Shinobi War to gra PBF Naruto, gdzie akcja została osadzona w zamierzchłych czasach, w czasach gdzie światem rządziły klany. https://www.shinobiwar.pl/
Pocisku wystrzelonego z kuszy (Zależność od rodzaju?)
Broni miotanych (Zależność od siły?)
Re: Szybkość
: 15 maja 2019, o 01:31
autor: Hikari
Pocisk wystrzelony z łuku oraz broni miotanych zawsze był zależny od siły, ale wolę nie podawać żadnych wartości bo czerwoni i szarzy mogą mieć inne zdanie, a lepiej jakbym nie wprowadzał zamieszania.
Kusza to akurat ma stałą prędkość, może zależeć tylko od konstrukcji, wielkości naciągu cięciwy itd. To raczej wartości podobne jak w prawdziwym życiu. Tutaj akurat podeślę co znalazłem w jednym artykule:
"Pan Jerzy Jurga oddał strzał z repliki kuszy z lewarem niemieckim na odległość 350 metrów (ale jego kusza była nieco podrasowana), prędkość początkowa wynosiła 67 m/s. I to jest naprawdę bardzo, bardzo dużo"
Re: Szybkość
: 15 maja 2019, o 09:15
autor: Jun'ichi
Pytanie bardzo dobre i właściwie szkoda, że nie mamy tego określonego.
Tak zdroworozsądkowo wydaje mi się, że nawet wystrzelona strzała powinna mieć prędkość gdzieś w górnych granicach forumowych. Dlaczego? Żeby tylko ktoś kto jest naprawdę monstrum pod względem szybkości (i percepcji) miał jakiekolwiek szanse na uniknięcie. Szanse =/= pewność.
Z drugiej strony byłoby słabo, gdyby ktoś był w stanie prześcignąć lecącą strzałę bo ma powiedzmy 241 szybkości, a szybkość będzie się liczyła tak samo do uniku jak i prześcignięcia. Może więc taki wystrzał powinien nawet bardzo wykraczać poza naszą skalę żeby to miało ręce i nogi.
Re: Szybkość
: 15 maja 2019, o 20:47
autor: Keizo
Bez przesady, nawet genini odbijali bez większych problemów lecące shurikeny. Mają one oczywiście mniejszą szybkość zapewne niż to około 60 m/s, ale wbicie strzałom jakiejś wydumanej statystycznej szybkości, gdzie w anime każda postać z imieniem nie będąca Tenten jest FTE? Pls.
Re: Szybkość
: 15 maja 2019, o 21:15
autor: Hitsukejin Shiga
Jun'ichi przerażające są rzeczy które piszesz. Gramy w uniwersum anime w którym ludzie odbijali broń miotaną i unikali tej wystrzeliwanej jak miotacze igieł czy wskroś innych wynalazków, a ty chcesz by praktycznie wystrzelenie strzały w dobrym momencie było sure-shotem bo nie da się uniknąć bo strzała będzie miała milion pięćset sto dziewięćset szybkości? Jak najbardziej to tragiczny pomysł.
Strzała ze zwykłego łuku powinna być zagrożeniem szybkością dla nie-shinobiego i wolniejszych shinobi. Sądze jednak, że już od 100 szybkości w górę powinny być szanse na uniknięcie, a trafienie z jakiejś rozsądnej odległości kogoś z szybkością 200 i większą powinno wymagać naprawdę wielkich umiejętności.
Co innego jutsu. Z drugiej strony ja na misji za której prawie utraciłem uprawnienia dowiedziałem się, że strzała z łuku leci z prędkością 100 metrów na sekundę.
Re: Szybkość
: 15 maja 2019, o 23:59
autor: Chise
Moim zdaniem podejście, że każdy strzał ma tą samą prędkość jest już z gruntu błędne. A to dlatego, że oznacza, że postać z 500 PH, która kupi sobie na start łuk i resztę PH wyda w percepcję, będzie w stanie zsolować pół forum na strzał XD A także oznacza, że nie ma żadnego rozwoju w tej kwestii przy wyższych poziomach stylu. Powinien być skalowany z czymś.. Zapewne z rozmiarem łuku oraz siłą postaci.
Re: Szybkość
: 16 maja 2019, o 00:45
autor: Hikari
Wot strzała z łuku 100 metrów na sekundę? Przecież to czyste szaleństwo... Obecne łuki bloczkowe mogą wyciągnąć maksymalnie do 113 metrów na sekundę, ale takowy wygląda w ten sposób:
Chyba zgodzimy się, że jest to spowodowane też dużo poprzez obecny rozwój technologiczny. Większych osiągów nie znalazłem, ale to wynik z pierwszej strony wujka google więc ktoś może poszperać coś więcej.
Znalazłem też, że łuki obecnie stosowane do zawodów, czyli bardziej przypominające nasze wersje osiągają po wypuszczeniu cięciwy 140–200 km/godz, co daje maksymalnie 55,5555556 metr / sekunda. Jest to prędkość w momencie wypuszczenia cięciwy i spada z każdym pokonanym metrem.
Co do pomysłu Junicha to jest czyste szaleństwo, zgadzam się z poprzednikami. <notlikethis>
Re: Szybkość
: 16 maja 2019, o 22:32
autor: Hitsukejin Shiga
Strzała lecąca 100m/s to stwierdzenie naszego głownego jeśli nie jedynego łucznika na forum powyżej 1k PH ,więc chyba serio potrzebujemy jakiś założeń jasnych co do prędkości. xD
Re: Szybkość
: 19 maja 2019, o 11:02
autor: Yami
To kto będzie robił Samuraja pod łuki?
Re: Szybkość
: 21 maja 2019, o 08:49
autor: Kakita Asagi
Kuszące, niezmiernie kuszące w takiej sytuacji, gdzie strzała pokonuje 100 metrów w sekundę...
Generalnie, przyglądając się tematowi dochodzę do podobnych wniosków co wszyscy - konieczne jest sztywne ustalenia prędkości pocisków i tyle. Co do wyprzedzania strzały, dla mnie w realiach w jakich się bawimy wcale nie jest to takie niedorzeczne, jak dobrze pamiętam, Rock Lee przy 5-tej bramie się od powietrza odbić umiał, więc takie wyprzedzanie lecącej strzały przy tych +240 prędkości to raczej dość naturalna sprawa
Re: Szybkość
: 21 maja 2019, o 11:58
autor: Sans
Nie wiem czy jest sens w ogóle rozwodzić się nad szybkością w strzał i bełtów w m/s, skoro i tak nasze wartości liczbowe są czysto opisowe. Co do łuków, kusz, wyrzutni itp. większość takich broni ma ograniczenia konstrukcyjne o czym chyba większość tu zapomniała i stwierdziła że naciągnięcie cięciwy będzie skalowało się w nieskończoność wraz z siłą postaci. Wydaje mi się, że gdyby postać z siła 200 chciała naciągnąć łuk pełnią swojej siły 200 to prędzej zerwałaby się cięciwa niż rzeczywiście osiągnąłby taki naciąg. Wydaje mi się do tego, że nie ma sensu przekładać siły postaci na siłę naciągu np. łuku i tego z kolei na prędkość wypuszczonej strzały. Ja gdybym sędziował walki i przygody uzależniałbym werdykt przede wszystkim od dystansu z jakiego oddawany jest strzał czy rzut i tego czy cel był od początku świadomy zagrożenia, to bardzo podnosi szansę na unik przed lecącym pociskiem imo. Łuki w naszej grze służą bardziej po to żeby ściągnąć kogoś z odległości, z której ten ktoś nie spodziewa się oberwać, wtedy z kolei wchodziłaby w grę dodatkowo percepcja ofiary itd. itp.
Re: Szybkość
: 21 maja 2019, o 12:53
autor: Yami
Wszystko pięknie brzmi tylko żeby potem się nie okazało, że jeden sędzia powie tak a inny powie nie.
Przy braku jakiegokolwiek opisu wszystko opiera się na tym jak ktoś sobie to wyobraża, a każdy wyobraźnię ma inną.
Re: Szybkość
: 23 maja 2019, o 18:28
autor: Yasuo
Moim zdaniem jest tak:
Shurikeny i inna broń miotana - szybkość zależy od rozmiarów/wagi broni - im mniejsza tym większa szybkość, ale mała waga równa się małej stateczności. Oczywiście w przypadku shurikenów i kunai to nie ma znaczenia, ale zaraz by ktoś stworzył w kuźni przedmiot 10 razy ostrzejszy od shurikena i o wadze piórka. Wiadomo, coś takiego by nie poleciało.
Łuki - szybkość zależy od siły użytkownika i od konstrukcji łuku. Obecne łuki mają wymagania siły od 0 do 70, więc mogę sądzić, że właśnie tyle potrzeba do naciągnięcia tego łuku. Jeśli gracz użyłby więcej siły (bo np. posiada 200), to taki łuk mógłby się zerwać (ale w praktyce pewnie musiałby użyć około 100/120, żeby zniszczyć łuk refleksyjny). Ale co stoi na przeszkodzie, żeby zrobić sobie w kuźni łuk, który wymaga 241 siły do poprawnego użycia? Przeciętny Kowalski go nie naciągnie, ale jeśli znajdzie się siłacz, który temu podoła, to strzała wypuszczona z tego łuku będzie miała kolosalną moc (energię kinetyczną) i prędkość.
Kusze - szybkość jest stała dla danego modelu. Nie ma co się nad tym rozwodzić.
Oczywiście nie ma sensu mieszać do tego metrów na sekundę czy metrów na godzinę, bo zrobi się wielki bałagan. Jak przeliczyć 241 szybkości na metry na sekundę? Mamy jakiś przelicznik? Dlatego, jeśli podamy powiedzmy jakiś wzór na szybkość zależny od siły, to wynik tego wzoru musimy podać w forumowych jednostkach szybkości. Ale pewnie nikomu nie będzie się chciało takiego wzoru wprowadzać...
Nawiasem mówiąc, mam technikę, która pozwala mi rzucić mieczem. Mam z góry ustaloną szybkość takiego lecącego miecza i wynosi ona od 3/3 do 4/3 siły mojej postaci (dokładnych wartości nie podam XD). Dlatego, jeśli byłbym sędzią to bym przyjął swoją własną technikę za porównanie.
Jednak oczywiście nie zgadzam się z Jun'ichim. Nie może być tak, że jakaś strzała leci z szybkością 10000000000, bo wystarczyłoby kupić łuk, żeby Hana solować i generalnie z łukiem wtedy nikt by nie miał szans. O ile oczywiście łucznik zdąży wystrzelić... ale wtedy łuk i tak byłby 10x mocniejszy niż Katon rangi S. Łuk to naciągnięcie strzały, wymierzenie i strzał. Katon rangi S nie wymaga namierzania, ale pobiera mega dużo chakry, wymaga mega dużo pieczęci i nie jest tak dostępny jak najgłupszy łuk za 500 Ryo. Czyli na nie, jeśli chodzi o bezsensowne buffowanie łuków i robienie z nich itemów totalnie wszechmocnych.
Chociaż z drugiej strony? Zbuffowanie łuku do granic zaproponowanych przez Jun'ichiego spowoduje, że całe forum zacznie latać z łukami. Ja osobiście wydam 500 Ryo, bo mnie stać. A wtedy będziemy mieli forumową wersję CS:GO albo innego Battlefielda kappa.
Chociaż z trzeciej strony... nigdy w strzelanki grać nie potrafiłem .
Re: Szybkość
: 24 maja 2019, o 14:27
autor: Hikari
Przestałem czytać na tym fragmencie, bo już wiedziałem, że mam do czynienia z kimś kto no ma słabe pojęcie o temacie.
Powiedz mi z jakiego materiału chcesz zrobić cięciwę, która wytrzyma takie naciągnięcie?
Jedynie chyba guma Terumi miałaby możliwość wytrzymać większe wartości, ale czy miałaby właściwości cięciwy? To już inne pytanie, dodatkowo wątpię aby wytrzymało aż taką siłę.
Problem jest jednak taki, że ktoś z administracji podawał 100m/s z łuku i przez to ktoś inny mało nie stracił uprawnień MG. Jak dla mnie to jest błąd, który tylko potwierdza, że trzeba przyjąć jakieś podstawowe założenia w tej kwestii aby nie gadać następnym razem tak nie stworzonych rzeczy bez poszukania w ramach tematu jakichkolwiek informacji.
Re: Szybkość
: 24 maja 2019, o 17:01
autor: Yasuo
Nie mam pojęcia z jakiego materiału szczerze mówiąc, ale generalnie idea jest prosta. Można stworzyć wytrzymalszy łuk niż te w sklepach (nawet przy niektórych technikach jest wzmianka, że normalne łuki się nie nadają) i taki będzie strzelał dalej, mocniej i szybciej.
A co łuku co wytrzyma 241 siły, to z drewna go nie stworzysz. Ze stali raczej też nie. Ale może to być np. artefakt, bo czemu nie?
A skoro mówisz, że wynikła taka sytuacja... to może serio warto jakoś to delikatnie rozpisać. Warto ten temat przenieść do pomysłów...