Znaczy to w praktyce tak. Ale nie. Pozwolę sobie najpierw porównać to, co tutaj zaproponowałeś jako punkt odniesienia.
Zwiększone mięśnie Hozuki:
- Nazwa
- Gōsuiwan no Jutsu
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Na ciało
- Koszt
- E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (za 3 tury)
- Dodatkowe
- +60 Siły
- Opis Technika pozwalająca na "dopakowanie" swojej kończyny i tym samym zwiększenia dotkliwości zadawanych ciosów. Poprzez skupienie dużych ilości wody w wybranej części ciała, ta staje się wyraźnie większa od reszty ciała. Może to lekko zaburzyć poczucie równowagi, jednak poza tym nieznacznym detalem technika nie ma praktycznie żadnych wad. Wzmocniona kończyna może być używana na bardzo wiele sposobów, wszystko zależy od sytuacji i samego użytkownika. Skupienie większych ilości wody w jednej części ciała wymaga utrzymania jej porcją chakry raz na jakiś czas.
Wynik: Woda (bo z tego są Hozuki) robi większe mięśnie. Nic więcej. Płaska wartość stat. Nieuzależniona od niczego. +60 i bajo baj. Koszt to praktycznie na randze B (by mieć odniesienie do Czakra Kogeki) 5 procent.
Chakra kogeki:
- Nazwa
- Chakra Kōgeki
- Zasięg
- Bezpośredni
- Koszt
- B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (utrzymanie na turę)
- Opis Niezwykłe jutsu medyczne polegające na wzmacnianiu mięśni użytkownika chakrą, a co za tym idzie - siły medyka. Im bieglejszy jest użytkownik w iryojutsu, tym więcej potrafi wykrzesać ze swojego ciała. Dzięki temu shinobi może nie tylko uderzać mocniej, ale też bez większych problemów podnosić ciężary które wcześniej były poza jego zasięgiem. Dużą wadą tego wzmocnienia jest bardzo kosztowne na dłuższą metę.
- Wymagania
- Dowolny styl taijutsu na randze B, Kontrola Chakry min. B
- Bonusy Zależne od rangi Iryojutsu:
C: +40 siła
B: +60 Siła
A: +80 Siła
S: +100 Siła
Bonusy na każdej randze nie sumują się.
Wynik: Wzmacnianie mięśni użytkownika. Nie "objętościowo" tylko jest augumentacja poprzez czakrę. Wartość nie jest bazowa jak u Hozuki tylko rośnie uzależniona od rozwoju dziedziny Iryojutsu.
Wniosek z porównania: Niby kurde i tu jest wzmocnienie i tu jest wzmocnienie i w sumie mógłbym się z Tobą Ocir zgodzić...
No ale nie mogę.
- Nazwa
- Ōkashō
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Okrąg o promieniu 10 metrów
- Koszt
- Brak dodatkowych
- Dodatkowe
- Wymaga aktywnego Chakra Kōgeki
- Opis Jutsu to polega na przekierowaniu chakry do pięści użytkownika, znacząco zwiększając jego siłę ciosu. Następnie shinobi uderza kułakiem w ziemię, krusząc całe podłoże w promieniu 10 metrów i tworząc spory krater. Cokolwiek było ukryte pod ziemią, zostaje natychmiast odkryte, a dodatkowo odłamki ziemi mogą zostać wykorzystane do ataku (jeżeli samo zniszczenie podłoża nie było niebezpieczne dla przeciwnika).
- Nazwa
- Tsūtenkyaku
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Okrąg o promieniu 10 metrów
- Koszt
- Brak dodatkowych
- Dodatkowe
- Wymaga aktywnego Chakra Kōgeki
- Opis Technika bliźniacza do opisanego powyżej Ōkashō, tyle że tym razem zamiast ładować za pomocą chakry pięści, wzmacniamy nasz kopniak. Uderzenie o ziemię niszczy ją i tworzy krater, a jeżeli staliśmy na czymś - na przykład budynku lub murze - zostaje to zniszczone na malutkie kawałeczki. Nie mówiąc już o oponentach - jeżeli którykolwiek dostanie bezpośrednie uderzenie tą techniką, ma marne szanse przeżycia.
Skoro jako posiadacz wzmocnionych medyczną czakrą mięśni mogę - PRZEKIEROWAĆ CHAKRĘ DO PIĘŚCI - zwiększając siłe ciosu, krusząc podłoże w promieniu 10 metrów i tworząc spory krater lub przekierować do nogi by ktoś kto oberwie miał marne szansę przezycia... To nie widzę Żadnego ani fabularnego ani mechanicznego uzasadnienia dlaczego nie uznać że przy Raigyaku Suihei zostaje przekierowana czakra do dłoni i to przebicie zostaje wykonane. Bijuu, CS to pasywne powłoki pokrywające ciało i boostujące staty. CS może być wykorzystany, mimo, że nie boostuje ciosów tylko całe ciało PASYWNIE, a 1 poziom równy jest Iryo B czyli podstawowej wersji Chakra Kogeki. Różnica? Taka, że CS nie pozwala ukierunkować czakry natury w ciosy, a Chakra kogeki pozwala nie tylko wzmacniać, jak CS, ale też przekierowywać czakre do ciosów.
Co oznacza, że wykorzystanie Chakra kogeki do tego jest nawet logiczniejsze od wykorzystania CSa - techniki posiadające w opisie "Wymaga X" to punktowe ataki. A na takie punktowe ataki nie pozwala CS, lecz Chakra Kogeki. Zakładając, że:
Punktowe ciosy i skumulowanie siły to zmienna X, a wzmocnienie ciała to zmienna Y to można podsumować, że chakra kogeki zapewnia X i Y, a CS tylko Y.
Przykładu z Juugo przyznaję się nie rozumieć. Może jestem za głupi, ale CS to chyba implantowana wersja Juugo. Juugo na 1 poziomie oferuje od 3k PH to samo, co pierwszy poziom cursed seala (boost o maks 50 pkt do siły), a na drugim poziomie (nie mówiąc o trzecim) już od 1-1000 PH pozwala podniesć się tak wysoko, jak pierwszy poziom CSa. Więc tego przykładu nie rozumiem mimo chęci.