Mieszanki Alchemiczne
Re: Mieszanki Alchemiczne
Jestem za xD Ale co z treningiem? Uczę się robić trucizny, potem robię 2 sztuki trucizny jakiejś rangi i mam znowu trening robić? Nie lepiej usunąć ten trening ?
0 x
Re: Mieszanki Alchemiczne
Ok. To ja jestem za, ale mam dwie dodatkowe sugestie, które bardzo fajnie by było uwzględnić:
- Tak jak mówi Masaru. Usunąć wymóg pisania treningu. Przecież robienie mieszanek niższych poziomów to właśnie ten trening.
- Umożliwić jednoczesne tworzenie jakiegoś przedmiotu w Kuźni i mieszanki. Czyli ktoś kto będzie chciał stworzyć jakąś miksturę będzie mógł wstawić w Kuźni jednocześnie dwa tematy. Wtedy nie będzie musiał czekać aż ta nieprzydatna mieszanka zostanie zaakceptowana i w tym czasie też dostanie akceptację na miecz, lalkę czy cokolwiek innego. To rozwiąże w pełni problem, który tutaj przedstawiłem.
0 x
- Sans
- Administrator
- Posty: 5407
- Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
- Wiek postaci: 8
- Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus
Re: Mieszanki Alchemiczne
1. Przecież jest to traktowane jak przypadek normalnych dziedzin, czyli trening dziedziny i trening techniki. Czemu tu miałoby to być usunięte.
2. Cały czas nie rozumiem jak można traktować swoją substancję jako bezużyteczną. Po co w takim razie wogóle zaprzątac sobie głowę alchemią skoro nie chcemy z niej korzystać?
2. Cały czas nie rozumiem jak można traktować swoją substancję jako bezużyteczną. Po co w takim razie wogóle zaprzątac sobie głowę alchemią skoro nie chcemy z niej korzystać?
0 x

Re: Mieszanki Alchemiczne
Ad. 1. Dziedzin się nie trenuje już od dłuższego czasu. Więc nie rozumiem dlaczego w przypadku "treningu" substancji miałoby być inaczej.
Ad. 2. Bo mnie interesują substancje szkodliwe, których mógłbym użyć w walce, a żeby je osiągnąć, muszę tworzyć rzeczy, które dla mnie są totalnie nieprzydatne - w ramach "treningu" oczywiście. Może i te proste, najsłabsze substancje są jakoś przydatne, ale tylko po to, by robić jakieś słabe i chore dowcipy. Nie dla mojej postaci. I skoro muszę je tworzyć, to chcę je tworzyć tak, by nie odbierać sobie dostępu do Kuźni na tydzień czy dwa.
Ad. 2. Bo mnie interesują substancje szkodliwe, których mógłbym użyć w walce, a żeby je osiągnąć, muszę tworzyć rzeczy, które dla mnie są totalnie nieprzydatne - w ramach "treningu" oczywiście. Może i te proste, najsłabsze substancje są jakoś przydatne, ale tylko po to, by robić jakieś słabe i chore dowcipy. Nie dla mojej postaci. I skoro muszę je tworzyć, to chcę je tworzyć tak, by nie odbierać sobie dostępu do Kuźni na tydzień czy dwa.
0 x
- Sans
- Administrator
- Posty: 5407
- Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
- Wiek postaci: 8
- Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus
Re: Mieszanki Alchemiczne
1. Chodziło mi o trening technik w tym przypadku traktujac poziom substancji jak technikę. Wedlug mnie jak najbardziej powinno to tak wyglądać.
- odbywasz trening by być w stanie wynaleźc jakaakolwiek substancje ---> masz dostęp do substancji - robisz je na tyle ługo by być biegłub ( 2 substancje w kuźni)---> piszesz trening i dostajesz dostęp do wyższego poziomu
Dla mnie składa się to w spójną całość.
2. Jeśli interesuje Cie silniejsza technika, która jest rozwinięciem bazowym to tez pomijasz ta technikę pierwotną? Ciebie nie zainteresuje a kogoś tak więc odnośmy się tutaj do ogóły sytuacji a nie do poszczególnych przypadków. Jestem tutaj przeciwny.
- odbywasz trening by być w stanie wynaleźc jakaakolwiek substancje ---> masz dostęp do substancji - robisz je na tyle ługo by być biegłub ( 2 substancje w kuźni)---> piszesz trening i dostajesz dostęp do wyższego poziomu
Dla mnie składa się to w spójną całość.
2. Jeśli interesuje Cie silniejsza technika, która jest rozwinięciem bazowym to tez pomijasz ta technikę pierwotną? Ciebie nie zainteresuje a kogoś tak więc odnośmy się tutaj do ogóły sytuacji a nie do poszczególnych przypadków. Jestem tutaj przeciwny.
0 x

Re: Mieszanki Alchemiczne
Ad. 1. Moim zdaniem zbytnia komplikacja.
Ad. 2. Tylko, że w przypadku technik jest trochę inaczej. Są techniki, które są rozwinięciem innych, ale wystarczy wbić odpowiednią dziedzinę, a następnie napisać dwa treningi. Jeden na technikę pierwotną, a drugi na technikę "docelową". W przypadku substancji jest tak samo, ale różnica jest jedna. Technik mogę się nauczyć w jeden dzień. Co to dla mnie napisać dwa treningi? Natomiast, żeby wbić powiedzmy poziom Zaawansowany (mowa oczywiście o truciznach), to muszę (zgodnie z zaproponowaną zmianą) stworzyć dwie substancje Proste, napisać trening, by "odblokować" dostęp do substancji Umiarkowanych i stworzyć dwie takie substancje, by następnie napisać trening na substancje Zaawansowane. Samo tworzenie tych czterech nieprzydatnych substancji trwa jakieś 4 tygodnie, może nawet 8! Tak, przez 2 miesiące (realne) mam zablokowaną Kuźnię! O to chodzi. I możesz mi wierzyć. Na pewno są osoby, które myślą podobnie. A nawet jeśli nie ma, to i tak ta zmiana będzie im na rękę. No i należy pamiętać o tej regule, że przed stworzeniem kolejnego przedmiotu trzeba uzyskać poprzedni. Stworzę pierwszą substancję i jeśli będę chciał stworzyć następną, to muszę przerwać swoją misję czy fabułę i przeprowadzić trening. Wiecie jak bardzo to utrudnia człowiekowi życie? Liczmy więc 4 MIESIĄCE bez Kuźni!
Ad. 2. Tylko, że w przypadku technik jest trochę inaczej. Są techniki, które są rozwinięciem innych, ale wystarczy wbić odpowiednią dziedzinę, a następnie napisać dwa treningi. Jeden na technikę pierwotną, a drugi na technikę "docelową". W przypadku substancji jest tak samo, ale różnica jest jedna. Technik mogę się nauczyć w jeden dzień. Co to dla mnie napisać dwa treningi? Natomiast, żeby wbić powiedzmy poziom Zaawansowany (mowa oczywiście o truciznach), to muszę (zgodnie z zaproponowaną zmianą) stworzyć dwie substancje Proste, napisać trening, by "odblokować" dostęp do substancji Umiarkowanych i stworzyć dwie takie substancje, by następnie napisać trening na substancje Zaawansowane. Samo tworzenie tych czterech nieprzydatnych substancji trwa jakieś 4 tygodnie, może nawet 8! Tak, przez 2 miesiące (realne) mam zablokowaną Kuźnię! O to chodzi. I możesz mi wierzyć. Na pewno są osoby, które myślą podobnie. A nawet jeśli nie ma, to i tak ta zmiana będzie im na rękę. No i należy pamiętać o tej regule, że przed stworzeniem kolejnego przedmiotu trzeba uzyskać poprzedni. Stworzę pierwszą substancję i jeśli będę chciał stworzyć następną, to muszę przerwać swoją misję czy fabułę i przeprowadzić trening. Wiecie jak bardzo to utrudnia człowiekowi życie? Liczmy więc 4 MIESIĄCE bez Kuźni!
0 x
- Sans
- Administrator
- Posty: 5407
- Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
- Wiek postaci: 8
- Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus
Re: Mieszanki Alchemiczne
2. Z punktu widzenia mechaniki, kompletnie bez znaczenia jest to, ze Ciebie nie interesują słabsze wersje substancji. Dodatkowo patrzymy na to pod tym względem, ze bez wydania jakichkolwiek PH otrzymujesz dostęp do wachlarza możliwości jakim są trucizny o szerokopojętych możliwościach.
Kolejna sprawa, jakie blokowanie kuźni skoro tworzysz przedmiot, który jest już Twoją własnoscią i Twoim know how. Miotasz się w tym momencie o czas jaki poświęcasz na to by uzyskać wartość dodaną jaką jest każda substancja, która przejdzie przez kuźnie.
Czasu pracy kuźni nie bierzemy pod uwagę bo jest zalezny od aktywności moderacji i moze to być 2 dni a moga być 2 tygodnie na akceptacje substancji.
Kolejna sprawa, jakie blokowanie kuźni skoro tworzysz przedmiot, który jest już Twoją własnoscią i Twoim know how. Miotasz się w tym momencie o czas jaki poświęcasz na to by uzyskać wartość dodaną jaką jest każda substancja, która przejdzie przez kuźnie.
Czasu pracy kuźni nie bierzemy pod uwagę bo jest zalezny od aktywności moderacji i moze to być 2 dni a moga być 2 tygodnie na akceptacje substancji.
0 x

Re: Mieszanki Alchemiczne
Pro po aktywności w kuźni aż mi się mój wachlarz przypomniał kappa Albo trucizny dawnego Masaru. A pro po tego bez PH to ja tam pamiętam że za formę stałą i lotną coś tam płacę
Plus sporo Ryo, na sprzęt, zioła itd. A dla kuglarza strata Ryo jest większą bolączką niż strata PH xD Dajcie kopa tym truciznom żeby w końcu lepsze były i popieram opcje z tymi treningami z pomysłu wyżej.

0 x
- Papyrus
- Administrator
- Posty: 3837
- Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
- Ranga: Fabular
- GG/Discord: Enjintou1#8970
- Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans
Re: Mieszanki Alchemiczne
Widzę problem jedynie w przypadku graczy którzy tworzą nową postać rozwiniętą w pewnym stopniu. Przykładowo medyk z 2k PH musi wrzucać substancje od nowa mimo że ma jakieś doświadczenie. No masz Iryo na A i masz UN od trucizn, ale nadal musisz tworzyć od podstawowych.
Osobiście byłbym w stanie nawet zgodzić się na 2 trucizny w tym samym momencie w Kuźni jako rozwiązanie problemu zbyt wolnego opracowywania trucizn
Osobiście byłbym w stanie nawet zgodzić się na 2 trucizny w tym samym momencie w Kuźni jako rozwiązanie problemu zbyt wolnego opracowywania trucizn
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Re: Mieszanki Alchemiczne
2 trucizny w tym samym momencie nie brzmią wcale źle. Chociaż "trucizna i inny przedmiot w tym samym momencie" brzmi dużo lepiej :P.
No i jednak wycofuję się z pomysłu braku treningów. Przecież opracowywanie mocniejszych mieszanek wymaga znajomości roślin, technik czyli po prostu wiedzy teoretycznej i zdobywanie takiej wiedzy mogłoby być elementem treningu.
A teraz wypowiem się odnośnie tego co mówił Micheletto:
O jakich szeroko pojętych możliwościach mówisz? Jeden efekt wątpliwej przydatności nazywasz wachlarzem możliwości? I teraz powiem Ci tak: Jaka wartość dodana, skoro "coś dodać zero równa się coś"? Oczywiście tym zerem jest ta imitacja substancji.
Generalnie tak właśnie uważam. Jednak muszę przyznać rację. Na pewno zmiana dla jednej osoby (tj. mnie) czy dwóch (mnie i Masaru) raczej nie przejdzie, ale może poczekajmy aż ktoś inny się wypowie? Jakiś medyk (np. Reika) albo inny Ayatsuri? Albo osoba, która chce tworzyć trucizny.
No i jednak wycofuję się z pomysłu braku treningów. Przecież opracowywanie mocniejszych mieszanek wymaga znajomości roślin, technik czyli po prostu wiedzy teoretycznej i zdobywanie takiej wiedzy mogłoby być elementem treningu.
A teraz wypowiem się odnośnie tego co mówił Micheletto:
O jakich szeroko pojętych możliwościach mówisz? Jeden efekt wątpliwej przydatności nazywasz wachlarzem możliwości? I teraz powiem Ci tak: Jaka wartość dodana, skoro "coś dodać zero równa się coś"? Oczywiście tym zerem jest ta imitacja substancji.
Generalnie tak właśnie uważam. Jednak muszę przyznać rację. Na pewno zmiana dla jednej osoby (tj. mnie) czy dwóch (mnie i Masaru) raczej nie przejdzie, ale może poczekajmy aż ktoś inny się wypowie? Jakiś medyk (np. Reika) albo inny Ayatsuri? Albo osoba, która chce tworzyć trucizny.
0 x
- Papyrus
- Administrator
- Posty: 3837
- Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
- Ranga: Fabular
- GG/Discord: Enjintou1#8970
- Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans
Re: Mieszanki Alchemiczne
Ogólnie rzecz biorąc limit 2 rzeczy w Kuźni z myślą o medykach przysłuży się też innym graczom, chociaż w niewielkim stopniu. I o ile blokadę WT można jeszcze zrozumieć z uwagi na ogromne zainteresowanie tym działem, to Kuźnia cieszy się jednak mniejszym powodzeniem, więc 2 rzeczy jednocześnie nie będą aż tak ciążyły modom.
Więc ogólnie to podtrzymuję swój pomysł 2 rzeczy w Kuźni jako wsparcia dla medyków robiących trucizny
Więc ogólnie to podtrzymuję swój pomysł 2 rzeczy w Kuźni jako wsparcia dla medyków robiących trucizny
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
- Jawa
- Administrator
- Posty: 4233
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
- Ranga: Head Admin
- GG/Discord: MxPl#7094
- Multikonta: Sasame | Sumi
Re: Mieszanki Alchemiczne
W sumie to zdefiniuję problemy trucizn jakie ja dostrzegam. Pierwszym podstawowym są zbyt duże wymagania na poziomy. Na drugi poziom Iryo C? Serio? Rangi Iryo powinny zostać obcięte w dół. Druga kwestia, której osobiście byłem przeciwnikiem, ale zostałem przegłosowany to te niebezpieczne substancje czyt. trucizny na najwyższych poziomach. Oczywiście jestem w stanie zrozumieć dlaczego tak zrobiono, gdyż nie da się temu zbytnio przy obecnej mechanice przeciwdziałać. Dlatego też byłbym za zwiększeniem możliwości trucizn, ale poprzez pójście w kierunku osłabiania statystyk na jakiś czas + wywoływania nieprzyjemnych efektów jak np. odruchy wymiotne, które znacznie utrudniają walkę, ale nie zabiją po niej od razu postaci bo ktoś nauczył się robić trucizny bo tak. Kwestię na którą nie widzę odpowiedzi przy obniżeniu wymogów Iryo to zapobiegnięcie używaniu trucizn przez każdego. Pewnie osobiście wrzuciłbym tam jakieś koszty PH tak by odstraszać tych którym to zbędne. Dobrym rozwiązaniem byłoby także dodanie do sklepu jakichś antidotów, których zażycie wiązałoby się z efektami ubocznymi i byłyby cholernie drogie. W końcu jeśli działają na masę trucizn to i działają negatywnie na organizm niczym antybiotyki, które zabijają także pozytywną florę bakteryjną.
0 x
Re: Mieszanki Alchemiczne
Ponawiam, a co z lalkarzami XD Co z naszymi wymogami. Jestem za. To nie jest kill od razu, tylko mocne osłabienie. Podoba mi się to xd
0 x
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości