Jakkolwiek pytanie może wydać się dość idiotyczne i bardzo proste, to jednak ostatnio mnie nurtowało, bo nie widziałem o tym wzmianki. I kilka abstrakcyjnych pytań w temacie, które idą za ciosem trochę.
1. Czy można wybudować drugi raz tę samą marionetkę? Oczywistym jest przy tym zapłacenie ponowne kosztu i opisu majstrowania.
2. Przypadek "międzygraczowy". Czy można przekazać marionetkę innemu graczowi Ayatsuri? Czy można korzystać z nieswojej marionetki?
2.1 Żeby nie było tak prosto, to urozmaicę - czy można podzielić się z nim schematem na zasadzie fabularnej nauki jak daną marionetkę wytworzyć, żeby też mógł ją robić, mimo, że to nie jego temat kuźni? Chodzi o jakby wyrażenie zgody, żeby drugi gracz korzystał z zaakceptowanego przez pierwszego tworu w kuźni.
2.2 W przypadku przekazania konkretnego produktu, gracz umie ze stworzonej marionetki korzystać bez treningów fabularnych?
2.3 Gracz X dał graczowi Y marionetkę o randze S. Gracz Y ma klanówkę rozwiniętą na B. Czy może używać otrzymanej kukły? Czy może na przykład używać tylko mechanizmów do rangi B?
3. Analogicznie do opisu klanu Kami dotyczące "neutralnego" papieru, ale trochę dalej idące. Czy w walce Ayatsuri vs Ayatsuri mogą próbować dwie osoby przejąć kontrolę nad jedną kukłą? Jakby się to miało do kwestii pytania 2., a szczególnie 2.2 i 2.3? (ogółem tu uważam, że taka sytuacja powinna byś absolutnie niedopuszczalna, nawet jeśli to niewidzialna granica by miała być)
Dla absolutnie krytycznej (i chyba absolutnie abstrakcyjnej) sytuacji 3 daję przykład. X i Y podzielili się wiedzą na temat marionetek. Korzystają z tego samego arsenału i tak dalej. W pewnym momencie zdarza się sytuacja, że w walce pojedynczych i identycznych marionetek X1 i Y1, jedna marionetka (Y1) ulega zniszczeniu. Doskonale znając zdolności kukły, Y dołącza się do X1 kontrolowanego przez gracza X. O ile byłoby to możliwe oczywiście, co by decydowało o tym, kto faktycznie ma kontrolę? Załóżmy równą klanówkę, bo to oczywista statystyka 1. rzędu. Wchodzą atrybuty fizyczne? Tylko co z siła/szybkość/percepcja? A może KC?
Pytania o marionetki
- Yamanaka Inoshi
- Postać porzucona
- Posty: 3431
- Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
- Wiek postaci: 18
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach. - Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie. - Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=32&t=4957
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Hoshigaki Maname
- Aktualna postać: Jun
- Lokalizacja: Soso
Re: Duplikowanie marionetek
1. Na pewno tak jak inne przedmioty.
2. Tak samo jak można kogoś nauczyć swojego wt.
2.1. Tak jak z techniką myślę lub przedmiotem. Bywały sytuacje że oryginalny gracz umieral i ktos kto umial jego technikę dostawał ją fo swojego wt z tego co widziałem.
2.2 jeśli jest ayatsuri i zna mechanizmy to dlaczego nie?
2.3 jeśli dziedzina klanowa ayatsuri ogranicza korzystanie z mechanizmów to tak.
3. Teoretycznie tak. I pewnie to po prostu byłby zdobyczny przedmiot, pewnie dostalby ją do tematu w kuźni. Ciekawi mnie zdanie seinara na ten temat bo kukiełka to nic innego jak narzędzie, wiec jeśli ktos zabierze mój shuriken z kuzni to to samo.
4. Decyzja chyba zalezy od mg statystyk i opisu.
Ogólnie duplikowanie byłoby niemożliwe w sytuacji artefaktów lub customowych mechanizmów. Tak myślę, ale moje zdanie to tylko moje. Trzeba yuki albo seinara
2. Tak samo jak można kogoś nauczyć swojego wt.
2.1. Tak jak z techniką myślę lub przedmiotem. Bywały sytuacje że oryginalny gracz umieral i ktos kto umial jego technikę dostawał ją fo swojego wt z tego co widziałem.
2.2 jeśli jest ayatsuri i zna mechanizmy to dlaczego nie?
2.3 jeśli dziedzina klanowa ayatsuri ogranicza korzystanie z mechanizmów to tak.
3. Teoretycznie tak. I pewnie to po prostu byłby zdobyczny przedmiot, pewnie dostalby ją do tematu w kuźni. Ciekawi mnie zdanie seinara na ten temat bo kukiełka to nic innego jak narzędzie, wiec jeśli ktos zabierze mój shuriken z kuzni to to samo.
4. Decyzja chyba zalezy od mg statystyk i opisu.
Ogólnie duplikowanie byłoby niemożliwe w sytuacji artefaktów lub customowych mechanizmów. Tak myślę, ale moje zdanie to tylko moje. Trzeba yuki albo seinara
0 x
- Sans
- Administrator
- Posty: 5407
- Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
- Wiek postaci: 8
- Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus
Re: Duplikowanie marionetek
1. yup
2. yup, jeśli ma się rangę KKG taką samą lub wyższą niż ranga marionetki
3. yup, będzie mógł ją wytwarzać jak będzie miał rangę KKG taką samą lub wyższą niż ranga marionetki
4. yup, jeśli ma rangę KKG taką samą lub wyższą niż ranga marionetki
5. aby móc używać marionetki musi mieć rangę KKG taką samą lub wyższą niż ranga marionetki. Tutaj nie ma nic napisanego w tej kwestii, no ale jednak na podstawie mechanizmów odpowiednią rangę otrzymuje cała marionetka, a nie tylko ręka czy noga.
6. ja nie uważam, aby przejmowanie kontroli nad cudzą marionetką byłoby możliwe ze względów czysto gejmplejowych. Wtedy walka dwóch Ayatsuri byłaby zabawą w przeciąganie liny kto komu wyrwie marionetkę i pozbawi głównej broni, a to całkowicie bez sensu. Myślę jednak, że gdyby marionetka leżała ot tak sobie, bez żadnych doczepionych nitek, no to kto pierwszy ten lepszy. No ale to moja taka opinia raczej własna, nie było chyba nigdy takiego konfliktu interesów i nie mamy na to jeszcze gotowego rozwiązania. Pogadam z Ocirkiem tho
2. yup, jeśli ma się rangę KKG taką samą lub wyższą niż ranga marionetki
3. yup, będzie mógł ją wytwarzać jak będzie miał rangę KKG taką samą lub wyższą niż ranga marionetki
4. yup, jeśli ma rangę KKG taką samą lub wyższą niż ranga marionetki
5. aby móc używać marionetki musi mieć rangę KKG taką samą lub wyższą niż ranga marionetki. Tutaj nie ma nic napisanego w tej kwestii, no ale jednak na podstawie mechanizmów odpowiednią rangę otrzymuje cała marionetka, a nie tylko ręka czy noga.
6. ja nie uważam, aby przejmowanie kontroli nad cudzą marionetką byłoby możliwe ze względów czysto gejmplejowych. Wtedy walka dwóch Ayatsuri byłaby zabawą w przeciąganie liny kto komu wyrwie marionetkę i pozbawi głównej broni, a to całkowicie bez sensu. Myślę jednak, że gdyby marionetka leżała ot tak sobie, bez żadnych doczepionych nitek, no to kto pierwszy ten lepszy. No ale to moja taka opinia raczej własna, nie było chyba nigdy takiego konfliktu interesów i nie mamy na to jeszcze gotowego rozwiązania. Pogadam z Ocirkiem tho
0 x

Re: Pytania o marionetki
Kolejne pytania.
Mamy te dwie techniki, które polegają właściwie na tym samym, dlatego pytam wspólnie.
1. Jakie staty, chodzi tu głównie o siłę i szybkość, bo reszta jest oczywista lub nieważna, mają przejęte osoby? Ich własną siłę/szybkość? I jakkolwiek w przypadku siły byłoby to dość jakby oczywiste, to co z szybkością? Ruszamy ich z ich szybkością, czy z szybkością jak dla naszej marionetki, a co za tym idzie - jakiej rangi wagowej?
2. Czy można za pomocą tej techniki poruszać zwłokami? Bo tutaj jest napisane "organizm żywy", ale potem opis dotyczy jak gdyby ludzkiego ciała. A co za różnica dla sterującego, czy organizm jest nieprzytomny, śpiący, unieruchomiony przez zatrucie, czy martwy?
- Nazwa
- Sōen: Hitomi Gokū
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- 100 metrów
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe
- Wykonywane przy pomocy nici z techniki Chakura no Ito
- Opis Technika ta jest rozwinięciem podstawowej techniki klanowej - Chakura no Ito. Tym razem nici chakry nie są przyczepiane do naszej marionetki, a do organizmu żywego. W ten sposób tworzymy z sojusznika, bądź oponenta, żywą kukiełkę, którą jesteśmy w stanie sterować. Nie jest to jednak zadanie proste, bowiem z uwagi na złożoność organizmu lalkarz musi używać pięciu nici by odpowiednio sprawnie kierować ludzkim ciałem. Do sterowania sojusznikiem, potrzebna jest jego zgoda (nie opiera się wymuszonym ruchom), bądź musi być poważnie osłabiony. Z przeciwnikiem sprawa nie wygląda tak kolorowo gdyż niemal 100% będzie stawiał czynny opór. Należy go osłabić lub posiadać odpowiednio dużą siłę - minimum 100 punktów więcej. Do wymuszonej kontroli trzeba użyć jednak aż dziesięciu nici chakry.
- Nazwa
- Ura Shirohigi: Jikki Uematsu no Shū
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- 100 metrów
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe Znajomość Sōen: Hitomi Gokū. Wykonywane przy pomocy nici z techniki Chakura no Ito
- Opis Technika pozwala na przejęcie kontroli nad kilkoma osobami (maksymalnie dziesięć - jedna osoba, jeden palec), dzięki czemu nawet bez marionetek jesteśmy w stanie siać śmierć na polu bitwy. Technika, mimo bycia wyraźnym rozwinięciem swojej poprzedniczki, ma tą samą wadę. Osoby które przejmujemy muszą być w jakiś sposób osłabione, bądź zmęczone, albowiem w przeciwnym razie zwyczajnie przeciwstawią się naszym niciom. Kontrolowane osoby nie są w stanie wykonywać perfekcyjnych ruchów i przeważnie używa się ich w roli mięsa armatniego.
1. Jakie staty, chodzi tu głównie o siłę i szybkość, bo reszta jest oczywista lub nieważna, mają przejęte osoby? Ich własną siłę/szybkość? I jakkolwiek w przypadku siły byłoby to dość jakby oczywiste, to co z szybkością? Ruszamy ich z ich szybkością, czy z szybkością jak dla naszej marionetki, a co za tym idzie - jakiej rangi wagowej?
2. Czy można za pomocą tej techniki poruszać zwłokami? Bo tutaj jest napisane "organizm żywy", ale potem opis dotyczy jak gdyby ludzkiego ciała. A co za różnica dla sterującego, czy organizm jest nieprzytomny, śpiący, unieruchomiony przez zatrucie, czy martwy?
0 x
- Sans
- Administrator
- Posty: 5407
- Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
- Wiek postaci: 8
- Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus
Re: Pytania o marionetki
1. Szybkość takiego kukiełkowatego człowieka jest traktowana jak marionetki o wadze średniej. Co do siły, to wszystko zależy od współpracy z marionetkarzem. Ktoś kto kieruje taką ludzką marionetką może wykorzystać normalną siłę wpisaną w KP swojego kompana, gdy razem podczas walki współpracują i jedno drugiego w żaden sposób nie ogranicza. Jeśli twój sojusznik z podpiętymi linkami będzie chciał machnąć w lewo, a ty posterujesz go w prawo to nie uzyskacie pełni siły. Jeśli się zgracie to voila, można bić z pełną siłą.
2. WT myślę i nie będzie dużego problemu.
2. WT myślę i nie będzie dużego problemu.
0 x

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości