DANE PERSONALNE
IMIĘ: Shapu
NAZWISKO: Ayatsuri
KLAN: Ayatsuri
WIEK [DATA URODZENIA]: 18 lat
PŁEĆ: M
WZROST | WAGA: 170|60
RANGA: Dōkō
APARYCJA
WYGLĄD: Koń – jaki jest, każdy widzi. A jaki jest Shapu? Jak wygląda? Wystarczy mu się przyjrzeć. Nie zajmie to wiele czasu, ponieważ zajmiemy się tutaj głównie, a właściwie tylko i wyłącznie, jego wyglądem zewnętrznym. Co więc widzisz? Szesnastoletni chłopiec, nie wyróżnia się raczej niczym szczególnym, spośród rówieśników, oraz pozostałych mieszkańców. Ot, liczy sobie sto siedemdziesiąt centymetrów wzrostu, i jest raczej przeciętnej, niemuskularnej budowy, co przekłada się w sposób dość zdecydowany na jego niewielkie możliwości fizyczne. Oczy koloru czerwonego są często ospałe i ożywiają się jedynie, kiedy młodzieniec ma w dłoniach karty. Brązowe, najczęściej przetłuszczone włosy, są zwykle porozrzucane na wszystkie strony i podtrzymywane opaską, aby nie opadały na opisywane wcześniej oczy. Stan jego fryzury nie świadczy o tym, że chłopak nie dba o siebie, jednak włosy nie stanowią centrum jego zainteresowań. Poza tym, spędzając wiele czasu w warsztacie, gdzie można mieć do czynienia z wieloma tłustymi substancjami, jak na przykład smary, jest to naturalna kolej rzeczy. Twarz Shapu pokrywa kilka mniejszych blizn, które są wynikiem treningów, lub też wypadków z mechanizmami, przy ćwiczeniu sztuki tworzenia marionetek.
UBIÓR: Co do ubioru, nie ma się co rozwodzić. Na czarny podkoszulek, dzieciak zarzuca brązowy, przytarty już nieco i miejscami podziurawiony płaszcz. W niektórych miejscach można zauważyć ślady szycia. Choć nie świadczą one, o dużych umiejętnościach, to można stwierdzić, że mimo wszystko odzienie to jest darzone sentymentem. Rękawy płaszcza kończą się w okolicach łokci, a dalej możemy zobaczyć ciemne materiałowe rękawice bez palców, przewiązywane wszerz skórzanymi paskami. Zejdźmy teraz nieco w dół, aby przyjrzeć się spodniom, oraz butom noszonym przez Shapu. Choć to w sumie strata czasu, ponieważ nie odznaczają się one zupełnie niczym szczególnym, poza tym, że podobnie jak płaszcz są już w nie najlepszym stanie. Wróćmy jednak do góry, ponieważ tam możemy znaleźć coś interesującego. Nie mowa jednak o wspomnianej wcześniej opasce, podtrzymującej włosy, a o czerwonej chuście, zawiązanej wokół szyi. Noszona niedbale, nadaje wyglądowi naszego bohatera nieco nonszalancji.
ZNAKI SZCZEGÓLNE: W sumie nic
OSOBOWOŚĆ
CHARAKTER: Charakter to ciężkie pole opisu. Jako taki jest bowiem nieuchwytny. Nie można go obiektywnie zmierzyć. Możemy jedynie budować swoją opinię o charakterze danego człowieka na podstawie przesłanek, jakie takowa osoba przejawia w swoim zachowaniu i postępowaniu. To co mówi, oraz co robi, szczególnie, kiedy są to zwyczaje powtarzane często, pozwala nam dedukować o tym, jaki może być jej charakter. Inną sprawą są przekonania danego człowieka o sobie. Jest to kolejny element, który buduję całość osobowości. Postaram się więc ukazać jedynie zarys charakteru Shapu.
Na samym początku należy wspomnieć, że jest to spokojny dzieciak. Nie targają nim wewnętrzne emocje i zawsze stara się być miłym i dobrze ułożonym młodzieńcem. Choć miewa problemy z nawiązywaniem nowych znajomości, to jednak nie lubi być sam, chyba że akurat pracuje w warsztacie. To zajęcie wymaga bowiem całkowitego skupienia. Każde takie posiedzenie, lubi jednak odreagować w towarzystwie innych ludzi, szczególnie, jeżeli może z nimi zagrać w karty. To jedno sprawia, że jest w stanie się ożywić.
Szanuje ciężką pracę i zawsze stara się dobrze wykonywać powierzone zadania. Ciągle chyba czuje się niejako ciężarem dla swojego klanu, dlatego robi wszystko, aby móc to uczucie zredukować. Sam często szuka sposobów, aby choć w niewielkim stopniu wesprzeć swój ród. W walce stawia na taktykę i planowanie z wyprzedzeniem. Nie szarżuje, jeżeli nie ma planu. Sądzi, że warto najpierw poznać przeciwnika, oraz jego zdolności i dopiero wtedy wykonać ruch. To jednak tylko doświadczenie z treningowych potyczek, jakie miał okazję stoczyć. Sam nie wie jak zachowa się, kiedy przyjdzie pora na prawdziwe starcie. To tylko delikatny zarys osobowości tej postaci, która jest zapewne skomplikowana. Jednak aby tego doświadczyć, trzeba go spotkać. Kto wie, czego będzie się można o nim dowiedzieć, kiedy zostanie postawiony w rożnych niespodziewanych sytuacjach.
NAWYKI: Karciane sztuczki
NINDO: Chwilowo brak
HISTORIA: Kiedy pytasz o człowieka, a szczególnie o jego historię, powinieneś zapytać o jego pochodzenie, jednak nie w znaczeniu geograficznym. To kim jest każdy z nas, zależy od ludzi, w których obecności się on wychowywał. Ludzkie człowieczeństwo jest kształtowane w procesie socjalizacji, a ten z kolei, jest zależny od osób, z którymi się przebywa. To rodzice wpływają początkowo na nasze życie, uczą nas podstaw, przekazują nam normy i wartości, które wpływają na nasze dalsze życie. Nie sposób ocenić ich wpływu na osobowość, ponieważ jest on widoczny nawet po wielu latach. Nie dajmy się oszukać szarlatanom, którzy twierdzą, że pochodzenia można się wyrzec. Twoja osada nigdy nie będzie Twoją matką, a żaden nauczyciel nie zastąpi Ci ojca. Tak więc pytając o historię człowieka, nie możesz skupić się, drogi czytelniku, tylko i wyłącznie na jego osobie. To zbiór wypadkowych, które splatając się ze sobą, utworzyły Twór, którym jesteś Ty, czy ja. Jeśli więc mam opowiedzieć Ci o postaci, jaką jest Shapu, muszę przytoczyć historię jego przodków. Od bardzo pobieżnych przesłanek, traktujących o protoplastach jego rodu, aż po dokładne opisy jego rodziców. Na końcu przedstawię Ci ostatnie lata z życia tego młodego jeszcze człowieka. Mam nadzieję, że ten nieco przydługi wstęp, nie zniechęcił Cię zbytnio i przystąpisz do dalszej lektury, która pomoże Ci zrozumieć tego człowieka. Łatwiej będzie Ci pojąć jego życiowe dylematy, oraz decyzje, jakie podjął, stając na rozdrożach życia.
A więc zacznijmy od samego początku, a mianowicie od przybliżenia czym w ogóle jest klan Ayatsuri. Na pierwszy rzut oka można stwierdzić, że to dosyć podejrzana banda. Zarówno duzi, jak i mali przedstawiciele tego rodu bawią się lalkami. Warto jednak wspomnieć, że nie tylko się nimi bawią, ale także potrafią je tworzyć. Dodatkowo to nie zwykłe lalki dla dzieci, a marionetki bojowe, czyli specjalistyczne, zaawansowane technicznie bronie, którymi potrafią sterować, dzięki tajnej zdolności rodowej. Każdy członek rodu, poznaje tajniki tej sztuki od swoich rodziców, którzy poznali ją od swoich krewnych i tak dalej. Tworzy to nieprzerwany ciąg następstw, który stanowi trzon tworzenia między nimi relacji rodzinnych. To bowiem z marionetkami spędza się w klanie Ayatsuri najwięcej czasu. I jeżeli właśnie wtedy nie spędzaliby ze sobą wspólnego czasu, to nie robiliby tego wcale.
Zbliżamy się do postaci Shapu, a więc kolejnym, przedostatnim elementem tej historii, będzie przybliżenie postaci rodziców chłopca, a więc osób które przekazały mu poglądy na świat, oraz uczyły chodzić, mówić, a w tym wypadku także walczyć, przy użyciu morderczych sztuczek kuglarskich. Ojciec chłopca, był członkiem rodu, jednak jego matka nie. Popełniony w ten sposób mezalians, miał też swój wpływ na historię chłopca, jednak o tym później. Wracając do ojca, był to człowiek bardzo dumny, uważający, że klan dał mu pozycję i prawo do wywyższania się ponad innymi ludźmi. Jednakże był skrajnym nieudacznikiem, który opanował tylko jedną klanową technikę podstawową. Był jednak mistrzem w tworzeniu marionetek. Jego zdolności manualne, były wręcz niesamowite. Tworzył jedne z najcudowniejszych lalek bojowych, jakie powstały w historii. Nie potrafił się nimi jednak odpowiednio dobrze posługiwać, przez co mogłoby się wydawać, że były one zbędne. Człowiek ten, postanowił jednak, że będzie sprzedawał swoje wytwory pozostałym członkom rodu. Dorobił się w ten sposób małej fortuny. Jak jednak powszechnie wiadomo, pieniądze zmieniają ludzi nie do poznania. W tym momencie zaczął zachowywać się, jak gdyby już był głową klanu. Wtedy nikt jeszcze nie wiedział, że tak naprawdę było to dokładnie jego celem. Nie miał jednak zielonego pomysłu, jak mógłby tego dokonać, był wszakże bardzo słabym wojownikiem. O pokonaniu lidera nie było więc mowy. Wtedy w jego głowie zrodziła się pewna myśl, którą w tej konkretnej sytuacji, można by uznać za genialną. Skoro miał pieniądze, mógł przecież zlecić zabójstwo komuś innemu. W całym klanie była tylko jedna taka osoba i to właśnie do tejże osoby udał się ojciec naszego bohatera. Nie wziął jednak pod uwagę, że dla niektórych lojalność może być ważniejsza od pieniędzy. Dlatego też niedoszły zabójca zgodził się wstępnie dokonać zamachu, lecz niedługo potem wyjawił liderowi cały spisek. O tym co się stało z ojcem naszego bohatera nie wiadomo. Część gawiedzi mówi, że widziała jak potajemnie opuszcza swój dom w środku nocy i kieruje się na wschód. Inni są z kolei święcie przekonani, że następnego dnia kopano w okolicy osady dołek, który wymiarami idealnie pasowałby na ludzkie ciało. Nie są jednak w stanie dokładnie wskazać miejsca, gdzie rzekomo miałoby się to stać. Był człowiek, nie ma człowieka. Osamotniona matka, która warto wspomnieć zawsze, była traktowana przez resztę rodu jak intruz, popełniła z żalu samobójstwo.
I tu w sumie można by zakończyć tę smutną historię, gdyby nie fakt, że to właśnie w tym momencie zaczyna się ona na dobre. Klan nie do końca wiedział co zrobić z dzieciakiem, który po tych wydarzeniach został sierotą. A miał wtedy jedynie 5 lat. Logicznym rozwiązaniem wydawałoby się, aby zajęła się nim najbliższa rodzina. Jego ojciec miał bowiem brata. Ten jednak też nie był ideałem. Dawno temu porzucił drogę bycia marionetkarzem. Był bowiem tragicznym hazardzistą. Jak to mówią z deszczu pod rynnę. Jednak z braku innej możliwości, to właśnie on zajął się Shapu. Jak można się domyślić, przez następne lata przejął zamiłowanie do gier karcianych od swojego wuja, jednak grał głównie dla przyjemności i obiecał sobie, że nie będzie robił tego dla pieniędzy, ponieważ to z reguły źle się kończy. Udało mu się nawet ubłagać wuja, aby ten nauczył go chociaż podstaw kuglarstwa. Kiedy je opanował był już zdany sam na siebie. Starał się ciężko pracować, aby w przyszłości móc odpracować dług, jaki niewątpliwie został na niego zrzucony przez ojca. Czy uda mu się to zrobić? Zobaczymy
WIEDZA
INFORMACJE: Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem
KLANY, RODZINY SHINOBI, WIĘZY KRWI: Sabishi
- W tej prowincji znajduję się osada klanu Ayatsuri,
- Członkowie klanu, oprócz charakterystycznych cech przypisanych każdemu Ayatsuri, znają również umiejętności klanowe,
- Osoby niezwiązane z klanem wiedzą, iż Ayatsuri przeważnie bezpośrednio nie uczestniczą w walce, ale świetnie panują i manipulują nad swoimi wytworami – kukłami, często noszą ze sobą wielkie zwoje, dzięki którym owe kukły się pojawią, raczej milczący,
- W Sabishi zamieszkują również osoby, pochodzące ze Szczepu Kaguya,
Osoby niezwiązane z klanem wiedzą, iż Kaguya w większości przypadków mają dwie charakterystyczne kropki na środku czoła, walczą własnymi kośćmi, specjalizują się w walce bezpośredniej – taijutsu.
Wiedza na temat pozostałych klanów/szczepów:
- Akimichi – charakteryzują się nieco większą masą tłuszczową, często spożywają posiłki, jednak potrafią zaskoczyć i są dobrymi wojownikami mimo pozornej nieprzydatności, wyspecjalizowani w taijutsu, potrafią manipulować swoim ciałem, zamieszkują tereny tereny Sakai
- Dōhito – charakteryzują się otworami gębowymi na dłoniach, korzystają z gliny, która ma właściwości wybuchowe, co też jest ich znakiem rozpoznawczym, spotkać ich można na terenach Tsurai
- Haretsu – porywa ich wir walki, ale nie posiadają charakterystycznych cech wyglądu, panują i manipulują wybuchem, lubią walkę bezpośrednią, zamieszkują tereny Tsurai
- Inuzuka - często charakterystyczny tatuaż na policzkach, jakby na kształt kłów, towarzyszą im, jak i walczą z nimi psy, preferują walkę bezpośrednią, wyszkoleni w taijutsu, zamieszkują tereny Yustsu
- Sabaku - są dość tajemniczy, potrafią władać nad piaskiem, bywają brutali, przez co często budzą respekt swoich przeciwników, dążą do celu bez względu na przeszkody, zamieszkują tereny Atsui
- Maji - grawitacja dla nich nie istnieje, jakby mieli władzę nad bronią, którą posiadają, dodatkowo ich umiejętności przypominają umiejętności Sabaku, jednakże tylko silniejsi Szczepowcy mogą kontrolować czarny piach, szczep nastawiony pokojowo, nie miesza się niepotrzebnie w konflikty, ich siedziba znajduje się w Atsui
POSTACIE: Nikogo nie znam
ZDOLNOŚCI
KEKKEI GENKAI: Kugutsu
NATURA CHAKRY: Doton
STYLE WALKI: Seido
UMIEJĘTNOŚCI:
PAKT: Brak
ATRYBUTY PODSTAWOWE:
SIŁA 10
WYTRZYMAŁOŚĆ 10
SZYBKOŚĆ 30
PERCEPCJA 30
PSYCHIKA 10
KONSEKWENCJA 10
SUMA ATRYBUTÓW FIZYCZNYCH: 80
KONTROLA CHAKRY C
MAKSYMALNE POKŁADY CHAKRY : 100%
MNOŻNIKI:
POZIOM ROZWOJU DZIEDZIN NINPŌ:
NINJUTSU E
GENJUTSU E
STYLE WALKI 0 (dziedzina E)
IRYōJUTSU E
FūINJUTSU D
ELEMENTARNE E
KLANOWE C
JUTSU:
Ninjutsu
[E] Bunshin no Jutsu
[E] Henge no Jutsu
[E] Kai
[E] Kawarimi no Jutsu
[E] Kinobori no Waza
[E] Suimen Hoko no Waza
[E] Nawanuke no Jutsu
Klanowe
[D] Chakura no Ito
[D] Suna Fukumen no Jutsu
[D] Kugutsu Kawarimi no Jutsu
[D] Sōshūjin
[D] Kugutsu no Bunshin
Fuuinjutsu
EKWIPUNEK
PRZEDMIOTY PRZY SOBIE (WIDOCZNE): Duży zwój
PRZEDMIOTY SCHOWANE (NIEWIDOCZNE): 5 kunai (w wewnętrznej kieszeni płaszcza) | 5 shuriken (w wewnętrznej kieszeni płaszcza) | Zużyta, pobrudzona smarem talia papierowych kart do gry (w zewnętrznej kieszeni płaszcza)
ROZLICZENIA
PIENIĄDZE: KABOOOM
PH: KABOOOM
MISJE:
D - 3 ♣ | ♣ | ♣
C - 0
B - 0
A - 0
S - 0
PREZENT OD ADMINISTRACJI: Nothing