Generalnie problemem jest siła trucizn i środków leczniczych. Jednakże skupię się głównie na truciznach. Weźmy pierwszy poziom wtajemniczenia Dokutsukuru. W jego opisie znajdują się przykładowe mieszanki, wywołujące różne efekty (notabene, nie jestem studentem medycyny, ani tym bardziej lekarzem, więc jeśli miałbym tworzyć jakąś Mieszaninę Prostą, to stworzyłbym dokładnie taką samą jaka jest podana w opisie). Jednakże ... no, nie czarujmy się. Przydatność takich substancji jest znikoma. Strasznie znikoma. Lekka wysypka czy szczypanie? Shinobi z odpowiednią wytrzymałością (nawet 10 punktów powinno wystarczyć) bez problemu da radę walczyć z wysypką lub szczypaniem. Już więcej szkód sprawi mu kunai wbity w brzuch niż trucizna na tym kunaiu. A fabularnie? Oczywiście można zrobić postać szaleńca, który rozsiewa wysypkę wśród wieśniaków, ale moim zdaniem ... to trochę słabe. Nie każda postać się do tego nadaje. Nawet taka osoba jak Murai (mówię o postaci), która jest całkowicie wyprana z uczuć (chyba) raczej nie podejmie się tego procederu, bo ... to się po prostu nie opłaca. A wracając do walki. Ktoś powie, że "substancje proste nie nadają się do walki" (jest o tym wspomniane w opisie) i "że po walce ta wysypka może przeszkadzać na fabułach czy misjach". Ok, zgodzę się z tym. Ale zazwyczaj walka kończy się śmiercią gracza (jeśli walczy dwóch graczy lub gracz vs NPC) albo NPCeta. Czyli generalnie nawet jeśli zatruję swojego przeciwnika taką słabą wysypką, to wykończę go w następnej turze za pomocą wybuchowej notki. Albo on wykończy mnie i wtedy nie będzie mnie obchodziło, że koleś dostał jakiejś wysypki. Dobra, trochę się rozgadałem, więc teraz powiem o co dokładnie chodzi. Pierwsze poziomy Dokutsukuru (ok, Poziom Umiarkowany jest znacznie lepszy) to po prostu sztuka dla sztuki. W bardzo znikomym stopniu (jeśli nie w żadnym) dają przewagę w walce, a fabularnie są praktycznie nieprzydatne. Trzeba jednak wykonywać te mieszanki, by móc sobie odblokować wyższe poziomy. Moim z