Dostosowanie WT do nowych mechanik i kosztów
: 24 mar 2017, o 22:59
Słowem wstępu błagam nie czepiajmy się za bardzo technik bo nieraz dyskusja była ciągnięta przez 3-4 strony (serio). Dodatkowo są one w miarę świeże więc nie były okane na zasadzie widzimisię. W niektórych wypowiadał się nawet Kan bo tak bardzo ludzie nie ogarniali. Oczywiście nie zabronię wam tego, ale ciągnięcie tematu przez 3 strony jest takie sobie. Rzecz jasna tam gdzie zmieniłem coś więcej niż koszta jak najbardziej jestem otwarty. Feel free. Mam nadzieję, że wszystko przebiegnie w miarę sprawnie.
Pierwsza
Druga
Trzecia
Czwarta
Piąta
Szósta
Pierwsza
- Nazwa
- Katon: Furemasu
- Dziedzina
- Katon
- Ranga
- B
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- 3m
- Koszty
- E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2%
- Opis Technika polega na wytworzeniu gorącego pyłu bezpośrednio z dłoni czym różni się od większości Katonów. Sprawia to jednak, że charakteryzuje się ona także mniejszym zasięgiem. Żar powstały przy technice nie stanowi bezpośrednio żadnego zagrożenia, powoduje jedynie łzawienie oczu, a w połączeniu z pyłem odbiera na krótki moment tak istotny zmysł jakim jest wzrok. Pyłu nie jest dostatecznie dużo by przesłonić widok. Jedynie wbija się w oczy powodując ich instynktowne zamknięcie się. Całość zwieńczona jest lekką falą podczas wykonywania techniki. Nie jest ona w stanie chociażby zachwiać stojącym człowiekiem. Jej jedynym zadaniem jest przepchnięcie pyłu tak by użytkownik podążający za nim sam nie odebrał sobie na krótki moment narządu wzroku. Dodatkowym efektem podczas używania techniki w ten sposób jest wytworzenie efektywnie wyglądających iskier, które nie stanowią jednak bezpośredniego zagrożenia, a są jedynie efektem wizualnym.
Sposób użycia: Wykonanie techniki dzieli się na dwa etapy:- I. Przygotowanie techniki
Podczas tego etapu użytkownik skupia chakrę Katon bezpośrednio w dłoni. Co istotne nie ogranicza to w żaden sposób jej zakresów ruchowych, może nawet coś trzymać. Dzięki temu istnieje możliwość skutecznego zmylenia przeciwnika co do zamiarów. Skupienie chakry objawia się poprzez wytworzenie niewielkiej i nieszkodliwej otoczki z ognia, która nie stanowi żadnego zagrożenia, no może po za lekkimi poparzeniami w przypadku bezpośredniej styczności. Etap ten kończy się po upływie dwóch sekund. - II. Gotowość do użycia
Etap podczas którego użytkownik jest gotowy na wykonanie techniki. Odbywa się to poprzez ułożenie dłoni w charakterystyczny kształt (widoczny na obrazku), a następnie uwolnienie chakry w postaci gorącego pyłu.
- I. Przygotowanie techniki
- Link do tematu postaci
- Klik!
- Nazwa
- Inbō Bunshin
- Dziedzina
- Genjutsu
- Ranga
- B
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- 20m od źródła dźwięku
- Dodatkowe
- Łapiemy przy pomocy dźwięku, wymagana jest widoczność celu
- Koszty
- E: 35% | D: 30% | C: 20% | B: 15% | A: 10% | S: 4% | S+: 4% (za 2 klony)
- Opis Technika iluzji sprawiającącej wrażenie wykonania techniki klonowania nieznanej przeciwnikowi. Klony te pojawiają się bezpośrednio przy użytkowniku. Nie można ich robić przy przeciwniku, chyba że użytkownik znajduje się w jego bezpośrednim sąsiedztwie. Rozumiemy przez to odległość nieprzekraczającą 1m. Zazwyczaj towarzyszą jej jakieś fikcyjne pieczęcie jednak nie są one wymagane. Klony z iluzji nie są w stanie wykonywać żadnych technik jednak mogą imitować walkę w zwarciu oraz używać fikcyjnego ekwipunku - nie wliczają się w to żadne wybuchowe notki itp. po prostu np. zwykła katana, kunai, shuriken itd. Wszystko wydaje się bardzo realistyczne zważywszy na fakt, że każde zadane przez nie obrażenia są odczuwane aż do zakończenia iluzji. Jeśli zdarzyłoby się, że przeciwnik normalnie zginąłby w skutek otrzymanych obrażeń to zostaje unieruchomiony, a przez to jest zdany na łaskę swojego oponenta. Co istotne klony te zachowują się tak samo jak Kage Bunshin, czyli w przypadku zniszczenia znikają.
Przy rzucaniu techniki wybieramy maksymalną ilość klonów w tym samym momencie - np. 2 (na tym będzie omówione). Oznacza to tyle, że w przypadku zniszczenia jednego z nich możemy stworzyć go ponownie (za darmo, gdyż odbywa się to w ramach iluzji). Jednak nie może być tych klonów więcej niż 2 jednocześnie.
Wrzucenie oponenta w świat iluzji odbywa się poprzez przesłanie do broni chakry, a następnie wprawienie jej w wibracje. Odbywa się to poprzez uderzenie w nią np. kunai, shurikenem lub rzucenie o jakąś twardą powierzchnię. Co ważne nie może ona być trzymana z dłoni albo wbita w powierzchnię. Jej zakres ruchowy musi być w miarę swobodny, czyli by wibracje nadal istniały musiałaby ona upaść swobodnie na ziemię zamiast się w nią wbić lub np. należy nią obijać o różne rzeczy na lince. Wibrująca broń wysyła odrobinę wcześniej przesłanej chakry razem z falą dźwiękową tym samym wrzucając oponenta w iluzję. Maksymalny czas utrzymania się wibracji na który starczy chakry to 6s. Po tym okresie to czy broń wibruje czy też nie jest bez żadnego znaczenia, gdyż wysyłane fale dźwiękowe nie zawierają w sobie chakry. W razie przełamania iluzji przez oponenta, na życzenie użytkownika odnowi się ona (za darmo i o ile broń jest maksymalnie 20m od przeciwnika) Warunkiem jest tutaj by odbyło się to w czasie gdy fale dźwiękowe zawierają w sobie odrobinę chakry (czyli podczas okresu 6s). Klony niestety trzeba stworzyć od nowa. Mogą one jednak w przypadku odnowienia iluzji pojawić się na pozycji starych co przy niskiej percepcji stwarza wrażenie braku efektu przy próbie przełamania iluzji. Dodatkowo jest to wada techniki, ponieważ przy odpowiednio wyczulonych zmysłach owe krótkie zniknięcie da się zauważyć. Próg ten zależny jest od dziedziny genjutsu użytkownika.- Genjutsu ranga B: 60 percepcji
- Genjutsu ranga A: 100 percepcji
- Genjutsu ranga S: 140 percepcji
- Link do tematu postaci
- Klik!
Trzecia
- Nazwa
- Katon: Netsu
- Dziedzina
- Katon
- Ranga
- B
- Pieczęci
- Szczur → Smok → Pies
- Zasięg
- Bariera promień 1m wokół użytkownika.
- Koszty
- E: 35% | D: 30% | C: 20% | B: 15% | A: 10% | S: 5% | S+: 4% (1/2 kosztu na turę)
- Opis Nietypowa technika natury Katon będąca defensywą. Po złożeniu pieczęci wokół użytkownika tworzy się kopuła o złocistej poświacie. Cały proces zaczyna się bezpośrednio nad głową i w ciągu 1s kopuła osiąga podłoże. Bezpośrednie dotknięcie bariery powoduje oparzenia jak po zetknięciu się z techniką Katon: Hōsenka no Jutsu (także od wnętrza). Wadę stanowi brak jakiejkolwiek defensywy od dołu oraz podatność na techniki Suiton.
Bariera chroni przed:- wszelkiej maści bronią miotaną oraz wybuchem do 3 notek jednocześnie
- technikami do rangi B włącznie (poza Suitonem oraz penetrującymi)
- Suitonami i technikami penetrującymi wyłącznie rangi D
- atakami poniżej 80 punktów siły
- obciążeniem na barierze do 300 kg
- Dodatkowe
- Koszt utrzymania w przypadku ułamków zaokrąglany w górę.
- Link do tematu postaci
- Klik!
- Nazwa
- Enerugī no hitei
- Dziedzina
- Klanowa
- Ranga
- A
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg Max.
- Wzrokowy
- Koszty
- D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%
- Dodatkowe
- Genjutsu: Sharingan, aktywny Sharingan: San Tomoe.
- Opis Technika będąca rozwinięciem arsenału Genjutsu: Sharingan. Po złapaniu kontaktu wzrokowego oponent zostaje wrzucony w iluzję w której to przed nim pojawia się ogromny trzyłezkowy Sharingan, wraz z dziwnym lekko falującym niczym woda otoczeniem (coś takiego jak na gifie). Co ważne użytkownik techniki nie znika z pola widzenia przez co możliwe jest zareagowanie na atak z jego strony, chociaż zadanie jest bardzo utrudnione gdyż ofiara odczuwa ogromne rozproszenie połączone z ogarniającym ją strachem. Strach ten swoją skalą niemal zwala z nóg (obniża percepcję o 80). Uniemożliwia to jakiekolwiek użycie chakry oraz anuluje wszelkie techniki będące już w użyciu. Nie powstrzyma to jednak technik na które oponent nie ma już wpływu np. wypuszczonej kuli ognia. Będzie natomiast w stanie powstrzymać go przed użyciem kolejnej gdyż uformowana wewnątrz organizmu chakra rozproszy się.
Przykłady dla dobrego zrozumienia:- Została wypuszczona kula ognia - Technika na nią nie wpłynie.
- Kula ognia jest dopiero wypuszczana - Nie osiągnie ona swoich pełnych rozmiarów.
- Kula ognia ma zostać dopiero wypuszczona po złożeniu pieczęci i uformowaniu chakry z płucach - Nie zostanie ona wypuszczona.
- Z podłoża wyrastają pale - Zostaną one zatrzymane gdyż przestanie do nich docierać chakra.
- Używana jest technika wymagająca utrzymania - Zostaje one przerwana.
W przypadku posiadania kontroli chakry na randze A lub wyższej żadne techniki nie zostaną przerwane, jednak percepcja zostanie nadal obniżona. - Link do tematu postaci
- Klik!
- Nazwa
- Katon: Senshi Tora
- Dziedzina
- Katon
- Ranga
- B
- Pieczęci
- Tygrys
- Zasięg
- 35 metrów
- Koszty
- E: 7% | D: 5% | C: 4% | B: 3% | A: 2% | S: 1% | S+: Niezauważalny (od każdej podpalonej broni)
- Dodatkowe
- Wymaga aktywnej techniki Katon: Hōsenka Tsumabeni.
- Opis Technika ta służy do zmiany trajektorii lotu broni pokrytej ognistą powłoką z techniki Katon: Hōsenka Tsumabeni. (tylko w przypadku shurikenów itp.), jednak wiąże się to z pewnymi wadami. Przede wszystkim im ostrzejszy kąt tym mniejsza będzie szybkość, a tym samym obrażenia zadane przez pocisk. Do 90 stopni nie zachodzą żadne znaczące zmiany, po przekroczeniu tego kąta następuje stopniowe wytracanie szybkości (większy kąt, większa utrata szybkości). Gdy dojdziemy do 180 stopni nastąpi lekkie odrzucenie naszej broni do tyłu, któremu bliżej do zatrzymania się w miejscu niż lotu.
Zmiana trajektorii odbywa się poprzez przekształcenie powłoki z ognia w zbitą strukturę na którymś z krańców oręża, a następnie nagłego uwolnienia skompresowanej energii, która próbuje znaleźć ujście w wybranym kierunku przez co na naszą broń działa energia na którymś z końców jednak przez równomierne rozłożenie jest możliwe zachowanie pędu. Dla osoby obok "wybuch" ten jest niegroźny, ponieważ uwolnienie następuje w kierunku broni.
Użycie tej techniki jest równoznaczne z utraceniem korzyści płynących z posiadania ognistej powłoki z techniki Katon: Hōsenka Tsumabeni. - Link do tematu postaci
- Klik!
- Nazwa
- Kyogi no setsudan
- Dziedzina
- Ninjutsu/Kenjutsu
- Ranga
- C
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Zależy od długości ostrza
- Koszty
- B: 3% | A: 2% | S: 1% | S+: Niezauważalny (na turę)
- Dodatkowe Wymaga znajomości Kinobori no Waza oraz kontroli chakry rangi B. Technika zajmuje po jednym slocie dla kenjutsu i ninjutsu - rangi C. Podczas wykonywania techniki: +20 Siły.
- Opis Poprzez przesłanie niewielkiej ilości chakry do ostrza uzyskujemy efekt podobny do tego co shinobi biegający po ścianach czy wodzie. W tym przypadku bronie użytkownika i przeciwnika przylegają do siebie utrzymywane chakrą (wymagany kontakt trwający około 1s). Siła takowego połączenia to 120. Jeśli suma siły użytkownika i oponenta wyniesie więcej połączenie nie wytrzyma i zostanie zerwane. Po nawiązaniu "połączenia" użytkownik bardzo szybko osuwa się w bok wykorzystując nacierającą na niego siłę. Dzięki przyczepieniu broni oponenta do naszej prostym ruchem dłoni możemy go pociągnąć odpowiednio kierunkując ku ziemi lub przykładowo na jakąś ścianę. W przypadku starcia z silniejszym oponentem sama technika może obrócić się przeciwko użytkownikowi jeśli oponent zauważy co się właśnie dzieje (przewaga percepcji przeciwnika nad szybkością użytkownika), będzie on wtedy w stanie wyrwać naszą broń.
Zauważyć chakrę rozlewającą się po powierzchni ostrza jest w stanie użytkownik Dōjutsu oraz Sensoryk. Dla innych osób jest ona niedostrzegalna. Dodatkowo użycie tej techniki sprawia, że wszelkie wzmocnienia ostrza takie jak np. Hien znikają.