Technika #6 i poprawki
: 18 sty 2017, o 01:43
Zebraliśmy się tutaj, aby poruszyć temat raka jaki został mi przepuszczony i domaga się wycięcia. No i omówienia nowego raka. Ale zanim poruszymy temat techniki Nanchu, to zajmijmy się Taiketsu, to nie będzie zamieszania w temacie.
TAIKETSU:
NANCHU:
TAIKETSU:
- Nazwa
- Hikage no Dan: Taiketsu
- Dziedzina
- Kenjutsu - styl Battodo
- Ranga
- D
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- 10 metrów
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe
- Minimalnie 50 szybkości
- Opis Prosta technika Kenjutsu wykorzystująca styl Battodo, a dokładnie specyfikę wyprowadzania pchnięcia w tym stylu. W przeciwieństwie do innych technik - tą da się wykonać jedynie po uprzednim wyciągnięciu ostrza z sayi. Ustawiamy się w typowej pozycji, a następnie cofamy w swoją stronę katanę obracając ją jednocześnie do góry ostrzem. Całe ciało wtedy zostaje przygotowane do specjalnego pchnięcia. By sobie wyobrazić - stoimy bokiem, trzymamy oburącz katanę tak, że ostrze jest skierowane ku górze, a nasze nadgarstki są obrócone (więc wystarczy obrócić je w drugą stronę i trzymamy zwyczajnie), a następnie cofamy całą broń do siebie, najmocniej jak się da, co sprawia, że rękojeść jest praktycznie za nami, zaś sami praktycznie przykładamy sobie ostrze do gardła. Jest to etap przygotowania, gdyż to w tym momencie lekko pochylamy się, a następnie wybijamy jednocześnie wykonując pchnięcie. Dosłownie jak napięta strzała zostajemy wystrzeleni w przód z wystawionym pchnięciem. Odległość jaką pokonujemy, to dziesięć metrów. Nie więcej, nie mniej - chyba, że zostaniemy zatrzymani. W trakcie lotu nie możemy sami się zatrzymać, a dopiero w momencie dotarcia jest to możliwe. Impet jest na tyle duży, że próba zatrzymania przed pokonaniem dziesięciu metrów jest zwyczajnie niemożliwa, a dalszy lot niż dziesięć metrów zaowocowałby upadkiem. Zatem jeżeli ktoś postawi przed nami ścianę - wpadniemy na nią, a jeżeli użyje w naszą stronę techniki - nadziejemy się na nią. Technika możliwa do wykonania jedynie jak ktoś posiada prędkość większą lub równą 50 - sama specyfika techniki sprawia, że poruszamy się znacznie szybciej, lecz im wyższy stopień zaawansowania w sztuce stylu Battodo, tym większe przyśpieszenie, gdyż potrafimy wykonać lepsze pchnięcie i wyciągnąć więcej z tego, co styl Battodo oferuje.
Battodo ranga D +10 szybkości
Ranga C +20 szybkości
Ranga B +30 szybkości
Ranga A +40 szybkości
Ranga S +50 szybkości
Bonus nie wlicza się do podstawowych statystyk, więc nie wpływają na niego mnożniki. Dodaje się go do sumy statystyk po podliczeniu z mnożnikami. Bonus jest uzależniony od rangi kenjutsu i zawsze korzystamy z najmocniejszej wersji.
Łopatologiczne wytłumaczenie:
Krok 1 - Robisz coś TAKIEGO tylko nie musisz tak przykucać, a jedynie lekko pochylić się, obniżyć pozycję.
Krok 2 - Wybijasz się jakbyś chciał zwyczajnie uderzyć z barka swojego przeciwnika, ale jednocześnie wykonujesz pchnięcie ostrzem z całej siły.
Krok 3 - Poprzedni krok sprawił, że zostałeś dosłownie "wystrzelony" ze swojej pozycji i zmierzasz na pozycję oddaloną o 10 metrów od startowej z wciąż wyciągniętym w przód ostrzem, więc wciąż wykonujesz pchnięcie i nadal lecisz, zatem możesz kogoś trafić.
Krok 4 - Po "przeleceniu" 10m zatrzymujesz się. No chyba, że oberwiesz fuutonem/dotonem/katonem czy czymkolwiek innym co zdoła Cię zatrzymać albo zabić.
Krok 5 - Koniec. - Link do tematu postaci >KLIK<
- Nazwa
- Hikage no Dan: Nanchū
- Dziedzina
- Kenjutsu - styl Battodo
- Ranga
- B
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- 15 metrów
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe
- Brak
- Opis Nietypowa technika, którą da się zaskoczyć niejednego nawet wprawnego szermierza. Wszystko zaczyna się od momentu, w którym zwyczajnie stoimy gdzieś w odległości maksymalnie piętnastu metrów od naszego oponenta. Delikatnie rozsuwamy nogi jak do pozycji Battodo, lecz wtedy... cofamy je nagle do tyłu jakbyśmy chcieli upaść na twarz. I rzeczywiście zaczynamy upadać, lecz gdy tylko jesteśmy w momencie mocnego pochylenia, to odpychamy się z naszych ugiętych nóg z całej siły. W ten sposób korzystamy i z grawitacji, i z siły własnych mięśni, które w tym momencie działają inaczej niż przy biegu - wystarczy, że nas odepchną z całej siły, a resztę zrobi impet. Aby osiągnąć zasięg piętnastu metrów należy odepchnąć się podczas takiego "lotu" jeszcze raz. Tylko co dalej? Samo takie poruszanie się skutkowałoby i tak upadkiem. Aby temu zapobiec i wykorzystać idealnie niesamowicie szybkie zbliżenie się do oponenta, wykonuje się cięcie od dołu, w które wkładamy całą siłę swoich ramion bez ograniczenia jak w normalnej pozycji Battodo, że nas wytrąci z niej. W tym przypadku właśnie chodzi o brutalną siłę cięcia od dołu, by nasze wystrzelone do góry ramiona wraz z mieczem podniosły nas z pochylenia wraz z pomocą mięśni pleców i lewej nogi, która na samym końcu, już po wykonaniu cięcia, staje w przodzie. W ten sposób kończymy tę technikę w pozycji z lekko ugiętymi kolanami. Wystarczy cofnąć nogę, lekko się wyprostować i już jesteśmy znów w pozycji Battodo. Główną zaletą tej techniki jest fakt, że cięcie od dołu można wykonać za pomocą sztuki Iaidō. W mechanicznym ujęciu nasza szybkość poruszania się wzrasta o wartość równą 20% naszej siły.
- Link do tematu postaci >KLIK<