Technika #2

Moderator: Souei

Isei

Technika #2

Post autor: Isei »

[center]
[/center]
Nazwa
Hikage no Dan: Taiketsu
Dziedzina
Kenjutsu - styl Battodo
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
10 metrów
Koszt
Brak
Dodatkowe
Minimalnie 50 szybkości
Opis Prosta technika Kenjutsu wykorzystująca styl Battodo, a dokładnie specyfikę wyprowadzania pchnięcia w tym stylu. W przeciwieństwie do innych technik - tą da się wykonać jedynie po uprzednim wyciągnięciu ostrza z sayi. Ustawiamy się w typowej pozycji, a następnie cofamy w swoją stronę katanę obracając ją jednocześnie do góry ostrzem. Całe ciało wtedy zostaje przygotowane do specjalnego pchnięcia. By sobie wyobrazić - stoimy bokiem, trzymamy oburącz katanę tak, że ostrze jest skierowane ku górze, a nasze nadgarstki są obrócone (więc wystarczy obrócić je w drugą stronę i trzymamy zwyczajnie), a następnie cofamy całą broń do siebie, najmocniej jak się da, co sprawia, że rękojeść jest praktycznie za nami, zaś sami praktycznie przykładamy sobie ostrze do gardła. Jest to etap przygotowania, gdyż to w tym momencie lekko pochylamy się, a następnie wybijamy jednocześnie wykonując pchnięcie. Dosłownie jak napięta strzała zostajemy wystrzeleni w przód z wystawionym pchnięciem. Odległość jaką pokonujemy, to dziesięć metrów. Nie więcej, nie mniej - chyba, że zostaniemy zatrzymani. W trakcie lotu nie możemy sami się zatrzymać, a dopiero w momencie dotarcia jest to możliwe. Impet jest na tyle duży, że próba zatrzymania przed pokonaniem dziesięciu metrów jest zwyczajnie niemożliwa, a dalszy lot niż dziesięć metrów zaowocowałby upadkiem. Zatem jeżeli ktoś postawi przed nami ścianę - wpadniemy na nią, a jeżeli użyje w naszą stronę techniki - nadziejemy się na nią. Technika możliwa do wykonania jedynie jak ktoś posiada prędkość większą lub równą 50 - sama specyfika techniki sprawia, że poruszamy się znacznie szybciej, lecz oczywiście im mamy więcej własnej szybkości, tym szybszy "lot". Technika ma prędkość naszej szybkości + 30%.

Łopatologiczne wytłumaczenie:
Krok 1 - Robisz coś TAKIEGO tylko nie musisz tak przykucać, a jedynie lekko pochylić się, obniżyć pozycję.
Krok 2 - Wybijasz się jakbyś chciał zwyczajnie uderzyć z barka swojego przeciwnika, ale jednocześnie wykonujesz pchnięcie ostrzem z całej siły.
Krok 3 - Poprzedni krok sprawił, że zostałeś dosłownie "wystrzelony" ze swojej pozycji i zmierzasz na pozycję oddaloną o 10 metrów od startowej z wciąż wyciągniętym w przód ostrzem, więc wciąż wykonujesz pchnięcie i nadal lecisz, zatem możesz kogoś trafić.
Krok 4 - Po "przeleceniu" 10m zatrzymujesz się. No chyba, że oberwiesz fuutonem/dotonem/katonem czy czymkolwiek innym co zdoła Cię zatrzymać albo zabić.
Krok 5 - Koniec.
Link do tematu postaci >KLIK<
0 x
Awatar użytkownika
Ero Sennin
Support
Posty: 1924
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:41
Multikonta: Minoru

Re: Technika #2

Post autor: Ero Sennin »

  Ukryty tekst
0 x
Isei

Re: Technika #2

Post autor: Isei »

Starałem się opisać kroczek po kroczku, by dało się wyobrazić, ale no... opisywanie jak trzyma się broń, jak się ją obraca, jak jest względem ciała, jak ostrze jest itd. to nieco skomplikowana sprawa. xD Łatwiej opisywać ninjutsu. :<

No, ale postaram się wytłumaczyć.
Krok 1 - Robisz coś TAKIEGO tylko nie musisz tak przykucać, a jedynie lekko pochylić się, obniżyć pozycję.
Krok 2 - Wybijasz się jakbyś chciał zwyczajnie uderzyć z barka swojego przeciwnika, ale jednocześnie wykonujesz pchnięcie ostrzem z całej siły.
Krok 3 - Poprzedni krok sprawił, że zostałeś dosłownie "wystrzelony" ze swojej pozycji i zmierzasz na pozycję oddaloną o 10 metrów od startowej z wciąż wyciągniętym w przód ostrzem, więc wciąż wykonujesz pchnięcie i nadal lecisz, zatem możesz kogoś trafić.
Krok 4 - Po "przeleceniu" 10m zatrzymujesz się. No chyba, że oberwiesz fuutonem/dotonem/katonem czy czymkolwiek innym co zdoła Cię zatrzymać albo zabić.
Krok 5 - Kuniec.

PS. Dodałem to do opisu, aby każdy zrozumiał. XD
0 x
Awatar użytkownika
Ero Sennin
Support
Posty: 1924
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:41
Multikonta: Minoru

Re: Technika #2

Post autor: Ero Sennin »

  Ukryty tekst
0 x
Awatar użytkownika
Tsukune
Posty: 2773
Rejestracja: 24 maja 2015, o 23:14
Wiek postaci: 30
Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska

Re: Technika #2

Post autor: Tsukune »

  Ukryty tekst
0 x
Isei

Re: Technika #2

Post autor: Isei »

Właśnie zależało mi na pozostawieniu procentowego bonusu, gdyż wtedy jest serio jakby rozwój techniki wraz z postacią. Im silniejsza postać, tym silniejsza jest technika, chociaż w założeniu wcale tak nie jest. Stały wzrost o 20 pkt czy nawet więcej, to na start znacznie więcej niż te 30% a bardziej myślę przyszłościowo o tej technice, gdyż na niskiej prędkości, to nieco samobójstwo jej użyć.
Specjalnie dodałem sporo ryzyka do niej w postaci braku możliwości zatrzymania się. Można mnie uniknąć i przygotować atak, zablokować techniką, zderzyć z ofensywną, nadziać na dłuższe ostrze (znacznie dłuższe bo pchnięcie, to jednak atak o sporym zasięgu) itd. Ogólnie samym użyciem sporo ryzykuję, dlatego chciałem mieć równoważący bonus w postaci tych procentów, które początkowo nie robiłyby wielkiej różnicy, ale ostatecznie za xx miesięcy rozwoju postaci byłoby to coś dosyć ciekawego. No i co do tego minimum 50, to nie jest to granica - minimum 50, ale jak masz 80, to wtedy prędkość 80+30% itd. Przy szybkości 150 + 20 nie zrobi różnicy, ale +30% już jest znacznie bardziej efektywne. Znów odwrotnie 30% na 50 szybkości, to raptem nic i 20 pkt byłoby super, ale wolę technikę na późniejsze czasy niż na start.
0 x
Awatar użytkownika
Tsukune
Posty: 2773
Rejestracja: 24 maja 2015, o 23:14
Wiek postaci: 30
Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska

Re: Technika #2

Post autor: Tsukune »

  Ukryty tekst
0 x
Isei

Re: Technika #2

Post autor: Isei »

Właśnie nie wydaje mi się, aby takie komplikowanie było potrzebne. Znaczy - Twoja wersja sprawia, że ta technika jest znacznie silniejsza niż zamierzałem, ale jednocześnie wprowadza do niej mechanikę, która można uprościć, a jednocześnie znerfić i osłabić technikę, by D było rzeczywiście D, czyli ta opcja z 30%
0 x
Awatar użytkownika
Tsukune
Posty: 2773
Rejestracja: 24 maja 2015, o 23:14
Wiek postaci: 30
Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska

Re: Technika #2

Post autor: Tsukune »

  Ukryty tekst
0 x
Isei

Re: Technika #2

Post autor: Isei »

Tylko ten katon nie zakłada, że jak ktoś jest chociaż trochę przygotowany albo nieco szybszy, to zapewne wydmuchujący ogień zginie albo zostanie obezwładniony.

Twoja wersja z tym "stylem", że mój boost do szybkości rósłby wraz z rangą Kenjutsu wychodzi bardziej rakowo, bo sama technika to nie jest czyste machanie mieczem, a połączenie tego machania ze zdolnościami fizycznymi. W sumie to nawet mało machania, bo to jedynie odpowiednio wykonane pchnięcie, a resztę musi zrobić ciało. Oczywiście rozumiem Twoją wersję, ale jest ona nawet silniejsza niż to co ja podałem. Moja wersja zakłada, że początkowo technika jest praktycznie bezużyteczna i dopiero później jest serio korzystna do używania mimo zagrożenia życia. Twoja wersja sprawia, że od początku warto ryzykować, bo boost jest spory.
Założmy, że ranga D to +20 do szybkości zatem: C = 35, B = 50, A = 65, S = 80 (licząc wzrost co 15pkt o rangę, bo to jakoś rozsądnie brzmi). Wychodzi na to, że od podstawowej prędkości 50 na S miałbym już dzięki tej technice 130. A to sporo... W mojej wersji wychodzi, że jak wydam 100 pkt na szybkość, to wtedy będę miał raptem 130 techniki co dużym boostem od bazowej staty nie jest. Przy szybkości 50 miałbym jej 65 z 30% boostem. Raptem wzrost o 15, w Twojej wersji o 20. Zresztą jak już napisałem - Kenjutsu nijak ma się do szybkości tej techniki.

Ogólnie - Twoja wersja mi też pasuje, ale uzasadniam, że moja jest nieco mniej silna, a nie zakłada rozpisywania. Jak postanowicie tak będzie dobrze, jednak boost 30% chciałbym zachować - nie po to nie mogę się zatrzymać na odcinku 10m, by mieć marne 15% czy 20%. Nierozsądne skorzystanie z techniki = śmierć. ^ ^"

No, ale poczekajmy na innych.
0 x
Awatar użytkownika
Reika
Martwa postać
Posty: 2046
Rejestracja: 15 kwie 2015, o 19:21
Wiek postaci: 28
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Popatrz na Avatar, a po szczegóły zapraszam do mojej KP <3
Widoczny ekwipunek: Kabura na prawym udzie, torba na uzbrojenie przy pasie i dwie katany na plecach
Multikonta: Brak

Re: Technika #2

Post autor: Reika »

  Ukryty tekst
0 x
Isei

Re: Technika #2

Post autor: Isei »

Tutaj niekoniecznie chodzi o szybkość przy wybiciu, gdyż szybkość jest jedynie po to, by ta technika miała sens. Przy mniejszej szybkości może i bym przeleciał tyle, ale skok z taką szybkością i tym ryzykiem braku możliwości zatrzymania, to zbyt wiele. Szybkość poniżej 50 zbytnio narażałaby życie, no i ogólnie technika byłaby zbyt wolna. Wybicie się w taki sposób to raczej kwestia siły, a w świecie ninja skakanie po 10m w górę, to nic dziwnego - nawet jako samuraj nie jestem czystym samurajem, ale mam sztukę ninpou opanowaną, więc skoczenie 10m w przód, to nic zaskakującego. No i to nie taki zwyczajny skok, bo oprócz nóg korzystam z siły własnych ramion przy odpowiednim pchnięciu - dosłownie wyrzucam się w przód również ramionami.

Wymóg szybkości może wzrosnąć do 80, ale chodzi mi jedynie o to, że ona w przypadku zasięgu skoku nie ma znaczenia. Również mogę skorzystać z chakry do wzmocnienia wybicia, chociaż to raczej nie jest konieczne w tym przypadku.
0 x
Awatar użytkownika
Reika
Martwa postać
Posty: 2046
Rejestracja: 15 kwie 2015, o 19:21
Wiek postaci: 28
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Popatrz na Avatar, a po szczegóły zapraszam do mojej KP <3
Widoczny ekwipunek: Kabura na prawym udzie, torba na uzbrojenie przy pasie i dwie katany na plecach
Multikonta: Brak

Re: Technika #2

Post autor: Reika »

  Ukryty tekst
0 x
Isei

Re: Technika #2

Post autor: Isei »

Jeden wstępny akcept w stronę systemu z 30%. Czekam na resztę. <3
0 x
Awatar użytkownika
Ero Sennin
Support
Posty: 1924
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:41
Multikonta: Minoru

Re: Technika #2

Post autor: Ero Sennin »

  Ukryty tekst
0 x
Zablokowany

Wróć do „Techniki”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości