Wrzucam tutaj swoje zaakceptowane WT, aby ustalić ile statystyk dostaję za nie.
1.
2. Bo bonusy są teraz zbyt małe względem Battodo.
3.
4.
Propozycje:
1. Ranga C, więc +30 do percepcji?
2. Tutaj odpowiednio: D - 15, C - 30, B - 45, A - 60, S - 75? Wcześniej było 10/20/30/40/50. Wzrosło o połowę, czyli prawie tak jak normalnie w Battodo, bo ta technika właśnie pozwalała mi na większe bonusy w zamian za spore minusy.
3. +30 Percepcja? W końcu technika polega na odpowiednim ustawieniu "bloku".
4. Ummm... +15 szybkość, +15 percepcja? Albo +30 szybkość?
Nie wiem, jestem otwarty na propozycje. Swoje własne dopisałem do technik.
1.
- Nazwa
- Hikage no Dan: Shobatsu
- Dziedzina
- Kenjutsu - styl Battodo
- Ranga
- C
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Broń
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe Wymaga rozpoczęcia z Iaido oraz minimum 50 percepcji. Na czas użycia +30 percepcji.
- Opis Technika wydawałoby się trudna do wykonania, lecz dla wprawnego samuraja nie jest niezwykłym wyczynem. Polega ona na specjalnym skontrowaniu shurikenów lub kunaiów albo innej broni, która posiada w swojej budowie otwór umożliwiający wsunięcie samego czubka ostrza katany. Oczywiście broń kontrowana nie może być zbyt duża. Jak wygląda ta technika? Otóż użytkownik musi skupić się zbliżających się w jego stronę przedmiotach (stąd wymaganie percepcji), następnie korzystając z początkowej prędkości i precyzji techniki Iaido (która wymaga minimum 80 szybkości) wykonuje odpowiednie cięcie, w którym zbija rzucone przedmioty i zahacza je o sam czubek ostrza, by płynnym ruchem zrzucić je na ziemie wbijając naprzeciw swojej prawej stopy - równo jedna przed drugą. Nie musi zbić od razu wszystkich, lecz odstęp czasu nie może przekraczać dwóch sekund, a jednorazowa ilość maksymalna to cztery kunaie/shurikeny/inna broń miotana. Tutaj pierwszy etap techniki kończy się i kiedy nastąpi drugi zależy od samego użytkownika, lecz najczęściej, by wykorzystać zaskoczenie jest to natychmiast po wykonaniu pierwszego. Drugi etap polega na wykonaniu cięcia od dołu, po samej ziemi, w górę. Cięcie to zahacza czubkiem wszystkie ściągnięte na ziemie kunaie/shurikeny/coś innego i podnosi je do góry, by ostrze skierowało je w stronę (najczęściej) tego, kto wyrzucił je. Użytkownik wtedy może cofnąć nieco katanę, by wykonać wyrzut szybciej. W skrócie - ściągamy za pomocą ostrza wyrzuconą w nas broń miotaną, którą możemy zahaczyć o katanę, a ona wbija się naprzeciw naszej stopy, by później wykonać cięcie od dołu do góry i posłać broń z powrotem do atakującego.
Oczywiście jeżeli szybkość rzutek znacznie przekracza naszą szybkość lub zostaną wyrzucone z niewielkiej odległości, to technika może się nie powieść. Jako szybkość rzutek zakłada się, że jest ona równa sile napastnika wyrzucającego je, lecz do samej akcji zalicza się również wyciągnięcie rzutek, wzięcie zamachu i wyrzut, który liczony jest z szybkości wyrzucającego. Jeżeli napastnik ma niską szybkość, to szermierz ma więcej czasu na przygotowanie się do techniki, co ułatwia poprawne wykonanie. - Link do tematu postaci >KLIK<
- Nazwa
- Hikage no Dan: Taiketsu
- Dziedzina
- Kenjutsu - styl Battodo
- Ranga
- D
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- 10 metrów
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe
- Minimalnie 50 szybkości
- Opis Prosta technika Kenjutsu wykorzystująca styl Battodo, a dokładnie specyfikę wyprowadzania pchnięcia w tym stylu. W przeciwieństwie do innych technik - tą da się wykonać jedynie po uprzednim wyciągnięciu ostrza z sayi. Ustawiamy się w typowej pozycji, a następnie cofamy w swoją stronę katanę obracając ją jednocześnie do góry ostrzem. Całe ciało wtedy zostaje przygotowane do specjalnego pchnięcia. By sobie wyobrazić - stoimy bokiem, trzymamy oburącz katanę tak, że ostrze jest skierowane ku górze, a nasze nadgarstki są obrócone (więc wystarczy obrócić je w drugą stronę i trzymamy zwyczajnie), a następnie cofamy całą broń do siebie, najmocniej jak się da, co sprawia, że rękojeść jest praktycznie za nami, zaś sami praktycznie przykładamy sobie ostrze do gardła. Jest to etap przygotowania, gdyż to w tym momencie lekko pochylamy się, a następnie wybijamy jednocześnie wykonując pchnięcie. Dosłownie jak napięta strzała zostajemy wystrzeleni w przód z wystawionym pchnięciem. Odległość jaką pokonujemy, to dziesięć metrów. Nie więcej, nie mniej - chyba, że zostaniemy zatrzymani. W trakcie lotu nie możemy sami się zatrzymać, a dopiero w momencie dotarcia jest to możliwe. Impet jest na tyle duży, że próba zatrzymania przed pokonaniem dziesięciu metrów jest zwyczajnie niemożliwa, a dalszy lot niż dziesięć metrów zaowocowałby upadkiem. Zatem jeżeli ktoś postawi przed nami ścianę - wpadniemy na nią, a jeżeli użyje w naszą stronę techniki - nadziejemy się na nią. Technika możliwa do wykonania jedynie jak ktoś posiada prędkość większą lub równą 50 - sama specyfika techniki sprawia, że poruszamy się znacznie szybciej, lecz im wyższy stopień zaawansowania w sztuce stylu Battodo, tym większe przyśpieszenie, gdyż potrafimy wykonać lepsze pchnięcie i wyciągnąć więcej z tego, co styl Battodo oferuje.
Battodo ranga D +15 szybkości
Ranga C +30 szybkości
Ranga B +45 szybkości
Ranga A +60 szybkości
Ranga S +75 szybkości
Bonus nie wlicza się do podstawowych statystyk, więc nie wpływają na niego mnożniki. Dodaje się go do sumy statystyk po podliczeniu z mnożnikami. Bonus jest uzależniony od rangi kenjutsu i zawsze korzystamy z najmocniejszej wersji.
Łopatologiczne wytłumaczenie:
Krok 1 - Robisz coś TAKIEGO tylko nie musisz tak przykucać, a jedynie lekko pochylić się, obniżyć pozycję.
Krok 2 - Wybijasz się jakbyś chciał zwyczajnie uderzyć z barka swojego przeciwnika, ale jednocześnie wykonujesz pchnięcie ostrzem z całej siły.
Krok 3 - Poprzedni krok sprawił, że zostałeś dosłownie "wystrzelony" ze swojej pozycji i zmierzasz na pozycję oddaloną o 10 metrów od startowej z wciąż wyciągniętym w przód ostrzem, więc wciąż wykonujesz pchnięcie i nadal lecisz, zatem możesz kogoś trafić.
Krok 4 - Po "przeleceniu" 10m zatrzymujesz się. No chyba, że oberwiesz fuutonem/dotonem/katonem czy czymkolwiek innym co zdoła Cię zatrzymać albo zabić.
Krok 5 - Koniec. - Link do tematu postaci >KLIK<
- Nazwa
- Hikage no Dan: Kuchigotae
- Dziedzina
- Kenjutsu - styl Battodo
- Ranga
- C
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Broń
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe
- Na czas użycia +30 percepcji.
- Opis Banalna technika, która jakimś cudem nie została poważniej opracowana przez samurajów dotychczas. Technika ta polega na niczym innym jak odpowiednim "blokowaniu" ataków bronią białą. Cała sztuczka polega na tym, że zamiast całkowicie zatrzymywać uderzenie, to pochylamy naszą broń na jedną ze stron. W ten sposób wykorzystujemy siłę ataku przeciwnika, aby jego oręż zsunął się po naszym i, przy odrobinie szczęścia, uderzył w ziemię. To sprawia, że przeciwnik jest otwarty na atak. Technika ta pozwala również zablokować uderzenia, które normalnie mogłyby nam przysporzyć kłopotów. Jakim cudem? Zamiast stawiać opór sile, to my ją przekierowujemy na bok, a nawet nie my, lecz sam atakujący. Poprawne wykonanie techniki skutkuje tym, że nasz oponent jest zupełnie odsłonięty i możemy go wykończyć krótkim cięciem z samego nadgarstka. Oczywiście o ile wycelujemy w odpowiednie miejsce.
Jeżeli przeciwnik włada bronią, która nie posiada tsuby/jelca/innego elementu blokującego zsunięcie się ostrza, to można wykorzystać tę technikę w taki sposób, że od razu jest ofensywna. Zsuwamy ostrze przeciwnika po naszym, a jednocześnie zbliżamy się lub przesuwamy własną broń wzdłuż broni przeciwnika. To sprawi, że nasze ostrze zsunie się z ostrza oponenta i wyląduje na rękojeści przeciwnika. Skutek? W najlżejszym przypadku pozbawienie palców. - Link do tematu postaci >KLIK<
- Nazwa
- Hikage no Dan: Henkō
- Dziedzina
- Kenjutsu - styl Battodo
- Ranga
- C
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Broń
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe
- Wymagane minimum 80 szybkości. Na czas użycia +15 percepcji i szybkości.
- Opis Technika będąca nie tyle atakiem, kontrą czy defensywą, a sztuczką, wyjątkowo użyteczną sztuczką. Cały trik polega na tym, że podczas wykonywania cięcia zamieniamy miejscami ręce. Prawa zjeżdża w dół, a lewa szybko chwyta w dawne miejsce prawej. Taka zamiana chwytu sprawia, że możemy nagle, podczas ataku zmienić jego kierunek co normalnie jest nieosiągalne. W ten sposób w ostatniej chwili możemy ominąć blok oponenta i ciąć nieco dalej - w jakiś odsłonięty punkt pokroju przedramienia, barku lub boku. Co ważniejsze - sztuczkę tę możemy stosować w innych technikach Kenjutsu co zwiększa nasz arsenał dostępnych ruchów o drugie tyle. Oczywiście nie zawsze trik ten da się wykonać - przy pchnięciach jest on bezużyteczny. Zmiana kierunku cięcia jest możliwa o maksymalnie sześćdziesiąt stopni w bok i nie więcej.
- Link do tematu postaci
- >KLIK<
1. Ranga C, więc +30 do percepcji?
2. Tutaj odpowiednio: D - 15, C - 30, B - 45, A - 60, S - 75? Wcześniej było 10/20/30/40/50. Wzrosło o połowę, czyli prawie tak jak normalnie w Battodo, bo ta technika właśnie pozwalała mi na większe bonusy w zamian za spore minusy.
3. +30 Percepcja? W końcu technika polega na odpowiednim ustawieniu "bloku".
4. Ummm... +15 szybkość, +15 percepcja? Albo +30 szybkość?
Nie wiem, jestem otwarty na propozycje. Swoje własne dopisałem do technik.