Kōza Nageru no Jutsu

Moderator: Souei

Meido

Kōza Nageru no Jutsu

Post autor: Meido »

Nazwa
Kōza Nageru no Jutsu
Dziedzina
Bukijutsu - Seido
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zasięg rzutu, zależy od samego użytkownika
Koszt
Brak
Dodatkowe Podczas wykonywania techniki: +10 Siły.
Opis Banalna technika dystansowa. Polega na wykorzystaniu pędu swojego ciała, by zwiększyć prędkość lotu rzuconej broni. Wystarczy biec w stronę celu (frontalnie), a następnie w odpowiednim momencie wykonać rzut, zatrzymując się i przekazując energię kinetyczną trzymanej broni (jak przy rzucie oszczepem). Przekłada się to też na siłę pocisku, bowiem im większa szybkość tym większy impet uderzenia. Technika ma jednak dwa ograniczenia. Pierwszym jest to, że należy przebiec minimum 4 metry przed rzutem, by technika mogła zadziałać. Drugim natomiast to, że celowanie podczas biegu jest utrudnione, więc technika ta nie jest tak celna jak standardowe techniki Seido.
Link do tematu postaci
KLIK!
0 x
Kyoto

Re: Kōza Nageru no Jutsu

Post autor: Kyoto »

Przy rzucie np kunaiem zakładamy, ze rzucamy go z optymalna siłą i to jest rzecz jasna.
Nie wiem jak bieg miałby wpłynąć na pęd broni miotanej. Znaczenie tu ma sama broń, którą miotamy.
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4033
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Kōza Nageru no Jutsu

Post autor: Ichirou »

  Ukryty tekst
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Kyoto

Re: Kōza Nageru no Jutsu

Post autor: Kyoto »

Jasne tylko, ze aby wykorzystać ten rozbieg to trzeba się zatrzymać by przełożyć energię na sam oszczep. Przy rzucie podczas biegu zwykłym kunai'em nie widzę by miało to takie przełożenie.
0 x
Meido

Re: Kōza Nageru no Jutsu

Post autor: Meido »

Jasne, że powinno się zatrzymać i przełożyć cały pęd na rzut i jeśli będziecie tego wymagali to dokonam zmiany. Jednak bardzo wiele technik z Seido łamie zasady standardowej, "realnej" fizyki. Różne dziwne podkręcania i tego typu rzeczy. Nie jest mi to na rękę (i nogę), ale się dostosuję.

A co do tego co mówił Ichi. Nie wiem czy Seido akceptuje bonus do siły. Seido jest stylem walki bazującym na percepcji i każda z istniejących technik tego stylu ma bonus właśnie do tej statystyki. To brzmi tak jakbym sam dyskwalifikował swoją technikę, bo "nie podpada pod styl", ale akurat w tej kwestii chciałbym poprosić o wypowiedź Avy bądź Kana.
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4033
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Kōza Nageru no Jutsu

Post autor: Ichirou »

  Ukryty tekst
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4234
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Kōza Nageru no Jutsu

Post autor: Jawa »

  Ukryty tekst
0 x
Meido

Re: Kōza Nageru no Jutsu

Post autor: Meido »

Dobrze. A jeszcze taka jedna kwestia zanim wprowadzę zaproponowane przez Was poprawki.

Mamy na forum taką oto technikę:
Nazwa
Enbu: Ni no Dan
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zasięg rzutu, zależy od samego użytkownika
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Dodatkowe Wymagana jest percepcja na poziomie 50 oraz kilka sztuk broni miotanej|Podczas wykonywania techniki: +20 Percepcji.
Opis Technika polegająca w dużym stopniu na szybkości i zręczności użytkownika. Chwyta on w dłonie wybraną ilość broni, po czym zaczyna błyskawicznie obracać się wokół własnej osi. Przywodzi on na myśl ogromnego ludzkiego bączka. Chwilę po aktywacji techniki wirujący Shinobi wyrzuca trzymane w dłoni bronie, jednocześnie bądź po kolei. Ogromna prędkość wirowania nadaje im dodatkowego impetu, przez co są znacznie szybsze niż gdyby były rzucone normalnie. Dodatkowo technika pozwala na zaatakowanie wielu celów jednocześnie, nawet rozproszonych na wszystkie strony od użytkownika.
Jak widać, tutaj też mamy zwiększenie szybkości i siły wyrzuconej broni, jednakże technika daje nie siłę, ale właśnie percepcję. Jedyna różnica jest taka, że moje WT nie wymaga użycia chakry i korzysta z rozbiegu. Czy to powoduje, że atak jest także mniej celny niż w przypadku Enbu: Ni no Dan (mniej celny, bo percepcja właśnie odpowiada za celność, nie?)?
0 x
Hoshigaki Seiki

Re: Kōza Nageru no Jutsu

Post autor: Hoshigaki Seiki »

Szczerze mówiąc nie wiem jak to ocenić. Pozostanę neutralny w tej kwestii, przepraszam.
0 x
Awatar użytkownika
Sans
Administrator
Posty: 5407
Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
Wiek postaci: 8
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus

Re: Kōza Nageru no Jutsu

Post autor: Sans »

  Ukryty tekst
0 x
Obrazek
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Kōza Nageru no Jutsu

Post autor: Support nr 6 »

Najwygodniej jest mi napisać jak wyżej co i też czynię.
0 x
Meido

Re: Kōza Nageru no Jutsu

Post autor: Meido »

Cóż ja mogę rzec? Panie Chuichi, Pan wie, że Pan mnie ciągle irytował i strasznie Pana nie trawiłem i chętnie bym rzucił w Pana stronę jakimś obraźliwym komentarzem, ale jako, że przeprosiłem i nie chcę popełniać dawnych błędów, więc ograniczę się tylko do konstruktywnej krytyki Pańskiego komentarza.

Oczywiście, że to jest tylko zwykły rzut z rozbiegu, ale dlaczego odbiera Pan temu miana techniki?
Nazwa
Aian Kurōī
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
Brak
Dodatkowe
Podczas wykonywania techniki: +10 Siły
Opis Technika TaiJutsu, polegająca na złapaniu konkretnego celu za głowę tak, aby ją ścisnąć. Jednak ten atak nie może sprawić większych obrażeń pokroju rozerwaniu czyjegoś łba, ponieważ wykonywany jest w celu lekkiego ściśnięcia i bardziej przestraszeniu przeciwnika, niż zabiciu go.
A czy ta technika jest techniką? W Pańskim rozumieniu zapewne nie, bo to tylko "ściśnięcie celu za głowę". Na poprzednim moim forum o Naruto, na którym grałem z Avą (i który notabene też był Administratorem, ah ... ten to potrafi się dopchać do najwyższych stanowisk kierowniczych; wróżę mu świetlaną przyszłość i karierę jako dyrektor generalny czy coś w tym rodzaju)
też był podobny temat i też chodziło właśnie o Taijutsu. Czy zwykłe kopnięcie może być techniką? Czy jest w ogóle sens rozwijania Taijutsu, skoro większość technik można zastosować bez znajomości tej "dziedziny"? Ktoś kiedyś powiedział bardzo dobry argument. Można wykonać normalne kopnięcie, ale znając odpowiednią technikę kopnięcie to będzie po prostu lepsze.
Podobnie jest w "realu", gdzie też możesz się bić z bratem albo kumplami z podwórka czy szkoły. Ale wystarczy pójść sobie na powiedzmy trening Karate i tam Ci bardzo szybko udowodnią, że tak na prawdę wcale nie potrafisz się bić czy walczyć. Karate to nie tylko uwarunkowania fizyczne takie jak siła czy szybkość czy wytrzymałość. Karate to właśnie techniki. Ciosy (a także bloki), którymi okładasz worek treningowy albo tarczę (uczęszczałem na Karate Kyoukushin w ramach WFu na studiach, więc wiem jak to mniej więcej wygląda) przez 50% treningu i dzięki temu jesteś w stanie wykonywać to wszystko mechanicznie,
bez wysiłku. To się nawet nazywa "techniki" i osoby związane ze sportami walki używają właśnie tego słowa. "Technika walki"
mówi to Panu coś? A wracając w realia forumowe, dlaczego samuraje rozwijają Battoto (bo nie mogą rozwijać Ninjutsu, hehe <delfineł> )? Dlaczego jeśli ktoś kto nie jest samurajem i nie zna tego stylu walki włoży miecz do pochwy i wykona Iaido,
to nie dostanie bonusowych 15 Szybkości? Przecież wystarczy po prostu wyciągnąć miecz, wyprowadzając cięcie, nie? Otóż nie ... samuraj trenował to przez X czasu, więc robi to mechanicznie i bezbłędnie, a zwyczajny ninja nie będzie w stanie tego powtórzyć. Nawet podczas eventu Ava wspominał w postach, że style samurajskie są najlepsze jeśli chodzi o walkę mieczem.
Chodzi właśnie o "technikę walki", nie? Trochę się rozpisałem, więc teraz przejdę do podsumowania. Te technika, którą próbuję stworzyć jest zwyczajnym rozbiegiem i rzuceniem bronią, ale wykonywana "setki" razy podczas treningów staje się czymś co tylko moja postać (załóżmy, że to prawda) będzie mogła zrobić. Dlatego zwykły rozbieg i rzut stanie się techniką Seido z odpowiednimi bonusami.

Druga sprawa. Dlaczego akurat dwa bonusy? Zauważ, że ten bonus dotyczący szybkości dotyczył szybkości pocisku. Technika oddziałuje na pocisk, zwiększając jego szybkość, nie? Zatem postanowiłem podkreślić na jakiej zasadzie to ma działać.
Rzucona broń miała dostać bonus do szybkości, a moja postać bonus do Percepcji. Nie widzę tutaj żadnych uchybień i tego,
że łamie to zasady Buki/Tai. Poza tym, to już zostało zmienione zgodnie z tym co sugerowali mi inni. Technika ta obecnie daje bonus do siły, bowiem wychodzę z założenia, że im większa siła rzucającego tym pocisk może polecieć dalej i szybciej.

Panie Shiroi, do Pana odnosi się to co pisałem do Pana Shitsujiego.

A co do reszty, to jak wspomniałem, wprowadziłem stosowne poprawki.
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4033
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Kōza Nageru no Jutsu

Post autor: Ichirou »

  Ukryty tekst
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Kyoto

Re: Kōza Nageru no Jutsu

Post autor: Kyoto »

Dla mnie dodac do opisu, że musisz być fronalnie ustawiony do celu.
0 x
Meido

Re: Kōza Nageru no Jutsu

Post autor: Meido »

Dopisane
0 x
Zablokowany

Wróć do „Techniki”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości