Technika #6 i poprawki

Moderator: Souei

Isei

Technika #6 i poprawki

Post autor: Isei »

Zebraliśmy się tutaj, aby poruszyć temat raka jaki został mi przepuszczony i domaga się wycięcia. No i omówienia nowego raka. Ale zanim poruszymy temat techniki Nanchu, to zajmijmy się Taiketsu, to nie będzie zamieszania w temacie.

TAIKETSU:
Nazwa
Hikage no Dan: Taiketsu
Dziedzina
Kenjutsu - styl Battodo
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
10 metrów
Koszt
Brak
Dodatkowe
Minimalnie 50 szybkości
Opis Prosta technika Kenjutsu wykorzystująca styl Battodo, a dokładnie specyfikę wyprowadzania pchnięcia w tym stylu. W przeciwieństwie do innych technik - tą da się wykonać jedynie po uprzednim wyciągnięciu ostrza z sayi. Ustawiamy się w typowej pozycji, a następnie cofamy w swoją stronę katanę obracając ją jednocześnie do góry ostrzem. Całe ciało wtedy zostaje przygotowane do specjalnego pchnięcia. By sobie wyobrazić - stoimy bokiem, trzymamy oburącz katanę tak, że ostrze jest skierowane ku górze, a nasze nadgarstki są obrócone (więc wystarczy obrócić je w drugą stronę i trzymamy zwyczajnie), a następnie cofamy całą broń do siebie, najmocniej jak się da, co sprawia, że rękojeść jest praktycznie za nami, zaś sami praktycznie przykładamy sobie ostrze do gardła. Jest to etap przygotowania, gdyż to w tym momencie lekko pochylamy się, a następnie wybijamy jednocześnie wykonując pchnięcie. Dosłownie jak napięta strzała zostajemy wystrzeleni w przód z wystawionym pchnięciem. Odległość jaką pokonujemy, to dziesięć metrów. Nie więcej, nie mniej - chyba, że zostaniemy zatrzymani. W trakcie lotu nie możemy sami się zatrzymać, a dopiero w momencie dotarcia jest to możliwe. Impet jest na tyle duży, że próba zatrzymania przed pokonaniem dziesięciu metrów jest zwyczajnie niemożliwa, a dalszy lot niż dziesięć metrów zaowocowałby upadkiem. Zatem jeżeli ktoś postawi przed nami ścianę - wpadniemy na nią, a jeżeli użyje w naszą stronę techniki - nadziejemy się na nią. Technika możliwa do wykonania jedynie jak ktoś posiada prędkość większą lub równą 50 - sama specyfika techniki sprawia, że poruszamy się znacznie szybciej, lecz im wyższy stopień zaawansowania w sztuce stylu Battodo, tym większe przyśpieszenie, gdyż potrafimy wykonać lepsze pchnięcie i wyciągnąć więcej z tego, co styl Battodo oferuje.
Battodo ranga D +10 szybkości
Ranga C +20 szybkości
Ranga B +30 szybkości
Ranga A +40 szybkości
Ranga S +50 szybkości
Bonus nie wlicza się do podstawowych statystyk, więc nie wpływają na niego mnożniki. Dodaje się go do sumy statystyk po podliczeniu z mnożnikami. Bonus jest uzależniony od rangi kenjutsu i zawsze korzystamy z najmocniejszej wersji.

Łopatologiczne wytłumaczenie:
Krok 1 - Robisz coś TAKIEGO tylko nie musisz tak przykucać, a jedynie lekko pochylić się, obniżyć pozycję.
Krok 2 - Wybijasz się jakbyś chciał zwyczajnie uderzyć z barka swojego przeciwnika, ale jednocześnie wykonujesz pchnięcie ostrzem z całej siły.
Krok 3 - Poprzedni krok sprawił, że zostałeś dosłownie "wystrzelony" ze swojej pozycji i zmierzasz na pozycję oddaloną o 10 metrów od startowej z wciąż wyciągniętym w przód ostrzem, więc wciąż wykonujesz pchnięcie i nadal lecisz, zatem możesz kogoś trafić.
Krok 4 - Po "przeleceniu" 10m zatrzymujesz się. No chyba, że oberwiesz fuutonem/dotonem/katonem czy czymkolwiek innym co zdoła Cię zatrzymać albo zabić.
Krok 5 - Koniec.
Link do tematu postaci >KLIK<
NANCHU:
Nazwa
Hikage no Dan: Nanchū
Dziedzina
Kenjutsu - styl Battodo
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
15 metrów
Koszt
Brak
Dodatkowe
Brak
Opis Nietypowa technika, którą da się zaskoczyć niejednego nawet wprawnego szermierza. Wszystko zaczyna się od momentu, w którym zwyczajnie stoimy gdzieś w odległości maksymalnie piętnastu metrów od naszego oponenta. Delikatnie rozsuwamy nogi jak do pozycji Battodo, lecz wtedy... cofamy je nagle do tyłu jakbyśmy chcieli upaść na twarz. I rzeczywiście zaczynamy upadać, lecz gdy tylko jesteśmy w momencie mocnego pochylenia, to odpychamy się z naszych ugiętych nóg z całej siły. W ten sposób korzystamy i z grawitacji, i z siły własnych mięśni, które w tym momencie działają inaczej niż przy biegu - wystarczy, że nas odepchną z całej siły, a resztę zrobi impet. Aby osiągnąć zasięg piętnastu metrów należy odepchnąć się podczas takiego "lotu" jeszcze raz. Tylko co dalej? Samo takie poruszanie się skutkowałoby i tak upadkiem. Aby temu zapobiec i wykorzystać idealnie niesamowicie szybkie zbliżenie się do oponenta, wykonuje się cięcie od dołu, w które wkładamy całą siłę swoich ramion bez ograniczenia jak w normalnej pozycji Battodo, że nas wytrąci z niej. W tym przypadku właśnie chodzi o brutalną siłę cięcia od dołu, by nasze wystrzelone do góry ramiona wraz z mieczem podniosły nas z pochylenia wraz z pomocą mięśni pleców i lewej nogi, która na samym końcu, już po wykonaniu cięcia, staje w przodzie. W ten sposób kończymy tę technikę w pozycji z lekko ugiętymi kolanami. Wystarczy cofnąć nogę, lekko się wyprostować i już jesteśmy znów w pozycji Battodo. Główną zaletą tej techniki jest fakt, że cięcie od dołu można wykonać za pomocą sztuki Iaidō. W mechanicznym ujęciu nasza szybkość poruszania się wzrasta o wartość równą 20% naszej siły.
Link do tematu postaci >KLIK<
0 x
Isei

Re: Technika #6 i poprawki

Post autor: Isei »

Bum, najpierw obgadujemy Taiketsu. No więc tak. Rakiem jest mój boost 30%. Zamieniamy to na wartość liczbową, a nie procentową. Tylko cała technika polega na pchnięciu, a to atak. Lepsi jesteśmy w ataku w stylu Battodo, jeżeli ten styl jest lepszy, więc i dziedzina wyższa, więc uzależniłbym prędkość tej techniki od rangi mojego Kenjutsu.
Propozycja:
D +15 Szybkości
C +30 Szybkości
B +40 Szybkości
A +50 Szybkości
S +60 Szybkości
Technika ma dwie spore wady, więc bonusy wydają mi się rozsądne. Jakby nie było widać - wadą jest to, że zasięg to zawsze 10 metrów i podczas użycia techniki jesteśmy bezbronni - wystarczy włócznia i leżymy. Nie da się też zatrzymać, nie da się skorzystać z Iaido, bo ostrze musi być wyjęte i trzeba się do niej przygotować chwilę. No i ma ten wymóg minimalnej prędkości, aby to wykonać.
0 x
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4234
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Technika #6 i poprawki

Post autor: Jawa »

  Ukryty tekst
0 x
Isei

Re: Technika #6 i poprawki

Post autor: Isei »

Śmiecham mocno ze skilli czytania i rozumienia.

Lecimy z tematem:
1. Jest to technika rangi D. Rly, czytaj.
2. Technika rangi C na randze C dająca 30 speeda - sprostowanie. Zamiast robić jedną i tą samą technikę, to rośnie ona wraz z levelem Kenjutsu Battodo, więc 60 speeda daje na randze S. Pozdrawiam cieplutko.
3. Stała wartość? Technika jest atakiem, w który wkłada się technikę posługi mieczem - lepsze wykorzystanie ciała i zalet broni. Im lepszą masz technikę pchnięcia i wykorzystania pozycji Battodo, tym lepszy atak. To tak jakby ustalić, że zwyczajny atak ma określoną wartość niezależną od statystyk. To nie jutsu chakrowe, a bukijutsu, więc rozwój jest naturalny. Stałej wartości nawet nie ma Shikyaku u Inuzuka (ulubiony argument), a niezbyt łapię co się tam rozwija wraz z poziomem klanówki.
4. C daje +15 w statystyki, kiedy jest to zwyczajny atak, który mógłbym wykonać i bez techniki, a z dobrym opisem. Tak jest w Taijutsu - masz zwykłe kopnięcie w łeb i daje +15 stat, bo mógłbym to zrobić i bez techniki. Technika = silniejsze. To jest jednak coś innego, bo to nie technika zwykłego ataku, ale z lepszym opanowaniem, a zupełnie coś nowego - cały ruch i atak.
5. C daje +15 w statystyki kiedy jest to atak po prostu bez wad i zalet. Ja wystawiam się zupełnie na trafienie, aby samemu być szybszym. W skrócie - stawiam wszystko na jedną kartę za 15/30/40 speeda. Czemu nie 50 i 60?
6. A no dlatego, że jak będę miał Kenjutsu na A albo S, to i staty będę miał konkretne, więc 10 metrów zasięgu tej techniki pokonam ze 3 razy zanim zdążę przygotować tę technikę. W końcu wymaga ona specjalnej pozycji. Nie zapominaj o minusach, bo poświęcam coś za ten boost do speeda.
8. Atak jest po linii prostej i tylko po linii prostej, co łatwo przewidzieć.
9. Technika mi blokuje możliwość Iaido, czyli głównej broni samurajów. Muszę stracić bonusowe 10% speeda z ataku, aby przygotować technikę, która da mi speeda ataku i poruszania się, a nie jest procentowa, więc bonus jest i tak mniejszy w ogólnym ujęciu. Fair.
10. Jak nie zauważyłeś drogi modzie, że pominąłem cyfrę siódemkę, to przeczytaj jeszcze raz co napisałem, bo to znaczy, że nie czytałeś mnie uważnie. Nie chce mi się powtarzać.
0 x
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Technika #6 i poprawki

Post autor: Support nr 6 »

  Ukryty tekst
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4033
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Technika #6 i poprawki

Post autor: Ichirou »

  Ukryty tekst
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3839
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: Technika #6 i poprawki

Post autor: Papyrus »

  Ukryty tekst
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4234
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Technika #6 i poprawki

Post autor: Jawa »

  Ukryty tekst
0 x
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3839
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: Technika #6 i poprawki

Post autor: Papyrus »

  Ukryty tekst
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Sarutobi Kazumi

Re: Technika #6 i poprawki

Post autor: Sarutobi Kazumi »

Dla mnie spoko ~
0 x
Isei

Re: Technika #6 i poprawki

Post autor: Isei »

Poszła poprawka, liczę na akcepty.
0 x
Awatar użytkownika
Sans
Administrator
Posty: 5407
Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
Wiek postaci: 8
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus

Re: Technika #6 i poprawki

Post autor: Sans »

  Ukryty tekst
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3839
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: Technika #6 i poprawki

Post autor: Papyrus »

  Ukryty tekst
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Awatar użytkownika
Sans
Administrator
Posty: 5407
Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
Wiek postaci: 8
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus

Re: Technika #6 i poprawki

Post autor: Sans »

  Ukryty tekst
0 x
Obrazek
Isei

Re: Technika #6 i poprawki

Post autor: Isei »

I kwestia braku możliwości zatrzymania się, więc jeżeli ktoś ma odpowiednio dużo percepcji, to bez problemu nas zabije wynosi 5pkt szybkości? Nadal nalegam na aktualną wersję. Chciałbym zobaczyć co na to reszta modów, bo poszło trochę zmian od ostatniej ich wypowiedzi.

Co do drugiej techniki... tak, mam pewien plan. Ranga C to za mało, chociaż ruch jest banalny.
Proponuję rangę B, aby zmaksymalizować boost do szybkości ruchu jaki mogę wykonać, ale... sama specyfika techniki pozwalałaby mi na naprawdę spore przyśpieszenie. I to tak serio. Każdy w swoim życiu się potknął i głowa mu wyprzedziła nogi, więc wie jak nagle szybko się biegnie przy czymś takim xD No, a ta technika, to właśnie coś w tym stylu. Nie tyle liczy się tutaj szybkość nóg, a ich siła, więc może jakoś uzależnić boost do szybkości względem posiadanej siły? To byłoby najlogiczniejsze rozwiązanie i blokuje mi zabawę w Hakaia, więc wpakowanie wszystkiego w szybkość. Tylko nie do końca wiem w jaki sposób to zrobić, bo musiałyby wejść procenty, chociaż w nieco innej formie.
Może coś w tym stylu: Boost to 25% z siły. Czyli jak aktualnie mam siły 20, to byłoby to raptem 5. Przy 100 siły - 25 pkt, przy 200 siły - 50 pkt.
Czemu procent z siły? Otóż dlatego, że specyfika techniki polega na przewróceniu się praktycznie i wybiciu z całej siły z nóg + wykorzystanie do tego grawitacji oraz impetu upadku. Czyli nie jak szybko przebieram nogami, a jak mocno się z nich wybiję. Wiadomo - im silniejsze mam nogi, tym mocniej się wybiję.
Dlaczego to nie jest OP? Ten ruch to sam ruch (bez ataku jednocześnie jak w Taiketsu), który MUSZĘ zakończyć atakiem, bo inaczej upadnę na twarz przed przeciwnikiem. A to jest pewny zgon. Zatem skoro muszę wykonać jeszcze atak, to potrzebuję percepcji. Ta technika jednocześnie wymaga ode mnie i masy PH w siłę, aby była opłacalna, i masy PH w percepcję, abym mógł trafić przeciwnika. Bo nie sztuką jest mieć ogromną ilość szybkości jak nie widzisz swojego celu i nie wiesz co się dzieje wokół Ciebie, nie?
Co Wy na to. Czekam na argumenty.

PS Nie zapominajmy o wytrzymałości. Te techniki to nie wzmacnianie ciała chakrą, ani teleportacja, więc wykorzystanie ich = odpowiednie zmęczenie ciała.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Techniki”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości