Ranmaru - brak wymagań dziedziny

Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2186
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Ranmaru - brak wymagań dziedziny

Post autor: Kisuke »

PROBLEM
Klan Ramnaru chyba jako jedyny posiada w swoim arsenale technikę mocno przypominającą działaniem inną z dziedzin bez konieczności posiadania takiej dziedziny. Mowa o Inochiryoku no Kaesu, kinjutsu rangi S, która nie dość, że jest jedną z najlepszych technik medycznych, to w dodatku pozwala na wskrzeszanie bez żadnych problemów.
Generalnie z tego co sprawdziłem, zasadą jest żeby technika klanowa danej rangi związana z dziedziną nieklanową wymagała tej nieklanowej dziedziny, tak jest w przypadku Uchiha, Kami, Senju i Ayatsuri(przykłady w "Dodatkowe uwagi"), nie wspominając o Hoshigaki, ale tych sobie pomińmy.

ROZWIĄZANIE
Postulat nr 1. Technika jest rakowa w samych założeniach. Usunięcie jej rozwiązuje problem.
Postulat nr 2 (bo nie oszukujmy się, nr 1 zostanie wyśmiany bez konkretnych powodów poza tym, że w M&A to było). Dopisanie do wymagań stosownej informacji, z racji, że jest to niejako odpowiednik czy raczej ulepszona wersja Kishō Tensei z Iryojutsu, to moja propozycja wygląda następująco[na niebiesko zmiany]:
Nazwa
Inochiryoku no Kaesu
Ranga
S
Pieczęci
Brak
Zasięg
Dotyk
Koszt A: 30% | S: 20% | S+: 10% (leczenie)
S: 55% | S+: 35% (wskrzeszenie)
Dodatkowe Wymaga Iryojutsu na randze S oraz KC rangi A do leczenia i KC rangi S do wskrzeszania
Opis Niezwykle pożyteczna technika użytkowników Tsūjtegana dzięki której potrafią przekazywać swoje siły życiowe i chakrę drugiej osobie. Dzięki czemu pacjent odzyskuje wigor, zmęczenie zastępują nowe siły, a wszelkie rany potrafią się zagoić. Technika działa niczym silne Medyczne Ninjutsu, dodatkowo proces ten jest natychmiastowy i wymaga jedynie dotyku. Jutsu jest na tyle silne, że potrafi uratować pozornie nieuleczalne przypadki, ludzi będących na granicy życia i śmierci. Wadą techniki jest nagłe osłabienie organizmu użytkownika, który przekazuje siły życiowe kosztem własnych zasobów. Dalsza walka jest możliwa, jednak należy liczyć się z możliwością znacznie utrudnionego poruszania się i zmniejszonego czasu reakcji. Wszystko zależy od stanu w jakim jest użytkownik w chwili użycia techniki. Całkowicie niezmęczony trudami walki Ranmaru mniej odczuje skutki techniki niż ten, który podczas walki odniósł obrażenia. Jednak najpotężniejszą opcją użycia techniki jest wskrzeszenie kogoś, kto opuścił już ziemski padół - ciało może być martwe maksymalnie od dwunastu godzin. Trzeba się jednak liczyć z olbrzymi wyczerpaniem, a poniżej wytrzymałości liczącej 170 punktów Ranmaru wymaga hospitalizacji. Wskrzeszona osoba także jest bardzo osłabiona.
Uwaga Jest to technika zakazana, możliwa wyłącznie dzięki specjalnemu zwojowi znajdującemu się w posiadaniu lidera Klanu. Do jego nauki wymagane są zasługi dla klanu i odpowiednia ranga fabularna. W przypadku Nukeinów wymagana jest wyprawa rangi A. Szczegóły i pozwolenie na zdobycie trzeba uzgodnić z Administracją.

DODATKOWE UWAGI
A oto przykłady z innych klanów (bo na discordzie pojawił się argument, że "ranmaru to dou" albo "Technika nie jest w żaden sposób związana z iryo więc nie ma wymogu iryo, tyle. To jest kekkei genkai klanowe".

Senju(KG) - Fuinjutsu
Nazwa
Mokuton Hokage Shiki Jijun Jutsu: Kakuan Nitten Suishu
Ranga
B
Pieczęci
Świnia → Pies → Ptak → Małpa → Baran → Małpa → Tygrys
Zasięg Max.
10 metrów
Koszt
D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% (na turę)
Dodatkowe
Fuuinjutsu A (S w przypadku kontroli Biju)
Opis Specjalna technika wykorzystująca element drewna do stłumienia chakry ogoniastych bestii. Proces aktywacji techniki wygląda następująco: Pierw użytkownik składa pieczęcie i tworzy wokoło Jinchūriki/demona okrąg z drewnianych filarów, których rozmiar zależy od rozmiarów istoty którą chcemy opanować. Na wewnętrznej stronie prawej dłoni pojawia się znak 座 i to właśnie ten znak musi wejść w bezpośredni kontakt z Biju/Jinchūriki. Kiedy to nastąpi, pomiędzy znakiem a celem tworzy się strumień chakry. Technika jest wtedy w pełni aktywna, a użytkownik zyskuje częściową kontrolę nad Biju bądź hostem. Niekiedy proces przejmowania kontroli trwa dłużej niż jedna tura. Użytkownik jest w stanie okiełznać mordercze instynkty Biju, wyzwolić go spod czyjegoś wpływu czy techniki, a w przypadku przejęcia przez demona kontroli nad hostem - anulować aktywne powłoki i oddać władzę w ręce Jinchūriki, przy czym co jedną turę poziom kontroli ustępuje na poprzedni, do czasu pełnego uwolnienia (nie dotyczy ostatniego z racji śmierci hosta). Kontrola "dzikiego" Biju jest zdecydowanie trudniejsza od kontroli Biju zapieczętowanego w hoście, znaczenie ma także liczba ogonów. Całość ocenia sędzia, aczkolwiek w najcięższych przypadkach koszt techniki może ulec nawet podwojeniu. Technika posiada jeszcze jedną ciekawą właściwość - współgra z techniką Mokuton: Mokujin no Jutsu, gdzie golem jest przedłużeniem ciała użytkownika. Za jego pomocą można wejść w kontakt z Biju, który niezbędny jest do połączenia z nim i w efekcie uzyskania kontroli.
Uwaga Jest to technika zakazana, możliwa wyłącznie dzięki specjalnemu zwojowi znajdującemu się w posiadaniu lidera Klanu. Do jego nauki wymagane są zasługi dla klanu i odpowiednia ranga fabularna. W przypadku Nukeinów wymagana jest wyprawa rangi C. Szczegóły i pozwolenie na zdobycie trzeba uzgodnić z Administracją.
Uchiha(doujutsu) - Genjutsu [pierwszy lepszy przykład, bo dotyczy też Tsukuyomi, Izanami, Izanagmi czy Kotoamatsukami]
Nazwa
Genjutsu: Sharingan
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
Wzrokowy (20 metrów)
Koszt
  • Wspomnienie:
    E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
  • Iluzja:
    D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%
  • Kontrola zwierząt, summonów i bijū:
    E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (na turę)
  • Powstrzymanie furii demona:
    E: 25% | D: 20% | C: 10% | B: 7% | A: 5% | S: 3% | S+: 3%
  • Zdzieranie ogonów:
    E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (za każdy)
Dodatkowe Kontakt wzrokowy z celem, Sharingan: San Tomoe, dziedzina genjutsu rangi C → B → A → S.
Opis Podstawowa zdolność wchodząca w repertuar technik klanu Uchiha. Użytkownik za pomocą jednego spojrzenia w oczy swojego rywala jest zdolny do wykonania kilku czynności. Pierwszą z nich jest pokazanie własnych wspomnień (wymóg genjutsu rangi C). Nieważne jak dawno one się wydarzyły. Wystarczy ułamek sekundy, a osoba znajdująca się pod wpływem Genjutsu, ujrzy wszystko co chce Uchiha. Drugą opcją jest stworzenie iluzji (wymóg genjutsu rangi A). Nie jest to jednak byle co, a prawdziwy majstersztyk porównywalny swoimi możliwościami z Utakatą i Kuro Kuukan Goumon. Genjutsu nie ogranicza się jednak jedynie do ludzi. Równie dobrze możemy użyć go na zwierzęta (wymóg genjutsu rangi C), summony (wymóg genjutsu rangi B/A w zależności od summona, do oceny MG), a nawet bijū i przejąc nad nimi kontrolę. W przypadku bijū wymagane jest posiadanie Mangekyō Sharingan (oraz genjutsu rangi S), ale nie musi być aktywny. Ostatnią z opcją jest wejście bezpośrednio do umysłu Jichuriki i powstrzymanie furii demona jeszcze zanim zdążą pojawić się ogony (wymóg genjutsu rangi B). W przypadku Mangekyō Sharingan'a i Eien no Mangekyō Sharingan'a możliwe jest zdarcie wszystkich ogonów poza ostatnim. Nie można tego jednak dokonać w przypadku walki z osobą, której udało się zaprzyjaźnić z bijū, gdyż następuje swojego rodzaju wymiana chakry pomiędzy demonem, a Jinchuriki.
Kami(hijutsu ?) - Fuinjutsu
Nazwa
Kami Bakuhatsu Shīru
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
Ilość kartek
1 na notkę
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (za 3 sztuki)
Dodatkowe
Wymaga Fūinjutsu na randze B. Technikę tę nie obowiązuje obniżony koszt.
Opis Technika stanowiąca fundament późniejszej potęgi osób trudniących się w posługiwaniu papierowymi tworami. Pozwala ona na przekształcenie niepozornej karteczki, nawet tej wytworzonej z własnego ciała, w wybuchową notkę, którą można użyć do zaskoczenia przeciwnika, chociażby wtapiając ją pomiędzy inne swoje twory. Charakteryzują się one nieco mniejszą siłą niż te dostępne w sklepie - bardziej skupiają się na temperaturze, aniżeli fali uderzeniowej. Oprócz tego bardzo łatwo wtapiają się pomiędzy biały papier gdyż w przeciwieństwie do tych dostępnych w sklepie, te nie posiadają jaskrawego, czerwonego zabarwienia. Jest to po prostu czarna pieczęć na białym papierze. Pod względem samej mechaniki działania nie różnią się niczym od zwykłej notki.
Ayatsuri(hijutsu) - Fuinjutsu i Iryojutsu
Nazwa
Kugutsu no Fūin
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg Max.
Bezpośredni
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (pieczętowanie)
Dodatkowe
Znajomość Fūinjutsu minimum rangi D
Opis Rozwinięcie techniki Fūin no Jutsu używane przez marionetkarzy. Jutsu pozwala zapieczętować dowolną kukłę w zwoju. Proces pieczętowania wymaga chwili skupienia, podczas której na zwoju pojawia się specjalna formuła pieczętowania. Następnym krokiem jest przelanie chakry do pieczęci i kukiełki jednocześnie, czego efektem jest zniknięcie marionetki oraz pojawienie się na zwoju napisu oznaczającego nazwę zapieczętowanego tworu. By go odpieczętować wystarczy odsłonić ten napis. Rozmiary zwojów, w których można zapieczętować marionetki zależą od poziomu zaawansowania kuglarza w sztuce fuuinjutsu (Ranga D - duży zwój, Ranga C - średni zwój, Ranga B - mały zwój). Przy fūinjutsu na randze S, marionetkarz jest w stanie zapieczętować 10 kukiełek w małym zwoju.
Nazwa
Hitokugutsu: Karada
Ranga
A
Pieczęci
Brak
Zasięg
Ciało
Koszt
C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%
Dodatkowe Świeże ciało. Iryojutsu na randze A, do wykonania zabiegu potrzebna jest wiedza o przeszczepach
Opis <span style="display: block; margin: 0; padding: 0; text-align: justify;">Technika znana tylko najbardziej doświadczonym marionetkarzom, uważana za największy sekret klanu Ayatsuri. Jutsu to jest właściwie specjalnym zabiegiem, którego poprawne przeprowadzenie skutkuje wszczepieniem elementów mechanicznych w świeże ciało i tym samym prowadzi do stworzenia ludzkiej kukiełki. Zachowuje ona umiejętności shinobi, z którego została stworzona (dotyczy tylko jednej dziedziny, niemożliwa do rozwinięcia) oraz posiada własne zasoby chakry. Zasoby te mogą być uzupełniane po potyczce chakrą kuglarza. Cały zabieg polega na kolejnym zastępowaniu wnętrzności ciała mechanizmami (za wyjątkiem serca). Kukła posiada rangę przyznawaną przez administrację po udanym zabiegu. Zabieg ten musi być szczegółowo opisany (minimum 60 linijek, aczkolwiek jest to absolutne minimum). Osiągając rangę S w dziedzinie klanowej, kuglarz ma możliwość przeprowadzenia na sobie zabiegu przeistoczenia się w pełnoprawną kukiełkę (z pierwotnego ciała zostają tylko serce i mózg, wymogi długości wyznacza administracja), jednak pojawia się kolejne rygorystyczne wymaganie - odpowiednia wytrzymałość organizmu (180 Wytrzymałości) albo doświadczonego medyka (Iryojutsu A) w celu sztucznego podtrzymywania funkcji życiowych podczas zastępowania ciała elementami mechanicznymi (jednoczesne spełnienie obydwu warunków podnosi szansę na poprawne wykonanie zabiegu).
W ludzkie marionetki można zamienić tylko postacie graczy, bądź bądź istniejących w fabule NPC (chociażby liderzy rodów), wliczają się w to także NPC na eventach (za zgodą prowadzącego).</span>
Uwaga Jest to technika zakazana, możliwa wyłącznie dzięki specjalnemu zwojowi znajdującemu się w posiadaniu lidera Klanu. Do jego nauki wymagane są zasługi dla klanu i odpowiednia ranga fabularna. W przypadku Nukeinów wymagana jest wyprawa rangi A. Szczegóły i pozwolenie na zdobycie trzeba uzgodnić z Administracją.
Gazo(hijutsu) - Fuinjutsu
Nazwa
Fūinjutsu: Koshi Tandan
Ranga
A
Pieczęci
Tygrys
Zasięg
3m
Pieczętowanie
D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%
Dodatkowe
Wymaga znajomości Chōjū Giga i Fuuinjutsu rangi B
Opis Specyficzna technika dla tych, którzy rozwinęli techniki pieczętujące do odpowiedniego poziomu. Na dużym zwoju należy narysować tygrysa (można równie dobrze przygotować rysunek przed walką co jest zalecane z racji rozmiaru i czasochłonności), następnie po złożeniu pieczęci następuje jego materializacja. (przy pomocy techniki Chōjū Giga). Wcześniej narysowany tygrys wychodzi częściowo ze zwoju, cały czas posiadając z nim połączenie, po czym chwyta ofiarę zębiskami i pazurami, wciągając ją do zwoju. Jednak jest to tylko tymczasowe - po minięciu 24h fabularnych zamknięty w zwoju wydostaje się w dokładnie takim stanie w jakim był zapieczętowany. Złapany nie jest świadom upływającego czasu, z jego perspektywy chwilę po zapieczętowaniu uwalnia się co może powodować mocne zmieszanie i problemy z oceną sytuacji.
0 x
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Ranmaru - brak wymagań dziedziny

Post autor: Jun »

Aleeee ta technika nie ma niczego wspólnego z Iroyjutsu nawet w samych założeniach. To, że "leczy" nie czyni jej iryo, bo to nie jest leczenie a bardziej transfer życia/żywotności w jakiejś tam skali na korzyść rzucającego.

Ta technika nie funkcjonuje w bazowy sposób przedstawiany jako funkcjonowanie iroyjutsu, stąd też nie posiada jej wymagań.


Jak już szukamy czegoś to też rzucę coś od siebię.

Iroyjutsu Kinjutsu S które jest techniką ninjutsu bo jest transferem życia jak technika ranmaru, ale Iroyjutsu w żadnym wypadku :)
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2186
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Ranmaru - brak wymagań dziedziny

Post autor: Kisuke »

Technika Senju także nie " nie funkcjonuje w bazowy sposób przedstawiany jako funkcjonowanie fuinjutsu", bo zgodnie z opisem "Specjalna technika wykorzystująca element drewna do stłumienia chakry ogoniastych bestii." wykorzystuje Mokuton, a nie Fuinjutsu, a jednak go wymaga. Podobnie jest z innymi technikami przedstawionymi przeze mnie.
0 x
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Ranmaru - brak wymagań dziedziny

Post autor: Jun »

Czyli to po prostu technika która wykorzystuje dwie dziedziny. Sam sobie odpowiedziałeś.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2186
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Ranmaru - brak wymagań dziedziny

Post autor: Kisuke »

W jaki sposób wykorzystuje 2 dziedziny?
Technika Senju korzysta WYŁĄCZNIE z Mokutonu dzięki Kekkei Genkai, podobnie jak technika Ranmaru korzysta WYŁĄCZNIE z energii życiowej dzięki Kekkei Genkai.
0 x
Awatar użytkownika
Shins
Martwa postać
Posty: 1682
Rejestracja: 7 kwie 2018, o 16:44
Wiek postaci: 22
Ranga: Dōkō, Pazur
Krótki wygląd: Nijaki. Zazwyczaj skryty w czarnym stroju ninja - do misji się przebiera. Brak cech szczególnych poza ustami na rękach i piersi.
Widoczny ekwipunek: Torba na glinę u pasa, dwie torby z tyłu. Maska na twarzy, rękawiczki na dłoniach. Miecz zawieszony na plecach. Płaszcz.

Re: Ranmaru - brak wymagań dziedziny

Post autor: Shins »

Moim zdaniem wątpliwości, jakie ma Kisuke są zasadne. "Transfer życia" wykonany przez Ranmaru byłby całkowicie bez sensu, jeśli nie leczyłby równocześnie ofiary. No powiedzmy gość ma przebite serce - jestem przekonany, że po wykonaniu swojej techniki Ranmaru by takiego delikwenta pozostawił zdatnym do dalszego działania, co wymusza uleczenie ciała. No chyba, że technika ta miałaby wskrzesić kogoś, ale zanim to zrobimy najpierw ktoś inny musiałby uleczyć ciało, bo technika nie leczy i delikwent po wskrzeszeniu od razu znowu by umarł.
0 x
Karta Postaci <> Mechanika technik rodu Dōhito <> WT <> Kuźnia <> Dziennik młodego zabójcy Twarda spacja:
Awatar użytkownika
Jun'ichi
Martwa postać
Posty: 1906
Rejestracja: 31 maja 2018, o 12:41
Wiek postaci: 21
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Przeciętnego wzrostu i wagi chłopiec, którego pokryte bliznami ciało skryte jest pod prostą, dwukolorową szatą. Twarz jako szczególnie szpetna jest całkowicie zakryta maską.
Multikonta: -
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ranmaru - brak wymagań dziedziny

Post autor: Jun'ichi »

Sam opis techniki wskazuje na to, że mówimy ewidentnie o technice będącej niemalże Iryo
Ten argument, że Ranmaru to Dou... w sensie że co? Doujutsu może wszystko? Wątpię, żeby tak to działało, no chyba że Ranmaru jest jeszcze bardziej wyjątkowe niż do tej pory nam udowadniano.
To chyba właśnie zostało obalone tym co zostało wyżej przedstawione. Równie dobrze mógłbyś napisać, że skoro Sharingan łapie w iluzję, nie znaczy że ma coś wspólnego z Genjutsu. To że Gazo pieczętuje kogoś w zwoju, nie znaczy że ma coś wspólnego z Fuinjutsu. Nie rozumiem tego argumentu zupełnie.
Funkcjonuje, leczy rany, nawet najcięższe przypadki (@up).

Nie rozumiem też przykładu który przytoczyłeś na końcu... podajesz Iryo S (Kinjutsu), po czym piszesz że jest to Ninjutsu, a nie Iryo... chyba coś pokręciłeś, bo sam opis mówi o tym, że jest to technika medyczna. No i wciąż jest o niebo gorsza od techniki Ranmaru, pod każdym względem bo po niej zwyczajnie giniesz, Ranmaru idzie do szpitala napisać posta jak go bardzo zmęczyło przywrócenie kogoś do życia. Bądźmy poważni.

Osobiście popieram opcję nr. 1 - skasować tego raka, bo to Kishō Tensei pozbawione minusów i w dodatku bez wymogu rozwijania Iryojutsu i KC więc technika sama w sobie jest niczym splunięcie w twarz medykom.

Co do opcji nr. 2 - fakt, na bank zostanie wymyślone coś, żeby technikę zostawić :) ( :< )
0 x
Obrazek

I do not want the sun to rise if she will not be there
Awatar użytkownika
Sans
Administrator
Posty: 5407
Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
Wiek postaci: 8
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus

Re: Ranmaru - brak wymagań dziedziny

Post autor: Sans »

Uwielbiam wyrywanie z kontekstu. Argument, że "ranmaru to dou" pojawił się przy pytaniu dlaczego Ayatsuri przy swoich dwóch technikach ma wymóg iryo i KC, a ranmaru nie. Moja odpowiedź była taka, że jest tak ponieważ Ayatsuri jest tak naprawdę nie KG, a jest to coś na wzór hijjutsu i korzysta z ogólnych możliwości chakry, natomiast Ranmaru to doujutsu czyli KG mające swoje własne możliwości.

Pojawiły się też na dc wytłumaczenia i inne przykłady leczenia nie posiadając iryojutsu, ale Kisuke widzę zapomniał wspomnieć o tym, ze zostało to też przedstawione.
Nie wymaga iryo, bo jest to coś innego, a też leczy. Co robi? przekazuje energię żyhciową. Zupełnie jak zakazana Ska Ranmaru.
Nazwa
Sēji wa Naoru
Ranga
S
Poziom
Klątwa
Pieczęci
Brak
Zasięg
Dotyk
Koszt
C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10%
Opis Kolejna technika suplementarna, tym razem służąca do pomocy swoim sojusznikom. Po przesłaniu chakry natury do miejsca, który przykłada się do ciała rannego towarzysza, możemy zasklepić jego rany swoimi własnymi tkankami. Można w ten sposób leczyć również rany śmiertelne, jeżeli są one związane z obrażeniami zewnętrznymi Całość jednak znacząco obciąża użytkownika techniki, który w końcu płaci za to własnym zdrowiem. Otóż efektem ubocznym pełnego podleczenia obrażeń jest zmniejszenie o 1/4 maksymalnych zasobów chakry użytkownika jutsu, zaś on sam młodnieje i przyjmuje kształt dziecka - co odbija się na jego sile fizycznej (bonusy do statystyk maleją o połowę). Efekt ten mija po jakimś czasie (4 miesiące fabularne) lub po użyciu Karada ni Kyūshū.
Również nie ma wymogu iryo a leczy. Dlaczego? Bo leczy się własnymi tkankami, swoją siłą życiową, a nie chakra. Podobnie jak u Ranmaru.

Junowi chodziło o to, że technika, która może wskrzesić (nasze zakazane Iryo S), w kanonie było w ninjutsu, a nie w iryo.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2186
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Ranmaru - brak wymagań dziedziny

Post autor: Kisuke »

Dlaczego Ferrari jest szybsze od roweru? Bo ma cztery kółka. Tak rozumiem pierwotną odpowiedź o uzasadnienie różnic w wymaganych dziedzinach u Ayatsuri i Ranmaru. Bezsensowne.

Technika Juugo również powinna w takim razie dostać stosowne wymaganie.

Wspomnienie o tym że technika wskrzeszenia była w kanonie ninjutsu, jest mocno nie na miejscu w kontekście niekanonicznego klanu Ranmaru. No a oprócz tego w przytoczonym kontekście nie ma to żadnego sensu.
0 x
Awatar użytkownika
Jun'ichi
Martwa postać
Posty: 1906
Rejestracja: 31 maja 2018, o 12:41
Wiek postaci: 21
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Przeciętnego wzrostu i wagi chłopiec, którego pokryte bliznami ciało skryte jest pod prostą, dwukolorową szatą. Twarz jako szczególnie szpetna jest całkowicie zakryta maską.
Multikonta: -
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ranmaru - brak wymagań dziedziny

Post autor: Jun'ichi »

Co do Sēji wa Naoru to wkradła się dość istotna gafa - tym można było leczyć tylko innych użytkowników CS'a/Jugo. To dość ważne, bo sama technika nie leczy lecz oddaje swoje ciało. Oddanie ciała =/= leczenie.

Poza tym mamy teraz rozumieć to tak, że Ranmaru jest nagle posiadaczem również wyjątkowej chakry, porównywalnej do UW? Może i zawsze byłem przeciwnikiem tego rakowego klanu, ale teraz robi się już tego stanowczo za dużo - tych magicznych, rakowych zdolności.

Nadal również nie rozumiem dlaczego Ranmaru traktowane jest wyjątkowo, inne klany nie i mają takie wymagania w swoich technikach. Wytłumaczeniem jakie padło zdaje się być to wrodzone UW u Ranmaru, tak?
0 x
Obrazek

I do not want the sun to rise if she will not be there
Awatar użytkownika
Akiba
Postać porzucona
Posty: 356
Rejestracja: 19 lis 2020, o 13:11
Wiek postaci: 16
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Białe włosy, około 170cm wzrostu, zawsze towarzyszy mu Fuyu - wilczyca o białym umaszczeniu.
Widoczny ekwipunek: Włócznia w dłoni, 2x kunai w kaburach
GG/Discord: Aka#1339

Re: Ranmaru - brak wymagań dziedziny

Post autor: Akiba »

Ranmaru to filler. Fillery = raki. I dotyczy to absolutnie wszystkiego, ponieważ autorzy animca z odcinka na odcinek wciągali coraz większe ilości środków nieznanego pochodzenia.

Jak dla mnie to Ranmaru powinno mieć tutaj faktycznie ograniczenie w postaci Iryojutsu, bo to dla mnie niepojęte, że mają technikę lepszą niż technika Iryo do wskrzeszania (a wymagania nawet mniejsze). Powinni mieć do tego wymóg Iryo, ot, choćby dla balansu. Ewentualnie można zabrać podobne wymagania w innych klanach. Niech będzie jakaś konsekwencja, a nie, że jeden klan jest traktowany lepiej.
0 x
Obrazek
Jeżeli nie sprawdziłem twojej rzeczy w kuźni w ciągu 48h, proszę napisz do mnie na discordzie :)
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2186
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Ranmaru - brak wymagań dziedziny

Post autor: Kisuke »

Kwestia balansu jest tutaj bardzo istotna. Ranmaru pozwalają na bardzo wiele dzięki swojemu Doujutsu. Dodanie odpowiedniego wymagania do tej techniki sprawiłoby, że stałaby się odrobinę trudniejszym do zdobycia rakiem.

No bo chyba nikt nie wyobraża sobie, żeby teraz nagle Uchiha mieli mieć Genjutsu: Sharingan czy Tsukuyomi bez wymaganego genjutsu.
0 x
Awatar użytkownika
Hakai
Posty: 103
Rejestracja: 20 gru 2020, o 23:19
Multikonta: Han Gug

Re: Ranmaru - brak wymagań dziedziny

Post autor: Hakai »

Co do Sēji wa Naoru to tutaj Jun'Ichi ma rację i to jest kwestia na jeszcze inny pomysł. W skrócie powinna mieć notkę, że można jej użyć tylko na posiadaczu CS/senninki.

Wracając do pomysłu. Popieram to, że przy technice Ranmaru powinna pojawić się notka o wymogu Iro. W gruncie rzeczy Kishō Tensei to też jest przekazywanie własnych siły życiowych do innej osoby. W końcu jakby tak nie było to dlaczego użytkownik tej techniki miałby umierać przy wskrzeszaniu? Wniosek jest chyba logiczny.
0 x
Awatar użytkownika
Support nr 5
Support
Posty: 294
Rejestracja: 14 sty 2021, o 16:46
GG/Discord: Mashi#6385

Re: Ranmaru - brak wymagań dziedziny

Post autor: Support nr 5 »

0 x
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Ranmaru - brak wymagań dziedziny

Post autor: Jun »

Ja od siebie jako gracz dodam, że jestem za "rozgrywkowymi" rozwiązaniami, a nie sztywnym trzymaniem się kanonu co niczego nam do gry nie wnosi i tylko sprawia, że zamiast patrzeć na techniki, jak na coś co warto zdobyć i używać, patrzymy na nie jak coś co można pominąć i zwyczajnie zignorować a na forum wiele takich jest, a było znacznie więcej, dlatego te zmiany jak ta do jugo, była pożądaną i powrót do starego stanu bytu nie powinien mieć miejsca.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości