Strona 1 z 1

cykl Carnota

: 18 lip 2019, o 02:00
autor: Ayatsuri Juranu
Nazwa
Hītoponpu
Dziedzina
Fuuinjutsu
Ranga
C
Pieczęci
Tygrys -> Szczur -> Świnia -> Tygrys
Zasięg
N/d
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (przy stworzeniu pieczęci)
Dodatkowe
Technika do zastosowania na metalowej płytce o rozmiarach minimum 8x8 cm
Opis Wykonanie techniki objawia się pojawieniem po obu stronach płytki znaków kanji, z których jeden oznacza "Ciepło" (熱) a drugi "Zimno" (冷).

Pieczęć tworzy barierę, która ogranicza wymianę ciepła płytki z otoczeniem - pozwalając "zimnej" stronie tylko na absorbowanie ciepła, podczas gdy "ciepła" strona może je tylko oddawać. W rezultacie powstaje pasywna metoda prostej pompy ciepła. Działanie opiera się na zawartych w kanji barierach, więc gdy rośnie grubość płytki, spada wydajność całego procesu.

Zastosowanie takiej techniki w miejscu, w którym ograniczona jest wymiana powietrza pozwala na przykład na obniżenie temperatury w pojemniku bądź pomieszczeniu (w niewielkim stopniu), albo zwiększyć komfort termiczny w ubraniach, których częścią są metalowe płytki, czego najlepszym przykładem jest zbroja.
Link do tematu postaci
KLIK!
Nie bylibyście sobą, gdybyście nie stwierdzili, że czegoś takiego nie ma i nie było. WT jest od tworzenia nowych technik, a to, co sprawiło, że mój pomysł został jednak przelany na ten dział i miałem jakieś podstawy myśleć, że ma szanse przejść, to zapraszam niżej. Będzie ciężko, ale krok po kroku.












Co do zdolności Fuuinjutsu i umiejscowienia na randze C, opierałem się na pięciu technikach ze spisu, które są wzięte stamtąd na podstawie kilku kryteriów koncepcyjnych. Hitoponpu to połączenie Fuuinjutsu bariery i manipulacji ciepłem. Jakkolwiek bariera brzmi normalnie, mamy kilka takich opcji, ale manipulacja ciepłem? "Skąd on to wziął?" zapyta Seinar i odwoła się do pieczenia bajgli.

No więc zapraszam!
Nazwa
Bakuryūgeki
Pieczęci
Tygrys
Zasięg
10 metrów
Koszt
E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (aktywacja)
Dodatkowe
Wymaga posiadania notek wybuchowych
Opis Jutsu to jest o tyle specyficzne, że pozwala użyć destrukcyjnej mocy notek wybuchowych... nie wywołując wybuchu. Technika wpływa bezpośrednio na pieczęć, zmieniając nieco jej właściwość - po aktywacji notki cała energia chakry zostaje przekierowana na wytworzenie płomienia, który przyjmuje kształt głowy smoka i automatycznie mknie w kierunku oponenta. Notka po użyciu tej techniki nie nadaje się już do użytku.
Pierwsza technika, która jest tak bezużyteczna normalnie, bo po prostu daje powszechny Katon D za 250 Ryo. Ale gdy przyjrzymy się dokładnie, widzimy manipulowanie energią (taką fizyczną), czyli defacto też ciepłem. Ogółem ciepło traktuję tutaj i w swojej techniki jako "no wiecie, grzeje się, chłodzi się", a nie transferem energii. W każdym razie - jest to technika jednorazowa kierunkowania ciepłem. Brzmi prosto, jest to D, ale w pewien sposób uzasadnia, że Fuuinjutsu może działać na ciepło.
Nazwa
Fūka Hōin
Pieczęci
Szczur → Ptak → Specyficzna dla techniki pieczęć → Tygrys
Zasięg
10 metrów
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
Dodatkowe
Posiadanie zwoju ze specjalną formułą
Opis Kolejne już rozwinięcie Fūin no Jutsu - tym razem otrzymujemy również możliwość pieczętowania ognia. Użytkownik kładzie zwój na dowolnej powierzchni, po czym nakłada na nią pieczęć właściwą i przesyła do niego swoją chakrę. Po chwili zaś pieczęć wchłania do siebie wszelki ogień, jaki znajduje się w pobliżu. Niezależnie od źródła i jego rodzaju - technika pozwala również wchłonąć czarne płomienie Amaterasu! Pieczęci niestety nie można już złamać. Możliwe jest także przygotowanie zwoju wcześniej. Na zwój nakładana jest specjalna pieczęć, która utrzymuje się do czasu, aż zwój pozostaje zamknięty, przy otwarciu musimy jednak ponieść koszt techniki. Po jego otwarciu zasysa on płomienie na zasadzie jak wcześniej - może także pochłonąć wybuch notki.
Bakukryugeki nie jest jednak jedyną techniką manipulującą ciepłem, temperaturą i energią (to w sumie w tym przypadku jest 3x to samo). Tu jednak z arsenału wyciągam technikę rangi B, ponownie jednorazową, ale dość potężną. Technika po otwarciu zwoju zasysa cały ogień z otoczenia. Ponownie technika aktywna, jednorazowa, ale moc, którą nam tutaj prezentują, jest dość duża.

Biorąc pod uwagę te dwie cechy skrajności, uznałem, że mój poziom manipulowania ciepłem jest bliższy do tej techniki rangi D, jednakże technika nie jest jednorazowa, a pasywna. Stąd też ranga C. Jest jeszcze na tyle słaba, że z ogniem nic nie zrobi.

To jest jedna kwestia, pozostaje jednak kwestia bariery. Te zaczynają się od rangi C:
Nazwa
Gofū Kekkai
Pieczęci
Baran
Zasięg
Notki można oddalić o 250 metrów
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Dodatkowe
Należy posiadać pięć pustych notek.
Opis Technika przydatna głównie dla tych, którzy cenią swoją prywatność. Polega bowiem na przyklejeniu notki do drzwi/bramy danej organizacji/domu/czegokolwiek. Dzięki temu bariera staje się praktycznie niezniszczalna, by ją zniszczyć trzeba odnaleźć cztery następne notki, które autor może schować maksymalnie w odległości 250 metrów od tej przyklejonej do bramy. Kiedy oderwie się je równocześnie, bariera ulega zniszczeniu sama w sobie. Barierę można pokonać także zrywając notkę jedną po drugiej, osłabiając jej moc. Utrzymuje się ona jednak przez kolejne 3 minuty, by następnie ulec zniszczeniu.
Chyba wszyscy już zauważyli, że uwielbiam niezniszczalną barierę z rangi C. Jak moja bariera ma się do tego? 5 notek, ekstrapolacja siły wokół jednej z nich, podtrzymywanie (notkami) z bardzo daleka. Gofuu Kekkai, gdyby nie to, że ma tę swoją wadę w postaci zerwania notek, to siłą powinno być na randze A. Okazuje się jednak, że mamy lepsze rzeczy od niej. Podsumowując: potężna pasywna bariera, choć trochę bezmózga.
Nazwa
Fūkoku Hōin
Pieczęci
Wąż → Tygrys → Złożenie dłoni
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
Dodatkowe
Brak
Opis <span style="display: block; margin: 0; padding: 0; text-align: justify;">Wykonanie techniki wymaga w podstawowej wersji obecności przy niej pięciu osób. Najpierw każda z nich wypisuje na kartce odpowiednią pieczęć, nadając jej specjalne właściwości. Następnie dowolny pojemnik zakleja się wszystkimi pięcioma kartkami. Istota tego jutsu polega na tym, że pojemnik ten mogą otworzyć tylko osoby, które go zamknęły przy pomocy zawiązania konkretnych pieczęci. Możliwe jest także wykorzystanie techniki w mniejszą ilość osób. Niestety wiąże się to z większym kosztem chakry (dla jednej osoby to aż pięciokrotny wzrost), a także dłuższym czasem pieczętowania. Kartki z pieczęcią trzeba bowiem nakładać jedną po drugiej.
Technikę można wykorzystać także na drugi sposób. W pojemniku umieszcza się osobę z przeklętą pieczęcią, by aktywować u niej drugi poziom. Bariera może zostać zdjęta tylko przez zakładających (lub zakładającego) pieczęć lub ich śmierć. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, wtedy osoba obdarzona przeklętą pieczęcią będzie mogła aktywować jej najwyższy poziom.</span>
Technika beczki, tym razem ranga B. Ponownie potężna bariera, ekstrapolacja zasięgu z notek, w dodatku na randze B oprócz pasywności mamy także elementy "myślenia" pieczęci i nadania konkretnych ograniczeń. I teraz tak - tutaj przyznaję, że faktycznie moja pieczęć też jest w pewien sposób "myśląca", ale jest to tylko w miejscu ze znakiem i ma mniej czynników. Wrócę do tego po następnych dwóch przykładach.
Nazwa
Gofū Kekkai no Toranjishon
Pieczęci
Wół → Świnia → Wąż → Koń
Zasięg
Dotknięcie osoby
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
Dodatkowe
Wymaga znajomości Gofū Kekkai
Opis Technika ulepszająca swoją poprzedniczkę - Gofū Kekkai. Dzięki temu wszystkie osoby, które wybierze osoba tworząca barierę, dostaną możliwość przejścia bez najmniejszych problemów. Drzwi/ściana/cokolwiek, same otworzą się przed swoim gościem, jeśli zostanie specjalnie wybrany. Proces "upoważnienia" takiej osoby polega na złożeniu sekwencji pieczęci przez tworzącego barierę, a następnie dotknięcie innej osoby.
Nazwa
Jigen Mahi no Jutsu
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Technika dosyć prosta w wykonaniu, jednak wymaga sporo czasu do nałożenia pieczęci. Użytkownik musi mieć kontakt z językiem wybranej osoby przez minutę, w czasie której następuje cały proces pieczętowania. Na pierwszy rzut oka nie widać żadnego efektu, prócz kilku znaków uformowanych na języku, których nie można zmyć. Technika aktywuje się dopiero w momencie, gdy zapieczętowana osoba zacznie rozmawiać (nawet wspomni) na dany temat, który zapieczętował nakładający. Osoba momentalnie zostaje sparaliżowana, a do wydostania się z tej techniki potrzeba drugiej osoby, która poświęca całe swoje pokłady chakry do zdjęcia paraliżu. Pieczęć jednak pozostaje i do jej zdjęcia wymagany jest specjalista.
Dwie pieczęcie, które są według mojego skategoryzowania pieczęciami aktywnymi oraz myślącymi. Jednakże ulepszenie Gofuu Kekkai dodaje aktywny efekt do pasywnej pieczęci, dając jeszcze skaner biometryczny. Trochę dużo, biorąc pod uwagę, że dodaje edycję do niezniszczalnej bariery. Technika z ANBU zaś działa reagując na myśli o danej tematyce. Także bardzo zaawansowane "myślenie"

Mamy więc trzy czynniki, które składają się na Hitoponpu:
1. Barierowatość
2. Oddziaływanie z ciepłem
3. "Myślenie" pieczęci

Ad. 1. Jest to bariera najsłabsza z tych, jakie mogą być, pozwalająca na złamanie płytki, uszkodzenie czy cokolwiek. Ogranicza się też do nieprzepuszczania jednego elementu.
Ad. 2. Oddziaływanie to jest na dużo mniejszą skalę niż w innych technikach to robiących. Tu tylko blokujemy przekaz ciepła, a tam potrafimy skatalizować ciepło z wybuchu w ogień. Albo zassać ogień do zwoju, niezależnie od genezy. Przypomnę też jeszcze raz - odprowadzanie ciepła Hitoponpu też ma swoje granice! Ogień nie zostanie powstrzymany!
Ad. 3. Jest to działanie lokalne i mało zaawansowane. Podobne techniki z B znacznie wykraczają poza możliwości mojego pomysłu.

I jeszcze to do czego miałem wrócić! Ranga B byłaby dla mnie oczywista, gdyby technika polegała tak jak Gofuu i Beczka na zrobieniu 5 pieczęci i interpolacji na przestrzeń między nimi, albo ekstrapolację poza jedną pieczęć, czy nawet wszystkie pięć. I wtedy ciągle by była to dla mnie ranga B, a nie A, gdyż ranga A pozwala już na pieczętowanie chakry czy duszy, co jest tak ogromnym skokiem w porównaniu do Fuuinów rangi B, że ciężko, by coś trafiło tam przypadkiem.

Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.

Re: cykl Carnota

: 18 lip 2019, o 09:01
autor: Kakita Asagi
  Ukryty tekst

Re: cykl Carnota

: 18 lip 2019, o 13:06
autor: Ayatsuri Juranu
Co do tego, że notki są wyznacznikiem bariery, to i tak i nie. Jeśli chodzi beczkę, to faktycznie one w pewien sposób wyznaczały granice. Jeśli chodzi o Gofuu Kekkai, to jedna notka wyznacza przejście do ochrony, a reszta tam wisi od tak. W zasadzie nic by zmieniło gdyby te notki były 5 metrów od środka na różne strony, jak i wszystkie cztery na granicy 250 metrów z jednej. A bariera sama magicznie obejmuje o przejście, na które jest przyklejona. I to jest info od TF, które uzyskałem na czaciku jakieś pół roku temu albo wcześniej (bo chciałem naklejać GK na marionetki, żeby mieć 5 niezniszczalnych marionetek, ale nawet tego nie można, bo musi być przejście).

Jeśli chodzi o mój zasięg: działaniem objęta jest tylko płytka. Jeśli technika przejdzie, pojawi się technika rangi B, która służy do interpolacji między 5. notkami oddalony od siebie do ~2,5 metra.

I wiem, że jakkolwiek opisałem to bardziej jako aktywną pompę ciepła, ale w działaniu bliżej temu do tego znanego z koca termicznego. Nie ma tu myślenia, że do takiej temperatury grzeje, a do takiej chłodzi, po prostu przekazuje ciepło w jedną stronę.

Musimy jednak wyznaczyć pewne granice - w użyciu w ścianie zamkniętego, wyizolowanego termicznie pomieszczenia temperatura nie spadnie tam poniżej 4 stopni Celsjusza (jest to temperatura największej gęstości wody). W warunkach użycia na ubraniu mamy dwie rzeczy - luki, które mogą wymienić powietrze oraz źródło ciepła, jakim jest człowiek. Temperatura skóry to ~33 stopnie, dochodzi nam jeszcze chłodzenie potem przy przegraniu, jakiś tam ruch powietrza.
Tak więc granice chłodzenia dałbym:
4 stopnie w specjalnie przygotowanym pojemniku
20 stopni przy zastosowaniu w ubraniu - jednak bez specjalnego ubrania będzie to tylko miejscowe ochłodzenie w okolicach płytki

Granice grzania ciężko mi określić, gdyż tutaj nie mamy takich zmian w wodzie, która jest głównym magazynem ciepła, ale powiedzmy, że do 90 stopni może nagrzać takie specjalne pomieszczenie. Jest to okolica temperatur, jak osiągamy w saunie.

Oczywiście wszystko idzie się walić, jeśli nie zamontujemy w czymś takiej płytki, bo jeśli będzie przekazywała ciepło z jednej na drugą stronę, a powietrze tam wraca wręcz natychmiast bez żadnych barier, to nic to nie wskóra. Jedyny szczegół dowodzący, że pieczęć działa to to, że "Zimną" stroną nie da się oparzyć.

Re: cykl Carnota

: 18 lip 2019, o 23:20
autor: Boyos
  Ukryty tekst

Re: cykl Carnota

: 18 lip 2019, o 23:59
autor: Ayatsuri Juranu
Co do Bakuryugeki: nie znam się na fillerach z pierwszej serii, więc tego nie widziałem w animcu. Bazowałem tylko i wyłącznie na opisie. Najwyraźniej mój błąd. W opisie jest o notkach wybuchowych i zmianie pieczęci na nich.

"Ciepło w fizyce – jeden z dwóch, obok pracy, sposobów przekazywania energii wewnętrznej układowi termodynamicznemu." - wikipedia, jeśli nie wierzysz fizykowi. W zasadzie Fuuinjutsu jest w stanie działać na wszystko: chakrę, przedmioty, energię, wspomnienia. Tam wziąłem konkretnie przykład ognia, który jest gwałtowną przemianą egzoenergetyczną. Czyli wydziela się dużo ciepła.


Widzę też, że źle postrzegasz sposób działania tej pieczęci, bo widzisz go jak jakąś lodóweczkę czy klimatyzator. Błąd. Nie ma tam elementów aktywnych, dlatego to nie"działa" ciągle, ale "jest" ciągle. Składa się to po prostu z dwóch barier pozwalających na jednostronne przejście ciepła. Dla wytłumaczenia na waszym poziomie:
Załóżmy, że ciepło jest ziomeczkiem. Idzie i patrzy "O, drzwi!" podchodzi, otwiera drzwi i przechodzi dalej. Drzwi się za nim zamykają, a przed sobą widzi kolejne drzwi. Teraz znalazł się w płytce, gdy drzwi symbolizują pieczęci. I teraz ziomeczek myśli sobie "wracam", odwraca się i brakuje klamki. Nie ma szans wrócić. No to drugie drzwi wybiera, wychodzi na zewnątrz i znowu widzi, że nie ma za nim klamki.

Teraz załóżmy, że przed pierwszymi drzwiami jest tłum ciepełka i chcą, żeby było im luźniej, więc przechodzą przez drzwi. W końcu przestają się mieścić między drzwiami i wychodzą na zewnątrz. Żartobliwie nazwać to mogę nawet "techniką wyjęcia klamek"

A co do pieczętowania chakry/itemów, to halko. Przecież są techniki bariery i w zasadzie są niezniszczalne. To co to jest Twoim zdaniem? Zapieczętowanie przedmiotu od czynników zewnętrznych?


Zdaję sobie też sprawę z niematerialności ciepła (a zimno to już w ogóle nie istnieje tak BTW), dlatego ma zostać użyta metalowa płytka, która jest dobrym termoprzewodnikiem i po prostu ograniczamy jej zdolności. Dlatego też napisałem, że im cieńsza, tym lepszy efekt, bo przy grubej płytce, czy nawet jakimś walcu, to ciepło ucieka nam też pozostałymi bokami.

A ten przykład z wulkanu, to tak. Tak to ma być. To ciepło tak czy siak zostanie przekazane do otoczenia w tym czy innym miejscu, nie ma tu żadnych zysków ani strat.

"I wiem, że jakkolwiek opisałem to bardziej jako aktywną pompę ciepła, ale w działaniu bliżej temu do tego znanego z koca termicznego. Nie ma tu myślenia, że do takiej temperatury grzeje, a do takiej chłodzi, po prostu przekazuje ciepło w jedną stronę."

"Oczywiście wszystko idzie się walić, jeśli nie zamontujemy w czymś takiej płytki, bo jeśli będzie przekazywała ciepło z jednej na drugą stronę, a powietrze tam wraca wręcz natychmiast bez żadnych barier, to nic to nie wskóra. Jedyny szczegół dowodzący, że pieczęć działa to to, że "Zimną" stroną nie da się oparzyć."

A zasięg temperatur jest do ustalenia. Zawsze można to zrobić jako różnicę 10/20 stopni między ściankami i na to samo wyjdzie. Aż tak dobry w termodynamikę nie jestem, żeby wyliczyć nierealne zasięgi nierealnego efektu.

Re: cykl Carnota

: 28 lip 2019, o 15:50
autor: Ayatsuri Juranu
Chyba wszyscy chętnie zobaczyliby to w koszu, nie krępujcie się więc

Re: cykl Carnota

: 29 lip 2019, o 10:49
autor: Toshiro
  Ukryty tekst
Przenoszę. :(