Mafija
: 14 lip 2019, o 16:24
Hejka naklejka, naszło mnie trochę na myślenie, ponieważ mafia jako koncept fajnie się sprawuje gdy mistrz gry dowolnie może ją interpretować, ale sytuacja ma się trochę gorzej kiedy to gracz chciałby wyjść z jakąś inicjatywą, a nie może bo nie posiada podstawowych danych.
Tak więc nie wiem czy te rzeczy są ustalone ale mam parę pytań na których odpowiedzi mogą znacznie ułatwić odgrywanie i korzystanie z przywilejów mafii.
1. Znaki rozpoznawcze - Czy funkcjonuje coś takiego? Nie sądzę żeby wszyscy mafiozi z jednej rodziny mieli się znać z widzenia, a przecież zachowując swoją "skrytość" trudno poznać z kim ma się do czynienia. Przecież z takim zamieszaniem i bez nich ciągle by dochodziło do zabijania "swoich" i walk wewnętrznych.
Oczywiście mistrz gry może wprowadzić takie, ale może by ustalić jakieś usystematyzowane? (no chyba że już są)
+
Jakieś oznaczenia rang? Czy to już za dużo?
2. Mafia to znaczy gdzie? - Rozumiem że mają one swoje strefy wpłyów itd. ale czy fukcjonuje coś takiego jak jakieś oficjalne kwatery? Może jakieś podziemia czy inne miejsca gdzie tacy mafiozi mogą czuć się "bezpiecznie", zakładam że jakiś koncept bazy wypadowej musi istnieć, a jednak nic o tym nie znalazlem.
3. Strefy wpływów? - Wspomniane już wcześniej, "gdzieś tam istnieją" ale tak naprawdę nie ma nic powiedzianego na papierze i wszystko zależy od woli MG, wchodząc do np. burdelu jako mafioza nie wiem czy jest on pod kontrolą mojej rodziny i mogę tam spotkać kogoś kto mi pomoże, zażyć darmowych usług itd. czy też sprawa ma się zupełnie inaczej i zaraz po wejściu zostanę dźgnięty 50 razy w plecy w ramach przywitania. A może po prostu jakimś cudem ostał się jakiś neutralny burdel?
Czy jest jakiś pomysł to rozwijać, czy jest to po prosu rzucony luźny koncept do dowolnej interpretacji mistrza gry? Z tego co rozglądałem się po forum to koncept rywalizacji mafii mógłby się rozgrywać na delikatnie zmienionych zasadach "wojny" z wszystkim elegancki rozpisanym i pozostawiającym pole do odgrywania w niej realnej roli.
No ale to takie chyba trochę życzenie bardziej niż pytanie, a póki co chcę się wywiedzieć jak to w założeniu ma działać...
4. Jak właściwie wygląda skład mafii? Jaki % z nich to shinobi z jakąś specjalizacją, a jaki to "zwyklaki" posiadające po prostu trochę mięśni, lepkie palce lub pełniący niebojowe w niej role? Czy są też jakieś zakresy PH "podwładnych" per ranga ukryte w zakamarkach systemu? (takie wrażenie daje zapis o siłach poszczegółnych jednostek między rodzinami).
+
Jak duże właściwie są mafie orientacyjnie? 50 osób? 100? 2000?
5. Jak duża jest władza i jak bardzo można jej nadużywać? Przecież w założeniu mógłbym zabrać "npc" ze swojej rodziny aby uzbierać drużynkę mającą z 5tyś PH i ruszyć z nią na misję A lub S... Mógłbym tak? xD
Jest jakiś koncept na skalowanie poziomu trudności? Czy zabierając npc trudnośc misji rośnie podobnie jakby podejmować ją z innymi graczami? (fajny koncept mieć tak samo trudną misję, a zamiast odgrywać tylko swojej postaci robić to na przestrzeni całej grupy + w elementach walki móc zawierać więcej taktyki z racji mnogości umiejętności i kombinacji).
Trochę wyszły koncepto-pytania, ale mam nadzieję że ktoś będzie w stanie rzucić nieco światła na to co dzieje się w cieniach shigashi
Tak więc nie wiem czy te rzeczy są ustalone ale mam parę pytań na których odpowiedzi mogą znacznie ułatwić odgrywanie i korzystanie z przywilejów mafii.
1. Znaki rozpoznawcze - Czy funkcjonuje coś takiego? Nie sądzę żeby wszyscy mafiozi z jednej rodziny mieli się znać z widzenia, a przecież zachowując swoją "skrytość" trudno poznać z kim ma się do czynienia. Przecież z takim zamieszaniem i bez nich ciągle by dochodziło do zabijania "swoich" i walk wewnętrznych.
Oczywiście mistrz gry może wprowadzić takie, ale może by ustalić jakieś usystematyzowane? (no chyba że już są)
+
Jakieś oznaczenia rang? Czy to już za dużo?
2. Mafia to znaczy gdzie? - Rozumiem że mają one swoje strefy wpłyów itd. ale czy fukcjonuje coś takiego jak jakieś oficjalne kwatery? Może jakieś podziemia czy inne miejsca gdzie tacy mafiozi mogą czuć się "bezpiecznie", zakładam że jakiś koncept bazy wypadowej musi istnieć, a jednak nic o tym nie znalazlem.
3. Strefy wpływów? - Wspomniane już wcześniej, "gdzieś tam istnieją" ale tak naprawdę nie ma nic powiedzianego na papierze i wszystko zależy od woli MG, wchodząc do np. burdelu jako mafioza nie wiem czy jest on pod kontrolą mojej rodziny i mogę tam spotkać kogoś kto mi pomoże, zażyć darmowych usług itd. czy też sprawa ma się zupełnie inaczej i zaraz po wejściu zostanę dźgnięty 50 razy w plecy w ramach przywitania. A może po prostu jakimś cudem ostał się jakiś neutralny burdel?
Czy jest jakiś pomysł to rozwijać, czy jest to po prosu rzucony luźny koncept do dowolnej interpretacji mistrza gry? Z tego co rozglądałem się po forum to koncept rywalizacji mafii mógłby się rozgrywać na delikatnie zmienionych zasadach "wojny" z wszystkim elegancki rozpisanym i pozostawiającym pole do odgrywania w niej realnej roli.
No ale to takie chyba trochę życzenie bardziej niż pytanie, a póki co chcę się wywiedzieć jak to w założeniu ma działać...
4. Jak właściwie wygląda skład mafii? Jaki % z nich to shinobi z jakąś specjalizacją, a jaki to "zwyklaki" posiadające po prostu trochę mięśni, lepkie palce lub pełniący niebojowe w niej role? Czy są też jakieś zakresy PH "podwładnych" per ranga ukryte w zakamarkach systemu? (takie wrażenie daje zapis o siłach poszczegółnych jednostek między rodzinami).
+
Jak duże właściwie są mafie orientacyjnie? 50 osób? 100? 2000?
5. Jak duża jest władza i jak bardzo można jej nadużywać? Przecież w założeniu mógłbym zabrać "npc" ze swojej rodziny aby uzbierać drużynkę mającą z 5tyś PH i ruszyć z nią na misję A lub S... Mógłbym tak? xD
Jest jakiś koncept na skalowanie poziomu trudności? Czy zabierając npc trudnośc misji rośnie podobnie jakby podejmować ją z innymi graczami? (fajny koncept mieć tak samo trudną misję, a zamiast odgrywać tylko swojej postaci robić to na przestrzeni całej grupy + w elementach walki móc zawierać więcej taktyki z racji mnogości umiejętności i kombinacji).
Trochę wyszły koncepto-pytania, ale mam nadzieję że ktoś będzie w stanie rzucić nieco światła na to co dzieje się w cieniach shigashi
