Kawarimi no jutsu

Michirin

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Michirin »

Popieram. Kawarimi powinno być jako zakazane i problem rozwiązany. W pełni popieram Ichirou Asahiego z Rodu Sabaku.
0 x
Ray

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Ray »

Również się zgadzam z Panem Ichirou Asahim z Rodu Sabaku, Diabłem Świtu, Kochankiem, Weteranem Kościanej Wojny i Tępicielem Kaguya. Kawarimi powinno zostać zakazane, a do jego otrzymania powinna zostać wykonana wyprawa o minimalnej trudności rangi B, gdyż technika jest ulepszonym Hiraishinem. Dlaczego?
1. Przygotowujesz ją i nie musisz mieć nawet percepcji, aby zrobić unik. Unik robi się sam, automatycznie. Wystarczy świadomość nadchodzącego ataku i tego, że się oberwie.
2. Lepsze niż absolutna obrona Gaary i inne takie. Zawsze działa + mimo, że to niby dash, to tak naprawdę ma szybkość dżebanego teleportu.
3. Żeby wkurzyć słabych graczy, którzy nie umieją w forumko, które nie jest Second Lifem i asekuracyjnie srają Kawarimi jak tylko wyskoczy dziecko z kijem z kupą z krzaków.

Pozdrawiam Kaiena,
Rejeł.
0 x
Gobimaru

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Gobimaru »

Całkowicie popieram. Skoro ma zostać, to niech zostanie znerfiona do ziemi. Zakazana jak najbardziej, ale jak Kaiena nie pozdrawiam. Ja chcę tylko zakazanej dla Kawarimi.
0 x
Ray

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Ray »

Ave!
Dostałem sobie osta od Seinaru, za rzekomy offtop w temacie. No szkoda, bo nawet podałem powody. W sumie pchnęło mnie to do rozmyślań, że może mam rzeczywiście kurwa dosyć tego forum. I wspaniałomyślnie wpadłem na to, aby spierdalać. Ale z hukiem, bo tym razem nie zniknę się po prostu, a wyrwę banika. Także chciałbym pożegnać nielicznych, a licznych pozdrowić jak Kaiena.
To tak na odchodne wrzucę mema z pociesznym grubaskiem. Nie wiem kto to, ale zabawnie wygląda. Chyba się nada.

Jeszcze jedna sprawa - nadal szanuję Kaiena.

PS Administracja w większości jest zjebana. xD
PS2 Myślicie, że banem uwalniacie się ode mnie? Nie, to ja uwalniam się od was. XD Seinaru, mordeczko - nadal Cię lubię, bo bekowy ziomek z Ciebie. XD

Miłej gry! ❤

Wasz kochany Rejeł~! ❤
0 x
Gobimaru

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Gobimaru »

Podbijam to wyżej. Widzę tylko, że pociesznego grubaska już nie ma, ale jego konto na forum jest nadal. Cóż...

A co do Seinara, to przejrzyj sobie definicję offtopu i jeśli w każdym poście coś nie na temat kawarimi jest offtopem, to czekam na falę ostów, bo przez pięć stron się trochę uzbierało. U Ciebie naliczyłem trzy.

A ja Kaiena nie pozdrawiam. Pftu, zapluty.
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Yasuo »

A ja jestem w 90 procentach przeciwny wersji Defa. Mam ku temu dwa powody:
  1. Mówisz tutaj o jakimś "związku". O jakim? Bo fakt, że trzeba być świadomym ataku nie ma nic wspólnego z tym, że niby "nie możemy" zaatakować samego siebie. Jest wręcz przeciwnie. Jeśli ustawiamy wybuchową notkę tak, żeby wybuchła po X sekundach, to wiemy, że po X sekundach będziemy zaatakowani (zaatakowani wybuchem). Mamy pełną wiedzę i pełną świadomość nadchodzącego ataku, bo w końcu sami go kreujemy. Nie wyjaśniasz dlaczego nie jestem w stanie sam siebie zaatakować, by użyć Kawarimi. Ustawię sobie wybuchową notkę na powiedzmy 3 sekundy, po trzech sekundach nastąpi wybuch, który umożliwi mi podmianę. Albo inaczej. Zrobię sobie klona, który uderzy mnie z całej siły w twarz, a ja sobie spokojnie zrobię Kawarimi. Dlaczego niby nie mogę zastosować takich "taktyk"? Nie wyjaśniasz logicznie dlaczego. Po prostu zakazujesz, "bo tak". Chodzi Ci o balans? Nie chcę być niemiły, ani sarkastyczny. Po prostu mi się takie podejście nie podoba i tyle.
  2. Odnośnie balansu. Na randze B mamy Shunshin, którego jedyną wadą jest opóźnienie, które można zniwelować za pomocą percepcji. Zasięg? Znacznie większy (37,5 metra bez pieczęci i 75 metrów z pieczęcią). Pieczęci? Tylko jedna. Koszt? Ten sam. Generalnie porównując Kawarimi w tej wersji do Shunshin, to Kawarimi wypada strasznie, strasznie słabo. Co najmniej jedną lub nawet dwie rangi poniżej. Co prawda przy Kawarimi nie występuje to opóźnienie, ale Kawarimi ma więcej minusów, które są wyjątkowo uciążliwe. Przedmioty z którymi chcemy się podmienić. Muszą po prostu takie istnieć. Co z tego, że można je mieć w ekwipunku (chociażby w zwojach), skoro jeszcze trzeba je ustawić w odpowiednim miejscu, a to jest trochę uciążliwe, nie uważacie? Nie mamy przedmiotów? Nic nie szkodzi. MG na pewno nam jakiś da, hehe. A tak serio, to polecam robienie Kawarimi z trupami martwych wrogów/sojuszników. Na pewno się nadadzą! Lub z klonami. Lub z marionetkami (wersja tylko dla lalkarzy). Polecam też eksperymenty z Fuuma Shurikenem/Zanbatou. No i kolejną wadą są te pieczęci. Zanim je złożymy, to zginiemy z 10 razy. A Shunshin? Generalnie mega technika. Jedna z moich ulubionych. Możesz sobie latać po polu bitwy z naddźwiękową szybkością w kółko (ale takie graniaste, czterokanciaste, bo w końcu biegasz po linii prostej, a nie po łuku :v) i mieć wywalone na wielkie kule ognia, pociski i tego typu sprawy. Możesz se jedną ręką dłubać w nosie, a drugą drapać się po tyłku i jednocześnie zrobić Shunshin, bo w końcu nie musisz składać pieczęci. Albo chociażby wyciągnąć miecz i doskoczyć do wroga i uciąć mu palce u stóp. Shunshin, zwłaszcza przy bardzo wysokiej percepcji, jest dużo bardziej uniwersalny. Pozwala unikać ataków i przemieszczać się tam gdzie Ty chcesz (i w jakim celu chcesz), a nie tam gdzie jakiś przedmiot Cię ogranicza. Podsumujmy. Shunshin > Kawarimi. Te dwie techniki nie powinny się znajdować na jednej randze, ale to pewnie rozwiążecie w ten sposób, że Shunshin wyląduje na A i jeszcze jako zakazana XD. Też jakiś pomysł...
Dlaczego 90%? Ano dlatego, że te 10% to pochwała za to, że w końcu mamy jakieś Kawarimi bez pieczęci.

To tyle z mojej strony. Nie miałem zamiaru nikogo urazić, ani zgrywać mądralę. Starałem się, żeby tekst ten był napisany z sensem i, żeby był lekko dowcipny :).
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Senju Toshio

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Senju Toshio »

Pomijając te dyrdymały sfrustrowanych graczy na czele z panem Asahim, to dochodzę do wniosku że ten pomysł powinien zostać zakończony na etapie rozważań garstki graczy z SB, którym ona nie pasowała.

Teraz jestem całkowicie za tym, żeby oznaczyć technikę jako całkowite Tabu nr 1. Nie porównywać jej z niczym. Jak długo istnieją pbfy w konwencji Naruto jeszcze nigdy nie miałem styczności z niezadowoleniem nad Kawarimi. Dostrzegam tu za to problemy z głową i zbyt obszerną wyobraźnią, żeby próbować zostać w obrębie działania techniki (choćby wybuchami, które teraz proponował Yasuo) - strata czasu i strata notki. Lepiej zastanowić się nad sensownym znalezieniu możliwości do przemieszczenia się lub zaskoczenia przeciwnika.
Udanego bólu głowy nad szukaniem rozwiązania którego nie ma. Dziękuję za uwagę.
0 x
Awatar użytkownika
Defrevin
Założyciel Forum
Posty: 2109
Rejestracja: 11 lut 2015, o 22:31

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Defrevin »

To co przeszkadza w tej technice sporej części osób, to fakt że przy pomocy najprostszej techniki rangi E, jesteś w stanie uniknąć większości ataków. Z rana przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł, który pozwala zachować technikę w dotychczasowej postaci, unikając sytuacji, że ktoś post za postem będzie spamował Kawariami, aby być przygotowanym na atak. Wspomnę, że o ile mnie pamięć nie myśli, zasada ta byłaby zaciągnięta z innego pbf-a, na którym zdążyło mi się w przeszłości grać.
Zasada:
    • Przygotowane Kwariami zaczyna funkcjonować dwie tury później.

  • W takim przypadku, wygląda to w ten sposób, że:
    • A (gracz) -> przygotowuję Kawariami
      B (sędzia) -> odnosi się do sytuacji na arenie, ale pomija kwestię Kawariami, bo ta jeszcze nie działa, użytkownik A może zostać zraniony
      A (gracz) -> gracz nie może opuścić zasięgu działania Kawariami ani użyć innej techniki chakrożernej bo inaczej anuluję przygotowywaną technikę
      B (sędzia) -> w przypadku jeżeli nastąpił atak na gracza, podmiana gracza A zadziałała, bo od tej tury Kawariami właśnie zaczyna działać
  • Użytkownicy Kawariami nie będą mogli spamować Kawariami w takim stopniu jak obecnie, bo jego przygotowanie zajmuję 2 tury
  • Użytkownicy Kawariami nie będą mogli używać chakrożernych technik, bo inaczej przerwą przygotowywanie Kawariami, tym samym każdy post nie będzie kończył się tym, że po wykonaniu całej akcji, gracz przygotowuję podmianę (tak na wszelki wypadek).
  • Używanie Kawariami będzie wymuszało kalkulowanie, czy poświecenie czasu na przygotowanie podmiany - będzie dla użytkownika opłacalne
0 x
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Nie sądzisz Defie, że przygotowywanie kawarimi to jednak już zbyt duże komplikowanie sprawy? Szczególnie, że czasami w swoich postach gracze są zmuszeni wybiegać poza obręb jednej, dwóch czynności które następują po sobie.
0 x
Awatar użytkownika
Defrevin
Założyciel Forum
Posty: 2109
Rejestracja: 11 lut 2015, o 22:31

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Defrevin »

Nie uważam, żeby to było zbyt skomplikowane. Technika jest bardzo niskiej rangi i jeżeli część użytkowników nie chcę jej podnieść na wyższą rangę, to użytkowanie Kawariami powinno się ograniczyć w inny ale sensowny sposób. Potrzeba wstrzymania się w kolejnym poście z używaniem chakrożernych technik, aby nie przerwać przygotowywanego kawariami, wydaje mi się wystarczającym utrudnieniem na takim etapie dyskusji, na jakiej jesteśmy (gdzie część kategorycznie odmawia zmian, część popierała mój poprzedni pomysł, część by technikę wgl wyrzuciła w nicość).
0 x
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Niby tak, lecz z drugiej strony pojawia się pytanie dlaczego odrzucamy sztuczne ograniczenie co do ilości użyć na walkę, rosnące wraz z rangą ninjutsu[ wyższe ninjutsu więcej użyć]. Fabularne powody zawsze można wymyślić i dopisać do kawarimi, to kwestia chwili, a tworzenie skomplikowanych systemów gdzie ich nie potrzeba i dodawanie miliona kombinacji... Nie wiem czy jest aż tak dobrym wyjściem.

W tym pomyśle turowym zacznie się odliczanie tur, potem dojdzie coś innego, jak przyśpieszanie działania albo kto wie co jeszcze.
0 x
Awatar użytkownika
Defrevin
Założyciel Forum
Posty: 2109
Rejestracja: 11 lut 2015, o 22:31

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Defrevin »

Inoshi, a czy Twoja propozycja nie jest właśnie kombinacją? Uzależniasz używanie Kawariami od rozpiski poziomu rozwiniętej dziedziny Ninjutsu co w mojej opinii, jest bardziej skomplikowane niż propozycja, aby użytkowanie Kawariami było ograniczone przygotowaniem techniki przez 2 tury. I tylko tyle padło w tej konkretnej propozycji.
0 x
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Właściwie to jest, ale ogranicza się to jedynie do sprawdzenia rangi ninjutsu gracza przez sędziego i wtedy wszystko jest jasne. kilkanaście postów wcześniej podałem nawet przykładową. Ogólnie, to dalej jest dyskusja, a co będzie to będzie, w końcu świat się nie zawali :)

Ale jasnym jest, że pomysł z turami jest spoko, tylko problem pojawia się w chwili gdy trzeba to śledzić i nie ulega wątpliwości, że każdy będzie chciał by jego umiejętności wpływały na to jutsu nieco bardziej, w końcu pan X ma 3 razy więcej szybkości czy czegoś tam, a nie wiadomo czy ta sprawa nie będzie dalej rozwijana.
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Yasuo »

Nie biorę tego przykładu totalnie z dupy. Moja postać (Meido) wykonała manewr z notką na evencie, który prowadził chyba Natsume. Prowadzący ten manewr zaakceptował. Dlaczego więc uważasz, że to strata czasu i strata notki? Albo, że mam problemy z głową?

PS: Propozycja Defa wydaje mi się sensowna. W sensie z tym, że trzeba 2 tury wcześniej rozpocząć przygotowanie tej techniki. No, ale nie można w ogóle zakazać walki czy poruszania się, bo podczas przygotowywania techniki defensywnej zwyczajnie ktoś nas zabije.

Po za tym, jest dokładnie tak jak mówi Def. Technika ta (w obecnej formie) pozwala uniknąć większości ataków za pomocą najprostszej techniki. I to jest w niej właśnie piękne. Technika ta daje jakąś szansę na zwycięstwo. Bo nie czarujmy się. Innych technik defensywnych niskich rang (nie licząc Dotonu i niektórych technik klanowych, których nie każdy może używać) praktycznie nie ma. Ktoś odpali w Ciebie Katon rangi B i nie żyjesz, bo masz 40 szybkości i nie wyjdziesz z zasięgu techniki, a żadnego defensywnego jutsu po prostu nie posiadasz. Usunięcie czy znerfienie tej techniki spowoduje, że już w ogóle nie będzie się czym bronić. Ale zobaczymy jak to wyjdzie...
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4233
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Kawarimi no jutsu

Post autor: Jawa »

Generalnie niestety kawarimi to technika w która albo będzie rakiem albo znerfiona do ziemii. Taki urok nieprzemyślanej decyzji Kishimoto, który wrzucił coś tak cholernie nie trzymającego się kupy. I tak główny problem tego to klasyfikacja techniki jako ranga E gdy robimy coś co jak słusznie Def w swojej pierwszej propozycji zauważył wychodzi rangowo znacznie dalej. Jak już wspominałem w poprzedniej wypowiedzi zaliczam się mimo wszystko do zwolenników zbliżenia tej techniki do innych tworów czasoprzestrzennych - czyli magicznie zamieniamy się miejscami z jakimś przedmiotem. Przygotowywanie nie byłoby aż takie tragiczne tylko nie rozwiązuje problemu tego, że ktoś może sobie biec na pałę i wykonać kawarimi ot tak bo mu się atak nie udał. Rozważałbym nawet jeśli zostawić technikę na randze E to faktycznie dowalić tam zauważalny koszt tak by użycie techniki bolało. Zaskoczę też, że grałem bardzo długo na systemie gdzie kawarimi było sztucznie ograniczone tak że posiadało cooldown do jednego użycia na 3 tury + całkiem duże koszty chakry przez co ludzie używali go w ostateczności. Oznaczało to tyle, że użytek naprawdę nas bolał i przewaga wędrowała jak najbardziej na stronę oponenta. Owszem jest to sztuczne, ale przecież to samo robimy z zakazem spamu technikami więc nie odrzucałbym takowej opcji z miejsca jako że rozwiązuje naprawdę masę problemów związanych z tą techniką. Takie ograniczenie mogłoby być nawet większe 4-5 tur co jeszcze bardziej wymusza na nas przemyślaną decyzję (rzadko kiedy walki trwają tyle, ale zdarzyć się może).
0 x
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości