Masz w głowie pomysł, który zrewolucjonizuje rozgrywkę? Nie wiesz komu o nim opowiedzieć? Śmiało więc wykorzystaj ten dział do opublikowania go i umożliwienia innym ocenienia go. Upewnij się tylko wcześniej, czy podobny pomysł nie znajduje się w dziale "Odrzucone"!
Gōsui
Posty: 229 Rejestracja: 14 maja 2025, o 17:32
Wiek postaci: 26
Ranga: Strażnik
Krótki wygląd: Jak ma avku
Link do KP: https://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=3 ... 91#p223791
Multikonta: Shīrōdo
Post
autor: Gōsui » 5 lis 2025, o 22:33
A więc tak, obecne regulaminy to nieczytelna ściana tekstu. Znaleźć w nich cokolwiek to całkowita porażka stąd propozycja zastąpienia ich poniższymi wersjami.
Druga sprawa to fakt, że nie mamy 12lat i czas jakim się dysponuję na wspólną zabawę jest zdecydowanie krótszy. Dlatego mało kto chce spędzać x czasu na robieniu zmian dla forum z czystych altruistycznych pobudek. Samo zajmowanie się sprawdzaniem misji to wrzód na dupie gdy cały czas słychać tylko jęki "kiedy". Stąd moja propozycja lekkiej zmiany polityki w tych kwestiach.
Oczywiście nie powiem wam co dokładanie ma na myśli aby zachęcić do zapoznania się z regulaminami.
Regulamin Shinobi War
1. Postanowienia ogólne
Regulamin Shinobi War to zbiór zasad obowiązujących na forum. Każdy użytkownik musi się do nich stosować. Rejestracja = akceptacja regulaminu. Administracja uznaje, że po 24h od rejestracji użytkownik zapoznał się ze wszystkimi regulaminami. Kary za łamanie regulaminu :
3 ostrzeżenia → ban 1 tydzień6 ostrzeżeń → ban 1 miesiąc9 ostrzeżeń → permaban
Ostrzeżenia przedawniają się : za każdy rok bez ostrzeżenia - usuwa się najstarsze.Czat - kary za naganne zachowanie :
1 → ban 1 tydzień 2 → ban 1 miesiąc 3 → ban 3 miesiące 4 → ban 6 miesięcy 5 → permaban
Kary z czatu wliczają się do puli ogólnej (pkt 1c).Zgłaszanie naruszeń : do Administracji z dowodami (np. print screen).Forum i Administracja nie odpowiadają za treści użytkowników. Nieobecności :
Zgłaszać w Urlopy . Brak aktywności >1 miesiąc → ranga „Nieaktywny” , KP do archiwum. Powrót: na tym samym koncie, KP bez strat. Kasowanie nieaktywnych : hurtowo przy braku miejsca/nicków - od najdłużej nieobecnych. Przywrócenie po weryfikacji (GG, Discord itp.).Postacie z unikalnymi wspomagaczami (biju, pakty, zakazane techniki): bez okresu nieaktywności . Długa, nieusprawiedliwiona nieobecność → konto i postać kasowane bezpowrotnie , wspomagacze wracają do puli.Konta-duchy (zarejestrowane, porzucone): kasowane hurtowo po min. 1 miesiącu.
2. Rejestracja na forum
Treści na forum = własność Shinobi War. Zakaz kopiowania na inne strony. Login : japońsko brzmiące imię/nazwisko postaci. Wyjątek: konta funkcyjne Administracji.Zakaz imion z Naruto (oprócz epizodycznych).Jedno konto na gracza . Multikonta - tylko za zgodą Administracji (patrz pkt 6). Nieuzgodnione → ban na oba.Avatar : w klimacie fabuły. Naruszenie → usunięcie, nagminne → ostrzeżenie.Zaklep wizerunku : temat Zaklep twarz - informacyjny, max 2 wizerunki/gracz.Link do KP : obowiązkowy w profilu.Proxy/VPN : zgłosić Administracji, by uniknąć problemów z IP.
3. Administracja i Moderatorzy Shinobi War
Właściciele : Administracja. Ostateczne zdanie - Head Admin . Skład: temat Administracji .Obowiązki : pomoc, rozstrzyganie sporów, spójność forum, dbanie o balans w mechanice.Zmiana regulaminu : tylko Administrator + ogłoszenie.Wybór Administracji : po naborze lub prywatnej rozmowie (decyzja wewnętrzna).Wynagrodzenie za obowiązki :
50 PH miesięcznie - dla każdego Administratora i Moderatora (za rzetelne wykonywanie obowiązków).Głosowanie na Najlepszego Administratora/Moderatora : 01.12 - 23.12, nagroda do 200 PH (decyzja użytkowników).W przypadku zaniedbań obowiązków wynagrodzenie wstrzymane (nadzoruje Head Admin oraz społeczność ShinobiWar) . Praca na rzecz forum (reworki, aktualizacje, nowe mechaniki itp.): min. 50 PH za zadanie - zależnie od włożonej pracy (decyzja Administracji).
4. Zachowanie na forum
Szacunek wzajemny . Zakaz wulgarnych odzywek.Zakaz propagowania : nazizmu, komunizmu, totalitaryzmu.Zakaz obrażania grup społecznych (pochodzenie, poglądy).Skargi : w temacie lub do Administratora.Łamanie regulaminu → ostrzeżenie/ban (zależnie od wagi).Nieuregulowane sytuacje : decyzja Administracji - wiążąca .Wykorzystywanie luk → ostrzeżenie/ban.
5. Rozgrywka
Fabuła w świecie Naruto - setki lat przed erą kanoniczną. Szczegóły: Fabuła . Zakaz anachronizmów : samochody, broń palna, komputery itp.Transfer PH : jednorazowy z innego forum - max do 500 PH startowych.Minimalna długość posta : 625 znaków ze spacjami (bez ukrytych, kodu). Wyjątek: erotyczne, treningi.Tworzenie lokacji :
Związane z prowincją. Klimatyczna nazwa (nie „Hasiok nr 6”). Ogólna - do ponownego użytku. Opis w bbcode "quote", min. 625 znaków. Obrazek mile widziany. Tylko opis w 1. poście.
Szablon:
Sceny +18 : uhide obowiązkowy , początek posta: [+18]. Posty 18+ to takie, które zawierają sceny erotyczne lub treści uchodzące za drastyczne i obrzydliwe.BBCode do ukrywania : tutaj .Jedna lokacja : zakaz bilokacji (również klonami). Wyjście: z/t lub MG przenosi.Zakaz przeklejania misji : posty należy pisać "na bieżąco", bez ustalonego scenariusza.Zatrzymanie gracza :
Po opuszczeniu wątku - 24h na prośbę w „Prośbach do Administracji”. Po zgodzie: akcje zatrzymywanego zostają cofnięte, zatrzymujący ma 24h na odpis. Wydawanie PH : tylko w czasie fabularnym (przed/po misji, wyprawie, kampanii).Zakaz AI : posty za PH - tylko własne. Wątpliwości → wstrzymanie nagrody, poprawa lub unieważnienie.
6. Multikonta
Prośba do Administracji + ponadprzeciętna aktywność.Linki do postaci w profilach/podpisach.Zakaz interakcji (również przez osoby trzecie).Ograniczenia :
Ta sama prowincja - OK Spotkanie - ZAKAZ Ta sama kampania - ZAKAZ Ta sama prowincja startowa - ZAKAZ Ta sama przynależność (kolor) - ZAKAZ Wszystkie postacie = równe prawa. >2 postacie → wymagany wkład w forum (misje, kuźnia, WT).
7. Zaufani Mistrzowie Gry (ZMG)
ZMG : gracz spoza Administracji, kreujący fabułę w wybranej części świata.Wymagania : min. misje B + zgłoszenie w temacie ZMG z propozycją.Obowiązki :
Konsultacje z Administracją (spójność). Prowadzenie wątków, liderów, awansów, lokacji. Informacje w scenkach (jak ogłoszenia). Pomoc MG w „swojej” domenie. Posty ZMG: z konta aktywnej postaci. Wynagrodzenie : PH za post fabularny (standardowy przelicznik).
Aktualizacja: 05.11.2025 (na podstawie wersji z 25.05.2024 - Brook)
Regulamin Walki:
1. Osoby prowadzące walki
Walki między graczami sędziują wyłącznie członkowie Administracji lub osoby z grupy „Sędziowie ”. Administrator ma decydujący głos - może zmienić werdykt sędziego, jeśli dopatrzy się uchybień. Zmiana wymaga publicznego uzasadnienia .
2. Punktacja za walkę
Walki z graczami nagradzane są Punktami Historii [PH] - walutą rozwoju postaci. Ilość PH zależy od wyniku (wygrana / remis / przegrana) oraz rangi przeciwnika. Szczegóły: temat PH . Sędzia również otrzymuje PH za prowadzenie walki (zgodnie z tabelą w temacie PH). Walki sparingowe traktowane są jak misje - wymagają przerwy fabularnej (odpoczynek postaci) między kolejnymi.
3. Warunki rozpoczęcia pojedynku
Walka możliwa tylko przy podstawach fabularnych . Atak bez motywu = anulowanie walki. Pojedynek może rozpocząć się w dowolnym temacie fabularnym , o ile obie postacie mogły się tam fizycznie znaleźć (w tym w trakcie misji). Gracz atakujący musi :
Uprzedzić Misjodawcę o planowanym wtargnięciu + podać motyw. Przedstawić ten sam motyw + uzasadnienie Administracji . Po akceptacji przez Misjodawcę i Administrację - gracz szuka sędziego .
4. Przebieg walki
Shinobi War opiera się na ukrywaniu danych KP przed przeciwnikiem - nie znamy poziomu ani technik wroga. Sędzia nie ma dostępu do ukrytych sekcji KP. Walczący muszą wysłać mu na PW (lub w poście z uhide=nick sędziego ) co najmniej:
Zdolności Ekwipunek Wiedza - jeśli używana do uzasadnienia akcji
Administrator: zwykły [uhide]. Walka w systemie turowym : po poście sędziego - obaj walczący odpisują (fabuła + ukryte ruchy + mechanika KP). Kolejność tur ustala sędzia . Przerwanie tury : sędzia może zatrzymać akcję, gdy jeden gracz ma szansę na reakcję defensywną (np. duży dystans, duża różnica szybkości/percepcji). Broniący opisuje tylko obronę (bez kontrataku). Sędzia ocenia i określa inicjatywę na kolejną turę.Sędzia tworzy szczegółową mapę pola walki : teren, przeszkody, odległości, pogoda, pora dnia. Gracz może prosić o wyjaśnienia via PM. Obserwatorzy fabularni mogą dopisać spostrzeżenia do KP. Czas na odpis :
Standard: 24h od poprzedniego posta. Gracze mogą ustalić dłuższy limit. Wydarzenie losowe → sędzia może przedłużyć, zawiesić lub cofnąć walkę (za zgodą drugiej strony). Dwukrotny brak odpisu = przegrana. Zwycięzca decyduje o losie przegranego (jeśli zna jego pozycję).Walka kończy się, gdy jeden z uczestników nie może kontynuować . Śmierć → sędzia uprzedza Administratora przed werdyktem. Zakaz spamowania technik : nie wolno używać tej samej techniki w kolejnych turach w krótkim odstępie (np. Kawarimi na każdy atak). Sędzia decyduje.Ukryte Ruchy (UR) : działania niewidoczne dla przeciwnika (z punktu widzenia postaci). Dopuszczalne tylko jeśli wróg nie może zobaczyć (np. pieczęci w dymie). Niedopuszczalne: kolejne kroki planu widoczne dla wroga, nawet w wariantach.
Prawidłowy UR :
Po rzuceniu bomby dymnej pod nogi, Sasuke wykonuje Kage Bunshina, a następnie wchodzi pod ziemię techniką dotonu.
Nieprawidłowy UR :
Po zaatakowaniu kulą ognia: jeśli unik w lewo - rzucam kunai; jeśli w prawo - makibishi; jeśli ściana - kunai z notką.
Aktualizacja: 05.11.2025 (na podstawie wersji z 24.10.2019 - TwoFace)
Regulamin Pośmiertnych:
1. Rodzaje śmierci i porzucenia postaci
Postać może ponieść śmierć w trakcie prowadzonej fabuły, pojedynków, misji, kampanii oraz wypraw. Każda śmierć może podlegać odwołaniu, jeśli użytkownik uzna, że zasady forum zostały rażąco naruszone. W przypadku niezmienionego werdyktu gracz może stworzyć nową kartę postaci zgodnie z niniejszym regulaminem. Śmierć fabularna : śmierć w fabule (pojedynki, misje, eventy, wyprawy) lub samobójstwo uzasadnione fabularnie (zgodne z charakterem postaci).Śmierć niefabularna (kara) : samobójstwo nieuzasadnione, podstawienie się pod śmierć lub porzucenie bez dokończenia bieżących fabuł.Porzucenie z dokończeniem fabuł : gracz kończy wszystkie bieżące wątki, składa prośbę w temacie porzuceń i nie zakłada nowej postaci od razu.
2. Zasady tworzenia postaci pośmiertnej
Ranga startowa :
Śmierć fabularna / Porzucenie z dokończeniem : o jeden stopień niżej:
Seinin → Kogō Kogō → Sentoki Sentoki → Akoraito Akoraito → Dōkō Dōkō → Dōkō Śmierć niefabularna (kara) : decyzja administracji na podstawie początkowych PH zmarłej postaci.PH :
Śmierć fabularna / Porzucenie z dokończeniem : 80% zebranych PH (po odjęciu startowych) + PH startowe nowej rangi.Śmierć niefabularna (kara) : 30% zebranych PH (po odjęciu startowych) + PH startowe nowej rangi.Ryo :
Śmierć fabularna / Porzucenie z dokończeniem : 80% Ryo z momentu śmierci/porzucenia (minimum 500 Ryo).Śmierć niefabularna (kara) : 30% Ryo z momentu śmierci/porzucenia (minimum 500 Ryo).Techniki :
Śmierć fabularna / Porzucenie z dokończeniem : 80% dodatkowych technik (po odjęciu 10 startowych D). Przelicznik: 2D=1C, 3D=1B, 4D=1A, 5D=1S. Następnie +10 startowych D.Śmierć niefabularna (kara) : 30% dodatkowych technik (ten sam przelicznik).
Przykład (80%): Poprzednia postać: 60 dodatkowych D (10B + 10C + 10D) → 80% = 48D → +10 startowych = 58D. Misje : tylko przy śmierci fabularnej/porzuceniu z dokończeniem - licznik misji dla nowej rangi (w tym poprzednie), jeśli uzasadnione w historii.Sława : tylko przy śmierci fabularnej/porzuceniu z dokończeniem - przeniesienie z degradacją skali (np. Globalna 5 → Krainowa 5), jeśli uzasadnione w historii.
3. Porzucenie a konfrontacje fabularne
Porzucenie nie może służyć uniknięciu konsekwencji fabularnych (np. walki z innym graczem). Jeśli administracja cofnie akcję postaci (Regulamin SW pkt. 5j ), porzucenie traktowane jest jak śmierć niefabularna (30% benefitów). Postać do końca wątku traktowana jak gracz (PH za zabójstwo, materiał na przeszczep, Edo Tensei itp.). Po zakończeniu wątku postać staje się NPC i może zostać wykorzystana przez fabularów (w zależności od rozpoznawalności, dokonań itp.).
4. Multikonta i transfer PH z głównej postaci
W przypadku śmierci głównej postaci gracz może przekazać 60% PH (po odjęciu startowych) na multikonto zamiast tworzenia postaci pośmiertnej. Transfer wymaga wyprawy rangi C (>1000 PH), B (1000-2000 PH), A (2000-3000 PH), S (3000+
PH). Możliwe rozbicie na 2 wyprawy z poziomem trudności obniżonym o jeden stopień (minimum C). Po transferze multikonto staje się kontem głównym. Nowe multikonto możliwe po 6 miesiącach. Transfer możliwy tylko raz . Przy porzuceniu głównej z dokończeniem fabuł transfer 60% PH, ale gracz traci prawo do kolejnego transferu.
Aktualizacja: 05.11.2025 (na podstawie wersji z 23.05.2024 – Brook)
W regulaminach nie ma wszystkich zasad związanych z walką bo taki spis proponowałbym umieścić w mechanice i zajmę zebraniem tego do kupy jeśli odzew będzie motywujący.
PS Praca wsparta AI wobec czego jeśli został gdzieś jakiś błąd prosiłbym o wytknięcie, mogłem przeoczyć, w celu poprawienia całości.
0 x
Gōsui
Posty: 229 Rejestracja: 14 maja 2025, o 17:32
Wiek postaci: 26
Ranga: Strażnik
Krótki wygląd: Jak ma avku
Link do KP: https://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=3 ... 91#p223791
Multikonta: Shīrōdo
Post
autor: Gōsui » 7 lis 2025, o 19:35
Więc tak, powyższe regulaminy zawierają dokładnie to samo co bieżące tylko w bardziej przejrzystej i estetycznej formie - dzięki temu łatwiej w nim cokolwiek znaleźć.
Jedyna naniesiona przeze mnie zmiana dotyczy wynagrodzenia za prace na rzecz forum, (zakładam, że kto się zainteresował to i tak już to wyczytał, a jeśli nie to znaczy że się nie interesuje tematem) i wciąż podtrzymywałbym tą propozycję zmiany.
Wynagrodzenie przewidywane jest za prace administracji i moderacji tak aby nie czuli się oni tylko w obowiązku coś robić i tracić na zaniedbywaniu postaci własnych. Oczywiście wynagrodzenie dotyczy tylko PH więc fabuł, wypraw to nie nadrabia ale lepszy rydz niż nic.
Nagradzani byliby też gracze którzy wkładają prace w "ulepszanie" forum. Oczywiście uważam też że w razie akceptacji tej zmiany uczciwym byłoby aby zasada ta objęła również Souei'a, który jeszcze do niedawna jeszcze był naszym mechanicznym czy Minoru za długą prace jako Moderator Ogólny. Co prawda ciężko może być ustalić uczciwie ile powinni otrzymać - bo zaraz ci którzy "najwięcej zrobili" by się oburzyli że jak to tak, ale symbolicznie 200PH?
0 x
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość