi B nie przejmiemy i MS również poza naszym zasięgiem. Jasne, podstawą jest świadomość bycia w iluzji, ale jak wiem że jestem w iluzji, to mogę spróbować odwrócić ją na swoją korzyć, a nie muszę sięgać po konsekwencje.

EDIT: widziałbym powyższą opcję, gdyby zamiast konsekwencji, wymagana była wyższa psychika - wtedy używamy atrybuty odpowiedzialnego za kreowanie iluzji do przejęcia wrogiej iluzji, a nie atrybutu od odporności na iluzję do przejmowania iluzji cudzej
0 x
Obrazek

Poza tym, uważam, że należy skasować Henge i Kawarimi.


Heroic battle Theme|Asagi-sensei Theme|Bank|Punkty historii|Własne techniki| Przedmioty z Kuźni | Inne ujęcie | Pieczątka
Lista samurajek, które były na forum, ale nie zostały moimi uczennicami i na pewno przez to nie grają.
  • Mokoto (walczyła na Murze)
  • Mitsuyo (nigdy nie opuściła Yinzin)
  • Inari (była uczennicą Seinara)
  • Sakiko (byłą roninką, obierała ziemniaki na misji D)
Awatar użytkownika
Misae
Postać porzucona
Posty: 1565
Rejestracja: 17 gru 2017, o 10:38
Wiek postaci: 28
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Białowłosa, o dwukolorowych tęczówkach - lewa srebrzysto-biała, a prawa fiołkowa, ubrana w płaszcz, rękawiczki ze stalowym ochraniaczem. Na szyi kwiatowa kolia, powyżej, po prawej stronie pozioma blizna; różowe kanzashi we włosach
Widoczny ekwipunek: Torba na lewym i prawym biodrze;plecak
GG/Discord: Misae#1695

Re: Hana Tonsou

Post autor: Misae »

Nodobra robaczki, chwilę nic nie piszę i nagle widzę, że robią się problemy. W żadnym razie nie zgadzam się na taki wygląd tej techniki ponieważ jak wspomniał wcześniej Asagi staje się ona znacznie mniej użyteczna niż Kai. Po co z niej korzystać skoro użyję kai i nie muszę się martwić poziomem konsekwencji przeciwnika ponieważ na start dostaję +65 punktów konsekwencji.

Dajmy genuserom walczyć. Asagi wspomniał o pojedynków dwóch Uchihów... a pamięta ktoś o walce Kurenai z Itachi'm? Nie? To lukajcie.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4uGZnIXcsW0[/youtube]
Spis użytych w pojedynku technik:
Nazwa
Magen: Jubaku Satsu
Pieczęci
Pies → Wąż → Małpa → Wół → Tygrys
Zasięg
20 metrów
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Technika stosowana do eliminowania pojedynczych celów. Efektem techniki jest iluzja jak to użytkownik po prostu na oczach ofiary rozpływa się w powietrzu, a następnie cel zostaje opleciony przez gałęzie drzewa, które nagle wyrosło tuż za interesującym użytkownika osobnikiem. Podczas, gdy przeciwnik próbuje wydostać się z pętającej go rośliny, z korony (bądź pnia, zależy jak wysoka jest iluzja drzewa) wysuwa się użytkownik, mogąc zadać ostateczne uderzenie.
Nazwa
Kyakubu Satsu
Pieczęci
Tygrys -> Baran
Zasięg
25 metrów
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Jutsu pochodzące w Genjutsu z szuflady "krępującej przeciwnika". Złożenie dwóch pieczęci, a następnie wysłanie odpowiedniej ilości niebieskiej energii do oponenta skutkować będzie iluzją, która wciąga naszą ofiarę pod ziemię. Dokładniej to zapadają się jej nogi w piach! Coś na kształt ruchomych piasków, lecz nie jesteśmy w stanie z tego wyjść za pomocą zwykłej siły fizycznej i innych naturalnych sztuczek. Technika wydająca się ciężka do pokonania ale stopień zaawansowanie nie jest wymagający, więc niestety wyjście z niej jest równie proste jak złapanie.
Dla przypomnienia co oznacza konsekwencja i psychika żebyście mieli podgląd:
Opis Statystyki Psychika jest główną statystyką rozwijaną przez osoby korzystające z Genjutsu. Im wyższy próg, tym iluzje zyskują na sile i trwałości. Im większa różnica pomiędzy Psychiką rzucającego a Konsekwencją ofiary, tym mniejsze szanse ma ten drugi na wydostania się z niej. Niekiedy nawet silny ból nie wystarcza. Psychika jest niezbędna w celu prawidłowego kontrolowania przebiegu walki za pomocą Genjutsu. Skuteczność umiejętności niektórych klanów (np. Yamanaka) są powiązane z tą statystyką.
Opis Statystyki Konsekwencja stanowi ochronę przed Genjutsu i jest całkowitym przeciwieństwem Psychiki. O ile tamta zapewniała większą skuteczność Genjutsu, Konsekwencja ją zmniejsza. O wiele łatwiej uwolnić się z iluzji przeciwnika, czy to za pomocą Kai czy innych metod. Jeśli natomiast Konsekwencja jest większa od Psychiki przeciwnika, wrogie Genjutsu nie zadziałają na nas wcale. Wymaga to jednak wielu wyrzeczeń i treningów poświęconych kontroli naszego umysłu. Efekty jednak warte są poświęceń. Konsekwencja zmniejsza również ból będący częścią danej iluzji.
To teraz mój wywód robaczki. Konsekwencja to ochrona przed genjutsu, a psychika to jej rzucanie. Widzimy w wysłanym filmiku z walki Kurenai vs Itachi, która nie jest fillerem a techniki znajdują się u nas w kanonie jako ZWYKŁA ILUZJA A NIE ODBICIE. Oznacza to, że można rzucać iluzję na iluzję.
Kurenai nie była w stanie odbić iluzji Itachi'ego więc musiała wyjść za pomocą bólu. Traktowałabym to jako fakt, że Itachi mógł posiadać wyższą PSYCHIKĘ a nie konsekwencję ponieża PRZEBIŁ jej iluzję tą samą własną.

Pierwsza wersja podobała mi się bardziej, ale jeżeli już chcecie ją bardziej nerfić to zamiast przewagi konsekwencji nad psychiką proponuję wymóg przewagi psychiki osoby odbijającej genjustu nad osobą wykonującą. Ma to więcej sensu ponieważ opieramy się na atrybucie odpowiedzialnym za rzucanie genjustu.

A tu jeszce walka dwóch Uchihów
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=g_ysz6pKCnE[/youtube]
Rzucają genjustu jedno na drugie, żadne z niego nie wychodzi(konsekwencja) i nie rzuca dopiero potem kolejnego (psychika). Tyle ode mnie. Proponuję zostać przy pierwszej wersji ponieważ obdijanie jutsu rangi do B oraz brak odporności na MS jest wystarczające.

PS. Macie tu walkę może z fillera ale techniki są w kanonie i znowu genjutsu na genjutsu i osoby bez specjalne KG.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pulUXYPd1FA[/youtube]
0 x
Obrazek
Rindou Arashi

Re: Hana Tonsou

Post autor: Rindou Arashi »

Miło by było jakbyś po takim wywodzie wrzuciła nową wersję techniki, tak abyśmy widzieli twój aktualny punkt widzenia.

Walki genuserów zawsze sprawiały mi trudność jeżeli chodzi o anime. Przeważnie bohater był w nie łapany, więc widzieliśmy świat jego oczami a nie to co działo się naprawdę, więc ciężko także ocenić jak to widział widz z boku, przez co rodzą się takie problemy jak zostały poruszone wcześniej.

Pasuje mi możliwość wychodzenia z genjutsu do rangi B przy użyciu swojej psychiki. Nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że ograniczamy w ten sposób walkę do jednej statystki, w końcu wystarczy rzucić jakąś iluzję A i już taki gracz-cwaniak co myślał, że samą psychiką zdobędzie góry zostanie uwiązany w silnej iluzji a próba odbicia go tylko pogrąży, gdyż straci czas i chakrę.

Nazywanie tej techniki to błąd, w końcu my w cale nie przenosimy wrogiej techniki na atakującego, po prostu zdejmujemy ją z siebie, narzucając na przeciwnika naszą szybką odpowiedź.

Wyrzuciłbym wzmiankę o obniżaniu kosztu, jeśli nie jesteśmy w iluzji. W końcu kai nie zwraca nam użytej chakry, jeśli sie pomyliliśmy. Jeżeli gracz chce uzyskać przewagę, to niech ryzykuje.

Ja bym to widział tak:
A - Atakujący
B - My
1. A -> B (rzuca genjutsu) B widzi genjutsu i spostrzega się, że jest coś nie tak.
2. B używa Hana Tonsou w celu uwolnienia się z iluzji.
2a B.Psychika > A.Psychika => genjutsu na B zostaje przerwane, dodatkowo zamieniamy się w płatki kukurydziane i atakujemy nimi przeciwnika.
2b B.Psychika <= A.Psychika i B.Psychika > A.konsekwencja Gracz A dalej znajduje się pod wpływem genjutsu, jednak narzuca on na swojego przeciwnika płatkową wizję powodując, że oboje znajdują się w iluzjach zmieniających odczuwanie ich zmysłów.
2c B.Psychika <= A.Psychika i B.Psychika <= A.konsekwencja nic się nie dzieje

Jeżeli rzucamy na kogoś iluzję to zmuszamy jego umysł do złego postrzegania, jednak dodatkowo musimy wywołać podobny efekt na samym sobie, aby widzieć i kontrolować to co dzieje się w koło naszej ofiary. Wiadomo, że nie pojawia się w pełni, gdyż raczej pomijamy ból, gorąco i inne nieprzyjemne efekty, jednak coś musimy mieć aby być w stanie reagować naszą iluzją na działania gracza. Dzięki temu to co widzą obaj gracze jest spójne. Z tego także otrzymujemy ten efekt zaskoczenia, gracz A myśli, że B jest w jego iluzji i po prostu narzucił na niego swoją iluzję, jednak tak na prawdę to B jest już wolny. Dopiero, kiedy zrozumie on, że B uciekł, może on usunąć ze swojego umysłu obraz stworzony przez swoją technikę, co jednak wymaga od niego zadziałania.

Pamiętajmy, że genjutsu nie zabija samo z siebie. Stwierdzenie, że walka kończy się tym który genuser jest szybszy to bullshit. Techniki, które tu rozpatrujemy, czyli te do B włącznie nie tworzą nowego świata a jedynie modyfikują odbieranie go przez cel, dodatkowo nie odcinając go od niego, tak więc jest on w stanie walczyć dalej. Dodatkowo jest on genuserem, czyli prawdopodobnie zna iluzję w którą wpadł, więc wie, że może on próbować z niej wyjść, bądź też po prostu zna jej efekty i wie na co ma zwracać uwagę.

Mięsko: Jestem jak najbardziej za używaniem psychiki w tej technice, gdyż urozmaici to walki geunserów, wprowadzając im kolejną broń do użycia, dodatkowo utrudni im planowanie walki dzięki czemu będą ciekawsze. Nie obawiam się o łamanie systemu genjutsu, gdyż nie działa to na potężniejsze techniki A/S, które potrafią jednym ruchem zakończyć walkę. Dlatego też genuserzy będą musieli rozwijać konsekwencję w celu obrony przed nimi, co z kolei mocno osłabia tę technikę, gdyż nie doprowadzi do tego czego obawiał się Yami czyli ograniczenia walki genjutsu do jednego atrybutu.
0 x
Awatar użytkownika
Boyos
Administrator
Posty: 4141
Rejestracja: 11 lut 2018, o 11:20
Ranga: Starszy Kapral
GG/Discord: Boyos#3562
Multikonta: Ario

Re: Hana Tonsou

Post autor: Boyos »

Powiem tak, sercem jestem za psychika vs psychika, ale rozum nakazuje konsekwencja vs psychika.
Obecnie na forum nasz system nie uwzględnia rzucania iluzji na iluzję, a dodanie jednego jutsu w takiej formie to dodanie całego rozdziału mechaniki z tym związanej.
Mówicie o tym, że nerf do rangi B jest wystarczający. Ale przecież wtedy WT stoi otworem. Dajemy sobie wersję tego rangę wyżej, która chroni nas nie do B, ale do A i tyle. I nie biorę argumentu "ale WT przecież nie muszą przechodzić". Jeśli damy taką podstawkę to muszą przechodzić.
Konsekwencja osłabia efekty działania na nas wrogiego genjutsu, psychika sprawia, że nasze własne są mocniejsze. Moim zdaniem bardzo logiczne jest to, że żeby odwrócić iluzję przeciwnika przeciwko niemu samemu, to najpierw sami musimy zniwelować efekt jej działania na sobie, a dopiero wtedy rozpocząć kontrę.
Wyobrażam to sobie na zasadzie walki suiton vs katon. Jeśli ktoś puszcza na nas kulę ognia, a mu kontrujemy to strumieniem wody, to najpierw musimy odsunąć od siebie lecący na nas ogień, a dopiero potem zyskać przewagę wodą. Taka metafora. Kompletnie nie wyobrażam sobie np. kontrowania iluzji w której odczuwamy ból mając mało konsekwencji, bo zwyczajnie przez efekt wrogiego gen nie będziemy w stanie wykonać własnego jutsu.
Dlatego ja stoję za drugą wersją z konsekwencją. Siłą techniki nie powinno być to, że uciekamy z genjutsu, istotą jest bardziej element zaskoczenia i niepostrzeżenie przekroczenie granicy twoje gen - moje gen.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Misae
Postać porzucona
Posty: 1565
Rejestracja: 17 gru 2017, o 10:38
Wiek postaci: 28
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Białowłosa, o dwukolorowych tęczówkach - lewa srebrzysto-biała, a prawa fiołkowa, ubrana w płaszcz, rękawiczki ze stalowym ochraniaczem. Na szyi kwiatowa kolia, powyżej, po prawej stronie pozioma blizna; różowe kanzashi we włosach
Widoczny ekwipunek: Torba na lewym i prawym biodrze;plecak
GG/Discord: Misae#1695

Re: Hana Tonsou

Post autor: Misae »

Hm... Coś czuję, że po prostu będzie potrzebny rework genjutsu...
Seinaru napisałeś, że mimo wszystko jesteś za opcją konsekwencją-psychika bo efekt cudzego jutsu trzeba osłabić. Sądzę że to bardziej kwestia tego jakie genjutsu jest na nas rzucone. Widać po walce Kurenai, że jeśli technika uniemożliwiała jej złożenie pieczęci musiała najpierw wyjść z niego przez ból a dopiero potem mogła coś robić. Dlatego sądzę, że konsekwencja ma znaczenie tylko w tym momencie jeśli chcemy z niego wyjść, bo nie mamy możliwości by ko skontrować.
Jeśli natomiast mamy ręce wolne i możemy wykonać pieczęcie to znaczenie powinna mieć tylko psychika - w założeniu, że rozpoznamy że jesteśmy pod działaniem iluzji bo to też nie jest pewne.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2968
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25

Re: Hana Tonsou

Post autor: Yami »

Tak powiem krótko od swojej strony:
1. Konsekwencja vs Psychika: aktualnie ok
2. Psychika vs Psychika (tylko ta technika): Kinjutsu
3. Psychika vs Psychika - Rework Gen.
0 x
Awatar użytkownika
Akarui
Postać porzucona
Posty: 1567
Rejestracja: 8 cze 2017, o 01:03
Krótki wygląd: Jak na avku brązowy płaszcz z kożuszkiem - mamy zimę! ;)

Re: Hana Tonsou

Post autor: Akarui »

Wasza dysputa i brak mechanizmu iluzja -> iluzja na forum(który jest bardzo problematyczny, co udowodniła ta dyskusja) tylko potwierdza moje wcześniejsze zdanie: nie wszystkie techniki da się przenieść na forum. I to jest jednak z nich. Nawet gdy określono jak powinna wyglądać, żeby działać, znalazły się argumenty, które wprost pokazują, że jednak nie daje rady.

Nad jedną techniką debatujemy praktycznie od powstania działu i nic z tego nie wychodzi. Niech do Was dotrze, że nie wstawimy jej w kanon, bo ani system iluzji na to nie jest gotowy ani my jako gracze i zwolnijmy to miejsce na inną brakującą technikę.
0 x
MOWA
Awatar użytkownika
Sans
Administrator
Posty: 5407
Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
Wiek postaci: 8
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus

Re: Hana Tonsou

Post autor: Sans »

Ja uważam tak samo jak Akarui.

Ta technika powinna się pojawić z reworkiem genjutsu i zmienieniem pewnie jego systemu czy też jakimś ulepszeniem jego. W tym momencie jest ona nieadekwatna.

Aczkolwiek wersja psychika vs konsekwencja nie jest aż tak tragiczna.
0 x
Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Brakujące techniki”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości