Mokuton: Kyūsei Kusa

Moderator: Souei

Shigeru

Re: Mokuton: Kyūsei Kusa

Post autor: Shigeru »

Skoro tak mówisz Kaien, to z przyjemnością zacznę sprawdzać techniki które przeszły, i upewnię się czy te które leżą w zaakceptowanych są krystalicznie zgodne z opisami klanów na naszym forum. Zacznę od technik moderacji :)
PS. żeby nie było tez, że sobie to wymyśliłem, w trzecim poziomie Mokutonu, użytkownik może kontrolować roślinność, którą smaga i może wiązać przeciwników (ostatnie zdanie). Ponadto nasionka które tam są - nie są drewnem. Widzę, ze traktujecie to strasznie wybiórczo.
0 x
Kaien

Re: Mokuton: Kyūsei Kusa

Post autor: Kaien »

Skoro przenosimy dyspute do formy odsłoniętej chciałem odpowiedzieć ci przed oczami wszystkich iż to oświadczenie będące groźbą, a zakończone ostrą krytyką mojej aktualnej WT na początku wydało mi się po prostu śmieszne. Jeśli mam przed oczami wybór 'Dobro forum i brak raków' VS. 'Jedna WT u Siebie więcej'.... To powiem ci, że zyczę powodzenia w sprawdzaniu i obyś wyłapał wszystkie błędy!
Prolog.
A teraz skoro już jesteśmy w tej części... Twój zarzut jest przeuroczy, na przyszłość polecam jednak czytać CAŁE ZDANIE, to przed myślnikiem także. Poddamy to analizie, dobrze?

Akt I Obrazek
Nazwa
Mokuton no Jutsu: Reberu Di
Najniższa ranga klanowa, która pozwala na wytworzenie Uwolnienia Drewna. Bardzo łatwo tego dokonać - wystarczy złożyć pieczęć Węża i przesłać chakrę do otoczenia. Pozwala to na szereg ciekawych możliwości - użytkownicy mogą wytwarzać drewniane przedmioty, np. miecze, kije, etc. Poziom ten jest bardzo łatwy do opanowania, więc są również jego minusy. Jest nim chociażby zasięg.
Wytrzymałość
Kontrola Chakry + Siła
Zasięg
Wielkość Max.
Koszt Chakry
10% na turę
- Jak widac, pierwszy poziom, Reberu Di, pozwala na wytwarzanie przedmiotów z drewna. I tyle. Użytkownik tworzy rzeczy z masy drewnianej którą wytwarza, nieożywione, statyczne. Mamy tu Mokutonowe Henge, Kawarimi i kluczyk + Pasywne użytkowanie.
Kontynuujmy.

Akt II Obrazek
Nazwa
Mokuton no Jutsu: Reberu Shi
Podwyższenie umiejętności klanowych wiąże się z szeregiem nowych możliwości. Przede wszystkim, Mokuton dość znacząco zyskuje na rozmiarach. Teraz można go również wykorzystać do ofensywy. Dzięki dość dużej różnorodności technik - teraz można wytwarzać chociażby kolce, pale i niewielkie drzewa - istnieje wiele możliwości. Do tego wzrastają również możliwości defensywne, pozwalając użytkownikom na wykonywanie twardszych barier. Dzięki zwiększeniu umiejętności kontroli Mokutonu, koszt technik również nieznacznie maleje.
Wytrzymałość
Kontrola Chakry + Siła
Zasięg
Wielkość Max.
Koszt Chakry
8% na turę
Tu jak widać możliwości użytkownika Mokutonu rosną. Nie jest on już takim pitu pitu. Może stworzyć kolce, pale oraz NIEWIELKIE DRZEWA. Ba, nawet może stworzyć wytrzymalszą bariere, nie taką pasywną, tylko taką z jutsu!
Mimo wzmianki o różnorodności technik takowa nie ma miejsca. Ot, mamy spętanie przeciwnika palami i coś co przypomina narzędzie tortur. Dość ciekawe, ale ograniczone. Wszystko pozostaje dalej na mocy pasywki, która wyraźnie mówi, co wolno, a czego nie. Dalej można tworzyć Drzewa i tylko nimi sterować. NIE można jeszcze korzystać z niczego niestworzonego przez Siebie.
Dalej.

Akt III Obrazek
Nazwa
Mokuton no Jutsu: Reberu Bi
Trzeci poziom kontroli Mokutonu. Trzeba tu przyznać, że możliwości względem Reberu Shi rosną znacząco. Wytwarzanie drewna zyskuje na płynności, wytwory są wytrzymalsze i można je wysyłać na większe dystanse. Dzięki poprawionemu wytwarzaniu drewna, koszty tworzenia Mokutonu również nieznacznie maleją. Do tego od tej pory Senju zyskuje również możliwość kontrolowania już istniejących drzew - może na przykład zmusić rośliny, by smagały lub pętały przeciwników.
Wytrzymałość
Kontrola Chakry + Siła
Zasięg
Wielkość Max.
Koszt Chakry
6% na turę
Oh ten poziom to nasza kość niezgody i wisienka na torcie mojej wypowiedzi i główny argument który zamorduje z zimną krwią, z mniejszą litością niż Brejvik.
Techniki które tutaj mamy to: Bariera, Bariera, spętanie przeciwnika nićmi z drewna (sic!), dyby (Które także są dość ciekawe, gdyż jak widać na obrazku jest tam także metalowa część, więc prawdopodobnie była to swego rodzaju komitywa dziedzin Mokutona i fuinjutsu. Do tej pory pochłaniające czakrę zapory i techniki były traktowane jako rzeczy rangi Kinjutsu lub WYŻSZEJ rangi niż takie dość jeszcze nie-straszne B. No ale niech będzie, Kishimoto lubi takie dziwactwa.). Dochodzimy także do ziarenka. Ziarenko które krytykuje niemal każdy i uważa je za RAK tejże dziedziny. Nasionko które jest niemalże niewykrywalne, koszt jest śmieszny (Standardowy koszt B rozbity na 5 nasion. Każdy wprawniejszy w taktyce i strategii senjuu będzie w stanie użyć jej na 5 przeciwnikach na raz, gdyż nasiona NIE psują się, NIE mają czasu działania ANI określonej wytrzymałości. Senjuu moze je stworzyć i nosić ze sobą, podrzucając po jednym każdemu celowi który go interesuje w kwestii śledzenia). Ale nie o ziarenku teraz mowa.
Ty Def wypomniałeś zdanie...
'Użytkownik może kontrolować roślinność, którą smaga i może wiązać przeciwników'. Owszem. Owszem!
Ale to jest dalsza część zdania które w całości brzmi: Do tego od tej pory Senju zyskuje również możliwość kontrolowania już istniejących drzew - może na przykład zmusić rośliny, by smagały lub pętały przeciwników.
Więc, stawiajmy sprawe jasno. NIE możesz kontrolować roślin per se. Możesz kontrolować POWSTAŁE JUŻ DRZEWA. Nie musisz tworzyć wlasnych pali, wydając kupę czakry. Możesz pasywką położyć istniejące drzewa, by stworzyć bariere. Możesz je modyfikować pasywką, by łapały przeciwnika za koszt o wiele mniejszy niż zrobiłbyś to techniką. Jedynym warunkiem jest obecnośc drzew w pobliżu, jakichkolwiek, a możliwość ich wykorzystania jest gargantuiczna. Uwielbiam słówko gargantuiczna. Tak rzadko mam okazje go używać. (Nawiązanie do twórczości mojego ulubionego reżysera.)
NIE możesz kontrolować trawy, NIE możesz kontrolować trującego bluszczu, cierni różyczki ani innej innej rośliny. Tutaj, rośliną w tym zdaniu są DRZEWA z pierwszej jego części. Zastąpione tylko dla czystości językowej - By nie robic powtórzenia tego samego słowa w jednym zdaniu.
By nie być gołoslownym iż jest to conajmniej odpowiednie podmienienie słów odsylam tu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Drzewo
Początek - Drzewo: WIELOLETNIA ROŚLINA.
Owszem. Drzewo to roślina. I tylko nad tymi roślinami masz wolną kontrolę. Dalej, idźmy dalej, by nie zostawiać sprawy niedokończonej.

Akt IV Obrazek
Nazwa
Mokuton no Jutsu: Reberu Ei
Przedostatnia z rang Mokutonu. Możliwości kontroli drewna stają się jeszcze większe: przede wszystkim, shinobi może wytwarzać bardzo wytrzymały materiał, który ciężko uszkodzić - i nawet przy tym nie męczy się znacząco. Zasięg jest imponujący, tak samo możliwości tworzenia elementu. Dodatkowo kontrola natury stoi na wyższym poziomie niż wcześniej. Tutaj można zająć się nawet czymś tak zaawansowanym, jak zmuszenie całego drzewa do przeniesienia się w inne miejsce.
Wytrzymałość
Kontrola Chakry + Siła
Zasięg
Wielkość Max.
Koszt Chakry
4% na turę
Tutaj dalej nie ma słowa o kontroli roślin innych niż drzewa. Za to możesz je kontrolować bardziej - Możesz przesadzić całe drzewo pasywką. Możesz przy użyciu SAMEJ pasywki, 4% na turę, rozkazać lasowi iść za sobą. Bo tak. Bo Senjuu.
Wielkich nowości nie ma, bariera, bariera, domki, lasek... Ogólnie gargantuiczna hiperbola umiejętności które teraz naprawdę zasługują na nazwanie 'OP' zwłaszcza spoglądając na zasięg użytkownika tego elementu. (Serio, żałuje że tak rzadko mogę używać słowa gargantuiczna...).

Akt V Obrazek
Nazwa
Mokuton no Jutsu: Reberu Esu
Finalny etap rozwoju Mokutonu. Tutaj pod względem wytwarzania drewna, użytkownik ma niemal wolną rękę - może on wytwarzać olbrzymie filary z drewna, ściany, lasy, rzędy domów etc. Możliwości wpływu na naturę również stają się niezwykłe: drzewa można nagiąć pod każdym kątem, przesunąć, poruszać nimi, nawet zmienić w "enty". Pod względem kontroli tego żywiołu, teraz nie ma się już sobie równych.
Wytrzymałość
Kontrola Chakry + Siła
Zasięg
Wielkość Max.
Koszt Chakry
2% na turę
Co mamy tutaj? Możliwość CAŁKOWITEJ manipulacji własnymi i istniejącymi drzewami, ograniczona tylko wyobraźnią (I na forum, co oczywiste, umiejętnościami pisarskimi) użytkownika. Mamy tutaj kolejną technike która moim zdaniem jest... Źle przeniesiona na forum. Na modłe 'Balansujmy, przecież nie może być aż tak OP' wiele technik dostało duże osłabienie. Ale nie las trujących drzewek i pnączy, które usypiają. Nie. One otrzymały wzmocnienie, Bóg jeden raczy wiedzieć czemu, gdyż nawet Wiki stawia jasno: Z wystarczającą siłą woli istnieje możliwość pozostania przytomnym, jednak aby całkowicie skontrować tę technikę, należy albo całkowicie zniszczyć same drzewa, albo cel musi się wznieść ponad poziom pyłków.
U nas nie ma o tym słowa, niestety, a byc powinno. Nie od siły woli tylko od... wytrzymałości, na przykład. Skoro większa wytrzymałość pozwala nam oberwać czymś bardzo groźnym i wytrwać, przetrzymać trucizne to i taki pyłek nasenny powinien działać dużo słabiej-nie działać wcale, zaleznie od wytrzymałości celu.

Epilog.
Jak widać dziedzina ta wiąże się z wieloma rakami, które na dłuższą metę i przy odrobinie cierpliwości można znieść. (Nasionko przecież jest NASIONKIEM DRZEWA czyli sensu stricte sensu largo młodym, nierozwiniętym drzewem, prawda? Tak samo jak zarodek człowieka jest technicznie człowiekiem we wczesnej fazie, tak nasiono jest nasionkiem drzewa czyli drzewem we wczesnej fazie. Kwitnące pylkiem usypiającym kwiaty to jutsu na potrzeby już masakry anime/mangii, gdzie leciały jutsu powodujące uśmiech na twarzy i kręcenie głową z politowaniem, gdzie ich celem było po prostu dodanie wystrzałowości całej sytuacji. To jak te slynne samochody w Hollywood które wybuchają od jakiegokolwiek uderzenia, gniotąc zdrowy rozsądek pod swymi wrakami.
Mamy niedokończone jutsu, jak to z kolcami na C - Ono uniemożliwia nagłe ruchy, gdyż szarpanie się skończy się wbiciem na kolce, proste. Wydźwięk na forum jest jednak inny, jakoby one były tak blisko, że poruszanie W OGOLE jest prawie niewykonalne bez otrzymywania ran.
Jak widać, ŻADEN z poziomów Mokutona nie umożliwia ot tak sobie kontroli nad roślinami innymi niż drzewa.
Dlatego 'Widzę, że traktujecie to strasznie wybiórczo' to takie rozżalone stwierdzenie które można parafrazować na 'Jestem zły, bo nie chcecie puścić mojego jutsu i otworzyć mi furtki na kontrolę innych form roślinności!'. Niestety.

Ja już mówiłem. NIE mówie nie tej technice. Jeśli chcesz mieć taką, a nie inną mechanikę, miażdzenie stóp/kości, utrudnianie życia przeciwnikowi... Wystarczy zmienić wydźwięk.
Niech to samo robią korzenie pobliskiego drzewa, krzaku, krzewu (korzenie SĄ zdrewniałe więc są drewnem). Albo zaszczepiona w ziemie czakra - Niech z niej wyrastają byliny drewniane których stożki/kolce/macki czy jak to sobie tam uformujesz robią to samo co ta trawa.

Nie potrzebujesz przecież koniecznie by to była trawa, prawda? Prawda? Chodzi przecież o taką, a nie inną mechanike, wcale nie o otwieranie sobie pola do popisu względem innych form roślinności nie będącej drzewami, prawda?

Jestem otwarty na propozycje. Moje i zdanie innych znasz. Jeśli chcesz ot tak utwardzić trawę, musiało to by mieć dobre podstawy fabularne. Nie kupuje porównania do Hari jizo - Tam włosy są częścią twojego ciałą. Mają kontakt z czakro-obiegiem. Jeśli jednak pod cienką warstwą ziemi będzie drewno i to z tego drewna wyrośnie ta trawa... No tu już mógłbym sie bardziej zastanowić. Skoro na S mogą wyrastać kwiaty usypiające (Pamiętajmy o tej wzmiance, że można oprzeć sie pyłkowi. Trzeba to dodac, nie ma sensu na siłe wzmacniać i tak potężnego klanu), to na B spokojnie mogą wyrastać z drewna/drewnianych pnączy źdzbła niczym ostrza.

Tyle ode mnie. Przepraszam za kłopot, jednak Uczciwość i Dobro mechaniki zawsze > Własna osoba.
Pozdrawiam i liczę na przychylniejsze, bardziej otwarte i miłe podejście. Modzi nie są po to, by ich besztać czy pokazywać swoją wyższość. Są to osoby które DOBRZE znają mechanike i które doradzaja co będzie dobre, co można zrobić, a co po prostu się nie nadaje bo będzie burzyło balans. Praca moda nie jest niczym nagradzana. Jest to wolontariat. Darmowe uświadczanie swojej wiedzy i znajomości uniwersum by pomóc graczowi urzeczywistnić swoje pragnienia, swoje marzenia których Kishimoto nie spełnił. Tyle ode mnie, bo się rozpisałem.
0 x
Awatar użytkownika
Vulpie
Posty: 2545
Rejestracja: 17 lut 2015, o 17:36
Multikonta: Misae Misaki

Re: Mokuton: Kyūsei Kusa

Post autor: Vulpie »

Ponieważ sprawa wymyka się spod kontroli, albo uhide, jak kto woli, podam moje stanowisko. Albo się uspokoicie, albo dam wam po łapach. Na burdel w tym dziale sobie nie mogę pozwolić i będę tej zasady przestrzegać. Pozdrawiam.
  Ukryty tekst
0 x
Yoshimitsu

Re: Mokuton: Kyūsei Kusa

Post autor: Yoshimitsu »

Ja tam nie wiem po co ten spam. Nie czytam posta Kaiena, bo po prostu nie mam na to ochoty, jednak identyczny efekt techniki którą chce uzyskać Shig można za pomocą zwykłej pasywki, która zrobi zwyczajne kolce z mokutonu. Tak więc... Zamiast trawy zmienić to na zwykłe drewniane kolce i po sprawie :| Dostosować rangę, zasięg i koszt. Albo robić to samą pasywką :|
0 x
Awatar użytkownika
Vulpie
Posty: 2545
Rejestracja: 17 lut 2015, o 17:36
Multikonta: Misae Misaki

Re: Mokuton: Kyūsei Kusa

Post autor: Vulpie »

  Ukryty tekst
0 x
Shigeru

Re: Mokuton: Kyūsei Kusa

Post autor: Shigeru »

Masz rację Yoshimitsu i widząc jaka jest tutaj sytuacja po prostu tak faktycznie zrobię.
Technika całkiem zmieniona:
Nazwa Jutsu: Mokuton: Kyūsei Kusa [Element drewna: Ostra trawa]
Dziedzina: Klanowa
Ranga Jutsu: B
Zasięg Jutsu: 40 metrów
Pieczęcie: Tygrys -> Koń -> Pies -> Wół
Koszt chakry: E: 35% | D: 30% | C: 20% | B: 15% | A: 10% | S: 5% | S+: 4%
Dodatkowe: Wymaga znajomość techniki Mokuton: Sashiki no Jutsu
Opis: Zaawansowana technika przestrzenna bazująca na elemencie Mokutonu i technice Sashiki no Jutsu. Użytkownik techniki poprzez uformowanie czterech pieczęci, jest w stanie stworzyć na obszarze 5m2 drewniane kolce, które gwałtownie wystrzeliwują z podłoża, raniąc wszystkie obiekty znajdujące się w tej przestrzeni. Wspomniane wcześniej kolce są wystarczająco twarde i na tyle szybko wyskakują z podłoża, że bez problemu są w stanie przebić się przez ciała oponentów. Dodatkowym utrudnieniem dla wrogów znajdujących się w tym obszarze jest to, że ww. kolce mają nieregularne kształty - liczne rozgałęzienia - co dodatkowo utrudnia oponentowi przewidzenie w którym następnie momencie nastąpi kolejne uderzenie.
Link do tematu postaci: Click!

Pominę wcześniejsze dysputy bo mnie żółć z ubawienia zaleje.
Nie zwiększyłem zasięgu, dodałem wymagania Administratora Technicznego odnośnie znajomości techniki i dostosowałem technikę pod znajomość tej techniki której użył Obito.
0 x
Awatar użytkownika
Vulpie
Posty: 2545
Rejestracja: 17 lut 2015, o 17:36
Multikonta: Misae Misaki

Re: Mokuton: Kyūsei Kusa

Post autor: Vulpie »

  Ukryty tekst
0 x
Kamiru

Re: Mokuton: Kyūsei Kusa

Post autor: Kamiru »

Jak Araf.


EDIT

Ee... Chyba nie mam nic do dodania póki co.
0 x
Awatar użytkownika
Defrevin
Założyciel Forum
Posty: 2109
Rejestracja: 11 lut 2015, o 22:31

Re: Mokuton: Kyūsei Kusa

Post autor: Defrevin »

Zgodnie z rozmową przeprowadzoną z Arafką, robię tak jak on.
Przenoszę do Archiwum.
0 x
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Zablokowany

Wróć do „Techniki”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość