Strona 1 z 1
Hyuo - opis prowincji
: 5 kwie 2015, o 01:41
autor: Defrevin
Hyuo (Ród Yuki 雪一族)
Tereny
Osada zamieszkała przez Ród Yuki jest położona na drugiej co do wielkości wyspie regionu Morskich Klifów. Nosi ona nazwę Hyuo i jest surową krainą dla silnych ludzi. Cały rok teren pokryty jest grubą warstwą śniegu, a większość portów walczy z zamarzaniem. Ludność żyję łowami dzikiej zwierzyny oraz połowami ryb, których w tym regionie jest dosyć dużo. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się ławice śledzi, które lubią zimne, morskie wody, lecz okazyjnie łowione są również rekiny, humbaki i rzadkie, niespotykane gatunki. Handel morski mocno napędza gospodarkę, mieszkańcy głównie sprzedają wyżej wymienioną żywność, a kupują inne niedostępne towary. Zarabiają również na soli, którą tutaj się wydobywa. Ukształtowanie terenu można określić jako wyżynno-górzyste, jedynie wybrzeża są łagodne, aczkolwiek tylko od strony zachodniej, od wschodniej jest wysoki klif. Wracając do zwierząt, jest ich mnóstwo. Pełno tutaj lisów polarnych, zająców i innego rodzaju fauny przystosowanej do ciężkich warunków. Osada rodu Yuki jest położona blisko zachodniego wybrzeża. Wyspa Hyuo sąsiaduje z Kantai - na północy i Krajami Kupieckimi - na zachodzie.
Klimat
Warunki panujące na tej wyspie nie rozpieszczają mieszkańców i odstraszają przybyszy. Rzadko, który podróżnik bez zahartowania potrafi przetrwać tutaj. Gruba warstwa śniegu pokrywa cały teren, zaś temperatury nigdy nie przekraczają zera stopni, a zwykle są nawet grubo poniżej. Szlaki szybko zostają zacierane przez często padający śnieg i dosyć silny wiatr, który rzadko kiedy ustaje. Bywa, że wiele dni niemożliwym jest wyjście z osady, bądź wypłynięcie statku, gdyż zamiecie śnieżne nie pozwalają na to. Lato wyróżnia się tym tutaj, że dzień jest dłuższy, a noce nieco mniej mroźne. Klimat nie pozwala wielu roślinom na przeżycie tutaj, jedynie silne drzewa przetrwają.
Lider
Aktualnie piastującą urząd Shirei-kana jest Yuki Mikoto (ur. 360r.), młoda kunoichi i rdzenna mieszkanka Hyuo. Odporność na lokalne warunki widać w jej odważnym stroju - krótkie purpurowe kimono obwiązane czarym obi. Do tego dochodzi jeszcze długa peleryna odpowiadająca zazwyczaj kolorowi kimona, z wyszytym symbolem Yuki. Strój ma też zapewniać potencjalną ochronę dzięki parze ochraniaczy na przedramionach, sięgających aż za łokcie. Do kimona doczepione są sakwy ninja spięte skórzanym czarnym pasem. Jej długie włosy często są spinane koralami albo innymi akcesoriami, ale nigdy nie są zwijane w kłębek. Jej ciało zdobią tatuaże - zazwyczaj słabo widoczne przez ich nietypową, białą barwę.
Mikoto znana jest w swoich włościach jako chłodna kobieta, idealnie wręcz pasująca do warunków w jakich przyszło żyć lokalnym. Stara się ograniczać emocje do minimum podczas podejmowania decyzji i to przenosi się również na życie prywatne. Czasem pozwoli sobie na uśmiech, czy to z kurtuazji czy szczerego dobrego nastroju, są to jednak momenty rzadkie. Mimo że kulturalna i ułożona, czasem lubi rzucić co bardziej kąśliwą uwagą wymierzoną w rozmówcę. Nie ze złych intencji rzecz jasna, krytyka i wytykanie błędów pozwala na wskazanie sfer w których wymagana jest poprawa. Stara się indywidualnie podchodzić do każdego problemu i każdego ninja, a przez to poświęca im bardzo dużo czasu. Wytrzymuje tą presję wyśmienicie, a przez to podejmowane przez nią decyzje są przemyślane i zazwyczaj słuszne. Nie wywyższa się nad podwładnymi, ale też zdaje sobie sprawę z jej ogromnej roli. Jakby nie patrzeć z jakiegoś powodu została wybrana i ta świadomość nakłada na nią dodatkowe jarzmo konieczności nieomylności. Stroni od wysiłku fizycznego, starając się poświęcić czas na wysiłek bardziej intelektualny. Wolny czas spędza na medytacji, piciu gorących napojów i na, o dziwo, pracy.
Stosunki sąsiadów
KLIK
Budynki Administracyjne
Szpital - dosyć duży oddział z pokaźną kadrą lekarską. Opieka jest szybka i sprawna, lecz nie można oczekiwać tutaj wspaniałych specjalistów.
Sklep z wyposażeniem - przeciętny, niczym szczególnym nie wyróżniający się budynek sprzedający ekwipunek ninja. Jego asortyment jest zwyczajny i nie zaskakuje ofertą.
Budynek władz - piękna budowla przypominająca zamek. Budynek służy zarówno administracji rodu Yuki jak i Ranmaru. Zazwyczaj można spotkać tutaj liderkę Yuki, jeśli nie znajduje się ona obecnie w pałacu.
Port - główny port leżący blisko osady należy do władzy. To ona ściąga opłaty za przebywanie w nim obcych statków dłużej niż 48 godzin.
Koszary - niewielki obszar wydzielony w południowej części osady. Treningi tutaj są równie surowe co klimat panujący na terenie wyspy.
Specjalne oferty wioski
Mieszkańcy Hyuo poławiają największe ilości ryb, a także najwięcej ich gatunków.
Wysoką popularnością wśród bogatych dam cieszą się futra z lisów polarnych sprzedawane w tym regionie.
Występowanie niedźwiedzi polarnych i innych bestii ściąga zapalonych łowców.
Hyuo posiada najlepszą możliwą sól.
Nie ma lepszych łowczych i rybaków niż Ci z Hyuo.
Wiedza rodu Yuki
KLIK
Ród Ranmaru
Lider
Od 375 roku Rodem Ranmaru włada Waneko Satoshi (ur. 349r.). Jest to mężczyzna mierzący równo sto dziewięćdziesiąt centymetrów wzrostu przy muskularnej, dobrze zbudowanej sylwetce. Idealnie wyćwiczone ciało zostało ozdobione granatowym tatuażem ciągnącym się od prawego ramienia do prawej piersi. Są to zwyczajne zawijasy przypominające dawne, plemienne tatuaże wojenne. Jednak na samym ramieniu otaczają dwa znaki - 知恵, które oznaczają zwyczajnie "mądrość". Są one wytatuowane czerwonym atramentem. Męska, mocno zbudowana szczęka jest wolna od zarostu jakby ten zwyczajnie nie rósł. Sam Satoshi budzi wrażenie osoby nieco młodszej niż jest rzeczywiście. Oczy ma niewielkie, o ostrym kształcie, zaś tęczówki szkarłatne. Pod nimi, a na nosie znajduje się krótka, różowa blizna ułożona poziomo. Włosy ma długie za ramiona o granatowej barwie. Zazwyczaj są zaczesane do tyłu, lecz gdy zamierza walczyć zawsze upina je w specyficzny, mały kok. Nie odejmuje mu to jednak ani trochę męskości. Ubiera najczęściej czarne zwykłe obuwie ninja i tej samej barwy długie spodnie przytrzymywane grubym, skórzanym pasem. Brzuch ma zawsze owinięty, aż do klatki bandażem. Podobnie przedramiona, a kawałek bandaża jest grubiej zawinięty wokół nadgarstka, by w razie czego móc zawinąć również dłonie. Tors okrywa czymś w rodzaju krótkiego kimona, które kończy się trochę nad połową uda. Jest czerwone z granatowymi zdobieniami, przytrzymywane czarnym, materiałowym paskiem w połowie. Gdy Satoshi szykuje się do wali, to obwiązuje je wokół pasa. W zimnych krainach do tego zakłada grubszy, materiałowy o ciemnoniebieskiej barwie ze szkarłatnymi dodatkami. Przy pasku od spodni ma przypięte, aż cztery sakwy oraz dwa zwoje. Na obu udach znajdują się dodatkowo kabury.
Lider Szczepu Ranmaru, to osoba którą łatwo określić jako odpowiednią na odpowiednim stanowisku. Wspaniały ninja i równie dobry Shirei-kan, który sprawił, że wszelkie niesnaski i wewnętrzne spory wśród Ranmaru zostały wyeliminowane. A to wszystko bez najdrobniejszego rozlewu krwi. Już zupełnie zjednoczył wszystkich mu znanych członków Szczepu, aby razem dążyć do potęgi. Satoshi jest osobą nadzwyczaj ambitną. Zawsze mierzył wysoko i marzył o wielkich czynach. I jedno, i drugie mu zostało. Słynie ze swojej zabójczej celności. Ponoć nigdy nie chybia, a jego rzuty są błyskawiczne, niemalże niedostrzegalne. Podobnie jest z jego wypowiedziami - natychmiast znajduję celną uwagę, którą nie omieszka się podzielić. Mężczyzna ten jest wyjątkowo stanowczy, a niekiedy aż nazbyt. Jego poprzednie sukcesy oraz wrodzona ambicja nie pozwalają mu zmienić zdania nawet kiedy czyjeś argumenty przeważają. Zwyczajnie jest nadzwyczaj pewny siebie i utwierdzony w swoich przekonaniach. To tworzy cechę zwaną uporem. Niekiedy jest on pozytywny, a niekiedy negatywny. Od zawsze był osobą charyzmatyczną, dlatego też Szczep Ranmaru bez obiekcji przyjmuje jego rozkazy jako osoby rozsądnej. I takim człowiekiem właśnie jest, gdyż nie można odmówić mu inteligencji. Szczep Ranmaru jako dosyć samodzielna rodzina nie potrzebowała nigdy większego zarządzania nimi oprócz zjednoczenia, zatem Satoshi nie posiada zdolności przywódczych na poziomie ekonomicznym. Jednakże jest dobrym strategiem, który swe pomysły opiera na doświadczeniu jakie sam wyniósł z niejednej potyczki. Potrafi wykorzystać silne strony umiejętności rodowych w niemalże każdym scenariuszu, a to czyni go niebezpieczną personą. Polityka Rodu Hōzuki nigdy mu się nie podobała, chociaż podzielał ambicje. Krytykował jednak ich brutalność, barbarzyństwo, więc kiedy tylko poczuł, iż nadchodzi zmiana w Rodzie władającym Kantai, to wraz z resztą Ranmaru błyskawicznie przeniósł się na Hyuo, aby tam sprzymierzyć się z Rodem Yuki, który zaoferował miejsce do życia w zamian za pomoc przy ewentualnym zagrożeniu.
Stosunki sąsiadów
Podobnie jak Ród Yuki, Ród Ranmaru przyjmuje sąsiadów władających Kantai jako potencjalnych wrogów. Można nawet stwierdzić, że Ranmaru uznają Hōzukich za wrogów, gdyż Ci próbowali ich zniewolić tak jak zrobili to później z Hoshigaki i Shabondama. Relacje są napięte, lecz ze względu na zjednoczenie z Rodem Yuki, Ranmaru nie wykonują żadnego ruchu, ani nie są otwarcie wrodzy wobec Hōzukich.