Strona 1 z 1

Paczka pytań mechanicznych

: 20 mar 2020, o 11:33
autor: Tohaku
Zacząłem sobie trochę przemyśliwać nad buildem i wraz z dokładniejszym wczytywaniem się w niektóre mechaniki pojawiło się parę pytań.

1. Punkt ósmy w wątku o notkach wybuchowych mówi, że "wybuch uwalnia się z równą mocą niezależnie od stanu notki - nalepiona, nawinięta i tak zachowa pełną siłę". Czy to oznacza, że mogę teoretycznie złożyć notkę siedem razy i taką maleńką paczuszkę podrzucić przeciwnikowi? Mały loophole, więc wolę się dopytać zanim wykorzystam.

2. Teoretycznie uzyskałem już odpowiedź w Kuźni, ale wolę mieć solidniejsze alibi ( kappa ). Czy w przypadku lodowych tworów przy reberu Yuki mogę założyć, że na przykład katana utrzymuje się w moich dłoniach dzięki chakrze czy muszę grać wokół tego, że jest jakby nie patrzeć mniej poręczna i śliska? Dzięki za wątpliwości Kamiyo.

3. W opisach reberu Yuki widnieje taka rubryka jak "wielkość maksymalna", która przykładowo wynosi 3x3x3 metry na randze D. Traktujemy to jako sztywne ramy, tj. nie można stworzyć czegoś, co ma 3,1 metra długości czy bardziej objętościowo, tj. 27 metrów sześciennych na randze D, 512 metrów sześciennych na randze C itd.?

4. Jak to jest w końcu z kontrolą przedmiotów wytworzonych za pomocą reberu? Teoretycznie jest koszt utrzymania, czyli można sprawić, żeby poruszały się same, latały, cokolwiek, ale nie widzę, żeby to było gdzieś jednoznacznie określone, dlatego wolę dopytać.

5. Pytanko do techniki Hyōton: Kokuryū Bōfūsetsu z rangi A (opis poniżej w spoilerze). Mam wrażenie, że jest to technika fillerowa, więc pewnie dlatego jej nie kojarzę, stąd wątpliwości co do wielkości tego smoka. Jaki mogę mieć punkt odniesienia. Czy może odłączyć się od ramienia i latać samoczynnie, skoro posiada koszty utrzymania?
Nazwa
Hyōton: Kokuryū Bōfūsetsu
Ranga
A
Pieczęci
Ptak → Wąż → Małpa → Koń → Pies
Zasięg
Dowolny
Koszt
D: 63% | C: 49% | B: 35% | A: 21% | S: 14% | S+: 7% (1/2 kosztu na turę)
Opis Potężna technika, której widok naprawdę niewielu może opisać - bo mało kto ją przeżył. Po złożeniu odpowiednich pieczęci shinobi z klanu Yuki wytwarza wielkiego smoka z czarnego lodu, przyłączonego do ramienia twórcy. Dzięki temu stworzenie reaguje na każde polecenie użytkownika. Dodatkowo smok ten jest bardzo wytrzymały, a jego siła pozwala nawet zniszczyć górę, jeżeli się z nią zderzy.
6. Na to pytanie Yukirin odpowiedziała mi wczoraj w nocy, ale wolę też zapytać innych o zdanie, coby nie było niedomówień. Czy można czysto estetycznie personalizować przedmioty kupowane w zwykłych sklepikach? Przykładowo podstawowy wachlarz jest obrzydliwy i nijak nie pasuje do postaci Tohaku, czy mogę kupić na przykład wersję, która jest cała czarna?

7. Pytanko dotyczy latania na wachlarzu (technika w spoilerze). Jak wygląda sprawa z prędkością poruszania się przy takim transporcie? Nie jest to zaznaczone w opisie jutsu.
Nazwa
Fūton: Furai Uchiwa
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
Dowolny
Koszt
E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (1/2 co turę)
Dodatkowe
Do wykonania potrzebny jest wachlarz
Opis Technika wymagająca użycia wachlarza, mogąca jednak niejednokrotnie ułatwić użytkownikowi życie. Shinobi rozkłada swój wachlarz i przesyła do niego chakrę, a następnie siada/staje na nim. Dzięki temu może on latać, co ułatwia poruszanie się. Niestety, ma ona ograniczenie wysokości lotu - nie można się wzbić na większą wysokość niż 10 metrów. Można transportować na wachlarzu maksymalnie dodatkowe dwie osoby, przy czym za każdą koszt chakry na turę rośnie o kolejne 3% od osoby (pobierane od użytkownika).

To na razie tyle, ale pewnie coś mi się jeszcze nasunie jak będę się zagłębiał w pozostałe mechaniki.

Re: Paczka pytań mechanicznych

: 20 mar 2020, o 23:12
autor: Asaka
  1. Gdy notka jest na coś nawinięta albo nalepiona, to pieczęć na niej jest ciągła. Jak poskładasz sobie notkę siedem razy, to na pewno zostanie naruszona i osobiście bym tego już nie uznała.
  2. Naprawdę bym się nie wygłupiała z tą śliskością. Nie będzie się topić tak długo, jak ma kontakt z użytkownikiem, który ją stworzył, więc naprawdę nie przesadzajmy.
  3. Tak, traktujemy to jako sztywne ramy. Natomiast czy objętościowo czy wymiarowo - to już zależy od sytuacji i MG.
  4. Z kontrolą to znaczy? Że stworzysz sobie miecz i będziesz sobie nim latać? Osobiście bym uważała z takimi cudami, zdecydowanie lepiej nadają się do tego techniki. Reberu jest lepsze do wytworzenia przedmiotu, albo np. do rozrostu jakiegoś obiektu, w tym przypadku lodowej bryły, stąd to podtrzymanie. Nie jestem jednak pewna jak to było do tej pory traktowane, bo raczej ludzie dość intuicyjnie z reberu korzystają. U Kosekich jest to trochę lepiej opisane, a klan jest dość bliźniaczy w działaniu. W sensie Reberu D-C twory z reberu tworzą się od ziemi, a dopiero na randze B wchodzi tworzenie kryształu w powietrzu i ewentualnie tam można by dopuścić ewentualną kontrolę lotu. Fakt, opisy u Yukich wieją biedą xD
  5. Szczerze nie mam pojęcia jakie to ma wymiary, ale moim zdaniem jest po prostu długi (omg ten zasięg Dowolny). Nie może odłączyć się od ramienia, jest zawsze do niego przytwierdzony, natomiast koszt za podtrzymanie oznacza, że użytkownik może nim dowolnie sterować. Może zakręcać, wyskakiwać szyją do przodu itd., ale zawsze będzie przytwierdzony do ramienia.
  6. Tak jak mówiłam - moim zdaniem jak najbardziej możesz sobie mieć tam wzór jaki chcesz, bo nie wpływa on nijak na działanie przedmiotu, to nadal jest Wielki Wachlarz. Co do innych przedmiotów jak miecze - tutaj już bym ich nie personalizowała dowolnie, wyrycie czegoś na głowni to już nie taka prosta sprawa, jak pomalowanie sobie skóry w wachlarzu.
  7. Nie jest zaznaczone, tak jak przy masie innych technik, ale dla ułatwienia przyjmujemy, że szybkość czy siła technik różnych rang odpowiada kolejnym progom danej statystyki. Przykładowo: technika D to byłby środek progu 41-80, a więc 60. 60 szybkości w przypadku lotu, 60 wytrzymałości w przypadku jakiejś bariery, 60 siły w przypadku techniki ofensywnej, o ile opis nie mówi inaczej. Technika C to byłby kolejny próg, a więc środek 81-120 czyli 100 itd. po kolei. Trochę inaczej ma się sprawa w technikach klanowych z reberu. Tam szybkość takiej techniki czy wytrzymałość tworu jest zależna od szybkości bądź wytrzymałości reberu na tej samej randze.

Re: Paczka pytań mechanicznych

: 20 mar 2020, o 23:23
autor: Tohaku
Do punktu czwartego:

No właśnie gdy pytałem na czacie to pojawiło się kilka głosów, że można sprawiać, by przedmioty wytworzone za pomocą reberu latały. Rozmawiałem też z Natsu i wspomniał, że jak próbował przepchnąć WT, które polegało na tworzeniu lodowych mieczy i ciskaniu nimi w przeciwników to powiedziano mu, że od tego jest reberu. Stąd te wątpliwości, bo według mnie koszta utrzymania tylko dla rozrostu objętościowego przedmiotu są dość naciągane i niesprawiedliwe.

Re: Paczka pytań mechanicznych

: 20 mar 2020, o 23:24
autor: Asaka
Jeżeli Natsu próbował to przepchnąć x lat temu, to wszystko jest możliwe, bo różne rzeczy w WT się wtedy działy. Nie sądzę, by teraz ktoś robił problem o technikę do latających mieczy prawdę mówiąc.

EDIT: Ale no tak, opisy są biedne i w sumie to jeden interpretuje to tak, drugi tak. Osobiście mam mieszane uczucia jeśli mam być szczera. Dlatego też podałam przykład opisów od Kryształowych (; najlepiej jak się Ocir wypowie, on będzie wiedzieć najlepiej co z tym fantem zrobić.

Re: Paczka pytań mechanicznych

: 21 mar 2020, o 18:30
autor: Jawa
Traktowałbym Reberu jako takie podstawowe zdolności operowania klanowym materiałem bez jakichś przesadnych komplikacji co do tworzonych kształtów. Kolce, sople, proste bryły i tak dalej - jeszcze w porządku. Gdyby chodziło już o jakieś precyzyjniejsze twory, to lepiej je opracować w postaci jutsu. W niektórych klanach istnieją techniki do tworzenia broni, więc tym też możesz się zasugerować.

Re: Paczka pytań mechanicznych

: 21 mar 2020, o 18:45
autor: Tohaku
Jasne. Pytałem bardziej o to czy można kontrolować te twory "na odległość". Sprawić, żeby na przykład poleciały w stronę przeciwnika bez "fizycznej" ingerencji, co mogłoby tłumaczyć koszty utrzymania danego reberu.

Re: Paczka pytań mechanicznych

: 23 mar 2020, o 18:48
autor: Jawa
Pogadaliśmy sobie i doszliśmy do wniosku, że Yuki swoim reberu przypominają najbardziej Koseki i Senju. Ich podstawowa zdolność to przede wszystkim tworzenie/rozrost lodowych struktur. Jeśli chcesz bawić się w tworzenie lodowych rzeczy i kontrolowanie ich, to tutaj już by się nadawała do nich technika - te wszystkie wilki, jaskółki, wieloryby są technikami, podobnie jak np. shurikeny w Koseki.

Re: Paczka pytań mechanicznych

: 24 mar 2020, o 12:22
autor: Tohaku
W związku z tym nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie. Co ma oznaczać szybkość danego poziomu reberu w tabelkach, skoro nie można kontrolować tych tworów na odległość? Czy ma to wtedy odniesienie tylko do technik danej rangi i tak naprawdę nie potrzeba nadrabiać z tą percepcją (bo dużo technik jest samonaprowadzających)? Zasięg też wydaje się bez sensu, chyba że odnosi się to do tworzenia jakichś struktur np. pięć metrów od użytkownika.

Re: Paczka pytań mechanicznych

: 24 mar 2020, o 12:53
autor: Sans
Szybkość taka to szybkość powstawania tworu. Zasięg od tego gdzie w odległości od użytkownika powstaje. I tak, ma to również odniesienie do technik danej rangi. Trzeba jednak ogarniać z percepcją, bo jak chcesz kontrolować rozrost tworu, za którym nie nadążasz?

Re: Paczka pytań mechanicznych

: 24 mar 2020, o 13:03
autor: Tohaku
Skąd więc jako taka rozbieżność statów reberu i technik? Na czacie wywiązała się dyskusja, bo jak przeanalizowałem to okazuje się, że reberu C może wytworzyć takie same kolce jak technika rangi B, ale w znacznie dalszej odległości.

Re: Paczka pytań mechanicznych

: 24 mar 2020, o 18:37
autor: Jawa
Na pewno nie takie same, bo słabsze i tworzone z mniejszą prędkością, ponieważ odpowiadać im będą statystyki z poziomu B, a nie C. Sprawa zasięgów to już trochę inna kwestia, bo w przypadku reberu większości jeśli nie wszystkich klanów są one po prostu na obecny moment przesadzone.