Strona 1 z 1
Atsui - opis prowincji
: 22 lut 2015, o 16:15
autor: Rokuramen Sennin
Atsui (Ród Sabaku 砂瀑一族)
Tereny
Pustynna prowincja Atsui znajduje się pod jurysdykcją Rodu Sabaku. Trzeba też zaznaczyć, że różnice między nią a pozostałymi prowincjami Samotnych Wydm są niemal nikłe. Na całym terytorium znajdują się ogromne połacie piachu i wysokie wydmy, zaś oazy... szansa ich spotkania jest podobna jak natknięcie się tu na podróżnika, czyli praktycznie żadna. W tych nielicznych osadach podejmowane są próby załatania problemów z żywnością, które dostarczają niewielkich ilości roślin jadalnych. I podobnie jak u sąsiadów, hoduje się tu wiele rodzajów przypraw i ziół. Na północy sąsiadami Atsui są Shigashi no Kibu i Yusetsu, od strony wschodniej - Sakai, granica z Tajemniczym Lasem przebiega na południowym wschodzie, od południa - z Tsurai, zaś na zachodzie - z Sabishi. Położenie prowincji jest dosyć korzystne, w głównej mierze dzięki sąsiedztwu dwóch prowincji z Wietrznych Równin i kraju kupieckiego - pozwala to na dobre zaopatrzenie. Aby móc wyżywić i wyposażyć ludność w podstawowe towary, musem było rozwinąć gałęzie handlu. W zamian za produkty pierwszej potrzeby Atsui oferuje zioła, barwione szkła, piaskowiec i egzotyczne skóry z tutejszej fauny. Oprócz tego niektórzy medycy posiedli umiejętności pozyskiwania z bytujących tu zwierząt silnych trucizn. Dużą pokusą dla wielu żądnych przygód i bogactw są graniczące z Atsui niezbadane terytoria Tajemniczego Lasu, gdyż - wedle pogłosek - można tam odnaleźć wiele bardzo wartościowych przedmiotów i towarów, które można sprzedać za ogromne ceny. Ze względu jednak na ogromne niebezpieczeństwo tych wypraw i stuprocentową śmiertelność, wyprawy tam są surowo zakazane. Dlatego mimo że granica ta jest jedynym stabilnym skrawkiem terenu, nie żyje tam praktycznie nikt. Wydmy i ich ułożenie względem siebie cały czas się zmieniają, ciężko więc mówić o jakimś stałym ukształtowaniu terenu.
Klimat
Klimat porównywalny jest do tego w Sabishi, tylko jest jeszcze gorętszy. I jeszcze zimniejszy nocami. Oazy są znacznie rzadsze, a jeżeli już się zjawiają to tylko w okolicach granicy wschodniej. Przy zmierzaniu w kierunku zachodnim temperatura rośnie, a powietrze staje się coraz suchsze. Burze piaskowe występują tutaj znacznie rzadziej niż w innych prowincjach, lecz gdy już przyjdą - mają dewastującą siłę, niebezpieczną również dla mieszkańców. Do uprawy nadają się tutaj jedynie przyprawy i zioła, ewentualnie nieliczne rośliny ciepłolubne i cytrusy w oazach. Ze zwierząt głównie można tu napotkać gady - a spośród nich większością są różnorakie jaszczurki i węże, a także robaki pokroju skarabeuszy. Najbezpieczniejszym środkiem transportu w tej nieprzyjaznej prowincji są karawany wielbłądów. Na szczęście pojedynczych przewodników ze zwierzętami można spotkać nawet w najmniejszych osadach Atsui. Próba samotnej podróży przez prowincję jest znacznie trudniejsza, ale rozbudowana sieć wysokich tyczek i drogowskazów buduje szlaki, którym nie straszne burze i które nie wymagają utwardzanych dróg.
Kultura
Klik
Lider
Liderem rodu Sabaku jest mężczyzna imieniem Asahi Ichirou (ur. 359).
Poprzednio Liderem rodu Sabaku jest mężczyzna imieniem Sabaku no Jou (ur. 342 r.). Wbrew promieniom słońca, które potrafią wpłynąć na kolor skóry większości ludzi, Jou jest rozpoznawalny ze względu na jego papierowo białą skórę, rudą bródkę i długie rude włosy, które zazwyczaj opadają luźno na jego ramiona i zasłaniają jego twarz. Nie bez powodu - lider Sabaku pragnie w ten sposób ukryć blizny przecinające jego policzek i ślepe, lewe oko. Praktycznie nie da się na jego twarzy zobaczyć jakichkolwiek emocji, jako że takowych w ogóle nie okazuje. Ma też rękę wkomponowaną przez Ayatsuri. Zazwyczaj nosi on na sobie białe nomadzie stroje - tunika, lekki szal, bufiaste spodnie i dopasowane, skórzane buty, mające chronić go przed wysokimi temperaturami. Nieodłączną częścią jego stroju jest spora gurda na plecach, w której przetrzymuje swój złoty piasek.
Cechą charakterystyczną Jou jest... brak takowych. Jest on osobą zupełnie wypraną z jakichkolwiek emocji, nigdy nie odczuwającą zadowolenia, smutku, rozgoryczenia bądź wściekłości. Przez to jest on liderem dobrym (niezależnie od sytuacji, potrafi on zachować spokój i oceniać wszystko chłodnymi kalkulacjami), ale i niewybaczającym - każda najmniejsza pomyłka jest karana od razu, z pełną surowością. Utrzymuje, że wszystko co robi, robi dla swoich pobratymców, lecz jak wiadomo - nie wszyscy z zewnątrz mu wierzą, właśnie przez jego brutalność i bezpardonowość.
Stosunki z sąsiadami
KLIK
Budynki administracyjne
Koszary - Spore terytoria od osady aż po mniej piaszczyste pogranicze z Tajemniczym Lasem, które hartują wojowników wysokimi temperaturami. Możliwość szkolenia się tam otrzymuje każdy dorosły obywatel. Dopuszczani są także podróżni, ale z uwagi na ciężkie warunki ich liczba jest bliska zeru.
Sklep z wyposażeniem - Niewielki suk w północnej części osady, mogący się pochwalić dużą ilością towarów.
Szpital - Dość niewielki budynek jak na szpital, leży w zachodnim skrzydle osady. Nie dorównuje swoimi możliwościami zachodniemu sąsiadowi, ale nadal jest to bezpieczna renoma i dobra jakość.
Siedziba władz - Dwupiętrowa budowla z jasnego marmuru i ze zdobieniami z kości słoniowej. Znana z dużej ilości kolumn wewnątrz, a także rozległemu systemowi fundamentów. Razem pozwalają wszystkiemu się nie rozlecieć.
Specjalne oferty prowincji
Atsui odznacza się znakomitymi najemnikami i ochroniarzami.
Podobnie jak sąsiednie Sabishi, można tu odnaleźć sporo znakomitych przypraw i ziół.
W prowincji można odnaleźć wiele jadowitych zwierząt, od których odpowiednio uzdolnieni mogą pozyskać jad do trucizn.
Wiedza rodu Sabaku
KLIK
Ród Maji
Lider
Maji Akiyoko (ur. 375 r. ) - obecna przywódczyni rodu Maji i współzarządzająca prowincją Atsui. Zastąpiła Hibiki Kirino (osadzoną po ataku na Asahi Ichirou). Jedna z najsilniejszych wojowniczek rodu: przeżyła uderzenie bijūdama, co zostawiło na jej ciele wyraźne ślady. Przed tragedią - wysokiej urody kunoichi o długich, ciemnoszarych włosach; dziś nosi włosy krótko, porusza się o lasce i korzysta z protez Ayatsuri (rekomendacja Jou). Swoich blizn nie ukrywa - traktuje je jako świadectwo hartu.
Charakter i styl rządzenia: Inteligentna, szybka w analizie i dociekliwa, ale wciąż młoda politycznie; bywa dumna i porywcza, uczy się jednak samokontroli. Lojalna wobec Kōteia (Sabaku no Jou) i słucha wskazówek Ichirou jako Shirei-kana Sabaku. Decyzje podejmuje twardo, po krótkiej naradzie z doradcami - preferuje sprawczość nad długie dyskusje.
Priorytety:
Atsui od środka: woda, bezpieczeństwo szlaków, stabilność dostaw, sprawna administracja.
Siła kadrowa: szkolenie młodych shinobi, stypendia dla sierot, programy rehabilitacji i protez dla rannych (doświadczenie osobiste przekuwa na politykę publiczną).
Porządek i lojalność: jasne standardy służby, szybkie reagowanie na sabotaż.
Po reformie Kōteia:
Twarde poparcie centralizacji. Publicznie stoi przy Kōteiu i jego linii bezpieczeństwa; uważa, że jedność > frakcyjność.
Współpraca z Akataiyō i komisarzami. Wpuszcza ich do Atsui bez oporu, o ile działania są skoordynowane i „czyste” wobec ludności.
Wobec Oroborosa. Otwarcie potępia - traktuje ich jako zagrożenie dla cywili; nie ma zrozumienia dla „romantyzowania buntu”. Jednocześnie bardzo pragnie rozwiązać zagadkę tej organizacji i dotrzeć do źródła.
W walce: Nadal niebezpieczna - protezy i laska to narzędzia, nie handicap. Walczy ekonomią ruchu i precyzją; gdy trzeba, dowodzi oddziałami z pierwszej linii.
Wizerunek: Dla mieszkańców - „młoda, ale wzięła odpowiedzialność”; dla innych Daimyō - lojalna protegowana Jou, szybko rosnąca w polityczne buty; dla Kōteia – wierna wykonawczyni jego kursu w Atsui, z potencjałem na pełnoprawną architektkę polityki, gdy okrzepnie. Ma osobistą urazę do Senju.
Poprzednio Przywódczynią zorganizowanych Shinobi rodu Maji jest młoda kobieta imieniem Hibiki Kirino (ur. 358 r.) - i nie otrzymała ona tego tytułu tylko za piękno fizyczne. Jest ona znana jako doskonała negocjatorka, jak również jako jedna z silniejszych wojowników tego władającego magnetyzmem klanu. Dzięki swojej charyzmie i wiedzy, jak wykorzystywać każdą dostępną przewagę, jest ona w stanie utrzymywać pokój na zarządzanych przez nią terytoriach Atsui. Z charakteru jest ona kojarzona jako urokliwa złośnica, która gdy tylko wie, że jest to bezpieczne, potrafi dopiec każdemu. I to do żywego. A co do umiejętności bojowych? Tego nikt nie wie. Nikt, z kim walczyła na poważnie, nie przeżył.
Według niektórych, jest ona najpiękniejszą kobietą na całych terytoriach Samotnych Wydm. Już wielu śpiewaków tworzyło ballady o jej fiołkowych oczach, lekko zadartym nosie, kpiącym uśmiechu czy długich, jedwabistych włosach o kruczoczarnej barwie. Jest ona doskonale świadoma swojej urody, dlatego też dokładnie podkreśla ją swoimi strojami - zwykle są one wyzywające, i świetnie podkreślają jej figurę. Nawet, jeśli jest to zwykły strój bojowy w postaci ciemnej kamizelki, krótkich spodenek i sandałów.
Stosunki z sąsiadami
KLIK
Unia Samotnych Wydmi
Lider
Sabaku no Jou (ur. 342 r. ) - przywódca rodu Sabaku i Kōtei Unii Samotnych Wydm. Rozpoznawalny po papierowo białej skórze, długich rudych włosach i bliznach przecinających policzek; lewe oko ślepe. Lewą dłoń zastępuje protezowana ręka Ayatsuri. Ubiera się w białe, pustynne stroje (tunika, szal, bufiaste spodnie, skórzane buty). Jego nieodłączny atrybut to gurda ze złotym piaskiem.
Charakter i sposób rządzenia: Chłodny, małomówny, wyprany z emocji w kontaktach publicznych. Decyzje podejmuje po kalkulacji zysków i strat; surowy w ocenie i nie uznający drugiej szansy po błędach, konsekwentny w nagradzaniu lojalności i skuteczności. Wyznaje prymat porządku nad opinią - „spokój pustyni” ważniejszy niż sentyment.
Po reformie:
Monarchia absolutna. Kōtei dysponuje pełnią władzy ustawodawczej, wykonawczej i wojskowej; Rada Daimyō działa doradczo.
Bezpieczeństwo i centralizacja. Edykty bezpieczeństwa, komisarze wojskowi w prowincjach, rotacje garnizonów, ujednolicone standardy służby.
Akataiyō jako wydłużone ramię Kōteia: elitarna osłona i komponent antyterrorystyczny.
Zarządzanie Sabaku. Sprawy klanowe przekazane operacyjnie Asahi Ichirou (Shirei-kan Sabaku); Jou utrzymuje nadzór strategiczny jako Kōtei.
Narracja państwowa. „Złota Era” - ceremoniał, symbole i dyscyplina jako narzędzia spójności.
Priorytety polityczne: Stabilizacja dostaw wody i żywności, bezpieczeństwo szlaków, dyscyplina fiskalna na potrzeby armii, szybkie tłumienie sabotażu i bandytyzmu. W sporach między prowincjami występuje jako ostateczny arbiter.
Wobec Oroborosa: Publicznie - zero tolerancji; skupia działania na rozbijaniu komórek, ochronie cywilów i odstraszaniu sponsorów. Wykorzystuje retorykę „stałego zagrożenia”, by uzasadniać wysoki stan gotowości.
Wizerunek:
W oczach mieszkańców: dystans, przewidywalność, bezpieczeństwo.
Wśród Daimyō: zimny architekt porządku, który nie cofa dekretów.
Dla wrogów: nieustępliwy i pamiętliwy.
W walce: Kontroluje złoty piasek - obrona i atak o dużej skali; walczy ekonomią ruchu i bezlitosną precyzją, rzadko osobiście, częściej przez swoich ludzi.