Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Awatar użytkownika
Tamaki Hyūga
Martwa postać
Posty: 1829
Rejestracja: 18 maja 2019, o 03:00
Wiek postaci: 19
Ranga: Wyrzutek C
Krótki wygląd: Niska, szczupła, długie, ciemnoniebieskie włosy, białe oczy klanu Hyuuga
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z kapturem, czarne rękawiczki
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Toshiki Oden
Lokalizacja: To tu, to tam

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Tamaki Hyūga »

No właśnie po to jest ten temat żeby doprecyzować jak to działa ale tez rozwiązać to w sposób który nie będzie kolejnym ciosem dla graczy w klanie Ayatsuri. Oni i tak mają mocno pod górkę, musza inwestować PH w wiele rzeczy a do tego jeszcze dochodzi potrzeba przepychania marionetek przez kuźnię itd
0 x
Obrazek Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2186
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Kisuke »

Także wtrącę swoje 3 grosze odnośnie balansu dla Ayatsuri. Obecnie są oni pokrzywdzeni przez progi atrybutów.
Dla przykładu kwestia szybkości lalek w lategame:
Przy 200 percepcji i Sce klanowej mówimy o szybkości lalek
Ultralekka: 250
Lekka: 210
Średnia: 170
Ciężka: 130

Dla porównania przypomnę, że typowe wartości dla rangi S to 220 i tak mają np. wszystkie techniki żywiołowe. Jak widać, Ayatsuri nie dość, że muszą mocno pilnować swojej percepcji, to na dodatek musza jeszcze dość mocno pilnować własnej szybkości postaci (1/2 najszybszej lalki), czyli w tym przypadku 125. No, a dochodzi jeszcze aspekt jak przepchnąć ultralekką lalkę przez kuźnię :)


Zaproponowane wartości w opcji B przez Tamaki wymagają MOCNEJ korekty.
Na klanówce rangi S daje to nam:
Ultralekka: 80
Lekka: 120
Średnia: 160
Ciężka: 200

Żadna z lalek nawet nie osiąga progu jakimi posługują się techniki rangi S, a do tego nie posiadają one tak skutecznych efektów dodatkowych jak poparzenia katonowe czy śmiertelne porażenia Raitonowe. Nie ma także dodatkowych bonusów do statystyk przy wykonywaniu uderzeń jak w bukijutsu. Ponownie Ayatsurii przegrywa chyba na każdym froncie z innymi klanami.
Jakimś rozwiązaniem byłoby wprowadzenie, że lalki trzymają się wartości z danego progu, czyli dla S to będzie 201-240, ale z rozróżnieniem na poszczególne ciężary lalek, czyli mogłoby to wyglądać w ten sposób:
Wtedy na klanówce rangi S daje to nam:
Ultralekka: 210
Lekka: 220
Średnia: 230
Ciężka: 240
Dużo mniejszy rozstrzał, ale przynajmniej Ayatsurii nie będą pokrzywdzeni. Bo z jakiej paki lalki o randze S, kontrolowane przez lalkarza rangi S mają nie osiągać wartości dla technik z przedziału S? Jak widać w przykładzie z szybkością, mogą nie osiągać, bo po prostu ktoś nie przyjrzał się dokładniej, narzucając kolejne ograniczenia.



Osobiście jestem za kontynuowaniem upośledzonego systemu takiego jak przy szybkości, a więc wyliczanie siły lalki z percy i klanówki, zamiast doklejania kolejnego nowego rakowego tworu do obecnej mechaniki Ayatsurii.
<happypepe>
0 x
Awatar użytkownika
Tamaki Hyūga
Martwa postać
Posty: 1829
Rejestracja: 18 maja 2019, o 03:00
Wiek postaci: 19
Ranga: Wyrzutek C
Krótki wygląd: Niska, szczupła, długie, ciemnoniebieskie włosy, białe oczy klanu Hyuuga
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z kapturem, czarne rękawiczki
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Toshiki Oden
Lokalizacja: To tu, to tam

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Tamaki Hyūga »

No nie wiem, mi te liczby zdecydowanie nie odpowiadają bo 30 siły różnicy nie jest warte poświęcenia dużej ilości szybkości, według mnie różnica między siłą i szybkością powinny być mniej więcej proporcjonalne do siebie nawzajem
0 x
Obrazek Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT
Awatar użytkownika
Ario
Posty: 2353
Rejestracja: 18 maja 2020, o 10:21
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Pomarańczowo-włosy chłopak, noszący na plecach płaszcz z znakiem Kropli.
Widoczny ekwipunek: Na plecach ma duży, dziwny plecak, a na jego barku spoczywa czarna salamandra w zółte kropki.
GG/Discord: Boyos#3562

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Ario »

0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Yasuo »

Czytając Wasze komentarze doszedłem do wniosku, że najsprawiedliwiej byłoby zrobić z Ayatsuri... reberu. Czyli na randze S 220 szybkości + 220 siły per lalka (plus ewentualne modyfikatory od masy), bez uzależniania tego od percepcji. Trzeba by dopracować koszty chakry, ale wydaje mi się to najbardziej sensowne.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Ario
Posty: 2353
Rejestracja: 18 maja 2020, o 10:21
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Pomarańczowo-włosy chłopak, noszący na plecach płaszcz z znakiem Kropli.
Widoczny ekwipunek: Na plecach ma duży, dziwny plecak, a na jego barku spoczywa czarna salamandra w zółte kropki.
GG/Discord: Boyos#3562

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Ario »

0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Yasuo »

Nie będę się zbędnie wykłucał, bo na mnie ten temat tak średnio ma jakiś wpływ, ale powiem tak. Są reberu, które niczego nie tworzą, reberu nie musi niczego tworzyć, żeby być reberu. Przynajmniej tak sądzę. Weźmy takie KG Kaminari. Tam każdy poziom reberu to jakieś błyskawice, co poziom silniejsze, ale błyskawice. Domu z błyskawic nie stworzysz. Z drewna (Mokuton) już tak. I to reberu i to reberu. Dlatego nie widzę przeciwskazań dla lalek. I coś jednak przy lalkowym reberu tworzysz. A mianowicie linki z chakry i to właśnie siła tych linek powinna bezpośrednio wpływać na lalkę.

I spoko. Lubię dawać dobre pomysły ;). Z niecierpliwością czekam na Twojego lalkarza Senju ;).
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 585
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Ayatsuri Yuu »

0 x
Awatar użytkownika
Ōkami
Postać porzucona
Posty: 429
Rejestracja: 23 sie 2020, o 19:18
GG/Discord: Mef#2020

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Ōkami »

Przerażające, ale uzależnienie od percepcji jest najbardziej rozsądne. Nie widzę innej żadnej staty której wzrost miałby zwiększać siłę lalek. Sama siła użytkownika to bezsens, bo przecież to są nici czakry, a nie liny i kukiełki, że trzeba nimi miotać do uderzeń lalą. A percepcja? Fabularnie można uznać, że lepsze postrzeganie ruchu lalki pozwala zadawać bardziej skoordynowane, precyzyjne, a przy tym celniejsze i silniejsze ciosy. Niby nie do końca rozsądne pod względem logiki, ale wydaje się to pomysł uczciwy pod względem rozwoju Ayatsuri (najmniej w nich uderza, a dobrze doprecyzowuje co z tą siłą).
0 x
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2186
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Kisuke »

Tak mi się dzisiaj kolejna dziwność pojawiła. Nie będę zakładał nowego tematu, bo jest to problem mocno skorelowany z "siłą lalek". Chodzi oczywiście o zmiany w wytrzymałości i negowanie części obrażeń.
Mianowicie:
Jaka jest siła poszczególnych reberu?
0 x
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Support nr 6 »

0 x
Awatar użytkownika
Ario
Posty: 2353
Rejestracja: 18 maja 2020, o 10:21
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Pomarańczowo-włosy chłopak, noszący na plecach płaszcz z znakiem Kropli.
Widoczny ekwipunek: Na plecach ma duży, dziwny plecak, a na jego barku spoczywa czarna salamandra w zółte kropki.
GG/Discord: Boyos#3562

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Ario »

0 x
Awatar użytkownika
Shins
Martwa postać
Posty: 1682
Rejestracja: 7 kwie 2018, o 16:44
Wiek postaci: 22
Ranga: Dōkō, Pazur
Krótki wygląd: Nijaki. Zazwyczaj skryty w czarnym stroju ninja - do misji się przebiera. Brak cech szczególnych poza ustami na rękach i piersi.
Widoczny ekwipunek: Torba na glinę u pasa, dwie torby z tyłu. Maska na twarzy, rękawiczki na dłoniach. Miecz zawieszony na plecach. Płaszcz.

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Shins »

Liczenie siły z percepcji jest raczej bez sensu. W mojej opinii siłą zależna od wagi kukiełki i klanówki Ayatsuri ma znacznie większe uzasadnienie.
0 x
Karta Postaci <> Mechanika technik rodu Dōhito <> WT <> Kuźnia <> Dziennik młodego zabójcy Twarda spacja:
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 585
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Ayatsuri Yuu »

Problem z siłą tylko od klanówki i ciężaru jest taki, że wtedy wkracza górny limit, którego akurat w statach być nie powinno. To tak jakby narzucić górny limit szybkości. Nawet jak ten limit będzie na tym poziomie powiedzmy 240, to ostatecznie ktoś to przegania i spoko, jak wydaje ph to niech przegania, ale musi być opcja dogonienia. Czy to nie przypadkiem po to została wprowadzona siła chakry ostatnio? Żeby techniki też można było rozwijać pod względem ich szybkości, siły itd. Odebranie takiej możliwości Ayatsuri i ich lalkom jest nie tylko mało rozsądne, ale zwyczajnie nieuczciwe. Można powiedzieć, że mamy przecież X lalek o takich statach. Zgadza się, jak już powydajemy na to wszystko to mamy, ale wciąż, będzie wtedy limit, którego przeskoczyć nie będzie się dało.

Oczywiście ciężar lalki i klanówka muszą być uwzględnione, ale nie możemy ograniczyć si ęprzy liczeniu tylko do nich.
0 x
Awatar użytkownika
Tamaki Hyūga
Martwa postać
Posty: 1829
Rejestracja: 18 maja 2019, o 03:00
Wiek postaci: 19
Ranga: Wyrzutek C
Krótki wygląd: Niska, szczupła, długie, ciemnoniebieskie włosy, białe oczy klanu Hyuuga
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z kapturem, czarne rękawiczki
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Toshiki Oden
Lokalizacja: To tu, to tam

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Tamaki Hyūga »

Wkracza górny limit, tak samo z resztą jak w innych dziedzinach, po to tez została wprowadzona siła chakry, i według mnie powinna ona również działać na Ayatsuri.

1 punkt SC = +1 do siły i +1 do szybkości lalki
0 x
Obrazek Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości