Wskakiwanie oraz wciąganie pod ziemię

Awatar użytkownika
Asaka
Postać porzucona
Posty: 1496
Rejestracja: 18 maja 2018, o 13:08
Wiek postaci: 27
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Białowłosa, złotooka, niewysoka
Widoczny ekwipunek: Kabury na broń na udach; duża torba na pośladkach; bransoletka na prawym nadgarstku; obrączka na palcu; wielki wachlarz na plecach
Aktualna postać: Airan

Wskakiwanie oraz wciąganie pod ziemię

Post autor: Asaka »

PROBLEM
Opis dwóch technik z Dotonu, z rangi D, a więc z dość powszechnie używanych (Doton no Jutsu oraz Doton: Shinjū Zanshu no Jutsu) jest nieczytelny, mylący i niejasny.

Doton no Jutsu
Nazwa
Doton no Jutsu
Pieczęci
Brak
Zasięg
Dowolny
Koszt
E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (1/2 na turę)
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Jedna z prostych technik Dotonu. Polega ona na wytworzeniu dziury w ziemi, do której szybko wskakujemy, a następnie przemieszczamy się pod ziemią. W ten sposób można uniknąć ataku i zarazem zaatakować niespodziewanie przeciwnika. Dzięki temu można zadać ostateczny cios, albo oszałamiający na tyle, że dalsza walka będzie problemem dla ofiary.
Tutaj jeszcze sprawa jest prosta. Opis jest do uściślenia. Z tego co słyszałam dzisiaj, to niektórzy w ogóle wyobrażają sobie, że shinobi kopie ten tunel własnymi rękoma :| ale dobra, to jest tylko kwestia odpowiedniego opisania mechanizmu tworzenia tych tuneli. Większa zabawa jest niżej.

Doton: Shinjū Zanshu no Jutsu
Nazwa
Doton: Shinjū Zanshu no Jutsu
Pieczęci
Brak
Zasięg
Musimy stać pod przeciwnikiem, max. metr od niego
Koszt
E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (1/2 co turę)
Dodatkowe
5% za wciągnięcie
Opis Bardzo proste Jutsu Dotonu. Znajdując się pod ziemią musimy tylko namierzyć przeciwnika, a następnie ściągnąć go pod ziemię tak, aby znalazł się pod nią, z wystającą głową. Pomimo prostoty tej techniki, nieraz kończy ona walkę, ponieważ nie każdy jest użytkownikiem Dotonu, a pojedyncza głowa to bardzo łatwy cel. Wystarczy jedno cięcie i...
Wytłumaczcie mi jedno… Opis jasno wskazuje, że chodzi jedynie o wciągnięcie kogoś pod ziemię. Więc do czego służy koszt chakry + jakieś turowe podtrzymywanie, skoro w dodatkowych uwagach jest napisane ile kosztuje wciągnięcie. To jest wskoczenie (załatwiane przed poprzednią wskazaną tutaj technikę) i dodatkowo wciągnięcie pod ziemię, czy co? I dlaczego koszty wciągnięcia nie są uzależnione od KC?

ROZWIĄZANIE
Bardzo proste. Poprawienie opisów. W Doton no Jutsu uszczegółowiłabym, że „kopanie” odbywa się za pomocą chakry, która otacza ciało użytkownika oraz, że działa to na zasadzie „rozpychania” ziemi. Dlatego z tych tuneli nie może skorzystać nikt inny, ani też nie widać miejsca, w którym wskoczyło się pod ziemię.

Zaś jeśli chodzi o Doton: Shinjū Zanshu no Jutsu poprawiłabym koszta chakry za użycie, ograniczając to tylko do wciągnięcia kogoś pod ziemię, bez bawienia się w łączenie to ze wskakiwaniem pod ziemię, bo od tego jest inna technika.
0 x
· ·

Obrazek
· · ·
seasons don't fear the reaper
nor do the wind, the sun or the rain
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Wskakiwanie oraz wciąganie pod ziemię

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Nazwa
Doton: Dochū Eigyo no Jutsu
Pieczęci
Brak
Zasięg
Dowolny
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (1/2 na turę)
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Udoskonalona wersja techniki Doton no Jutsu. Dzięki niej można szybciej znaleźć się pod ziemią, albo się z niej wynurzyć, jednak samo poruszanie się pod nią dalej jest powolne. Jest to z pewnością wada tego Jutsu, ale i tak daje ono nam wiele. Można przecież niespodziewanie pojawić się i zaatakować, a to umożliwia naprawdę niezłe kombinacje.
Nazwa
Doton: Moguragakure no Jutsu
Pieczęci
Brak
Zasięg
Dowolny
Koszt E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (1/2 co turę w trakcie przemieszczania)
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Kolejna z przydatnych technik Dotonu, która umożliwia wyjście nawet z najtrudniejszych sytuacji. Użytkownik wysyła chakrę do ziemi, aby ta stała się miękka. Następnie może się ukryć, a także przemieszczać. Technika bardziej nadaje się do tego pierwszego, ale i opcja druga jest możliwa. Warto dodać, że dziura w ziemi, która początkowo jest tworzona, jest bardzo prosta do zasypania w tym stanie, przez co nie da się nas wykryć.
Nazwa
Doton: Mogura Tataki no Jutsu
Pieczęci
Specyficzna pieczęć techniki
Zasięg
Dowolny
Koszt
D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% (1/2 na turę)
Dodatkowe
Wymaga znajomości Moguragakure no Jutsu
Opis Technika umożliwiająca bardzo szybkie przemieszczanie się przez drzewa i pod ziemią. W czasie jednej tury można pokonać bardzo duży dystans, albo schować coś pod ziemią i od razu wyjawić się na powierzchni. Jutsu jest jednym z najbardziej przydatnych. Nie pozwala przemieszczać się przez skały.
Ten sam problem co w tych podanych przez Asakę.
0 x
Awatar użytkownika
Asaka
Postać porzucona
Posty: 1496
Rejestracja: 18 maja 2018, o 13:08
Wiek postaci: 27
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Białowłosa, złotooka, niewysoka
Widoczny ekwipunek: Kabury na broń na udach; duża torba na pośladkach; bransoletka na prawym nadgarstku; obrączka na palcu; wielki wachlarz na plecach
Aktualna postać: Airan

Re: Wskakiwanie oraz wciąganie pod ziemię

Post autor: Asaka »

Mam w ogóle wrażenie, że Doton no Jutsu i Doton: Moguragakure no Jutsu to niemalże ta sama technika (nawet obrazek mają taki sam xD), tylko pojawiająca się na różnych rangach (z czego na wiki tej pierwszej w ogóle nie ma, za to ta druga jest, tak jak u nas, na randze C (: ). Nawet zużycie chakry mają takie same. Jak tak patrzę na te dwie techniki i wywołane wcześniej przeze mnie jutsu do wciągania pod ziemię, to coś nabiera sensu.
Mianowicie w mandze i anime, o ile dobrze pamiętam, ta technika, za pomocą której Kakashi tak cudownie załatwił Sasuke i go uwięził pod ziemią, służyła do chowania się pod ziemią, przemieszczenia i ewentualnie wciągnięcia przeciwnika pod ziemię – wszystko zdaje się na niewielkich dystansach. W takim wypadku to, co napisane jest w zużyciu chakry przy tej technice ma sens (tylko opis trochę kuleje). Za to Doton no Jutsu robi praktycznie to samo, tylko jakby mniej, bo pozwala jedynie na poruszanie się. Różnica polega na tym, że na większe dystanse. Ale to w takim razie jest dla mnie kopia tej techniki z rangi C. Więc… jaki jest sens istnienia dwóch tych technik? Bo dla mnie żaden. Chyba, że ktoś coś wie i mnie oświeci :D
0 x
· ·

Obrazek
· · ·
seasons don't fear the reaper
nor do the wind, the sun or the rain
Awatar użytkownika
Kaito
Gracz nieobecny
Posty: 462
Rejestracja: 11 sty 2018, o 21:08
Wiek postaci: 17
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: ♠ kruczoczarne włosy
♠ błękitne oczy
♠ rekinie kły
♠ 178 cm wzrostu, szczupły
♠ ubiór: szara koszulka, niebieska zbroja z białym futerkiem wokół kołnierza, bojówki z wieloma kieszeniami, czarne trapery
Widoczny ekwipunek: ♠ czarne rękawiczki z blaszką, bez palców
♠ torba umieszczona tam, gdzie plecy kończą swą szlachetną nazwę
♠ kabura umieszczona na prawym udzie
♠ sztylet u boku

Re: Wskakiwanie oraz wciąganie pod ziemię

Post autor: Kaito »

Kwestia Doton: Dochū Senkō + pomysł ewentualnego połączenia technik
Jest też technika, o której zapomnieliście -> Doton: Dochū Senkō, która niby pozwala się szybciej poruszać pod ziemią i wyciągnąć z pod ziemi np. tylko broń lub jakąś część ciała. Także to jest w ogóle bałagan, bo czy to też nie prawie że to samo, co wciągnięcie kogoś pod ziemię? No bo przy wciągnięciu kogoś pod ziemię też wyciągamy łapę i lecimy... Tak po prawdzie to można by te wszystkie techniki, o których tu piszemy połączyć w jedną. Znaczy w tej technice niby zwiększamy też swoją szybkość, ale to nie lepiej to wywalić, a dać w technice łączącej te wszystkie szybkość pod ziemią zależną od rangi Dotonu albo KC? Bo to jak szybko się porusza użytkownik techniki pod tą ziemią chyba było po prostu zależne od doświadczenia postaci, a nie na zasadzie "wskoczę pod ziemię, ale coś wolno się poruszam, więc wrzucę sobie turbo". Chyba nie powinno być do tego osobnego jutsu nawet. To też trochę głupie, że gracz płaci chakrę za wejście pod ziemię, nagle się okaże, że jeszcze musi zapłacić osobno za poruszanie się, wyciągnięcie broni (to jeszcze może i okej) i za odpalenie turbo. Nagle się robi jutsu nie za bazowe 12 czy 18% chakry, a za kilkadziesiąt %, a jeszcze pozostaje koszt utrzymania 1/2 co turę. Dotonowy Rasengan na randze D/C normalnie xD

Czym w ogóle różnią się te jutsu?
Jedyne co mi przychodzi do głowy, a co mogłoby różnić te techniki to właśnie szybkość wejścia pod ziemią i poruszania się pod nią, ew. pozostawienie po sobie jakichś śladów (czy dziura zasypana czy nie chociażby).

Jak mogłoby wyglądać połączenie tych technik w jedną?
Tylko tak szczerze, i tak nie lepiej zrobić tego w jednej technice właśnie na tej randze C? Byłby normalnie koszt jednorazowy za wejście pod ziemię + koszt 1/2 za każdą turę ukrycia/przemieszczania się pod ziemią. W uwagach by się dopisało, że wyciągnięcie na powierzchnię broni/kończyny czy tam wciągnięcie kogoś to dodatkowy, jednorazowy koszt 5% chakry (przykładowo) za każde tego rodzaju posunięcie. Z kolei w opisie można by wrzucić taką krótką notkę, że na randze Dotonu C jest to dość powolne poruszanie się (może jakiś % bazowej szybkości postaci wrzucić), a od rangi Dotonu B już szybkość pod ziemią taka jak normalnie postaci. Albo dać mniejszy procent na C, większy na B, a zupełne zdjęcie ograniczeń na A. Można też uzależnić to od KC, a nie rangi Dotonu. To takie luźne pomysły, które mi wpadły do głowy.

Czy koszt chakry dla technik rangi C byłby dla takiego połączonego jutsu uzasadniony?
Z tego co patrzę to by miało sens, bo te techniki wszystkie też mają praktycznie taki sam koszt mimo, że Doton no Jutsu jest na D, a reszta na C (na B nie ma żadnego rozwinięcia, dopiero na A się pojawia, ale o tym niżej). No może poza Doton: Dochū Eigyo no Jutsu - ale tak szczerze, ta technika to już w ogóle jest kompletnie bez sensu, jest najgorsza ze wszystkich chyba. Niby udoskonalona wersja Doton no Jutsu, koszt wyższy, a po opisie wygląda gorzej niż Doton: Moguragakure no Jutsu (pomijając fakt, że średnio czuję różnicę pomiędzy tymi technikami).

Kwestia Doton: Mogura Tataki no Jutsu
Jedyną techniką z tych wszystkich, którą bym zostawiła osobno to ta Doton: Mogura Tataki no Jutsu z ograniczeniem opisu do możliwości przechodzenia przez drzewa (bo pod ziemią już mamy łażenie na niższych rangach, więc czemu to powielamy?). A na upartego i ten wariant można by uwzględnić w tym moim pomyśle, który łączy wszystkie jutsu - też jakiś dopisek, że od rangi A dostępne przechodzenie przez drzewa, ale już za koszt chakry równy XYZ (bo tu faktycznie koszt chakry powinien być moim zdaniem wyższy, to jest dużo większe zaskoczenie przeciwnika, trochę wychodzi nawet "na logikę" poza ramy Dotonu).

Podsumowanie
Także no, luźna propozycja. Technik byłoby znacznie mniej wtedy, ale to chyba bardziej rozsądne niż nauka kilku jutsu, które nawet nie do końca wiadomo czym się różnią, no nie? No i takie połączenie byłoby plusem pod kątem czytelności, zarówno dla graczy, jak i sędziów/MG.

PS Modem WT czy brakujących technik nie jestem, ale... "nie znam się, to się wypowiem" XD

PS 2 Umknęła mi kwestia dystansu, który przy takim rozwiązaniu prawdopodobnie też można by było uzależnić od rangi Dotonu/KC razem z szybkością poruszania się pod ziemią.

PS 3 Wybaczcie ścianę tekstu, ale wiele jutsu i sporo kwestii do poruszenia. Dałam Wam a'la nagłówki, żeby było łatwiej przebrnąć ;*
0 x
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Wskakiwanie oraz wciąganie pod ziemię

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Owszem, różni je szybkość.
Ja myślę, że w tym wypadku core techniki to szybkość poruszania się pod ziemią, dlatego koszt powinien być uzasadniony co do rangi bo to tworzy technikę D bezużyteczną gdy masz już C bo koszt ten sam.
Co do dalszych akcji... Myślę, że nie ma sensu rozbijać wciągania pod ziemię na nową technikę i dodać go jako dopisek do każdej z nich i wiadomo, zaznaczyć prędkości poruszania się.
0 x
Awatar użytkownika
Akashi
Postać porzucona
Posty: 1240
Rejestracja: 25 lip 2017, o 22:58
Wiek postaci: 20
Ranga: Wędrowiec
Krótki wygląd: Jednooki młodzieniec o fioletowych włosach. Odziany w skórzany płaszcz ze znakiem jashina na plecach
Widoczny ekwipunek: Skórzany płaszcz, kazeshini

Re: Wskakiwanie oraz wciąganie pod ziemię

Post autor: Akashi »

A ja bym to przerobił w taki sposób. Zrobiłbym jedną technikę odpowiedzialną za wchodzenie oraz poruszanie się pod ziemią, którą umieściłbym na randze D. Pozostałe techniki, które pozwalają poruszać się pod ziemią bym wyrzucił.
Nazwa
Doton no Jutsu
Pieczęci
Brak
Zasięg
Dowolny
Koszt
E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (1/2 na turę)
Szybkość
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Jedna z prostych technik Dotonu. Pozwalająca użytkownikowi poruszać się pod ziemią bez większych problemów. Wśród początkujących użytkowników szybkość z jaką się poruszają nie należy do najlepszych, jednak ze wzrostem ich umiejętności łatwiej poruszają się pod powierzchnią ziemi. W trakcie tej techniki można używać innych technik
A w przypadku drugiej pokazanej tutaj techniki, połączyłbym ją z techniką odpowiedzialną za wysunięcie broni spod ziemi i dałbym im koszt za wciągnięcie/wysunięcie broni. Bez kosztu na turę, ze względu na potrzebę utrzymania techniki Doton no Jutsu.
Nazwa
Doton: Shinjū Zanshu no Jutsu
Pieczęci
Brak
Zasięg W przypadku pierwszej opcji: Musimy stać pod przeciwnikiem, max. metr od niego.
Koszt
E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2%
Dodatkowe
Użytkownik musi być pod ziemią ; Aktywna technika Doton no Jutsu
Opis Pokrewna technika Doton no Jutsu, pozwalająca wykorzystać jej pełny potencjał do zaatakowania, bądź zaskoczenia przeciwka spod ziemi. Samą technikę można wykorzystać na dwa różne sposoby. Pierwszą opcja jest wciągnięcie przeciwnika pod ziemię. Wystarczy jedynie znajdować się odpowiednio blisko i wciągnąć nieszczęśnika.
Druga opcja pozwala nam wyciągnąć spod ziemi naszą broń, bądź rękę i zaatakować w prosty lecz skuteczny sposób.
Projekt realizowany na dość szybko. W sumie w niecałe 20 minut. Przez co opisy mogą być ciężko zrozumiałe, ale raczej lepsze niż to co obecnie jest w samym żywiole.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Kaito
Gracz nieobecny
Posty: 462
Rejestracja: 11 sty 2018, o 21:08
Wiek postaci: 17
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: ♠ kruczoczarne włosy
♠ błękitne oczy
♠ rekinie kły
♠ 178 cm wzrostu, szczupły
♠ ubiór: szara koszulka, niebieska zbroja z białym futerkiem wokół kołnierza, bojówki z wieloma kieszeniami, czarne trapery
Widoczny ekwipunek: ♠ czarne rękawiczki z blaszką, bez palców
♠ torba umieszczona tam, gdzie plecy kończą swą szlachetną nazwę
♠ kabura umieszczona na prawym udzie
♠ sztylet u boku

Re: Wskakiwanie oraz wciąganie pod ziemię

Post autor: Kaito »

To ja w odpowiedzi na post Akashiego, z którym w dużej mierze się zgadzam, proponuję swoje rozwiązanie. W tym przypadku można by było uwzględnić wciągnięcie pod ziemię/wyciąganie broni lub części ciała nad jej powierzchnię w jednym jutsu. Jako osobną technikę zostawiłam Doton: Mogura Tataki no Jutsu:
Nazwa
Doton no Jutsu
Pieczęci
Brak
Zasięg
Dowolny
Koszt
E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (1/2 na turę)
Szybkość
Dodatkowe Koszt za wyciągnięcie broni/części ciała nad powierzchnię ziemi albo wciągnięcie pod ziemię przeciwnika: E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2%
Opis Jedna z podstawowych technik Dotonu. Użytkownik tworzy w ziemi dziurę, a po wskoczeniu do niej może poruszać się pod ziemią. Szybkość poruszania się pod ziemią uzależniona jest od rangi Dotonu postaci. W ten sposób można uniknąć ataku i zarazem zaatakować niespodziewanie przeciwnika, na przykład poprzez wystawienie broni nad powierzchnię ziemi czy też wciągnięcie wroga pod jej powierzchnię.
Propozycja nowego Doton no Jutsu ^ Miałam połączyć też z tą A, która pozwala na przechodzenie przez drzewa, ale może jednak lepiej, żeby została osobno. Ma swój własny koszt, różni się odpowiednio, ma sens jako odrębna technika. Tylko wtedy wyrzuciłabym z niej poruszanie się pod ziemią, a zostawiła tylko przez drzewa, żeby nie powielać:
Nazwa
Doton: Mogura Tataki no Jutsu
Pieczęci
Specyficzna pieczęć techniki
Zasięg
Dowolny
Koszt
D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% (1/2 na turę)
Dodatkowe
Wymaga znajomości Doton no Jutsu
Opis Jest to rozwinięcie techniki Doton no Jutsu, które pozwala już nie tyle na swobodne poruszanie się pod powierzchnią ziemi, co przechodzenie przez drzewa. Nie pozwala przemieszczać się przez skały.
Ale w gruncie rzeczy wersja Akashiego z rozdzieleniem na dwie techniki + dodatkowo ta technika A też jest w porządku. Zawsze to lepiej mieć trzy techniki, które są dobrze opisane, niż tam bodaj pięć czy sześć już ich naliczyliśmy.
0 x
Awatar użytkownika
Numa
Martwa postać
Posty: 618
Rejestracja: 3 kwie 2018, o 12:12
Wiek postaci: 16
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Brązowooki chłopak, rasy białej. Posiada ciemnobrązowe włosy.
Widoczny ekwipunek: -Hełm zakrywający twarz pozostawiający jedynie małą szczelinę na jego oczy.
-Czarny płaszcz z kapturem.
Multikonta: Ni ma

Re: Wskakiwanie oraz wciąganie pod ziemię

Post autor: Numa »

Witam.

@ Akashi, W sumie fakt że niektóre wydają się zbędne jednak to chyba nie chodzi o to. Bardziej chodzi o to że wszystkie robią praktycznie to samo. A w anime tak nie było ponieważ też było np przemieszczanie Zetsu które nie niszczyło ziemi podczas poruszania, i wydawało mi się że było kilku ninja którzy też tak robili. Choć to może być kwestia kreski itp. Tu go nie ma, fajnie by było gdyby naprawdę dało się włamać bez czynienia wielkiej dziury w czyimś domu.

http://i.imgur.com/CpqurNZ.png - tu np też tak wygląda jak by nie było dziury a przeciwnicy wyłonili się z ziemi. Nie pamiętam też żadnej sceny z nimi aby była jakaś dziura.



Tak od siebie.
Ten koszt przebywania pod ziemią nawet gdy się nie porusza a w sumie i tak wykopało się dół który i tak sam z siebie się trzyma jest upierdliwy.
Ale gdyby siedziało się bez dołu jak np zetsu wówczas taki koszt za bycie w materii był by rozsądny.
Wciąganie pod ziemie zrobił bym po prostu finiszerem, bez kosztu stałego.

Na techniką z bronią poza ziemią nie mam pomysłu jednak wydaje mi się że podczas nie dało się właśnie atakować bronią bez problemu. Więc podczas korzystania z niej mogła by być możliwość po prostu walki tą bronią.

Brakuje też na forum jakiejś techniki tunelu coby ktoś jeszcze mógł do niego wejść.
http://fr.naruto.wikia.com/wiki/Doton_-_Tunnel - np tego. BYŁO W MANGA.(podobno) Więc od filera proszę nie wyzywać.
0 x
- Myśli Numy -
- Słowa Numy -
Obrazek[/center]
Nie odpowiadam przed żadną władzą.
Oraz mogę mówić i robić co mi się żywnie podoba.
Bez ponoszenia żadnych konsekwencji !
Nie posiadam siły, wpływów czy pieniędzy.
Mało, nie mam nawet pracy.
Jestem Bezdomnym !
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-QdgoBYUHBU[/youtube]
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Wskakiwanie oraz wciąganie pod ziemię

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Akurat ta technika z tego co ja pamiętam to technika dotonu... Z tym, że jakoś nie chce mi się wierzyć, że nie jest ona jakimś błędem zwyczajnie bo wszystko to co ona robi mogą zrobić -> https://naruto.wikia.com/wiki/Haze_Clone_Technique Te klony które też były w tej scenie stosowane.

Ogólnie uważam, że opis tej techniki jest zły. Bo kiedy inne robią to " średnio głośno " albo szybko i głośno, to właśnie ta robi to bezszelestnie i powinna być używalna w chwilach wymagających skradania lub podobnych a nie być ulepszeniem tamtej gdzie pozostałe ulepszenia niwelują jej cechy.
0 x
Awatar użytkownika
Numa
Martwa postać
Posty: 618
Rejestracja: 3 kwie 2018, o 12:12
Wiek postaci: 16
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Brązowooki chłopak, rasy białej. Posiada ciemnobrązowe włosy.
Widoczny ekwipunek: -Hełm zakrywający twarz pozostawiający jedynie małą szczelinę na jego oczy.
-Czarny płaszcz z kapturem.
Multikonta: Ni ma

Re: Wskakiwanie oraz wciąganie pod ziemię

Post autor: Numa »

@ inoś
http://naruto.wikia.com/wiki/Kagari

"Nature Transformation
He is also able to use earth release techniques which allowed him to travel and emerge from underground without disrupting the surrounding area. In the anime, it was also shown that he is able to create clones from water as well as create flammable oil."

Choć fakt pomieszane tam jest dość znacznie
0 x
- Myśli Numy -
- Słowa Numy -
Obrazek[/center]
Nie odpowiadam przed żadną władzą.
Oraz mogę mówić i robić co mi się żywnie podoba.
Bez ponoszenia żadnych konsekwencji !
Nie posiadam siły, wpływów czy pieniędzy.
Mało, nie mam nawet pracy.
Jestem Bezdomnym !
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-QdgoBYUHBU[/youtube]
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Wskakiwanie oraz wciąganie pod ziemię

Post autor: Yasuo »

Inoshi, te klony, które były w tej scenie, to tylko zasłona dymna. W anime (nie wiem jak w mandze) było jasno powiedziane, że prawdziwi przeciwnicy (jeśli dobrze pamiętam), chowali się pod ziemią i synchronizowali swoje ataki z klonami, tak, że wyglądało jakby niematerialny klon mógł zadawać obrażenia.

Jest jeszcze jeden problem. Kwestia namierzenia wroga, będąc pod ziemią. Generalnie nie wiem czy ziemia jest dobrym nośnikiem dźwięku i czy ninja pod ziemią coś słyszy, czy nie. Jeśli nawet słyszy, to bez 121-161 percepcji raczej nie ma szans na usłyszenie wroga i go namierzenie. To jak walka we mgle.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Wskakiwanie oraz wciąganie pod ziemię

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Owszem. Powiedziałem, że tak jest tam napisane, co daje nam możliwości.
- Jedna technika chodzenia pod ziemią jest cichsza od innych.
- Wychodziły klony, bo one się namnażały i były niezniszczalne.

Co do ich wychodzących z ziemi... Z tego co ja pamiętam to kryli się wszędzie i atakowali z klonami, nie tylko w ziemi.

Problem natomiast jest taki, że te klony właśnie wychodzą z ziemi te iluzje[ akurat tej techniki na forum nie mamy], dlatego tak bardzo się zastanawiam i daje pod wątpliwość tą technikę która jest u nas na forum.
0 x
Awatar użytkownika
Numa
Martwa postać
Posty: 618
Rejestracja: 3 kwie 2018, o 12:12
Wiek postaci: 16
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Brązowooki chłopak, rasy białej. Posiada ciemnobrązowe włosy.
Widoczny ekwipunek: -Hełm zakrywający twarz pozostawiający jedynie małą szczelinę na jego oczy.
-Czarny płaszcz z kapturem.
Multikonta: Ni ma

Re: Wskakiwanie oraz wciąganie pod ziemię

Post autor: Numa »

@ Inoś, Oglądałem Anime aby odświeżyć Mandelę, no fakt też długo w krzakach byli ale też na pewno byli pod ziemią i wyszli pod osłoną klonów, choć grunt wydawał się z nich troszeczkę osypywać niczym jakiś piasek czy inny pył(co mogło być zabiegiem kinowym), jednak trochę niweluje teorię wnikania, choć zetsu to robił nadal. Inni ninja wnikali w wodę, cień, ścianę itp. A co do genjutsu to zbyt daleko od tematu.


@ Yasuo, W sumie z pe wiecie przecież czasem można widzieć spod ziemi np jak ma się dziwne oczy *_*, choć fakt że zastanawia mnie jak to czasami wykrywają... jednak 121-161 wydaje się zbyt sporo. Z drugiej strony też zależy jaki przeciwnik jest szybki. Podsumowując to chyba coś do czego potrzeba by jakieś mini mechaniki w stylu. Możemy wykrywać przeciwników na powierzchni od np 51 pt pe jednak jeśli też biega to aby dokładnie namierzyć musimy mieć więcej pe od szybkości przeciwnika.
Ale sam do swojej luźnej myśli nie jestem przekonany. Liczby wydają mi się średnio pasować no i problem w stylu a co jeśli przeciwnik jest cicho itp. Trudne zagadnienie jak dla mnie.
0 x
- Myśli Numy -
- Słowa Numy -
Obrazek[/center]
Nie odpowiadam przed żadną władzą.
Oraz mogę mówić i robić co mi się żywnie podoba.
Bez ponoszenia żadnych konsekwencji !
Nie posiadam siły, wpływów czy pieniędzy.
Mało, nie mam nawet pracy.
Jestem Bezdomnym !
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-QdgoBYUHBU[/youtube]
Awatar użytkownika
Akashi
Postać porzucona
Posty: 1240
Rejestracja: 25 lip 2017, o 22:58
Wiek postaci: 20
Ranga: Wędrowiec
Krótki wygląd: Jednooki młodzieniec o fioletowych włosach. Odziany w skórzany płaszcz ze znakiem jashina na plecach
Widoczny ekwipunek: Skórzany płaszcz, kazeshini

Re: Wskakiwanie oraz wciąganie pod ziemię

Post autor: Akashi »

Co do Oboro. Ja go najchętniej bym zostawił jak najdalej. Oglądałem sobie go parę razy wcześniej i w sumie ciężko mi określić co to była za technika. Na pewno nie dotonu, zwłaszcza że z jednym z filerów jego klony wyłaniały się z elementów statku.

Co do samego wnikania i wychodzenia z ziemi. Jedyna postać w anime, która zostawiła po sobie jakieś dziury to Obito, jak bawił się z drużyną Kakashiego. Przy resztach przypadków, w których była używana technika do poruszania się w ziemi była niewidoczna. Więc można założyć, że po wejściu w ziemie dziura się zasypuje i wraca do prawie idealnego stanu przed użyciem techniki. Tak prawie idealnego, zostawiłbym to tak by ktoś mógł zauważyć jednak, że coś jest nie tak po dziwnych "kopcach".

Samo namierzenie pod ziemią jest nieco problematyczne, jednak technik dotonu od tego nie używały osoby posiadające dojutsu, ale także zwykli shinobi. Przez co założyłbym, że osoba korzystająca z Doton no Jutsu jest w stanie wykrywać osoby w jakimś tam promieniu przez wzgląd na to ,że przesyła chakre do ziemi. Bo jednak brak możliwości wykrywania przeciwnika pod ziemią bez posiadania specjalnych oczu, bądź bez bycia sensorem potężnie upośledzi tą technikę.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Asaka
Postać porzucona
Posty: 1496
Rejestracja: 18 maja 2018, o 13:08
Wiek postaci: 27
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Białowłosa, złotooka, niewysoka
Widoczny ekwipunek: Kabury na broń na udach; duża torba na pośladkach; bransoletka na prawym nadgarstku; obrączka na palcu; wielki wachlarz na plecach
Aktualna postać: Airan

Re: Wskakiwanie oraz wciąganie pod ziemię

Post autor: Asaka »

Mam zdanie podobne do Akashiego i Kaito. Jak dla mnie to nie ma sensu się rozwalać na miliard technik, które robią to samo i jeszcze wprowadzają zamęt, bo są kiepsko opisane. Żeby tak nie redukować liczby tych technik, to poszłabym za pomysłem Akashiego – osobna technika do poruszania się pod ziemią (a szybkość poruszania zależna od rozwinięcia dotonu) i osobna do wciągania pod ziemię/wyciągania broni. Do tego zostawić tę technikę, którą opisała Kaito – do przechodzenia przez drzewa.

Dla mnie to nie jest kopanie dołu jako tako, tylko właśnie rozpychanie za pomocą chakry ziemi tam, gdzie się znajduje postać.

@Numa – no właśnie, brakuje techniki, która robiłaby pełnowymiarowy tunel w takim rozumieniu, że jest to dziura, z której każdy może skorzystać. Była taka technika w mandze i w anime, chyba właśnie ta, którą podlinkowałeś. I ona nie ma nic wspólnego z tymi wywołanymi wcześniej. Wprowadzenie tego załatwiłoby tę bolączkę, którą mamy teraz (:

Zgadzam się też z Yasuo, że jest problem namierzenia wroga pod ziemią. W tej chwili to też nijak nie jest opisane, wszystko trzeba robić na czuja. http://naruto.wikia.com/wiki/Earth_Rele ... _Technique tutaj napisane jest po prostu, że „się wyczuwa”, tylko jak? Najsensowniej byłoby do tego wykorzystać faktycznie percepcję użytkownika, ale nie przeginałabym z tymi wysokimi progami. To bardziej sytuacyjne raczej, zależne od tego jak głośno ktoś się porusza, zachowuje, czy co… Chyba, że podłączyć to po prostu pod wyczuwanie za pomocą chakry, którą ciało użytkownika jest otoczone, by przebywać pod tą ziemią i na zasadzie jakichś wibracji – i wtedy po prostu się nie bawić w percepcję.

EDIT: Czyli w zasadzie to, co mówi Akashi (:
0 x
· ·

Obrazek
· · ·
seasons don't fear the reaper
nor do the wind, the sun or the rain
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość