No coś tu nie halo

Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1294
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

No coś tu nie halo

Post autor: Souei »

PROBLEM
Obie techniki robią to samo: wydłużają i/lub powiększają kończynę. Jugo płacą za to koszt C za każde 5 metrów, czyli 3xC za wydłużenie o 15 metrów, a Akimichi mają 1xC za 15 metrów.
Nie wiem też dlaczego jedna technika jest podtrzymywana a druga nie, i dlaczego w jednej technice jest bonus do siły a w drugiej nie ma.
Nazwa
Teashi no Kakuchō
Ranga
C
Poziom
Klątwa
Pieczęci
Brak
Zasięg
15 metrów
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%(co 5 metrów)
Opis Technika ta jest tylko wstępem do możliwości, jakie posiada szczep Jūgo. Użytkownik tego podstawowego jutsu poddaje swoje ciało częściowej transformacji (poziomu pierwszego), wywołanej pobraniem czystej chakry natury. Dzięki temu kończyna shinobi może się wydłużyć, pozwalając mu na schwytanie przeciwnika, dostanie się na normalnie niedostępne miejsce lub po prostu wykonanie jakiejś czynności (jak np. pociągnięcie za dźwignię) na odległość. Sposobów wykorzystania jest wiele i jedynymi ograniczeniami są rozmiary celu i zasięg techniki, która w najlepszym wypadku może osiągnąć około 15 metrów.
Nazwa
Bubun Baika no Jutsu
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (1/2 na turę)
Statystyki
+30 siły dla powiększonej kończyny
Dodatkowe
Koszt za jedną kończynę
Opis Za pomocą tej techniki Akimichi jest w stanie powiększyć konkretną część ciała w różnym celu. Przykładowo by zadać cios znacznie silniejszy niż zwykły, bądź aby łatwiej zablokować nadchodzący atak. Kolejnym zastosowaniem może być chociażby pochwycenie oponenta w miażdżącym uścisku. Technika nie wymaga żadnej pieczęci, co pozwala na błyskawiczne wykorzystywanie i doskonale sprawdza się w połączeniu z innymi ruchami taijutsu.
ROZWIĄZANIE
Imo obie powinny mieć koszt C za 15 metrów i nie być podtrzymywane. I tak nie biega się z 15-metrową łapą tylko używa się jej do ataku/pochwycenia i tyle.

DODATKOWE UWAGI
Jak nie zmiana to proszę chociaż o sensowne wyjaśnienie skąd ta różnica. I proszę o szybką reakcję zanim dostanę akcept na KP żeby nie było że robię pod siebie. Przepraszam za błędy interpunkcyjne.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Mujin
Postać porzucona
Posty: 1143
Rejestracja: 1 paź 2019, o 22:14
Wiek postaci: 34
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Wysoki (197cm). Kobieca uroda i długie włosy ukryte pod czapką. Wątłej, niepozornej budowy. Maska na twarzy. Bandaże na rękach. Kurta, workowate spodnie, czapka z niewielkim daszkiem. Wszystko w ciemnozielonym kolorze. Lekkie buty ninja.
Widoczny ekwipunek: Duża torba przy prawym boku, duży zwój na plecach, po bukłaku przy pasie, ręce obwinięte bandażami
GG/Discord: Wolfig#2761

Re: No coś tu nie halo

Post autor: Mujin »

No dlaczego nie mają obydwie bonusu do siły? Dlatego że jedna polega na wydłużeniu kończyny, a druga na powiększeniu jej całej i tym samym zwiększeniu jej masy. Te techniki niestety nie są tożsame, efekt końcowy nie jest identyczny. W Jugo masz inne techniki powiększające rękę i jej masę i zwiększające siłę uderzeń. Na przykład ta:
Nazwa
Jigoku Burō
Ranga
C
Poziom
Klątwa
Pieczęci
Brak
Zasięg
Dłonie użytkownika
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Dodatkowe
Na czas trwania techniki dostajemy 30 siły do aktywnej ręki.
Opis Kolejna umiejętność związana z umiejętnością pobierania chakry natury, jaką posiada wyżej opisany szczep. Użytkownik przesyła nagromadzoną energię do jednej ze swoich rąk. Pod wpływem transformacji objętość tkanki mięśniowej gwałtownie się rozrasta, a skóra staje się niezwykle twarda, przyjmując zarazem szarą barwę (typową dla Senninka). W wyniku takiego działania siła ciosu pięścią znacząco rośnie, zaś trafiony przeciwnik... co tu dużo mówić, ma pecha. Ręka jest nieznacznie mniej wrażliwa na obrażenia niż w przypadku przedramienia bez aktywowanej techniki, zaś siła takich mięśni jest zauważalnie większa.
I żadna zmiana w Jugo nie jest podtrzymywana. To jednorazowe koszty modyfikacji twojego ciała wynikające z chakry natury w twoim ciele. Z kolei Akimichi wszystkie techniki powiększające mają podtrzymywane, bo sztucznie zwiększasz masę całego ciała albo części ciała. To nie jest jednoznaczne tak samo i traktowanie tego tak samo jest bardzo meh. No i pojawia się problem, czy w takim razie nie każda zmiana ciała Jugo powinna być podtrzymywana chakrą? Nie chcemy iść w tym kierunku imo, bo Jugo się nagle stanie półgrywalny.
0 x
Awatar użytkownika
Sans
Administrator
Posty: 5407
Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
Wiek postaci: 8
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus

Re: No coś tu nie halo

Post autor: Sans »

Mogę wyjaśnić tylko dlaczego u Jugo koszt jest jeden, a u Akimichi podtrzymywany - dlatego, że Jugo płaci za transformację jednorazowo i potem ta łapa taka zostaje na przemianie, dopóki nie zapłaci kolejnego kosztu i jej nie zmieni, a Akimichi po prostu powiększa rękę na czas pompowania w to chakry. Być może też z tego wynika to, dlaczego jedna dodaje siłę, a druga nie. Co się tyczy długości - może powód jest ten sam.

EDIT: Pisałam, ale Mujin mnie ubiegł, ale wrzucę też swoje, żeby nie było.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1294
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

Re: No coś tu nie halo

Post autor: Souei »

No najbardziej to mi w sumie chodziło o ten potrójny koszt za 15 metrów a tego niestety żadne z was nie poruszyło, ale pozostałe rzeczy ładnie wytłumaczone.

@Yukirin
Ale żeby odmienić rękę do normalności to nie muszę już ponosić kosztu techniki? Tak dopytuję żeby być pewnym na 100% bo akurat jest okazja.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3836
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: No coś tu nie halo

Post autor: Papyrus »

Odpowiedź jest twoja tutaj.
Jugo nie może biegać z taką łapą? Nie może wydłużać jej jak chce i manipulować w tych 5m? Kiedy ty masz łapę mobilną i wężową, elastyczną gałązkę, to Akimichi ma gruby pień w tym miejscu. Obydwie mają podobny cel, ale inne metody stworzenia i stąd te różnice.

Techniki tej samej rangi też nie mają takich samych zasięgów. I tak jest tutaj. Nie widzę powodu do zmian zasięgu. Niestety nie możesz mieć meele ataku na 15m z możliwością dowolnej kontroli twojej łapy i zakrzywienia jej toru jak sobie chcesz.
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1294
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

Re: No coś tu nie halo

Post autor: Souei »

No ale przez to, że nie mam wielkiego pnia jak Akimichi tylko elastyczną gałązkę nie mam bonusu do siły, co zostało już napisane wyżej i to jest konsekwencją tej różnicy, a nie trzykrotnie większy koszt.
Każda zmiana kształtu to dodatkowy koszt, a koszt w takich technikach wynika chyba przede wszystkim ze skali modyfikacji, a nie jej formy. Zamiana ręki na 15 metrowy "gruby pień" u Akimichi kosztuje tylko co technika C, a zamiana u Jugo w 15 metrową gałązkę 3xC dlatego, że można nią machać? (imo dużą ręką Akimichi też może całkiem nieźle się posługiwać skoro może ją wykorzystywać do technik taijutsu, więc nie traci wcale swojej mobilności)
Rozumiem już, że tak naprawdę technika Jugo ma zasięg 5, a nie 15 metrów i dałem się tylko nabrać na to wpisane w tabelce 15, ale wciąż uważam że porównując możliwości i korzyści płynące z tych dwóch technik, fakt że jedna jest trzykrotnie droższa od drugiej jest dla mnie bardzo dziwny. W końcu koszt 3xC jest bardzo bliski jednej technice S.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: No coś tu nie halo

Post autor: Jun »

No, dlatego masz zasięg 5 metrów, a 15 jest dla chętnych.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3836
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: No coś tu nie halo

Post autor: Papyrus »

No ja przynajmniej tak to widzę. Jak chcesz analizować zasięgi technik które mają podobne efekty, od różnych klanów i w ten sposób buffować swój klan "bo inne mają lepiej" no to możesz próbować. Nie widzę problemu w takim podejściu, ale nie masz nic poza "jeden klan ma zasięg x na tym i ja mam mniejszy to chcę taki sam". I wychodzenie z założenia że podobne techniki mają dawać takie same korzyści raczej nie jest tym, czego potrzeba do takiej zmiany.
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1294
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

Re: No coś tu nie halo

Post autor: Souei »

Czy ja optuję za tym żeby te dwie techniki dawały takie same korzyści? Nie proszę o bonus do siły, ani o podtrzymywanie żeby wielokrotnie zmieniać kształt kończyny w czasie trwania techniki. Szczerze mówiąc brak podtrzymywania i pełny koszt za każdą modyfikację odpowiada mi nawet bardziej, przy założeniu że powrót do normalności czyli anulowanie techniki już nic nie kosztuje (pytanie z wcześniejszego posta, czego jeszcze nikt nie potwierdził).
Nie chcę zmiany zasięgów, bo notabene w technice Jugo zasięg się nie zmieni, a więc nie będzie to zmiana zwiększająca jej możliwości.
Miałem nadzieję, że porównanie tych dwóch technik zaświeci komuś w głowie żaróweczkę, że koszt w tej Jugo jest zbyt duży. Nawet bez ich porównania moim zdaniem można było to stwierdzić, ale jeśli wszyscy admini będą z tym zgodni no to co pan zrobisz no nic pan nie zrobisz.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Sans
Administrator
Posty: 5407
Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
Wiek postaci: 8
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus

Re: No coś tu nie halo

Post autor: Sans »

Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia czy powrót do pierwotnego kształtu coś u Jugo kosztuje - na moje może nie kosztować~, co oczywiście warto do techniki dopisać, jeśli i reszta nie będzie miała z tym problemu.

Jeśli chodzi o te zasięgi, to jak mówiłam, nie wiem dlaczego tak to jest i mi osobiście jest obojętne w którą stronę powinno być to ruszone.
0 x
Obrazek
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: No coś tu nie halo

Post autor: Support nr 6 »

No jedyne co widziałbym zmienić to kwestia powrotu do normalnej formy za "free".
Reszta już wyjaśniła więc ja tylko tyle od siebie :)
0 x
Awatar użytkownika
Support nr 5
Support
Posty: 294
Rejestracja: 14 sty 2021, o 16:46
GG/Discord: Mashi#6385

Re: No coś tu nie halo

Post autor: Support nr 5 »

0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości