Strona 1 z 1

Stawy Kukiełkowe

: 30 maja 2018, o 15:13
autor: Kurusu
PROBLEM
Opis i Nazwa Stawów Kukiełkowych, które są ze sobą w całkowitej sprzeczności, o to jakie są stawy:
Jak widać, jedynymi konkretnymi i zgodnymi z prawdą stawami są Zawiasowy oraz Kulisty. Za to cała reszta gromadki na czele ze Śrubowym i Obrotowym, jest wprowadzająca w błąd... Czemuż to? Przede wszystkim dlatego, że nazwa przynosi na myśl stawy o tej samej nazwie występujące w Układzie Kostnym człowieka, ale są to ostatnie miejsca zgięcia, które posądziłbym o "swobodę ruchów". Staw Odporny jest mniej-więcej dobrze, jeśli założy się, że to ulepszenie Stawu Kulistego.

ROZWIĄZANIE
Zmiana nazwy niepewnych stawów oraz skonkretyzowanie w opisie, czym one właściwie są. Ja interpretuje wszystkie stawy inne niż Zawiasowy, jako wytrzymalszą wersję Kulistego. Nic więcej. I stąd moja propozycja zakłada, przyjęcie takiej wersji jako oficjalnej i obowiązującej.

DODATKOWE UWAGI
Nie mam żadnej obecnie.

Re: Stawy Kukiełkowe

: 30 maja 2018, o 15:21
autor: Yamanaka Inoshi
Powinny jeszcze mieć swoje własne ceny, bo w sumie dlaczego nie. Chyba, że każdy staw zachowuje się faktycznie inaczej i zabiera coś kosztem czegoś no ale to powinno być sprecyzowane. To wtedy niech sobie ma każdy jeden koszt nawet.

Re: Stawy Kukiełkowe

: 30 maja 2018, o 18:37
autor: Boyos
Staw kulisty:
Obrazek
Staw zawiasowy:
Obrazek
Staw obrotowy:
Obrazek
Staw śrubowy to to samo co obrotowy, tylko pozwalający jeszcze na nieznaczne ruchy w płaszczyźnie pionowej jak wkręcana i wykręcana śruba

Staw odporny to taka sobie fanaberia żeby było trudniej zniszczyć kukiełkę.

Po to jest nakreślonych kilka rodzajów, żeby nie traktować ich wszystkich tak samo, olewać nazwy i brać zawsze najlepszy bo w sumie co za różnica. Dla mnie, dobieranie stawów do połączeń kukiełki można w ogóle wywalić bo na cholere to komu, ale traktowanie tego jak pojmuje to Kurusu jest moim zdaniem błędne dlatego jestem przeciwny propozycji robienia ze wszystkich rodzajów tego samego, tylko "wytrzymalszego", a jeśli już, to za pomysłem doprecyzowania który w jaki sposób działa.

Re: Stawy Kukiełkowe

: 30 maja 2018, o 18:59
autor: Yamanaka Inoshi
Ja to nie widzę sensu w ogóle istnienia stawów jeśli i tak są za darmo. Chyba, że po prostu stworzymy 3 poziomy stawów.
1 obrotowy tylko i wyłącznie.
2 który pozwala na ruchy mniej więcej takiej jak u człowieka[przyjmijmy, że kulisty]
3 droższy który łączy obie te zalety

To trzy główne typy no i każdy ma te swoje wersje odpornościowe załóżmy od słabszych po te bardziej wzmacniane.


Tak jak Seinar, traktowanie ich tak samo nie powinno mieć miejsca.

Re: Stawy Kukiełkowe

: 31 maja 2018, o 16:38
autor: Rindou Arashi
Szczerze powiedziawszy odszedłbym od tych rodzajów stawów, gdyż nikt tego nie uwzględnia a to jakie ruchy wykonują różne kończyny jest logiczne i wynika z jej budowy. W końcu każdy wie jak prawidłowo rusza się ludzka ręka, noga itp, jaki zasięg ruchu ma małpi ogon, czy tam głowa. Dlatego zamiast bawić się w to, zaproponowałbym inny system.

1. Staw odkryty - Ranga E - Koszt 0 - podstawowy staw podatny na uszkodzenia oraz zanieczyszczenia, wymagający cyklicznej konserwacji.

2. Staw kryty - ranga C - koszt 200 - Lepsza wersja stawu kryta drewnem/skórą, dzięki czemu nie jest ona podatna na zanieczyszczenia i drobinki.

3. Staw Wzmocniony - Ranga B - koszt 400 - Kolejna, bardziej wytrzymała wersja stawu, Wytrzymująca większość ataków do rangi B oraz tych o sile (jakaś).

4. Staw Pancerny - Ranga A/S - koszt 800 - Najwytrzymalszy ze stawów, do którego złamania potrzeba techniki wyższej rangi bądź też bardzo silnego ciosu (siła jakaś większa).

Cena odnosi się do całej kukiełki, aby nie musieć się rozdrabniać na każdą kończynę. Oczywiście opisy były by do poprawienia, jednak piszę ten projekt na szybko, jeżeli spodoba się to można to dopracować.

Re: Stawy Kukiełkowe

: 1 cze 2018, o 10:36
autor: Akarui
A jak lalkarz będzie chciał, by palce marionetki poruszały się w innych płaszczyznach niż normalny układ zawiasów jak u człowieka to co?

Sam jestem za zostawieniem dwóch rodzajów, zawiasowy i kulisty. Zamiast innych rodzajów należy dodać na przykład trzy klasy wykonania do danego stawu.

Zawiasowy:
1. Odkryty, słaby, mało wytrzymały, zniesie opór do siły na poziomie słaby (do 40), za darmo,
2. Zakryty, lepszy niż poprzedni, zniesie opór do siły na poziomie mierny (do 90), dać jakiś koszt,
3. Wzmocniony, najlepszy z nich, zniesie opór do siły na poziomie ponadprzeciętny (do 160), dać większy koszt.

To samo z kulistym. tylko dałbym każdą odporność o próg wyżej.

Re: Stawy Kukiełkowe

: 1 cze 2018, o 13:04
autor: Rindou Arashi
Jeżeli będzie chciał jakiś bardziej nienaturalny model ruchu to na pewno będzie to zaznaczone w opisie, z resztą chyba teraz też tak jest.

Re: Stawy Kukiełkowe

: 1 cze 2018, o 15:33
autor: Ichirou
Wydaje mi się, że to po prostu ułatwienie i podanie gotowych rodzajów stawów, jakie można zastosować w kukłach. Zgadzam się w dużej mierze z Sejnarem.
Nie rozróżniałbym tych stawów względem wytrzymałości. Co najwyżej możliwość stworzenie analogicznej, ale wzmocnionej wersji. Nie wiem tylko, czy aż takie rozdrabnianie jakie zaproponował Akarui ma sens.

Re: Stawy Kukiełkowe

: 2 cze 2018, o 00:15
autor: Akarui
Ichirou, moje "rozdrobnienie" to dwa rodzaje, wersja podstawowa za darmo. Jak chcesz lepszą, to zapłać, jak zawsze i wszędzie. A skoro jest coś lepszego, to musi coś dawać - stąd zwiększona odporność. Logiczne i proste. Granice można pozmieniać. Trzy "poziomy" są po to by dać wybór graczowi.

Re: Stawy Kukiełkowe

: 2 cze 2018, o 00:37
autor: Kurusu
Wersja zaproponowana przez Arashiego, jest co najmniej obiecująca. Popieram najbardziej tą wersje. Osobiście nie jestem pewny, czy utrzymać podział w cenniku na stawy, zawiasowe, kuliste etc. I po prostu nie zostawić tego w gestii opisującego, najwyżej dać jako "możliwe", aby pokazać co na przykład można.

Re: Stawy Kukiełkowe

: 14 cze 2018, o 18:34
autor: Hitsukejin Shiga
Najbardziej mi odpowiada rozróżnienie i jak to zostało powiedziane rozdrobnienie jakie zaproponował Akarui. W przypadku Arashiego trochę jakby boost jest przemycany do stawów - 160 wytrzymy na stawie to naprawde bardzo dużo.

Re: Stawy Kukiełkowe

: 16 cze 2018, o 12:35
autor: Jawa
Seinar ładnie przedstawil jak co dziala i rozróżniania stawów mogłoby równie dobrze nie być, ale to tak naprawdę tyle. Odnosząc się do dalszych propozycji w dyskusji. Nie podoba mi się dawanie jakichś stawów pancernych WTF jeśli się przyjrzeć to kukły przy mocniejszym uderzeniu potrafiły się rozlecieć, a w warunkach forumowych przynajmniej na ten moment 160 siły to naprawdę kosmos. Dodatkowo w Naruto jasno było widać że się kończy spotkanie kukły z mocniejszym łupnięciem i to właśnie stawy często puszczały jako pierwsze przez bycie elementem ruchomym. Jeśli coś doda nam wytrzymałości to pewnie rodzaj użytego tworzywa, ale to tak naprawdę tyle. Osobiście pewnie jako zmianę wprowadziłbym jeden staw, a w jego opisie zawarł wszelkie potrzebne informacje. Robienie jednak różnych poziomów wytrzymałości jest meh

Re: Stawy Kukiełkowe

: 16 lip 2018, o 09:34
autor: Jawa
Powiem tak, skoro Seinar już ładnie to wszystko wyjaśnił, to ja te temat teraz zarchiwizuję. Póki co stawy funkcjonują w taki sposób jak wyjaśniłem powyżej, w becie czeka na sprawdzenie nowy regulamin kuźni, a po jego wprowadzeniu spróbują nieco uprościć temat tworzenia kukiełek, co ostatecznie rozwiążę sprawę.