Tradycyjny offtop - można tutaj swobodnie rozmawiać na temat forum, rozgrywki, tematyki, albo nawet o tematach zupełnie z innej beczki. Ogólnie - piszta, co chceta!
Papyrus
Administrator
Posty: 3913 Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans
Post
autor: Papyrus » 6 cze 2019, o 14:12
Czym jest Shinobi War?
Shinobi War to gra forumowa (PBF - Play by Forum) w świecie inspirowanym Naruto. Gracze tworzą własne postacie i prowadzą je w opisowej fabule na forum. To trochę jak wspólne pisanie opowieści, ale z jasno ustaloną mechaniką RPG, która trzyma wszystko w ryzach.
Jak wygląda świat gry?
Choć bazujemy na zasadach z mangi Masashiego Kishimoto, nasz świat dzieje się dużo wcześniej niż przygody Naruto i Sasuke, w realiach feudalnej Japonii.
Czas i klimat - setki lat przed znanymi bohaterami; brak elektryczności i nowoczesnej technologii.
Codzienność - wojny, przetrwanie, rozwój, wykonywanie misji w których narażamy życie.
Konsekwencja - świat bywa brutalny i prymitywniejszy niż w oryginalnym Naruto.
To tło sprzyja intensywnej fabule: polityce klanów, walkom, spiskom i rozwojowi postaci. Jednak jeżeli wolisz spokojniejszą grę i skupić się na innych elementach życia codziennego to też jest osiągalne.
Nie znasz Naruto? Spokojnie!
Nie musisz znać mangi ani anime. Mechaniki opisaliśmy maksymalnie prosto, a podczas gry szybko załapiesz, o co chodzi.
Wyobraź sobie, że każdy człowiek ma w sobie energię zwaną chakrą. Dzięki niej:
używa specjalnych technik,
może „naginać” siły natury (np. ogień, wiatr, woda),
albo… wcale nie musi! Możesz grać czysto fizyczną postacią, np. samurajem.
Kombinacji stylów jest mnóstwo, więc łatwo znajdziesz coś dla siebie.
Esencja w trzech zdaniach
Tworzysz postać i grasz opisowo na forum.
Świat to twarda, feudalna wersja Japonii czyli polityka klanów, wojny, przetrwanie.
Chakra daje nadnaturalne możliwości, ale możesz też wybrać ścieżkę czysto fizyczną (np. samuraj).
1. Zanim zaczniesz - przeczytaj zasady
Najpierw poznaj podstawy działania forum i gry. To 10 minut, które oszczędzi Ci masę nieporozumień później.
→ Regulamin ogólny
2. Zakładasz konto
Login jest będzie Twoim imieniem postaci, nie musisz od razu wymyślać imienia i nazwiska postaci, administracja może je później zmienić po akceptacji karty postaci (KP). Im lepsza i pełniejsza karta, tym więcej startowych Punktów Historii (PH) na rozwój bohatera. Po rejestracji wpadnij na Discord i poproś o aktywację.
→ Punkty historii
3. Grałeś już gdzie indziej? Zrób transfer
Masz postać z innego forum Naruto? Możesz ją przenieść wraz z bonusami zależnymi od jej siły i wkładu. Załóż temat z linkiem do starej KP i poczekaj na decyzję.
→ Transfery postaci
4. Poznaj świat gry (to ułatwi stworzenie KP)
Każda prowincja ma własną kulturę, tradycje i religie. Zerknięcie na te materiały bardzo pomaga dopasować charakter i historię postaci:
→ Realia uniwersum | Historia | Mapy i podróże | Kalendarium
5. Klany, szczepy i bezklanowcy
Wybierz przynależność: klan/szczep (daje charakterystyczne zdolności) albo bezklanowiec (wybierasz umiejętność wrodzoną, na której oprzesz swoją postać). Koniecznie sprawdź, czy w wybranym klanie/szczepie są wolne miejsca. Pod ręką cztery kluczowe spisy:
→ Rody oraz szczepy | Umiejętności wrodzone oraz nabyte | Miejsca w rodach i szczepach | Spis technik
6. Pomyśl o kierunku rozwoju
Zdecyduj, w czym Twoja postać będzie najlepsza:
Fizycznie (Taijutsu/Bukijutsu, styl walki),
Techniki chakrowe (Ninjutsu/żywioły),
Iluzja (Genjutsu),
Wsparcie (zdolności sensoryczne/tropicielskie/Iryojutsu),
albo miks. Kombinacji jest mnóstwo, to Ty wybierasz swoją.
7. Mechanika postaci (podstawy rozwoju)
Mechanika to system, który określa, jak silna jest Twoja postać i co potrafi. Obejmuje zarówno atrybuty, jak i dziedziny, które razem tworzą fundament rozgrywki.
Atrybuty określają ogólną sprawność postaci: jej siłę, szybkość, wytrzymałość, percepcję, psychikę i konsekwencję. Dziedziny pokazują, z jakich rodzajów technik (jutsu) korzystasz i jak potężne mogą być. Szczególnie ważna jest Kontrola Chakry działa jak „mana” i decyduje, jak często oraz jak długo możesz używać technik.
→ Progi atrybutów | Chakra | Dziedziny
8. Kalkulator postaci
Zanim rozdzielisz Punkty Historii (PH) między atrybuty i dziedziny, skorzystaj z kalkulatora. To proste narzędzie, które pomoże Ci przeliczyć wartości i uniknąć błędów podczas planowania rozwoju.
→ Kalkulator
9. Tworzymy Kartę Postaci (KP)
Masz już zarys? Świetnie. W Wzorze karty postaci znajdziesz układ pól (charakter, historia, wiek, wygląd, statystyki startowe itd.). Skopiuj wzór do nowego tematu i zaznacz w tytule, że KP jest w budowie. Pamiętaj jeżeli nie masz żadnych bonusów na start masz tylko 700 ph na start, zastanów się jak je wydasz!
→ Wzór karty postaci
10. Po akceptacji KP - start gry!
Możesz wejść do świata: dołączyć do organizacji, służyć klanowi, albo iść w stronę przestępczą. Szczegóły poznasz w praktyce, najważniejsze działy na początek:
→ Misje | Organizacje | Regulamin walk
Co dalej? (praktyczny poradnik)
Gra toczy się na forum w formie opisowych postów, w których tworzysz akcję, emocje i reakcje swojej postaci, a inni gracze dopisują dalszy ciąg. Możesz pisać sam ze sobą, prowadzić sceny z innymi, brać udział w misjach MG oraz eventach. Obowiązuje brak retrospekcji (piszesz wyłącznie „tu i teraz”) i brak bilokacji (postać może być tylko w jednym miejscu naraz).
Pojawienie się na świecie
Aby zacząć grę, musisz gdzieś się pojawić fabularnie. Najlepiej wybierz temat związany z miejscem lub klanem, do którego należy Twoja postać, i tam napisz swojego pierwszego posta. Jeśli nie masz pewności, gdzie zacząć, wybierz główną osadę w swojej prowincji to najczęstsze miejsce startu i najłatwiejsze do znalezienia innych graczy.
Jak tu się liczy czas?
Na forum funkcjonuje system pór roku i lat , które tworzą tło fabularne. Misje czy fabuły nie muszą jednak dziać się w czasie rzeczywistym często są prowadzone asynchronicznie względem globalnego czasu.
Konstruowanie posta
Opisuj zachowanie, myśli i interakcje postaci. Wyrób własny styl formatowania pogrubienia, kursywa, kolory są w porządku, o ile są czytelne i konsekwentne. Dialogi zwykle zaczynamy od myślnika. Gdy wychodzisz z lokacji, dopisz na końcu „z tematu / zt / z.t”, w przeciwnym razie formalnie nadal w niej jesteś. Chcesz potestować styl? Załóż brudnopis w odpowiednim dziale i poeksperymentuj. Możesz też prowadzić kilka wątków fabularnych jednocześnie, o ile nie dzieją się one w tym samym czasie.
Zachowuj kulturę
Pamiętaj postać to jedno, a gracz to drugie. Nie przenoś emocji i konfliktów z fabuły na czat lub prywatne rozmowy. Różnice między postaciami to część zabawy, ale szacunek między graczami to podstawa dobrej atmosfery.
Jak wchodzić w interakcje z innymi?
Nie bój się podbić do innych graczy napisz wiadomość prywatną lub zaproponuj wspólny wątek fabularny. Większość chętnie przyjmuje nowych do swoich historii. Wspólna gra to najlepszy sposób na rozwój postaci i poznanie świata. Możesz też dodać zgłoszenie po misję albo ogłoszenie w którym opiszesz poszukiwania graczy do wspólnej gry.
Co to jest MG / Mistrz Gry / Misjodawca?
Misjodawca (MG) to osoba prowadząca Twoją misję. Opisuje otoczenie, reakcje NPC i konsekwencje Twoich działań. Ty opisujesz swoją postać to dialog między graczem a prowadzącym, w którym wspólnie tworzycie historię.
Czego nie robić?
Nie przejmuj kontroli nad cudzymi postaciami ani nie opisuj zdarzeń, których Twoja postać nie może wywołać. Lekkie sterowanie drobnymi NPC (barman, przechodzień) jest OK, ale „ktoś uderza Cię w twarz” bez prowadzenia misji już nie. Pamiętaj o konsekwencjach fabularnych: zbluzgasz strażnika - licz się z reakcją moderatora fabularnego.
Jak zacząć fabułę? - pierwsze misje
Najłatwiej znaleźć misjodawcę , który poprowadzi Cię w praktyce. Misje mają rangi D, C, B, A, S (im wyższa, tym trudniejsza i dłuższa). To zlecenia od władz, organizacji lub mieszkańców, za które otrzymujesz wynagrodzenie i doświadczenie. Później możesz brać udział w wyprawach, wojnach lub misjach specjalnych wszystko opisane jest w odpowiednich działach.
Kiedy można rozwijać postać?
Postać możesz rozwijać w dowolnym momencie z mały ale pamiętaj jednak, że nie wolno tego robić w trakcie misji rozwój wykonujesz poza nią. Każde jutsu musi mieć też opisany trening szczegóły znajdziesz w odpowiednim temacie.
Misjodawca zniknął?
Poproś o nową osobę w odpowiednim wątku albo napisz na chacie społeczność często przejmuje prowadzenie misji po kimś.
Twoje działania zmieniają świat
Każdy czyn zostawia ślad - reputacja (Sława) i wpływ na gospodarkę prowincji. Przechwycisz dostawy zboża? Możesz doprowadzić do głodu a władze na pewno zareagują. Czynności wpływające na gospodarkę zgłaszamy w dedykowanym temacie. Mechanikę Sławy znajdziesz w osobnym wątku .
Ukończyłeś misję - odbierz nagrody
Przykład: misja D = 20 PH + bonus administracji (0 - 10 PH za jakość postów). Prowadzący lub gracz wypełnia szablon rozliczenia w odpowiednim wątku; po zatwierdzeniu dostajesz PH i Ryo (chyba że nagrodą jest przedmiot). Wpisz PH w swój temat Rozliczenia PH , a Ryo w temat Bank . Wydawaj punkty na rozwój statystyk lub dziedzin zgodnie z planem.
PH także poza misjami
PH zdobywasz również za czystą fabułę z innymi graczami spotkania, rozmowy, sceny obyczajowe. Szukasz partnera do gry? Pisz na czacie lub dodaj ogłoszenie w odpowiednim dziale . Prośby o wycenę fabuły wrzucaj do właściwego tematu (użyj wzoru z pierwszego posta).
Chcesz PvP i adrenaliny?
Rywalizacja, łupy i dominacja są świetne ale miej powód fabularny. Bezpodstawny atak na innego gracza jest karany. Przed walką koniecznie przeczytaj Regulamin walki. Polowania na przestępców? Sprawdź księgi bingo każda prowincja ma własną listę. Zauważyłeś haniebny czyn? Zgłoś go władzom i uzupełnij odpowiedni szablon. Poszukiwania i tropienie opisane są w dedykowanym dziale.
Za mocny przeciwnik? Opcje na przewagę
Poza samą mechaniką (statystyki i dziedziny) istnieją dodatkowe ścieżki dla rozwiniętych postaci - nie po to, by „kombinować” z systemem, lecz by bardziej personalizować swoje rozwiązania. Do dyspozycji są: wspomagacze (AnK, Sennin Modo, pakty), które są trudne do zdobycia, ale bardzo potężne; umiejętności nabyte (od 1500 PH), wymagające wyprawy rangi B i poważnych decyzji; oraz własne techniki i kuźnia , dostępne wcześniej i dające szerokie możliwości rozwoju. Każda opcja ma osobny dział i jasne zasady.
Masz czas? Prowadź misje innym
Każdy gracz może prowadzić misje rangi D i C. Zrób kilka, pokaż jakość i poproś administrację o zgodę na wyższe rangi. Za prowadzenie misji również dostajesz PH! Ćwicz warsztat: mechanika + fabuła + rzetelność = zaufanie.
Chcesz dołożyć cegiełkę do forum?
Od czasu do czasu pojawiają się nabory na moderatorów (mechanika lub fabuła). Kandydatów jest zwykle kilku, więc liczy się Twoja aktywność i kultura. Istnieje też dział Pomysły, gdzie można zgłaszać własne propozycje przed dodaniem czegokolwiek przeczytaj jego regulamin.
Zmiany w systemie - śledź aktualizacje
Administracja regularnie aktualizuje i balansuje mechanikę, a także dodaje nowe możliwości rozwoju. Warto śledzić wątek zmian mogą dotyczyć właśnie Twojej postaci!
Urlop albo porzucenie postaci
Brak czasu lub chęci do gry? Najpierw rozważ urlop (wzór we właściwym dziale). Jeśli chcesz porzucić postać, zgłoś to w odpowiednim wątku . Możesz zachować 80% zdobytego PH (tak jak przy śmierci postaci) szczegóły opisane są w temacie.
Nie bój się zapytać!
Nie wszystko musi być jasne od razu forum ma wiele zasad i skrótów. Jeśli czegoś nie rozumiesz, zadaj pytanie na czacie lub Discordzie. Społeczność jest otwarta i pomocna – każdy kiedyś zaczynał.
Powodzenia!
Autor: Zakata del Pączuś
Stara wersja
Shinobi War jest grą przeglądarkową z gatunku PBF (Play by Forum) osadzoną w uniwersum Naruto. W dużym skrócie opiera się ona na tym, że gracze tworzą własne postacie, którymi następnie prowadzą opisową rozgrywkę w przeznaczonych do tego wątkach fabularnych. Shinobi War można potraktować jako wspólnie tworzoną opowieść ze sporą ilością elementów pisanego RPG, gdyż wszystko to jest podporządkowane ustalonej z góry mechanice.
Świat działa w głównej mierze na zasadach mangi Kishimoto Masashi'ego pod tytułem Naruto, jednakże realia forumowe są zgoła odmiennie od tych przedstawionych w pierwowzorze. Dla usprawnienia rozgrywki i bardziej immersyjnego oddania całego uniwersum, osadzone ono zostało w klimatach feudalnej Japonii, czyli wiele setek lat przed pojawieniem się Sasuke i innych znanych nam bohaterów. Liczne potyczki pomiędzy zwaśnionymi klanami, brutalność i zacofanie w poszczególnych rejonach sprawiły, że jakość życia stoi na znacznie niższym poziomie. Młode pokolenie zostało wychowane w strachu, na krwi ginących w bojach ojców, co siłą rzeczy mocno wpłynęło na postrzeganie świata zwykłej ludności. W wielu kwestiach cywilizacja jest bardziej prymitywna niż ta przedstawiona w Naruto, a elektryczność i inne rozwiązania współczesnej nauki są ostatnimi rzeczami które można tutaj znaleźć.
W przypadku jeżeli kompletnie nie orientujemy się w uniwersum, nie ma potrzeby od razu odpuszczać! Mechaniki przedstawione zostały przez nas w najprostszy możliwy sposób, a po zagłębieniu się w rozgrywkę, szybko zrozumiemy czym to się wszystko je. Wyobraźcie sobie, że każdy człowiek dysponuje swego rodzaju energią o nazwie chakra, dzięki której może używać specjalnych zdolności lub naginać siły natury na własną korzyść. Kombinacji jest co nie miara i każdy znajdzie coś dla siebie, choćby nigdy nie tknął nawet mangi lub anime. Ostatecznie nic nie stoi na przeszkodzie, aby stworzyć korzystającego jedynie z atrybutów fizycznych samuraja!
1) W pierwszej kolejności, jeszcze przed rozpoczęciem rozgrywki, należy przeczytać regulamin, w którym zawarte są podstawowe zasady panujące na forum.
2) Zakładając konto, nie ma wymogu wymyślania od razu fabularnego imienia i nazwiska. Dane te mogą zostać zmienione przez administrację po zaakceptowaniu karty postaci. Warto dodać, że im lepszej jakości ona będzie, tym większa ilość startowych punktów historii, które służą do rozwijania naszego bohatera. Po założeniu konta można odwiedzić nasz discord , gdzie wystarczy poprosić o aktywacje.
3) W przypadku jeżeli graliśmy wcześniej na innym forum o tematyce Naruto, Shinobi War udostępnia opcję transferu. Dzięki niej, gracz może przenieść swoją postać, otrzymując bonus zależny od jej siły oraz wkładu w rozwój. Wystarczy założyć temat z linkiem do starej karty i zaczekać na rozpatrzenie prośby.
4) Przed rozpoczęciem konstruowania własnej karty, warto zaznajomić się z realiami forum. W każdej prowincji panują inne kultury, tradycje oraz religie, dzięki czemu będziemy mogli dopasować charakterystykę naszej postaci do panujących w świecie zwyczajów. Jeżeli ktoś chciałby poznać historie uniwersum, jej rozdziały można znaleźć w odnośniku poniżej. Zachęcamy również to zerknięcia na mapę świata, zasady podróży, a także kalendarium, gdzie w skrócie opisane są ostatnie dzieje naszego świata.
5) Każdą prowincję zasiedla inny klan tudzież szczep, które dysponują charakterystycznymi zdolnościami przekazywanymi z pokolenia na pokolenie poprzez więzy krwi lub naukę. Oczywiście przynależność do klanu nie jest wymogiem i rozgrywkę można rozpocząć jako tak zwany bezklan. W takim przypadku do wyboru mamy unikalną umiejętność wrodzoną, wokół której opierać się będzie build naszej postaci. Podczas wyboru ścieżki obowiązkowo należy sprawdzić, czy w danym klanie lub szczepie są jeszcze wolne miejsca!
6) Jeśli w głowie mamy już gotowy zarys naszej postaci, warto skupić się na tym, w którym kierunku chcemy, aby się rozwijała. Jedni specjalizują się w dziedzinach fizycznych, drudzy szkolą na doskonałych tropicieli dysponujących sensorycznymi zdolnościami, a jeszcze inni swoją siłę pokładają w technikach chakrowych, pozwalających na wiele ciekawych rozwiązań podczas walki. Kombinacji jest mnóstwo i wszystko zależy od wyobraźni gracza.
7) Skoro jesteśmy już przy kwestiach mechanicznych, czas na przyswojenie odrobiny statystyk, które określają jak biegła jest nasza postać w poszczególnych atrybutach. Jedną z ważniejszych kwestii jest kontrola chakry, której dokładna mechanika opisana jest w linku poniżej. To ona będzie decydować o tym jak wiele technik jesteśmy w stanie użyć podczas walki i jak szybko potrafimy uwolnić ją ze swojego ciała. Można porównać ją do many, która jednocześnie ma duży wpływ na nasze zmęczenie.
8) Obok atrybutów są jeszcze dziedziny, które określają z jakiego drzewka będziemy korzystać i jak silne techniki jesteśmy w stanie opanować. Ich rozwój, podobnie jak atrybutów, kosztować nas będzie punkty historii. Podczas rozdawania punktów naszej postaci warto skorzystać z kalkulatora, który pozwoli zaoszczędzić sobie czas przy liczeniu.
9) Jeżeli powyższe rzeczy są już dla nas jasne, możemy swobodnie przejść do konstruowania własnej karty postaci. Składać się na nią będą się takie kwestie jak charakter, historia, wiek, wygląd czy właśnie statystyki początkowe. Udajemy się do tematu z wzorem, który następnie najlepiej skopiować do nowo zakładanego wątku i w tytule zawrzeć, iż karta jest w budowie.
10) Po akceptacji naszej karty możemy rozpocząć już zabawę. Warto będzie przemyśleć możliwości późniejszego rozwoju postaci. Może ona dołączyć do różnych organizacji, oddać się służbie na Murze, czy nawet zostać pospolitym kryminalistą. Mechanik określających działanie całej rozgrywki jest więcej, jednakże tych będziemy się uczyć wraz z poznawaniem świata od wewnątrz, a przecież nie ma nic lepszego niż praktyka!
Jeżeli powyższy samouczek nie zaspokoił naszej ciekawości, a część forumowych kwestii nadal pozostaje dla nas czarną magią, poniżej wytłumaczymy m.in jak zatopić się w świat gry, w jaki sposób rozwijać swoją postać i jak znaleźć kompana do fabuły.
Konstrukcja posta
Kiedy wszystkie kwestie formalne zostały dopięte już na ostatni guzik, możemy pojawić się naszą postacią w jakimkolwiek temacie. W konstruowaniu postów warto opisywać takie rzeczy jak zachowanie postaci, jej przemyślenia, czy sposób w jakim podejmuje interakcje z otoczeniem. Z czasem wyrobimy sobie pewne nawyki, które rozwijać będziemy wraz z postępem rozgrywki. Chodzi tutaj między innymi o takie rzeczy jak formatowanie tekstu, co będzie pewnego rodzaju naszą wizytówką. Każdy robi to po swojemu i nie ma ku temu żadnych odgórnie narzuconych zasad, jednakże warto zadbać o przejrzystość, aby np. to co nasza postać mówi lub myśli, nie zlewało się z resztą. Jeżeli chcemy pokombinować z różnymi rozwiązaniami, można założyć tzw. brudnopis w przeznaczonym do tego dziale . Przyjęło się, że wszystkie słowa wypowiadane przez bohatera zaczynamy od myślnika, a kończymy następnym myślnikiem lub po prostu klikamy enter i zaczynamy od nowego wiersza. Można tez pokolorować część tekstu, pogrubić go lub skorzystać z kursywy. W tym wszystkim zadbać należy o wspomnianą wcześniej przejrzystość, a na dłuższa metę konsekwencję w obranych przez siebie rozwiązaniach. Trzeba pamiętać też o tym, aby w przypadku jeżeli nasz bohater opuszcza daną lokację, zamieścić na końcu "z tematu/zt/z.t" czy inne wariacje tego zwrotu. W innym przypadku dalej jesteśmy w wątku.
Czego nie robić?
Bardzo niemile widziane jest sterowanie innymi postaciami graczy, lub opisywanie dotyczących ich zdarzeń, na które to nie ma wpływu nasz bohater. O ile nieznaczna kontrola nad mało ważnymi NPC typu barman czy przechodzień na ulicy jest zupełnie w porządku, tak zdanie "wtem, idący obok przechodzień uderzył cię w twarz" o ile nie prowadzimy komuś misji jest już przesadą. Należy pamiętać, że wszystko ma swoje konsekwencje fabularne, co za tym idzie jeżeli zwyzywamy strażnika w bramie, musimy liczyć się z tym, że któryś z moderatorów fabularnych może przejąc nad nim kontrole i zwyczajnie nam nakopać, zaprowadzając następnie do aresztu.
To jasne, ale co dalej?
Najczęstszym sposobem na rozpoczęcie przygody jest znalezienie misjodawcy , który poprowadzi nam wątek. Jest to osoba, która rozwieje nasze wątpliwości i będzie swojego rodzaju przewodnikiem wprowadzającym nas w świat Shinobi War od strony praktycznej. Misje dzielimy na kilka kategorii (D, C, B, A, S), gdzie każda następna przejawia się wyższym poziomem trudności i wymaganiami dotyczącymi ilości postów. W głównej mierze, misje polegają na tym, że nasza postać wykonuje zlecenie od władz, organizacji czy innych mieszkańców, za które otrzymujemy wynagrodzenie i zdobywamy cenne doświadczenie. Bardziej już rozwinięty bohater może wybrać się również na wyprawy, misje wojenne czy zlecenia specjalne, jednakże o tym oraz innych podobnych kwestiach poczytać można w wyznaczonym do tego dziale . Jeżeli podczas konstrukcji karty postaci nie wydaliśmy jeszcze swoich pieniędzy, warto udać się do sklepu z wyposażeniem, który znajduje się w stolicy każdej z prowincji. Korzystając z wzoru w pierwszym poście tematu dokonujemy zakupu sprzętu, który nas interesuje, aktualizujemy swój stan konta w banku , aktualizujemy posiadany przez nas ekwipunek w KP i po tym możemy już z niego korzystać.
Mój misjodawca przestał odpisywać...
Jeżeli utraciliśmy wszelki kontakt z osobą, która prowadziła nam misję lub jesteśmy niezadowoleni z jej zbyt wolnego tempa, w tym wątku możemy prosić o przydzielenie nam kogoś innego. Gracze często przejmują misje innych osób, a nawet jeśli nie uda nam się kogoś takiego znaleźć, warto napisać jeszcze na minichacie.
Misje mają wpływ na otaczający nas świat
W celu zwiększenia immersji toczącej się rozgrywki, wszystko co robimy ma swoje konsekwencje, a heroiczny lub bestialski czyn zostanie odnotowany przez gapiów, czy chociażby wrogie nam organizacje. Być może wpadniemy w oko którejś z nich i zainteresuje się ona dalszą współpracą, co będzie podstawą ku temu, aby poruszyć fabułę postaci w jakimś konkretnym kierunku. Na naszym forum istnieje mechanika sławy, co opisane jest w tym miejscu . Poza samą sławą, wpłynąć możemy na gospodarkę prowincji, w której podejmowaliśmy działania. Przechwytując dostawy zboża do jednej z nich możemy doprowadzić nawet do głodu w osadzie. Musimy się jednak liczyć z tym, że władze nie pozostaną wobec tego obojętne i wyślą uzbrojonych shinobi, którzy będą starali się nas powstrzymać. Wszystkie czynności, które mogły mieć wpływ na gospodarkę, zgłaszamy w tym temacie .
Udało mi się ukończyć misję. Co teraz?
Jeżeli poradziliśmy sobie z pierwszymi trudnościami, które pojawiły się na naszej drodze, a misja została zakończona sukcesem, czas teraz na samą przyjemność, czyli wynagrodzenie. W przypadku misji D jest to 20PH + bonus od administracji (zazwyczaj 0-10PH w zależności od jakości naszych postów). Aby otrzymać wynagrodzenie, prowadzący misję lub gracz musi uzupełnić szablon w odpowiednim wątku , gdzie po sprawdzeniu misji przez wyznaczone do tego osoby, zostanie nam przydzielone wynagrodzenie. Warto wspomnieć, że otrzymamy również Ryo (jeżeli nagrodą nie jest jakiś przedmiot), które będziemy mogli wydać na lepszy sprzęt. Kiedy już będziemy mieli swoje ciężko zarobione punkty, należy je wpisać do swojego tematu w rozliczeniach PH, podobnie jak Ryo, które idzie do naszego tematu w banku. Możemy je od razu wydać na statystyki lub dziedziny, w zależności od tego jak zaplanowaliśmy rozwój postaci.
To proste, ale co jeszcze mogę robić?
Misje są głównym elementem napędzającym rozwój postaci, ale z pewnością nie jedynym. O punkty PH można śmiało prosić nawet za samo prowadzenie fabuły z innymi graczami. Wypad do baru? Romantyczny spacer nad jeziorem? Rozmowa z liderem klanu? Wszystko to jest rozliczane i nawet za z pozoru niezbyt ciekawy wypad na ryby otrzymamy drogocenne punkty. Pojawienie się w karczmie i czekanie całą wieczność, aż ktoś zagada do nas pierwszy, jest raczej mierną metodą na pozyskiwanie znajomych. Aby znaleźć osobę chętną na fabułę najlepiej zgłosić się na czacie, gdzie większość graczy od czasu do czasu zagląda, dyskutując na różne tematy. W jednym z działów istnieje również miejsce, w którym możemy zamieszczać ogłoszenia dotyczące fabuły. Prośby o jej wycenę wrzucamy tutaj , wypełniając zawarty w pierwszym poście szablon. Warto wspomnieć, że PH za sparingi z innymi graczami są liczone podwójnie!
Pff... Chcę walczyć na śmierć i życie!
Jeżeli rywalizacja jest tym, co interesuje nas najbardziej, a odebranie komuś ekwipunku czy okazanie wyższości w walce działa na nas jak swego rodzaju afrodyzjak, możliwości jest wiele. Trzeba jednak zaznaczyć, że bezpodstawne fabularnie zaatakowanie przechodzącego gracza jest karane i musimy mieć realny ku temu powód. Przed zainicjowaniem potyczki obowiązkowo należy przeczytać Regulamin walki ! W przypadku jeżeli zainteresowani jesteśmy poszukiwaniem kryminalistów, warto zerknąć do książek bingo, do których link znajduje się na samym dole tego poradnika. W każdej prowincji poszukiwane mogą być inne osoby. To, że ktoś został wygnany z Kantai, nie oznacza, że NPC w Sabishi też będą zwracać na niego uwagę. Taka osoba nie może się jednak czuć w pełni bezpieczna, ponieważ ktoś, kto zobaczył list gończy na wyspach, może wyśledzić nas nawet na drugim końcu świata! Realizacja takich poszukiwań nie jest prosta, gdyż wymaga sporo wysiłku na zdobycie informacji o lokalizacji takiej osoby. Jest to dobrze opisane w tym wątku. W przypadku jeżeli nasza postać zauważyła kogoś czyniącego haniebny czyn, zgłosić to może do władz prowincji, a następnie uzupełnić odpowiedni szablon .
Mój przeciwnik okazał się zbyt silny. Jak mogę zdobyć przewagę?
Poza statystykami, dziedzinami i podstawowymi mechanikami, na których oparty jest rozwój postaci, na Shinobi War istnieją też inne sposoby na zdobycie potęgi. Wymienić tutaj można chociażby wspomaganie , którego zdobycie wiąże się rzecz jasna z pewnymi trudnościami. Nie każdy może zostać nosicielem Bijuu, czy stworzyć własny pakt, jednakże jest to coś, do czego warto dążyć w późniejszych etapach rozgrywki. Poza tym można też zwrócić uwagę na umiejętności nabyte, dostępne od przekroczenia 1500PH. W takim przypadku wybierzemy się na wyprawę rangi B, gdzie będziemy postawieni przed trudnymi wyborami i ciężką walką. Kolejną z metod pozwalającą uzyskać znaczącą przewagę nad przeciwnikiem, a która nie wymaga od nas przesadnie rozwiniętej postaci są własne techniki oraz kuźnia . Został ku nim stworzony oddzielny dział, gdzie mechaniki tworzenia jutsu jak i przedmiotów zostały dobrze opisane.
Wyrzucili mnie z pracy i mam dużo czasu, co jeszcze mogę tutaj robić?
Jeżeli prowadzenie postaci i czekanie z niecierpliwością na czyiś odpis nas denerwuje, a chcielibyśmy się zanurzyć w uniwersum jeszcze bardziej, nic nie stoi na przeszkodzie, aby poszerzyć swoją wiedzę na temat realiów i prowadzić misje innym! Z początku każdy gracz jest uprawniony do robienia misji rangi D i C. Po wykonaniu paru takowych, możemy zgłosić się do administracji w celu otrzymania wyższego przedziału. Zanim to jednak zrobimy, warto popracować nad swoim warsztatem i skupić się na mechaniczno-fabularnych elementach, których opanowanie będzie podstawą ku temu, aby czegoś nie zawalić i uzyskać zaufanie osób odpowiedzialnych za nadzorowanie naszych działań.
Chciałbym wnieść coś do forum
Jeżeli zainteresowani jesteśmy pomocą forum, czy to od strony mechanicznej, czy fabularnej, w jednym z tematów ogłaszane są nabory na funkcje moderatorów. Rzecz jasna, chętnych zawsze jest co najmniej kilku, więc będziemy musieli swoimi wcześniejszymi działaniami i zachowaniem udowodnić, że jesteśmy godni zaufania i wiemy "czym to się je". Dla wszystkich graczy dostępny jest dział pomysłów gdzie dyskutowane są rzeczy, jakie można by wprowadzić lub zmienić. Przed założeniem tematu lub wypowiedzeniu się w jakimkolwiek innym należy obowiązkowo przeczytać regulamin działu!
Zmiany w systemie rozgrywki
Staramy się na bieżąco ulepszać świat, którego jesteśmy częścią, toteż administracja raz na jakiś czas wprowadza zmiany, mające za zadanie wprowadzić balans i usprawnić rozgrywkę. Dodawane są również nowe mechaniki poszerzające możliwości rozwoju fabuły czy statystyk. Należy więc śledzić ten wątek , gdyż mogą one dotyczyć umiejętności, z których korzysta nasz bohater!
Wydarzenia specjalne
Są to eventy ogłaszane raz na parę miesięcy przez administrację, pozwalające naszej postaci uzyskać bonusowe PH czy specjalny ekwipunek. Można je podzielić na zwykłe off-topowe konkursy z okazji różnych świąt, oraz specjalne wydarzenia w świecie, które będą miały ogromny wpływ na całą krainę shinobi. Zaliczamy do nich również wojny toczone pomiędzy klanami, w których uczestniczyć mogą nawet postronne osoby w roli najemników. Tego typu ogłoszenia możemy znaleźć tutaj .
Urlop i porzucanie konta
Jeżeli z jakiegoś powodu nie przypasowała nam nasza postać lub świat realny nie pozwala nam aktywnie uczestniczyć w rozgrywce, stworzone zostały ku temu odpowiednie miejsca, gdzie można zgłaszać tego typu sytuacje. W pierwszej kolejności warto rozważyć urlop. Nawet jeśli kompletnie uleciała z nas wena i nie wiemy czy chcemy kontynuować grę, dajmy sobie trochę czasu i załóżmy własny wątek w odpowiednim dziale . Znajduje się tam również wzór, według którego powinniśmy uzupełnić nasz wpis. Jeżeli bezwzględnie chcemy pozbyć się postaci, udajemy się do tego wątku i zgłaszamy swoją chęć porzucenia postaci. Przy tym warto pamiętać, że jednorazowo można porzucić postać i zachować 80% zebranego na niej PH (jak w przypadku śmierci postaci) co dokładniej opisane jest w tym temacie.
Wciąż coś nie jest jasne?
Jeżeli nie uzyskałeś/aś tutaj odpowiedzi na swoje wątpliwości, a na mini-chacie nikt nie potrafi odpowiedzieć na pytanie, warto stworzyć wątek w dziale FAQ , gdzie zarówno gracze jak i administracja starają się w miarę możliwości pomóc. Zapraszamy również na nasz discord, gdzie cały czas ktoś zagląda i postara się rozwiać wątpliwości. Pamiętaj, że inni ludzie nie gryzą i jeżeli będziesz odnosić się do nich z szacunkiem, to na pewno uzyskasz wsparcie!
Powodzenia
Autor: Etsu
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Papyrus
Administrator
Posty: 3913 Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans
Post
autor: Papyrus » 6 cze 2019, o 14:13
NAJWAŻNIEJSZE TEMATY
Regulaminy
Kwestie organizacyjne
Tworzenie karty postaci
Fabuła i realia
Rozwój postaci
Sklepy z wyposażeniem
Twórczość własna
Książeczka bingo
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości