Dostosowanie WT do nowych mechanik i kosztów

Moderator: Souei

Shinji

Dostosowanie WT do nowych mechanik i kosztów

Post autor: Shinji »

Słowem wstępu błagam nie czepiajmy się za bardzo technik bo nieraz dyskusja była ciągnięta przez 3-4 strony (serio). Dodatkowo są one w miarę świeże więc nie były okane na zasadzie widzimisię. W niektórych wypowiadał się nawet Kan bo tak bardzo ludzie nie ogarniali. Oczywiście nie zabronię wam tego, ale ciągnięcie tematu przez 3 strony jest takie sobie. Rzecz jasna tam gdzie zmieniłem coś więcej niż koszta jak najbardziej jestem otwarty. Feel free. Mam nadzieję, że wszystko przebiegnie w miarę sprawnie.


Pierwsza
Nazwa
Katon: Furemasu
Dziedzina
Katon
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
3m
Koszty
E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2%
Opis Technika polega na wytworzeniu gorącego pyłu bezpośrednio z dłoni czym różni się od większości Katonów. Sprawia to jednak, że charakteryzuje się ona także mniejszym zasięgiem. Żar powstały przy technice nie stanowi bezpośrednio żadnego zagrożenia, powoduje jedynie łzawienie oczu, a w połączeniu z pyłem odbiera na krótki moment tak istotny zmysł jakim jest wzrok. Pyłu nie jest dostatecznie dużo by przesłonić widok. Jedynie wbija się w oczy powodując ich instynktowne zamknięcie się. Całość zwieńczona jest lekką falą podczas wykonywania techniki. Nie jest ona w stanie chociażby zachwiać stojącym człowiekiem. Jej jedynym zadaniem jest przepchnięcie pyłu tak by użytkownik podążający za nim sam nie odebrał sobie na krótki moment narządu wzroku. Dodatkowym efektem podczas używania techniki w ten sposób jest wytworzenie efektywnie wyglądających iskier, które nie stanowią jednak bezpośredniego zagrożenia, a są jedynie efektem wizualnym.
Sposób użycia: Wykonanie techniki dzieli się na dwa etapy:
  • I. Przygotowanie techniki
    Podczas tego etapu użytkownik skupia chakrę Katon bezpośrednio w dłoni. Co istotne nie ogranicza to w żaden sposób jej zakresów ruchowych, może nawet coś trzymać. Dzięki temu istnieje możliwość skutecznego zmylenia przeciwnika co do zamiarów. Skupienie chakry objawia się poprzez wytworzenie niewielkiej i nieszkodliwej otoczki z ognia, która nie stanowi żadnego zagrożenia, no może po za lekkimi poparzeniami w przypadku bezpośredniej styczności. Etap ten kończy się po upływie dwóch sekund.
  • II. Gotowość do użycia
    Etap podczas którego użytkownik jest gotowy na wykonanie techniki. Odbywa się to poprzez ułożenie dłoni w charakterystyczny kształt (widoczny na obrazku), a następnie uwolnienie chakry w postaci gorącego pyłu.
Link do tematu postaci
Klik!
Druga
Nazwa
Inbō Bunshin
Dziedzina
Genjutsu
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
20m od źródła dźwięku
Dodatkowe
Łapiemy przy pomocy dźwięku, wymagana jest widoczność celu
Koszty
E: 35% | D: 30% | C: 20% | B: 15% | A: 10% | S: 4% | S+: 4% (za 2 klony)
Opis Technika iluzji sprawiającącej wrażenie wykonania techniki klonowania nieznanej przeciwnikowi. Klony te pojawiają się bezpośrednio przy użytkowniku. Nie można ich robić przy przeciwniku, chyba że użytkownik znajduje się w jego bezpośrednim sąsiedztwie. Rozumiemy przez to odległość nieprzekraczającą 1m. Zazwyczaj towarzyszą jej jakieś fikcyjne pieczęcie jednak nie są one wymagane. Klony z iluzji nie są w stanie wykonywać żadnych technik jednak mogą imitować walkę w zwarciu oraz używać fikcyjnego ekwipunku - nie wliczają się w to żadne wybuchowe notki itp. po prostu np. zwykła katana, kunai, shuriken itd. Wszystko wydaje się bardzo realistyczne zważywszy na fakt, że każde zadane przez nie obrażenia są odczuwane aż do zakończenia iluzji. Jeśli zdarzyłoby się, że przeciwnik normalnie zginąłby w skutek otrzymanych obrażeń to zostaje unieruchomiony, a przez to jest zdany na łaskę swojego oponenta. Co istotne klony te zachowują się tak samo jak Kage Bunshin, czyli w przypadku zniszczenia znikają.
Przy rzucaniu techniki wybieramy maksymalną ilość klonów w tym samym momencie - np. 2 (na tym będzie omówione). Oznacza to tyle, że w przypadku zniszczenia jednego z nich możemy stworzyć go ponownie (za darmo, gdyż odbywa się to w ramach iluzji). Jednak nie może być tych klonów więcej niż 2 jednocześnie.
Wrzucenie oponenta w świat iluzji odbywa się poprzez przesłanie do broni chakry, a następnie wprawienie jej w wibracje. Odbywa się to poprzez uderzenie w nią np. kunai, shurikenem lub rzucenie o jakąś twardą powierzchnię. Co ważne nie może ona być trzymana z dłoni albo wbita w powierzchnię. Jej zakres ruchowy musi być w miarę swobodny, czyli by wibracje nadal istniały musiałaby ona upaść swobodnie na ziemię zamiast się w nią wbić lub np. należy nią obijać o różne rzeczy na lince. Wibrująca broń wysyła odrobinę wcześniej przesłanej chakry razem z falą dźwiękową tym samym wrzucając oponenta w iluzję. Maksymalny czas utrzymania się wibracji na który starczy chakry to 6s. Po tym okresie to czy broń wibruje czy też nie jest bez żadnego znaczenia, gdyż wysyłane fale dźwiękowe nie zawierają w sobie chakry. W razie przełamania iluzji przez oponenta, na życzenie użytkownika odnowi się ona (za darmo i o ile broń jest maksymalnie 20m od przeciwnika) Warunkiem jest tutaj by odbyło się to w czasie gdy fale dźwiękowe zawierają w sobie odrobinę chakry (czyli podczas okresu 6s). Klony niestety trzeba stworzyć od nowa. Mogą one jednak w przypadku odnowienia iluzji pojawić się na pozycji starych co przy niskiej percepcji stwarza wrażenie braku efektu przy próbie przełamania iluzji. Dodatkowo jest to wada techniki, ponieważ przy odpowiednio wyczulonych zmysłach owe krótkie zniknięcie da się zauważyć. Próg ten zależny jest od dziedziny genjutsu użytkownika.
  • Genjutsu ranga B: 60 percepcji
  • Genjutsu ranga A: 100 percepcji
  • Genjutsu ranga S: 140 percepcji
Technikę można rzucić na kilka osób jednak za każdą koszt jest osobny. Można połączyć ich wizje tak by wszystko układało się w ich zdaniem logiczną całość.
Link do tematu postaci
Klik!

Trzecia
Nazwa
Katon: Netsu
Dziedzina
Katon
Ranga
B
Pieczęci
Szczur → Smok → Pies
Zasięg
Bariera promień 1m wokół użytkownika.
Koszty
E: 35% | D: 30% | C: 20% | B: 15% | A: 10% | S: 5% | S+: 4% (1/2 kosztu na turę)
Opis Nietypowa technika natury Katon będąca defensywą. Po złożeniu pieczęci wokół użytkownika tworzy się kopuła o złocistej poświacie. Cały proces zaczyna się bezpośrednio nad głową i w ciągu 1s kopuła osiąga podłoże. Bezpośrednie dotknięcie bariery powoduje oparzenia jak po zetknięciu się z techniką Katon: Hōsenka no Jutsu (także od wnętrza). Wadę stanowi brak jakiejkolwiek defensywy od dołu oraz podatność na techniki Suiton.

Bariera chroni przed:
  • wszelkiej maści bronią miotaną oraz wybuchem do 3 notek jednocześnie
  • technikami do rangi B włącznie (poza Suitonem oraz penetrującymi)
  • Suitonami i technikami penetrującymi wyłącznie rangi D
  • atakami poniżej 80 punktów siły
  • obciążeniem na barierze do 300 kg
W przypadku zetknięcia się z czymś co zdołała ledwo zablokować neguje obrażenia, ale zostaje przełamana w skutek czego nie nadaje się do dalszego użycia - nie dotyczy samego obciążenia (czyli albo blokuje albo zostaje przełamana powyżej 300 kg). Z barierą nie można się poruszać. Użytkownik co prawda posiada swobodę ruchów jednak jest "uwięziony" w jej wnętrzu aż do anulowania bądź przełamania techniki.
Dodatkowe
Koszt utrzymania w przypadku ułamków zaokrąglany w górę.
Link do tematu postaci
Klik!
Czwarta
Nazwa
Enerugī no hitei
Dziedzina
Klanowa
Ranga
A
Pieczęci
Brak
Zasięg Max.
Wzrokowy
Koszty
D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%
Dodatkowe
Genjutsu: Sharingan, aktywny Sharingan: San Tomoe.
Opis Technika będąca rozwinięciem arsenału Genjutsu: Sharingan. Po złapaniu kontaktu wzrokowego oponent zostaje wrzucony w iluzję w której to przed nim pojawia się ogromny trzyłezkowy Sharingan, wraz z dziwnym lekko falującym niczym woda otoczeniem (coś takiego jak na gifie). Co ważne użytkownik techniki nie znika z pola widzenia przez co możliwe jest zareagowanie na atak z jego strony, chociaż zadanie jest bardzo utrudnione gdyż ofiara odczuwa ogromne rozproszenie połączone z ogarniającym ją strachem. Strach ten swoją skalą niemal zwala z nóg (obniża percepcję o 80). Uniemożliwia to jakiekolwiek użycie chakry oraz anuluje wszelkie techniki będące już w użyciu. Nie powstrzyma to jednak technik na które oponent nie ma już wpływu np. wypuszczonej kuli ognia. Będzie natomiast w stanie powstrzymać go przed użyciem kolejnej gdyż uformowana wewnątrz organizmu chakra rozproszy się.

Przykłady dla dobrego zrozumienia:
  • Została wypuszczona kula ognia - Technika na nią nie wpłynie.
  • Kula ognia jest dopiero wypuszczana - Nie osiągnie ona swoich pełnych rozmiarów.
  • Kula ognia ma zostać dopiero wypuszczona po złożeniu pieczęci i uformowaniu chakry z płucach - Nie zostanie ona wypuszczona.
  • Z podłoża wyrastają pale - Zostaną one zatrzymane gdyż przestanie do nich docierać chakra.
  • Używana jest technika wymagająca utrzymania - Zostaje one przerwana.
Tak potężna technika nie uniknęła jednak wad. Pierwszą z nich jest niemożność łączenia jej z jakimkolwiek genjutsu. (nie będzie rakowego blokowania użycia Kai przy innych genjutsu). Oprócz tego jej czas trwania wynosi zaledwie 1s po czym wszystko wraca do normy. Po zaprzestaniu działania techniki ofiara nie odczuwa żadnych skutków ubocznych. Oprócz tego genjutsu to nie dezaktywuje Sennin Mōdo, Bijū, Hachimon Tonkō, Akuma no Kigo oraz Dōjutsu.
W przypadku posiadania kontroli chakry na randze A lub wyższej żadne techniki nie zostaną przerwane, jednak percepcja zostanie nadal obniżona.
Link do tematu postaci
Klik!
Piąta
Nazwa
Katon: Senshi Tora
Dziedzina
Katon
Ranga
B
Pieczęci
Tygrys
Zasięg
35 metrów
Koszty
E: 7% | D: 5% | C: 4% | B: 3% | A: 2% | S: 1% | S+: Niezauważalny (od każdej podpalonej broni)
Dodatkowe
Wymaga aktywnej techniki Katon: Hōsenka Tsumabeni.
Opis Technika ta służy do zmiany trajektorii lotu broni pokrytej ognistą powłoką z techniki Katon: Hōsenka Tsumabeni. (tylko w przypadku shurikenów itp.), jednak wiąże się to z pewnymi wadami. Przede wszystkim im ostrzejszy kąt tym mniejsza będzie szybkość, a tym samym obrażenia zadane przez pocisk. Do 90 stopni nie zachodzą żadne znaczące zmiany, po przekroczeniu tego kąta następuje stopniowe wytracanie szybkości (większy kąt, większa utrata szybkości). Gdy dojdziemy do 180 stopni nastąpi lekkie odrzucenie naszej broni do tyłu, któremu bliżej do zatrzymania się w miejscu niż lotu.
Zmiana trajektorii odbywa się poprzez przekształcenie powłoki z ognia w zbitą strukturę na którymś z krańców oręża, a następnie nagłego uwolnienia skompresowanej energii, która próbuje znaleźć ujście w wybranym kierunku przez co na naszą broń działa energia na którymś z końców jednak przez równomierne rozłożenie jest możliwe zachowanie pędu. Dla osoby obok "wybuch" ten jest niegroźny, ponieważ uwolnienie następuje w kierunku broni.
Użycie tej techniki jest równoznaczne z utraceniem korzyści płynących z posiadania ognistej powłoki z techniki Katon: Hōsenka Tsumabeni.
Link do tematu postaci
Klik!
Szósta
Nazwa
Kyogi no setsudan
Dziedzina
Ninjutsu/Kenjutsu
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zależy od długości ostrza
Koszty
B: 3% | A: 2% | S: 1% | S+: Niezauważalny (na turę)
Dodatkowe Wymaga znajomości Kinobori no Waza oraz kontroli chakry rangi B. Technika zajmuje po jednym slocie dla kenjutsu i ninjutsu - rangi C. Podczas wykonywania techniki: +20 Siły.
Opis Poprzez przesłanie niewielkiej ilości chakry do ostrza uzyskujemy efekt podobny do tego co shinobi biegający po ścianach czy wodzie. W tym przypadku bronie użytkownika i przeciwnika przylegają do siebie utrzymywane chakrą (wymagany kontakt trwający około 1s). Siła takowego połączenia to 120. Jeśli suma siły użytkownika i oponenta wyniesie więcej połączenie nie wytrzyma i zostanie zerwane. Po nawiązaniu "połączenia" użytkownik bardzo szybko osuwa się w bok wykorzystując nacierającą na niego siłę. Dzięki przyczepieniu broni oponenta do naszej prostym ruchem dłoni możemy go pociągnąć odpowiednio kierunkując ku ziemi lub przykładowo na jakąś ścianę. W przypadku starcia z silniejszym oponentem sama technika może obrócić się przeciwko użytkownikowi jeśli oponent zauważy co się właśnie dzieje (przewaga percepcji przeciwnika nad szybkością użytkownika), będzie on wtedy w stanie wyrwać naszą broń.
Zauważyć chakrę rozlewającą się po powierzchni ostrza jest w stanie użytkownik Dōjutsu oraz Sensoryk. Dla innych osób jest ona niedostrzegalna. Dodatkowo użycie tej techniki sprawia, że wszelkie wzmocnienia ostrza takie jak np. Hien znikają.
0 x
Chuichi

Re: Dostosowanie WT do nowych mechanik i kosztów

Post autor: Chuichi »

Pierwsza - spoko

Druga - pierwsza sprawa to wielkie NIE dla genjutsu działających na zasadzie dźwięku, co już raczej wiesz, bo wstępnie o tym wspominaliśmy na gadu gadu. Zamień technikę na pieczęcie, bo inaczej lipka. Dodatkowo rozumiem skok percepcji, bo skoczyła ranga, ale jest zbyt wysoki. W przypadku gen rangi A podskoczyła o 20 punktów, a gen rangi S podskoczyło nagle o 60 punktów. Trochę taka dysproporcja. Proponuję: B - 80, A - 120, S - 160.

Trzecia - ode mnie nie będzie zgody na to, żeby bariera była katonem. Nawet technika, do której linka podałeś ma następującą klasyfikację: Ninjutsu, Barrier Ninjutsu. Jeśli chcesz ją zachować, to też do tej dziedziny powinna należeć. To jest bariera, a bariery podpadają pod nin. Nie wiem tylko czemu Uchiha posiadają wymóg katonu A na barierę, ale welp. Nie przepuszczę tego jako katona za żadne skarby. Koszta i sposób działania spoko, ale tylko pod warunkiem, że będzie to ninjutsu. Polecam linkacza: http://naruto.wikia.com/wiki/Barrier_Ninjutsu

Czwarta - miałem tutaj marudzić o percepcji, ale skoro technika trwa tylko jedną sekundę (o ile dobrze zrozumiałem), to raczej nie będę się czepiał. Tak tylko w gwoli ścisłości, skoro blokuje techniki, to kai w niej nie użyjemy, yep? Bo nie wiem jak traktować -> (nie będzie rakowego blokowania użycia Kai przy innych genjutsu) <- to. Koszta są mniejsze niż w randze B Magen: Kasegui no Jutsu, ale ujdzie, bo technika inaczej działa i jest krótka.

Piąta - no spoko.

Szósta - nie podoba mi się zwiększenie wartości potrzebnych do rozerwania. Na randze A jest to aż 150 potrzebne na jednej osobie, jeśli weźmiemy pod uwagę, że macie tej siły po równo. Pierwsze wartości były moim zdaniem o wiele lepsze, ale zobaczymy co na to reszta. Oczywiście trzeba się liczyć też z tym, że jeśli przeciwnik ma siły więcej, to nic nie wskórasz, a jeszcze możesz przez to dostać w czapę.

I to tyle~
0 x
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Dostosowanie WT do nowych mechanik i kosztów

Post autor: Support nr 6 »

  Ukryty tekst
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4033
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Dostosowanie WT do nowych mechanik i kosztów

Post autor: Ichirou »

  Ukryty tekst
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Kyoto

Re: Dostosowanie WT do nowych mechanik i kosztów

Post autor: Kyoto »

1. Rozumiem, ze musi to trafić w twarz przeciwnika? Jeszcze iskry w twarz rozumeim, ze wywołają efekt ale mam mieszane uczucia do takiej manipulacji cipełym powietrzem by dotyczył on przeciwnika a twórcy, któy znajduje sę czasami i 40cm od dłoni to już nie.

2. Dźwiękowe gen -- to samo co Gruby

3. Według mnie są dziedziny odpowiedzialne za defensywe i ofensywe a tworzenie takiej bariery z ognia i to tak wytrzymałej bez względu praktycznie na rodzaj ataku to przegięcie i zacieranie różnic między zywiołami. Druga sprawa to sztywna bariera z ognia to według mnie wyższa szkoła jazdy niż przedstawiona ranga.

4. Dla mnie technka powinna wywoływać strach i powinny być warunki by się temu oprzeć a czy to uniemożliwi wykonywanie technik to powinno być zalezne od MG lub od stopnia porażki w teście na oparcie się tej technice. Tutaj mamy za przeproszeniem z pupy, blokowanie możliwości wykonywania technik.

5. Nie wiem jak z tym uwalnianiem chakry pzelanej na shurikeny na odległość czy nie wymaga to wczesniejszego przygotowania jak notki i nie nosi znamion fuin? Jesli inni nie mają z tym problemu to nie będę tu na siłe oporował lecz jestem ciekaw.

6. Część o pocągnieciu to już nie jest element techniki a jedynie sposób jej wykorzystania. I czy to "zlepienie" dziaął również na ciało przeciwnika czy tylko stal vs stal. Rozumiem, że stal musi być przewodnikiem chakry czy nie?
0 x
Shinji

Re: Dostosowanie WT do nowych mechanik i kosztów

Post autor: Shinji »

1. Reszta dała okejki wyjaśnie dla Kyoto. Wiesz na tej samej zasadzie można się czepiać Katona, który wypuszczasz z ust. Nie parzy ich. Nawet gdyby nie sam ogień to żar wokół twarzy. Taka specyfika tego żywiołu.

2. Stwierdzam, że technika mi się nie przyda więc po prostu leci out. A jak na możliwości, które mogę uzyskać nawet na randze S jest po prostu słaba i to bardzo. Mógłbym ją i owszem próbować ratować, ale wchodzilibyśmy na rakowe mechaniki, a ani ja ani wy tego nie chcemy. Więc dla wspólnego dobra odpuszczę ją sobie.

3. To było już ustalane na konfie kiedyś tam. Bariery żywiołowe to ninjutsu z dodatkiem żywiołu. Leci out. Jak będę chciał to kiedyś wrzucę do WT nową.

4. Ta, Kai też nie, po prostu strach jest zbyt wielki. Z tym dopiskiem chodziło o to by nie było sytuacji, że ktoś jest w genjutsu i używam na nim tego gdy próbuje wyjść z gen. Dlatego nie można tej techniki łączyć z innymi genjutsu. Odnośnie niej samej mamy taki dopisek: "Technice można się przeciwstawić posiadając Kontrolę Chakry rangi A lub wyższej." Jest on prawdą co do blokowania używania technik, ale sam efekt strachu będzie (czyli wykonywania technik nie przerwie, ale obniży percepcję). Jeśli się zgodzicie zmienię go na taki: "W przypadku posiadania kontroli chakry na randze A lub wyższej żadne techniki nie zostaną przerwane, jednak percepcja zostanie nadal obniżona." Wprowadza on nieco w błąd. Jeszcze kwestia Kyoto, który pisał o jakimś teście xD Nie ma czegoś takiego. Genjutsu działa u nas na zasadzie konsekwencji i albo w nie wpadasz albo nie. To akurat wywołuje ogromne przerażenie połączone z rozproszeniem. Naturalnie byłoby pewnie zbyt mocne dlatego trwa jedynie jedną sekundę bo jego głównym celem było uniemożliwianie użycia jakiejś techniki.

5. Reszta nie miała zastrzeżeń, ale odpiszę dla Kyoto. (chociaż Kamir coś tam jednak miał co do kosztu). Technika ta jest wykorzystaniem chakry, która znajduje się już wokół shurikenów poprzez jej ukierunkowanie. Ogólnie przez samą specyfikę techniki mega trudne do zastosowania. Bo to nie jest tak, że rzucamy z dupy shuriken. Jest to palący się shuriken, który zwraca naprawdę sporą uwagę na siebie. Do tego technika bazowa wymaga: Szczur → Tygrys → Pies → Wół → Królik → Tygrys → Małpa, więc efektowne użycie jest bardzo trudne. Nie wiem moim zdaniem zbalansowane tym bardziej, że rezygnujemy z efektu. Fuuijutsu imo nie jest tu w żaden sposób potrzebne.

6. No i nadszedł czas na punkt programu. Moją perełkę w koronie. O ile w reszcie starałem się iść na rękę to tu będę bronił swoich racji. Owszem siła potrzebna do rozerwania jest naprawdę duża (150 na osobę), aczkolwiek technika zajmuje slota na rangę A. Proste coś co przykleja do siebie ostrza przy pomocy chakry. Spójrzmy co mamy na tej randze:
  • Jakiś kamuflaż dający niewidoczność
  • Rasengana
  • Przywoływanie ogromnej bramy chroniącej nas przed technikami
  • Paraliżowanie układu nerwowego
  • Wykrywanie niewidzialnych obiektów
  • Komunikację na ogromne odległości
To tylko samo Ninjutsu, ale daje pewien obraz. Przy takich "sąsiadach" siła wcale nie jest przesadzona porównując do reszty. Owszem widnieje tu ranga C, ale technika wskakuje na wyższe sloty więc po wbiciu ninjutsu jest tak jakby rangą A. Możemy ewentualnie pomyśleć o zwiększeniu kosztu, ale bez przesady bo to odrobina chakry.
Teraz część dla Kyoto. Są to tak naprawdę dwie techniki wpakowane w jednej bo tak jakoś wyszło podczas procesu tworzenia i procedury legislacyjnej w WT. Jednak bez części ninjutsu, część kenjutsu nie ma racji bytu. Jest to specjalny ruch dzięki czemu odczuwalna przez oponenta (nasza) siła jest większa niż w rzeczywistości. Jakby to przekładać na fizykę pewnie bonus byłby -20 siły dla oponenta, ale taki system mamy na forum i takim operuję.
Była jeszcze kwestia tego (u Chuichiego), że technika zda się na nic jeśli przeciwnik jest silniejszy od nas nic nie wskóram. I owszem chociaż to raczej oczywista oczywistość. Jednak jeśli czujecie prawdziwą potrzebę by takowy dopisek się znalazł to spoko mogę dać.
0 x
Kyoto

Re: Dostosowanie WT do nowych mechanik i kosztów

Post autor: Kyoto »

1.No jasne rozumiem, tylko jeśli już występuje żar to pojawia się on przy wielkich tworach z ognia i jest on raczej skutkiem ubocznym naszej technki (wytwarzamy ogień a to on generuje żar). Tutaj jest niewielka otoczka i uwolnienie "gorącego pyłu" stad pisałem o manipulacji samym żarem. Po prostu uważam to za wciągnięcie Shakutonu w Katon. Ale z racji, ze Shakuton nie istnieje na forum to i może jest to do zrobienia skor inni nie protestowali.

4. Mówiąc o teście miałem na myśli różnice między konsekwencja a psychiką, tak jakoś mi się wkradło xD No wpływ na percepcje mi nie przeszkadza jednak upraszczając cały opis wygląda to obecnie tak: ktoś zbiera się do techniki i zaczyna skłądać pieczęcie, patrzy na swój cel BOOM rzucasz genjutsu bez pieczęci niczego i rozpraszasz technikę, jaka by nie była. Unikniesz tym zastosowania przez przeciwnika każdej technki bo jedyny warunek to przewaga psychyki - zawsze będziesz szybszy bo nie amsz tam pieczęci czyli w sytuacji kiedy przeciwnik sobie wypracuje okazje do trafienia Cię, Ty po rostu rozproszysz technike. Ale tutaj równoległe pojawia się przyczyna rozproszenia. Opisałeś to jako strach lecz na strach każdy reaguje w inny sposób no chyba, ze znałbyś lęki swojego oponenta.

5. OK ciężko użyć ale cały czas się zastanawiam nad tym "uwolnienia skompresowanej energii" jak dla mnie jest to troszeczkę podwędzenie bakutonu. Jeszcze uwalniasz to na odległość. Jeśli to przejdzie to potem nie powinniśmy mieć problemu z tym jeśli ktoś będzie chciał robić ogniste wybuchy an odległosć z przedmiotów lub miejsc gdzie przecież przelał chakre katonu. To tylko moja taka opinia.

6. Tutaj proponuje wywalić skalowanie się wraz z ninjutsu i dać jedną wartść zależną od samej rang techniki.
0 x
Chuichi

Re: Dostosowanie WT do nowych mechanik i kosztów

Post autor: Chuichi »

1. Nah, Shakuton jest czymś innym. To bardziej element wysuszenia, a tu zwykłe iskry i ciepłe powietrze, które nawet nie poparzy. Nie ma się tutaj tego co za bardzo czepiać.

2 i 3. Out zatem

4. Po przeczytaniu, jedyne do czego mógłbym się przyczepić, to obniżenie percepcji. Połowa to za dużo. Druga sprawa, że bardziej skłaniamy się ku liczbowym wartościom, a nie ułamkom. Technika rangi A, proponowałbym obniżenie percepcji o jakieś 70-80 punktów. W ten sposób, dla słabszych przeciwników, może być to silniejsze gen, a dla przeciwników z lepszą percepcją, mniej znaczące.

5. Bakutonu bym do tego nie mieszał. To żadne wybuchy, eksplozje. Manipulacja chakrą. Dla mnie dopuszczalne w takiej formie.

6. Ni cholery, nie ma mowy Ava. Chcesz koszt, jak za technikę rangi E, przy czym nagle na randze A wymagasz posiadania minimum 150 siły od jednej osoby. Dodatkowo argument "a spójrz co dają inne techniki" mnie nijak nie przekonuje. Możliwości innych mnie w tym momencie nie obchodzą, bo patrzę na Twoją technikę, która za mały koszt daje OP możliwości. Staty do kenjutsu spoko, ale jak coś to koszt poprzedni i wartości poprzednie. Tutaj się niestety nie ugnę. Zobaczymy czy Kamiru zmieni po tym zdanie.
0 x
Shinji

Re: Dostosowanie WT do nowych mechanik i kosztów

Post autor: Shinji »

1. W takim razie chyba ok, chociaż może Kyoto będzie się nadal czepiał.

2 i 3 out

4. Dobra niech będzie -80 percepcji. Jak będzie na to zgoda to zrobię edyta.

5. No tu tylko czepia się Kyoto.

6. Hmmm to może koszt jak za technikę rangi D i wartości:
  • Ranga C - 120
    Ranga B - 200
    Ranga A - 280
Skaluje się po 80 zajmuje wysokiego slota, drogie jak na to co robi. Myślę, że tragedii nie ma. Poprzednie wartości być na pewno nie mogą bo technika wypada słabo jak na zajmowanie wysokiego slota. Przy okazji jest to suma siły więc tak naprawdę na łebek przy równym rozłożeniu wypada:
  • Ranga C - 60
    Ranga B - 100
    Ranga A - 140
Już wolę stracić na koszcie, ale by coś robiła. Co do jednej zależności i rezygnacji ze skalowania rangowego. Kyoto skalowanie nie jest niczym innym jak ulepszeniem techniki na podstawie posiadanej wiedzy. Unikamy w ten sposób tworzenia dwóch kolejnych WT. Logicznym jest, że będę wraz z rozwojem dziedziny ninjutsu lepiej operował chakrą więc i siła utrzymująca złączone ostrza będzie większa.
0 x
Chuichi

Re: Dostosowanie WT do nowych mechanik i kosztów

Post autor: Chuichi »

1-5. Spoko

6. Nie ma mowy. Ava, nie ma mowy. Koszt za technikę rangi D niezależnie od rangi przy TAKICH wartościach jest zwyczajnie śmieszny. To jest nic, to zero. Jeśli już przy kosztach rangi D, to pierwotne skalowanie. Tutaj nie zejdę niżej, bo technika jak na to co robi, jest praktycznie darmowa. Powstrzymujesz atak kolesia niezależnie od swojej siły. Możesz mieć i 5 siły, ale katana przy katanie zostanie i tym samym uniemożliwi jakąkolwiek walkę. Dodatkowo, nigdzie nie widzę czasu. Przelewasz koszt chakry jak za rangę D, ale ile trwa w takim razie przyczepienie miecza do miecza? Podtrzymujesz to potem chakrą? Brak info.
0 x
Shinji

Re: Dostosowanie WT do nowych mechanik i kosztów

Post autor: Shinji »

No to została 6

6. No właśnie nie bo jak ma przewagę (w sumie trudno mi powiedzieć jaką, można teoretycznie doprecyzować) to mi ją wyrwie więc to nie jest tak, że technika jest op. Muszę mieć przewagę by zrobić cokolwiek przy okazji płacę chakrę oponent nie. Więc w przypadku impasu im dłużej on trwa większą przewagę zyskuje oponent, ponieważ ja tracę chakrę on nie. Nie rozumiem co jest takie mocne dla ciebie w tej technice. Dodatkowo technika działa jedynie jeśli katanę trzymam więc ten tego. Nie wiem naprawdę muszę pisać takie oczywistości skoro bazuje ona na Kinobori no Waza?

W każdym razie wypunktuję tu jak to działa i co dodam skoro nie jest to takie oczywiste:
  • Koszt na turę (no to w sumie powinno być, a nie ma)
  • Dopisek, że do wyrwania katany wymagane jest 20/30 siły więcej (coś takiego mi się wydaje)
  • Przy puszczeniu katany technika przestaje działać
  • No i nadal bym obstawał już przy nieco obniżonych wartościach czyli:
    • Ranga C - 120
    • Ranga B - 200
    • Ranga A - 280
  • Sam koszt techniki póki co propozycja ode mnie na D.
I to byłoby chyba tyle. Resztę technik poprawię już teraz ta jest jeszcze obiektem dyskusji. I przydałoby się, żeby inni też się wypowiadali bo na dobrą sprawę dyskutuje tu tylko z Chuichim.


PS: Mam jeszcze taką technikę, raczej zakładam że przejdzie bez najmniejszego zająknięcia i poprawek, ale dla formalności też tu dam, dla ułatwienia możemy ją oznaczać numerem 7:
Nazwa
Katon: Gurimā
Dziedzina
Katon
Ranga
D
Pieczęci
Zwykłe pstryknięcie
Zasięg Max.
1m od użytkownika
Koszty
Minimalny, nieodczuwalny
Opis Prosta technika Katon służąca do zapalenia świeczki, rozpalenia ogniska itp. Wytworzony płomyk jest nie duży, porównywalny do zapalonego knota świecy. Ogień ten nie jest w stanie się utrzymać bez jakiegoś materiału łatwo palnego, który pozwoli na jego podsycenie. Technika nie jest w stanie zapalić suchego patyka bez rozpałki w postaci np. zebranej w kupkę trawy co obrazuje jej siłę.
Link do tematu postaci
Klik!
0 x
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Dostosowanie WT do nowych mechanik i kosztów

Post autor: Support nr 6 »

  Ukryty tekst
0 x
Chuichi

Re: Dostosowanie WT do nowych mechanik i kosztów

Post autor: Chuichi »

6. Staty tak, jak w pierwotnej wersji techniki, czyli:
Ranga C - 120
Ranga B - 180
Ranga A - 240

Co do kosztu, to może zostać D, ale jeśli podtrzymanie również będzie pełnym kosztem. Żadne 1/2. Technika jest cholernie silna (nawet nie chodzi o same możliwości), a zużycie chakry jest w porównaniu do tej siły po prostu śmieszne. Niżej nie zejdę i akcepta nie dam. Może inni będą bardziej łaskawi.

Plus @up, tak. Tutaj należy dodać dopisek, że zależy to od umiejętności przeciwnika, bo tak z opisu wynika, że zawsze będzie tak działało.

7. Yep. Pstryknięcie pstryknięciem, ale dopisek, że ogień pojawia się tylko na palcu jest obowiązkowy.
0 x
Kyoto

Re: Dostosowanie WT do nowych mechanik i kosztów

Post autor: Kyoto »

Co do "przylepiania" miecza nadal uważam, że w przypadku wt wszelkiego rodzaju skaloana z ranga lub formy techniki zależne od rangi są bezsensu i mocno naciągane. Techniki (pomijajac wywodzace sie z reberu) się nie skalują wiec czemu tu miałoby to zachodzić ? Chyba, że teraz zaczniemy skalować każdą technikę traktując ninjutsu jak Reberu... niech każda technika a swój odpowiednik D i wraz z rozwojem ninjutsu będzie silniejsza.
0 x
Shinji

Re: Dostosowanie WT do nowych mechanik i kosztów

Post autor: Shinji »

Dobra to zostałem ty i ja Kyoto. Musimy się jakoś dogadać więc proponuję jak chciałeś bez skalowania, ale chciałbym coś wytargować. Chociaż głupie 20 siły tego połączenia czyli mielibyśmy 140 dzielone na dwa, czyli 70 na łebek. Brzmi uczciwie na moje.

Co do płomyka. Miał on tak działać. Chciałbym zapytać czy może dałoby się wytargować nową wersję tej techniki. Wytwarza płomień o rozmiarze pięści do 3 metrów ode mnie. Jest on praktycznie nie groźny dla kogoś innego. Dać tam jedną pieczęć i koszt jak za D bym miał fajną technikę do rozpalania ognia fabularnie.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Techniki”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości