Konsekwencje "Konsekwencji"
Konsekwencje "Konsekwencji"
Problem
Aktualnie istnieją następujące atrybuty:
- Kontrola Chakry
- Siła
- Szybkość
- Wytrzymałość
- Percepcja
- Psychika
- Konsekwencja
Zasadniczo, pierwszych 5 jest logicznych, wpływających bezpośrednio na predyspozycje i możliwości postaci, praktycznie nie ingerując w granie nią tj. siłę się wyrobi, szybkość poćwiczy, a wygadanie postaci które jest lwią częścią odgrywania wymaga... kupowania PA?
Problemem, są jednak ostatnie 2, ale w jaki sposób? Otóż, moim zdaniem są one sztucznie rozdzielone na dwa - jedna z nich odpowiada za zdolność korzystania z genjutsu + gadka szmatka, druga natomiast jest jej przeciwieństwem + oddaje wytrzymałość postaci na widoki takie czy inne.
Główny problem to fakt, że zarówno Psychika jak i Konsewkencja ingerują bezpośrednio w prowadzenie postaci.
Konsekwenja:
Widziałem kilka kart w których była mowa o tragicznej przeszłości. NIe mam wglądu w KP, ale nie wierze, że te osoby władowały sobie wszystkie dostępne PA w Konsekwencje, co by w ogóle móc grać po takiej traumie.
Ponad to, każdy tutaj jest mniej lub bardziej doświadczonym wojownikiem, udawanie, że żaden nigdy nie widział krwi jest niepoważne i sztuczne. Że niby z "początku" jest delikatny jak niemowlę, a nagle sobie rozda punkciki zdobyta za np. prowadzenie misji (czyli w sumie brak aktywności swojej postaci) i nagle zmienia nam się jej podatność na widoki nieprzyjemne, czy też mordowanie postaci NPC.
Mało tego - jakiekolwiek użycie broni przez postać, która nie ma w tym atrybucie przynajmniej 81 pkt (a tak wynika z rozpiski), jest niemożliwe, bo brak jej mentalnych podstaw do zabicia kogokolwiek - to samo się tyczy jutsu zdolnych zrobić komuś kuku - gotowość zabicie wroga jest przez ten atrybut stanowczo zbyt mocno tłamszona. Podjęcie się misji większej niż C również (kto nie wierzy, niech poczyta).
Pytanie kolejne - ktoś chce mieć postać popapranego zabijaki, co nie pyta, a morduje i moralność ma gdzieś. Ile taki gracz musi wpakować w samą tylko konsekwencję, by mieć swoją postać taką, jaką by chciał w istocie grać?
Psychika:
Tutaj mamy mniej namotane - logiczne korzystanie z genjutsu, ale... Co to ma do gadki-szmatki? Nie mając wysokiej psychiki mam ze swej postaci uczynić troglodytę co się nie potarguje, chociaż ewidentnie nie kreuję jej na idiotę? Pytanie można odwrócic - co jak gracz gada z graczem, a jeden z nich ma wysoką psychikę - zawsze uda mu się nakłonić rozmówce do swej racji, bo tak chce system? I co ważniejsze, czy ktoś będzie tego w ogóle pilnował, lub ewentualne skargi rozpatrywał?
Rozwiązanie
Na moje rozwiązanie winno wyglądać tak:
- kwestie genjutsu i odporności na nie zachować, ale oba atrybuty zsynonimizować, tj. zastąpić jednym.
- kwestie typu odpornośc psychiczna na widoki takie,a takie, krasomówstwo itp. zachować do indywidualnej kwestii gracza + GM. Jak ma się już tego Chunnin'a, czy też kilka misji na karku, to i nasza odporność na trudne życie ninja wypracowała się sama bez pakowania pkt w jakiś sztuczny twór za to odpowiedzialny. GM widząc, że postać ma np. 3 misje D, 2 C już coś tam o życiu wie i dostosuje jej reakcję na widoki takie a takie.
- Odporność na tortury fizyczne zostawić wytrzymałości + połączonemu atrybutowi Psychika/Konsekwencja
Dodatkowe uwagi
Dlaczego to w ogóle ruszać? To, w co się bawimy to PBF - nie RPG na żywo. Sesje które w pokoiku idą 2h minut i zależą od rzutu k20, tutaj ciągną się tydzień i więcej. W przypadku zwykłej sesji rozwiązywanie wszystkiego kośćmi + skwantowanie każdej cechy postaci do liczb ma sens, bo tutaj ciągle jest element dynamicznej niepewności losu. Na forum winno się moim zdaniem wprowadzić swoiste uproszczenia (tj. charakter postaci problem gracza, nie systemu) i tylko kwestie na prawdę ważne i systemowe (odporność/podatność na genjutsu) oceniać liczbami.
Aktualnie istnieją następujące atrybuty:
- Kontrola Chakry
- Siła
- Szybkość
- Wytrzymałość
- Percepcja
- Psychika
- Konsekwencja
Zasadniczo, pierwszych 5 jest logicznych, wpływających bezpośrednio na predyspozycje i możliwości postaci, praktycznie nie ingerując w granie nią tj. siłę się wyrobi, szybkość poćwiczy, a wygadanie postaci które jest lwią częścią odgrywania wymaga... kupowania PA?
Problemem, są jednak ostatnie 2, ale w jaki sposób? Otóż, moim zdaniem są one sztucznie rozdzielone na dwa - jedna z nich odpowiada za zdolność korzystania z genjutsu + gadka szmatka, druga natomiast jest jej przeciwieństwem + oddaje wytrzymałość postaci na widoki takie czy inne.
Główny problem to fakt, że zarówno Psychika jak i Konsewkencja ingerują bezpośrednio w prowadzenie postaci.
Konsekwenja:
Widziałem kilka kart w których była mowa o tragicznej przeszłości. NIe mam wglądu w KP, ale nie wierze, że te osoby władowały sobie wszystkie dostępne PA w Konsekwencje, co by w ogóle móc grać po takiej traumie.
Ponad to, każdy tutaj jest mniej lub bardziej doświadczonym wojownikiem, udawanie, że żaden nigdy nie widział krwi jest niepoważne i sztuczne. Że niby z "początku" jest delikatny jak niemowlę, a nagle sobie rozda punkciki zdobyta za np. prowadzenie misji (czyli w sumie brak aktywności swojej postaci) i nagle zmienia nam się jej podatność na widoki nieprzyjemne, czy też mordowanie postaci NPC.
Mało tego - jakiekolwiek użycie broni przez postać, która nie ma w tym atrybucie przynajmniej 81 pkt (a tak wynika z rozpiski), jest niemożliwe, bo brak jej mentalnych podstaw do zabicia kogokolwiek - to samo się tyczy jutsu zdolnych zrobić komuś kuku - gotowość zabicie wroga jest przez ten atrybut stanowczo zbyt mocno tłamszona. Podjęcie się misji większej niż C również (kto nie wierzy, niech poczyta).
Pytanie kolejne - ktoś chce mieć postać popapranego zabijaki, co nie pyta, a morduje i moralność ma gdzieś. Ile taki gracz musi wpakować w samą tylko konsekwencję, by mieć swoją postać taką, jaką by chciał w istocie grać?
Psychika:
Tutaj mamy mniej namotane - logiczne korzystanie z genjutsu, ale... Co to ma do gadki-szmatki? Nie mając wysokiej psychiki mam ze swej postaci uczynić troglodytę co się nie potarguje, chociaż ewidentnie nie kreuję jej na idiotę? Pytanie można odwrócic - co jak gracz gada z graczem, a jeden z nich ma wysoką psychikę - zawsze uda mu się nakłonić rozmówce do swej racji, bo tak chce system? I co ważniejsze, czy ktoś będzie tego w ogóle pilnował, lub ewentualne skargi rozpatrywał?
Rozwiązanie
Na moje rozwiązanie winno wyglądać tak:
- kwestie genjutsu i odporności na nie zachować, ale oba atrybuty zsynonimizować, tj. zastąpić jednym.
- kwestie typu odpornośc psychiczna na widoki takie,a takie, krasomówstwo itp. zachować do indywidualnej kwestii gracza + GM. Jak ma się już tego Chunnin'a, czy też kilka misji na karku, to i nasza odporność na trudne życie ninja wypracowała się sama bez pakowania pkt w jakiś sztuczny twór za to odpowiedzialny. GM widząc, że postać ma np. 3 misje D, 2 C już coś tam o życiu wie i dostosuje jej reakcję na widoki takie a takie.
- Odporność na tortury fizyczne zostawić wytrzymałości + połączonemu atrybutowi Psychika/Konsekwencja
Dodatkowe uwagi
Dlaczego to w ogóle ruszać? To, w co się bawimy to PBF - nie RPG na żywo. Sesje które w pokoiku idą 2h minut i zależą od rzutu k20, tutaj ciągną się tydzień i więcej. W przypadku zwykłej sesji rozwiązywanie wszystkiego kośćmi + skwantowanie każdej cechy postaci do liczb ma sens, bo tutaj ciągle jest element dynamicznej niepewności losu. Na forum winno się moim zdaniem wprowadzić swoiste uproszczenia (tj. charakter postaci problem gracza, nie systemu) i tylko kwestie na prawdę ważne i systemowe (odporność/podatność na genjutsu) oceniać liczbami.
0 x
Re: Konsekwencje "Konsekwencji"
Jestem za usunięciem wszystkich kwestii pokroju retoryki, odporności psychicznej i fizycznej, itd. ale statystyki dalej bym zostawił rozbite. To, że jesteś odporny na Gen, niekoniecznie sprawia, że znowu możesz mistrzowsko z nich korzystać.
Chociaż znowu tutaj byłoby prościej, a ponoć Natsu taką mechaniką miał się kierować przy tworzeniu.
Jestem bardziej przeciw rozbijaniu na statystyki, ale jak będzie, to pozostawiam innym [adminom] do ceny. Wg mnie lekko to by przewróciło forum, ale tylko przez tydzień. Czyli można wprowadzić.
Nah, ale wciąż jestem, żeby było po staremu XD
Chociaż znowu tutaj byłoby prościej, a ponoć Natsu taką mechaniką miał się kierować przy tworzeniu.
Jestem bardziej przeciw rozbijaniu na statystyki, ale jak będzie, to pozostawiam innym [adminom] do ceny. Wg mnie lekko to by przewróciło forum, ale tylko przez tydzień. Czyli można wprowadzić.
Nah, ale wciąż jestem, żeby było po staremu XD
0 x
Re: Konsekwencje "Konsekwencji"
Mnie się pomysł podoba, już tak czytając wzór i opisy atrybutów zastanawiałam się czym to tak w praktycznej rozgrywce się różni. Ja jestem jak najbardziej za scaleniem tych dwóch statystyk mysle że wszystkim byloby łatwiej.
0 x
- Reika
- Martwa postać
- Posty: 2046
- Rejestracja: 15 kwie 2015, o 19:21
- Wiek postaci: 28
- Ranga: Sentoki
- Krótki wygląd: Popatrz na Avatar, a po szczegóły zapraszam do mojej KP <3
- Widoczny ekwipunek: Kabura na prawym udzie, torba na uzbrojenie przy pasie i dwie katany na plecach
- Link do KP: http://www.shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=32&t=245
- Multikonta: Brak
Re: Konsekwencje "Konsekwencji"
Ja także jestem za pomysłem Asagiego :3
0 x


|| Karta Postaci || Pieniądze || Punkty Historii || Głos ||
Re: Konsekwencje "Konsekwencji"
Jak najbardziej za.
Konsekwencja odnośnie "odczuć" i psychika odnośnie "gatki-szmatki" nie przekłada się na fabułę, i nie powinno się przekładać, bo zarówno jedno i drugie to kwestia 1. Charakteru postaci i przeżyć 2. W przypadku gatki-szmatki - znaczenie słów wypowiedzianych przez postać + opis mimiki, jakość posta (cokolwiek), w każdym razie skuteczność tego zabiegu powinna zostać oceniona tylko i wyłącznie przez MG a nie punkty atrybutów.
Konsekwencja odnośnie "odczuć" i psychika odnośnie "gatki-szmatki" nie przekłada się na fabułę, i nie powinno się przekładać, bo zarówno jedno i drugie to kwestia 1. Charakteru postaci i przeżyć 2. W przypadku gatki-szmatki - znaczenie słów wypowiedzianych przez postać + opis mimiki, jakość posta (cokolwiek), w każdym razie skuteczność tego zabiegu powinna zostać oceniona tylko i wyłącznie przez MG a nie punkty atrybutów.
0 x
- Ichirou
- Posty: 4033
- Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
- Wiek postaci: 35
- Ranga: Seinin
- Krótki wygląd: Chodzące piękno.
- Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
- Link do KP: https://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=320
- Lokalizacja: Atsui
Re: Konsekwencje "Konsekwencji"
Za usunięciem punkcików decydujących o umiejętnościach krasomówczych i odporności postaci na dane widoki. Powinno to zależeć od decyzji sędziego/misjodawcy i przeżyć postaci, a nie suchych cyferek.
0 x
-
- Support
- Posty: 2059
- Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55
Re: Konsekwencje "Konsekwencji"
Nie mam jakiś przeciwwskazań, ale dobrze byłoby, gdyby Administracja się wypowiedziała.
0 x
- Rokuramen Sennin
- Support
- Posty: 1033
- Rejestracja: 12 lut 2015, o 13:07
- Multikonta: Akihiko Maji i Jugo Misaki
Re: Konsekwencje "Konsekwencji"
No dobra, usunięcie wytrzymałości psychicznej i retoryki z tych atrybutów jeszcze byłaby okej. Ale połączenie tego w jedną statystykę raz - zmusiłoby wszystkich do edytowania KP, dwa - gmerania w mechanice, trzy - sprawiłoby, że po połączeniu tych dwóch atrybutów w jeden osoba, która już teraz szła w genjutsu, miałaby imbę 110 punktów chociażby, przy punktach pokroju 30-40 w innych statach. A poza tym niektórzy mogą być słabi w genjutsu, ale twardzi w odporności na takowe, a inni mogą być OP userami genjutsu, ale samym mogąc dostać po buzi od innych genuserów (Kurenai vs Itachi i rape drzewem).
W skrócie, osobiście zostawiłbym te statystyki rozdzielone, ale usunął te elementy retoryczne.
W skrócie, osobiście zostawiłbym te statystyki rozdzielone, ale usunął te elementy retoryczne.
0 x
Support i twórca najlepszego ramen w świecie shinobi
Re: Konsekwencje "Konsekwencji"
Spodziewałem się prędzej czy później takiej uwagi i powiem szczerze, jest to nieco nie fair względem Genjutsu Userów, bowiem muszą oni pakować 2 Staty jednocześnie, by nie oberwac od własnej broni, a ich "ofiary" zwyczajnie tego unikają 
A jako, że spodziewałem się tego, mam i rozwiązanie
Dajmy, że Psychika również odpowiada za odporność na Genjutsu, ale...ale... Można w nią PA pakować tylko wtedy, gdy się ma otworzoną dziedzinę Genjutsu na odpowiednim poziomie:
- Genjutsu D - do 50
- Genjutsu C - do 100
- Genjutsu B - do 150
- Genjutsu A - do 200
- Genjutsu S - 200+
Dlaczego taki sposób? Otóż, uważam, że skoro ktoś się w genjutsu specjalizuje, to nie dorzucajmy mu do pieca rozbijania się na Dziedzinę Genjutsu by być w tym fajnym i pakowaniu w 2 Staty (raz by nie oberwać, dwa by używać) + jeszcze w KC, bo jak wiemy, KC jest ważna dla Genjutsu podobnie jak dla Ninjutsu.
Dodatkowo, można by dać, że Psychika jest droższa o 1PH względem innych Atrybutów (na poszczególnych progach) - co by rekompensowało to, że robi za Konseklwencję, a obwarowanie jej wymogiem rozwijania również Dziedziny Genjutsu zrobiłoby z niej atrybut elitarny i wyjątkowy właśnie dla Genjutsu Userów

A jako, że spodziewałem się tego, mam i rozwiązanie

Dajmy, że Psychika również odpowiada za odporność na Genjutsu, ale...ale... Można w nią PA pakować tylko wtedy, gdy się ma otworzoną dziedzinę Genjutsu na odpowiednim poziomie:
- Genjutsu D - do 50
- Genjutsu C - do 100
- Genjutsu B - do 150
- Genjutsu A - do 200
- Genjutsu S - 200+
Dlaczego taki sposób? Otóż, uważam, że skoro ktoś się w genjutsu specjalizuje, to nie dorzucajmy mu do pieca rozbijania się na Dziedzinę Genjutsu by być w tym fajnym i pakowaniu w 2 Staty (raz by nie oberwać, dwa by używać) + jeszcze w KC, bo jak wiemy, KC jest ważna dla Genjutsu podobnie jak dla Ninjutsu.
Dodatkowo, można by dać, że Psychika jest droższa o 1PH względem innych Atrybutów (na poszczególnych progach) - co by rekompensowało to, że robi za Konseklwencję, a obwarowanie jej wymogiem rozwijania również Dziedziny Genjutsu zrobiłoby z niej atrybut elitarny i wyjątkowy właśnie dla Genjutsu Userów

0 x
Re: Konsekwencje "Konsekwencji"
Nie no, ta porównanie Itasia vs Kurenai ssie totalnie XD To jakbyś porównał Madare vs reszta świata. Kurenai jest silna w Genjutsu, to jej atuta. No ale niestety Itas był mistrzem, chyba Madara mógłby być lepszy od niego i Shisui czy jak on tam miał. W dodatku posiadał Sharingana, co przy większości Genjutsu samo daje Ci zobaczenie/przejrzenie iluzji.
Rozpiska Asagiego fajna, no ale wtedy totalnie wywalisz każdego Ninusera itp. Gdzie patrz, Genjutsu i tak 1v1 wygrywasz w 99% przypadkach jedną techniką.
Rozpiska Asagiego fajna, no ale wtedy totalnie wywalisz każdego Ninusera itp. Gdzie patrz, Genjutsu i tak 1v1 wygrywasz w 99% przypadkach jedną techniką.
0 x
Re: Konsekwencje "Konsekwencji"
Nie jestem za połączeniem obu statystyk. To, że ktoś jest świetny w nakładaniu genjutsu nie oznacza, że jest psychicznym kolosem odpornym na każdą iluzję.
0 x
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość