Strona 1 z 1
Sabishi - opis prowincji
: 22 lut 2015, o 14:27
autor: Rokuramen Sennin
Sabishi (Ród Ayatsuri 操り一族)
Tereny
Prowincja Sabishi zamieszkana jest przez Ród Ayatsuri. Co do samych terytoriów, nie ma nawet za bardzo nad czym się rozpisywać - gdziekolwiek nie spojrzeć, pustynie. Mnóstwo pustyni i mnóstwo wydm. Do tego niekiedy można zobaczyć różnych rozmiarów oazy, na których uprawia się różne ciepłolubne rośliny. Ze względu na niedobór materiałów i surowców mieszkańcy Sabishi wytwarzają większość budowli z wydobywanego w wielu miejscach piaskowca. Głównym źródłem zarobku ludności jest handel właśnie tym budulcem oraz różnymi przyprawami i ziołami, które mogą rosnąć tylko w obecnych warunkach. Zyski przynosi także import szkła i mechanizmów tworzonych przez Ayatsurich. Przez klimat trudno tutaj również o żywność, więc sporo pożywienia jest importowane z innych prowincji. Nieliczne oazy są eksploatowane jak tylko się da, uprawiając daktyle i inne jadalne rośliny mogące rosnąć w gorących klimatach. Proces nawadniania jest wspomagany wynalazkami Ayatsurich, co polepsza ich sytuację w tym sektorze gospodarczym. Na domiar złego spora część północnej granicy przebiega obok Głębokich Odnóg, z której często przybywają grupy barbarzyńców. Umożliwia to stosunkowo równinna granica pomiędzy dwoma prowincjami. Wymusza to na Ayatsurich szczelne rozmieszczenie posterunków na północnych częściach prowincji. Sąsiadami są dwie prowincje Samotnych Wydm - Tsurai i Atsui, które również mają ciężkie warunki. Ostoją jest granica na północnym wschodzie z Shigashi no Kibu - krajem Kupieckim, który jest w dobrych stosunkach z Sabishi i sprzedaje towary po troszkę niższej cenie ze względu na stałość zamówień i ilość towaru sprzedanego. Na ziemiach Sabishi znajduje się również starożytna arena, znana jako Piaskowa Iglica lub Arena Piaskowych Filarów. Miasta i osady rozmieszczone są wokół największych oaz, w tym stolica - Ningyō-shi. Szlaki z utwardzanymi drogami, z uwagi na zasypujące je regularnie burze piaskowe, zostały zastąpione gęstymi systemami drogowskazów, prowadzącymi od osady do osady.
Klimat
Mówiąc najprościej - klimat pustynny, gorący. Ciężko cokolwiek więcej o nim powiedzieć, ponieważ w całym Sabishi gdziekolwiek się nie spojrzy, widzi się ogromne pustynie z nielicznymi oazami. Opady deszczów? Praktycznie tu nie występują. Z obecnie żyjących w prowincji mało kto pamięta, kiedy z nieba spadła chociaż kropla. Nie ma też jakichkolwiek zbiorników wodnych czy rzek. Częstym zjawiskiem za to są burze. Niestety - te piaskowe, które zmieniają położenie i wielkość wydm, utrudniając podróż i ogólny dostęp do prowincji. Swobodne poruszanie się poza szlakami wymaga ogromnej wiedzy, dostępnej jedynie rdzennym mieszkańcom. W nocy z kolei temperatury są skrajnie niskie, co dodatkowo utrudnia noclegi poza osadami. Klimat nie sprzyja roli i produkcji pożywienia (z nielicznymi wyjątkami w oazach), ale wiele regionalnych roślin wymaga właśnie takiego klimatu, częstym widokiem są więc wolnostojące farmy pustynnych ziół i przypraw.
Kultura
Klik
Lider
Ayatsuri Saori (ur. 355 r. ) - przywódczyni rodu Ayatsuri i zarządczyni Sabishi. Niska (ok. 165 cm), bardzo smukła, o skórze przypieczonej słońcem i ciemnych włosach najczęściej splecionych w praktyczny warkocz. Twarz o delikatnych rysach, ostrym podbródku i lekko orlim nosie; wąskie, często uśmiechnięte usta. Jej duże, szafirowe oczy, otoczone gęstymi rzęsami, słyną z przenikliwego spojrzenia - to jej znak rozpoznawczy.
Strój: Na co dzień stawia na funkcjonalność: krótkie, przylegające spodenki, top do połowy ud, wysokie bezpalcowe buty. U pasa - kilka sakw i kabur, zawsze średni zwój; na łydce przypięty sztylet. W stroju oficjalnym nosi białą togę Unii z symbolem słońca; jako Daimyō i głowa rodu przestrzega etykiety bez ostentacji.
Charakter i styl rządzenia: Kulturalna, wyważona, trzyma język na wodzy - nigdy nie składa obietnic bez pokrycia. Ceni honor i dotrzymanie słowa, ale umie złagodzić zbyt surowe decyzje, jeśli wymaga tego dobro prowincji. Jest naturalną mediatorką: potrafi prostymi, rzeczowymi mowami podnieść morale i przekonać do kompromisu nawet zajadłych przeciwników. Prywatnie relaksuje się, konstruując miniaturowe lalki-kukiełki - zwykle pustynne skorupiaki i drobna fauna -co pomaga jej ułożyć trudne sprawy w głowie.
Po reformie:
Lojalność wobec Kōteia, pierwszeństwo stabilności. Publicznie wspiera kurs na porządek i jedność, zachowując prawo do merytorycznych zastrzeżeń na Radzie.
Pragmatyczna integracja Sabishi. Priorytetem są bezpieczeństwo szlaków, handel i osadnictwo stałe - bez gwałtownych wstrząsów społecznych.
Dyplomacja ponad demonstrację siły. Wojsko traktuje jako narzędzie porządku i ochrony ludności, nie pokaz siły; współpracuje z Akataiyō, ale pilnuje proporcji w użyciu przymusu.
Rola „mostu”. Utrzymuje gęstą sieć kontaktów z kupcami i partnerami zewnętrznymi, by łagodzić skutki centralizacji i zapewnić Sabishi dopływ ludzi, towarów i kapitału oraz umocnić swoją pozycję na świecie.
Wobec Oroborosa. Oficjalnie potępia terror i sabotaż; prywatnie rozumie, skąd biorą się nastroje buntu - dlatego naciska na rozwiązania, które „wyłączają zapalniki” niezadowolenia (praca, woda, bezpieczeństwo na drogach).
Polityka wewnętrzna. Po tragedii w Tsurai opowiada się za śledztwem i minimalizacją odwetu zbiorowego; stawia na prawo i procedury.
Wizerunek: W oczach mieszkańców Sabishi - „ta, która słucha i wraca z rozwiązaniem”. W oczach innych Daimyō - stabilizatorka z twardym kręgosłupem, ale bez potrzeby błyszczenia. W oczach Kōteia - lojalny, rozsądny partner, który dba, by Unia miała nie tylko silne granice, ale też pełne magazyny.
Poprzednio Przywódcą rodu Ayatsuri i zarazem zarządcą Sabishi jest kobieta imieniem Ayatsuri Saori (ur. 355 r.). Jest osobą o nikczemnym wzroście (165 cm) i bardzo smukłej sylwetce, ze spaloną słońcem karnacją i ciemnymi włosami, często związanymi dla wygody w warkocz. Jej twarz o w miarę delikatnych rysach jest zakończona ostrym podbródkiem. Ma przy tym wąskie usta, często uśmiechnięte, i lekko orli nos. Duże oczy, ukryte pod gęstymi rzęsami, zdają się wwiercać w człowieka przy każdym spojrzeniu... zaś ich barwa - kojarząca się z szafirami - bardzo łatwo przykuwa uwagę i jest jej znakiem rozpoznawczym.
Przywódczyni Sabishi nosi zazwyczaj krótkie spodenki przylegające do jej ciała i top sięgający aż do połowy ud. Do tego zazwyczaj zakłada wysokie, bezpalcowe buty. Przy pasku zazwyczaj nosi kilka sakw i kabur na różnorakie przedmioty, do tego zawsze ma przy sobie średnich rozmiarów zwój. Na łydce można zaś zobaczyć przyczepiony sztylet.
Saori Ayatsuri to osoba bardzo kulturalna, lubiąca dobre wychowanie. Odznacza się również wielkim spokojem - zachowuje trzeźwość umysłu w każdej, nawet najbardziej krytycznej sytuacji. Nigdy nie mówi dopóki nie przemyśli swych słów. Nigdy nie składa przysiąg bez pokrycia, nie znosi kłamstwa i krzywoprzysiężców. Jeżeli już coś obieca - można być pewnym, że słowa dotrzyma. Do swych celów dąży cały czas, niezależnie od sytuacji i problemów. Jako przywódczyni Rodu i władczyni Sabishi znana jest ze stanowczości, lecz prywatnie lubi zmieniać swoje decyzje, jeżeli są zbyt surowe. Jest w pełni świadoma plusów i minusów swojej prowincji, więc wie jak nią zarządzać w najlepszy sposób. Odznacza się dużym poczuciem dumy i honoru, lecz jest w stanie to odsunąć dla dobra prowincji i klanu. Dla zwykłych zjadaczy chleba stara się być dobrą i wyrozumiałą przywódczynią. Posiada również niewiarygodną charyzmę - potrafi przekonać do swoich racji nawet zaprzysiężonego wroga, a swoim oddziałom potrafi prostymi mowami podnieść morale nawet w najgorszych sytuacjach. Ma duże zamiłowanie do lalek-miniatur, przedstawiających głównie pustynne skorupiaki różnego rodzaju oraz pozostałą drobną faunę - ich konstrukcja ponoć relaksuje ją i pozwala przemyśleć w spokoju sprawy klanowe.
Stosunki z sąsiadami
KLIK
Budynki administracyjne
Siedziba władz - Duży, jednopiętrowy (lecz przy tym niezwykle wysoki) budynek z piaskowca, góruje nad większością budowli w osadzie. Znajdują się w nim wszystkie organy odpowiedzialne za funkcjonowanie prowincji.
Szpital - Niewielki budynek na pograniczu głównego miasta. Umiejętności medyków chwalone są na całym świecie, zarówno za wysoką jakość świadczonych usług, jak i jedyne w swoim rodzaju możliwości protetyczne. Lider w skali globalnej w zakresie usług medycznych.
Koszary - Małe terytorium na południu osady, z kamieniami zamiast manekinów. Posiadają dobrze zaawansowaną zbrojownię, co pozwala ćwiczyć praktycznie każdą bronią dostępną w asortymencie sklepów, a nawet prostymi marionetkami.
Sklep z wyposażeniem - Mały budynek niedaleko centrum głównej wioski. Jest zaopatrzony w wszystko czego Shinobi może potrzebować, włącznie ze specjalnymi specyfikami ekskluzywnymi dla tej prowincji.
Specjalne oferty prowincji
Sabishi jest producentem znakomitej jakości trucizn, lecz nie idą one na eksport - można je nabyć tylko tutaj.
Można tu nabyć znakomitej jakości zioła i przyprawy.
Shinobi z prowincji są znakomitymi przewodnikami i ochroniarzami.
Wiedza rodu Ayatsuri
KLIK
Ród Kaguya
Lider
Kaguya Nariko (ur. 357 r. ) - obecna przywódczyni rodu Kaguya i współzarządzająca Sabishi. Rozpoznawalna dzięki długim, białym włosom (zwykle z jednym ozdobnie spiętym kosmykiem), heterochromii oczu (ciemny błękit i jadeit) oraz tatuażowi z dwóch kropek na czole. Ubiera się w charakterystyczny, przewiązywany na talii długi biały pas materiału, który modeluje sylwetkę; całość uzupełniają czerwone szale i pasy oraz wiązane do kolan sandały.
Charakter i styl rządzenia: Nariko jest przeciwieństwem swojego wojowniczego poprzednika: chłodna w analizie, spokojna w tonie, strategicznie prospołeczna. Zanim coś powie - liczy koszty i zyski, planując kilka ruchów do przodu. W walce stawia na precyzyjne uderzenia i wykiwanie przeciwnika, ale militariom nadaje rangę narzędzia porządku, nie celu polityki. Nie pozwala sobie na lekceważenie oponentów; od dumy woli skuteczność.
Priorytety:
Gospodarka i zasoby: woda, irygacja, rzemiosło, handel i bezpieczeństwo szlaków.
Integracja społeczna: przejście części mieszkańców Kaguya z koczowniczego trybu życia do stałych osad i miast; programy osiedleńcze i szkoleniowe.
Brak przymusu: utrzymanie porządku bez spektaklu siły, z pierwszeństwem rozwiązań administracyjnych i ekonomicznych.
Po reformie Kōteia:
Ostrożna zgoda dla centralizacji. Publicznie wspiera jedność i porządek, by uniknąć wojny domowej; prywatnie zachowuje analityczny dystans do nadużyć i pilnuje, by Sabishi nie stało się poligonem pokazowym.
Relacja z Akataiyō i wojskiem. Współpracuje, ale dawkuje obecność sił - wojsko ma chronić handel i ludność, nie dominować ulic.
Ciche narzędzia. Utrzymuje wyciszone układy ze Szakalami (zabójcy do precyzyjnych eliminacji najbardziej groźnych sabotażystów), gdy jawne działania mogłyby wywołać rozruchy.
Wobec Oroborosa. Neutralna w deklaracjach, praktycznie bezlitosna wobec realnych sprawców zamachów; zamiast „polowania na cienie” usuwa przyczyny (braki wody, pracy, bezpieczeństwa).
Wizerunek: Dla mieszkańców obecna, rzeczowa, „załatwia sprawy”. W Radzie - pragmatyczna równowaga dla twardszych linii. Dla Kōteia - wiarygodny partner, który stabilizuje Sabishi poprzez wzrost i spokój, nie przez strach.
Poprzednio Po śmierci poprzedniego Lidera, jego następczynią została młoda kunoichi imieniem Kaguya Nariko (ur. 357 r.). Znana ze swojej niebanalnej urody, znakomitego uwarunkowania fizycznego i bardzo kobiecej budowy ciała, nawet pomimo średniego obdarzenia przez naturę, i chudości. Jest ona rozpoznawalna między innymi za swoje długie, białe włosy, z których zazwyczaj jeden kosmyk wiąże specjalną ozdobą, a reszcie pozwala swobodnie powiewać. Do tego jej znakami rozpoznawczymi są jej oczy - jedno barwy ciemnego błękitu, drugie - jadeitowe, oraz tatuaż w kształcie dwóch kropek na czole.
Co do strojów, zazwyczaj zakłada stroje złożone z jednego długiego, białego pasa materiału, spinanego na wysokości talii w taki sposób, by całość podkreślała jej kształty. To zaś uzupełnia czerwonymi szalami i paskami, owiniętymi wokół ciała, i wiązanymi do kolan sandałami.
Pod względem charakteru, Nariko jest osobą zupełnie inną niż jej przesadnie dumny i zakochany w wojnie poprzednik. Zamiast inwestować większość pieniędzy i siły roboczej w produkowanie armii, preferuje ona rozwiązania wzmacniające gospodarkę stronnictwa, odsuwając militaria na dalszy plan. Zawsze spokojna, woli przemyśleć swoje słowa kilka razy, zanim coś wypowie, i nigdy nie rzuca swoich słów na wiatr. Znakomita strateg, potrafi zawsze zaplanować kilka ruchów naprzód, zazwyczaj dobrze przewidując następne działania innych, kalkulując przy tym zyski i straty. Do tego potrafi ona stłumić swoją dumę i ukorzyć się, gdy jest to potrzebne. Gdy jednak dojdzie do walk, wykorzystuje ona cały swój spryt by wykiwać wroga i pokonać go kilkoma precyzyjnymi uderzeniami. Czy to w walce osobiście, czy to dowodząc oddziałami. Pod względem umiejętności również jest osobą bardzo utalentowaną, doskonale kontrolującą swoje Kekkei Genkai i wytrzymałą w starciu. Nigdy jednak nie pozwala sobie na niedocenianie oponenta.
Stosunki z sąsiadami
KLIK