Shinobi War to gra PBF Naruto, gdzie akcja została osadzona w zamierzchłych czasach, w czasach gdzie światem rządziły klany. https://www.shinobiwar.pl/
Opis Wariacja techniki Fūka Hōin, którą opanowali jedynie przedstawiciele klanu Ayatsuri. Za jej pomocą możliwe jest zamknięcie w zwoju dowolnej techniki elementarnej i użycie zamkniętego żywiołu w niektórych mechanizmach. Mowa tutaj głównie o miotaczach żywiołów, które wykorzystują je jako amunicję. Proces pieczętowania wymaga położenia przed sobą zwoju z odpowiednimi symbolami i użycia na nim techniki, która ma służyć za “amunicję”. Po kilku dłuższych chwilach jutsu zostaje zapieczętowane, a zwój z nim może zostać wykorzystany w pożądanych mechanizmach. Z pieczętowaniem technik wiąże się jednak kilka poważnych ograniczeń - można pieczętować tylko techniki elementarne do rangi B włącznie; nie można również zamykać technik używanych przeciwko pieczętującemu; technika zamykana musi “wychodzić” z ciała użytkownika. Dodatkowo technik zamkniętych nie da się odpieczętować w żaden sposób poza miotaczem. Możliwe jest natomiast wykorzystanie drugiej osoby, jeśli pieczętujący nie zna techniki danego żywiołu. Rodzaj amunicji może różnić się w zależności od techniki, co widać przykładowo w dotonie i technikach opartych na błocie, bądź miotaniu kamieni. Każda technika napełnia zwój w różnym stopniu (D - 50 pojemności zwojów, C - 100, B - 200), ale zużywane ładunki na strzał zależą wyłącznie od miotacza żywiołów.
Problem :
Marionetkarze w swoich kukiełkach mogą montować miotacze żywiołowe, których amunicja znajduje się w zwojach. Te z kolei musi tworzyć sam, co oznacza, że nigdy nie będzie miał możliwości wykorzystania pełnego potencjału tej zabawki, gdyż może on posiadać do 3 żywiołów. Zdobycie innych wymaga robienia fabuł z innymi graczami i jest to proces zdecydowanie czasochłonny. Nie twierdzę, że to źle, jednak dołożyłbym pewną alternatywę, która pozwoli graczowi na szybkie przygotowanie się do misji.
Rozwiązanie:
Dołożenie do sklepu gotowych zwojów z typową dla danego żywiołu techniką rangi C i B. Były by one dostępne podobnie jak części do kukiełek, którymi tak na prawdę są. Jeżeli będzie taka potrzeba, sam mogę zaprojektować te 10 zwojów dla klanu, jednak najpierw chciałbym usłyszeć co o tym myślicie i jaka mniej więcej cena przedmiotu by was usatysfakcjonowała.
Re: Zwoje do kukiełek
: 11 sty 2018, o 10:48
autor: Hitsukejin Shiga
Możesz mieć 2-3 żywioły i działko musi mieć w momencie montowania, jak powiedział Exodia, 2-3 żywioły określone. Sama mechanika zakłada, ze kukiełka będzie walczyła tylko tym, co by nie było dla ciebie nieosiągalne. Prawdopodobnie po to, by nie robić rakotwórczo potężnych kombosów żywiołowych, ale jeśli ktos bardzo chce mieć przewage w postaci jakiegos zywiolu to musi znalezc kogos do tego - mogą to być gracze, ale sądze ze i misja po spotkanie kogoś z danym elementem by przeszło i jest świetnym pomysłem.
Zobaczymy, jak inni. Mi dodawanie pre-tworzonych zwojów nie odpowiada zbytnio.
Re: Zwoje do kukiełek
: 11 sty 2018, o 10:51
autor: Rindou Arashi
Z drugiej strony jest to logiczne, że społeczeństwo, którym jest cały klan Ayatsuri dąży do jak największego wzmocnienia swoich członków, przez co tworzą zwoje z niedostępnymi dla nich żywiołami, które byłyby sprzedawane tylko członkom klanu.
Re: Zwoje do kukiełek
: 11 sty 2018, o 16:15
autor: Shapu
Klan Ayatsuri w ogóle jest kłopotliwy, bo do osiągnięcia pełni sprawności musisz rozwijać Fuuiny i Iro. Z tego co patrzyłem to chyba żadne inne klany nie mają wymagań dotyczących innych dziedzin, ale cóż... Taki mamy klimat.
Co do pomysłu to hmm... Kupowanie zwojów why not, z tym że jak już się uda to przeforsować, to będą one pierońsko drogie, co znowu stawia ich sens pod znakiem zapytania. Jak już wbijesz B w Fuuinach i w Klanowej, to zawsze możesz iść do lidera. Kto wie, może podrzuci Ci kilka zwojów jak zrobisz dla niego coś użytecznego. W ogóle całemu klanowi przydałby się spory rework, bo większość jego mechanik troszeczkę leży. Począwszy od wspomnianych przedtem wymaganiach do innych dziedzin, przez pieczętowanie lalek itp.
Re: Zwoje do kukiełek
: 11 sty 2018, o 16:22
autor: Chise
Do kupienia nie brzmi za dobrze. Jak ktoś wspomniał, byłyby pioruńsko drogie, a zdaje się że kasy lalkarzom zawsze brakuje.
Prędzej już chyba przejdzie zdobycie na misjach przy określonych zasadach i rangach. Może w formie zrobienia przysługi lub zmuszenia NPC by to dla nas zrobił? Misja C za zwój z żywiołem C, B za B?
Re: Zwoje do kukiełek
: 11 sty 2018, o 21:28
autor: Rindou Arashi
Z drugiej strony zdobywanie jednego zwoju na misji też mija się z celem. Podoba mi się pomysł z odbyciem misji po zdobycie towarzysza, który miałby dla nas chwilkę, żeby co jakiś czas uzupełnić nasze zapasy. Aby nie było tego nie wiadomo ile, można ograniczyć, że na randze klanówki B odblokowuje się miejsce na jednego, przy klanówce A na 2 dodtakowych a na S-ce 5 pokrywających wszystkie podstawowe żywioły. Nie będzie to jakoś specjalnie OP, gdyż techniki zamknięte w zwojach mogą być tylko do rangi B i to przy mechanizmie rangi S.
Re: Zwoje do kukiełek
: 12 sty 2018, o 20:39
autor: Akarui
Nie mam dobrego pomysłu jak rozwiązać ten problem, jednak jestem przeciwny kupowaniu technik po sklepach. Spójrzmy też trochę na realia. Taka "sprzedaż technik" była możliwa dopiero za czasów Boruto.
Niestety, trzeba chyba to załatwiać fabularnie, albo właśnie misyjnie.
Re: Zwoje do kukiełek
: 13 sty 2018, o 14:07
autor: Megumi Ishida
Jako osoba grająca 2 razy kuglarzem mówię dobry pomysł. To jest denerwujące że muszę bawić się w takie rzeczy żeby dostać zwój. Nie lubię opierać fabuły na ,,daj swoją technikę".
Re: Zwoje do kukiełek
: 21 sty 2018, o 02:30
autor: Hitsukejin Shiga
Jakikolwiek admin mógłby się tu wypowiedzieć to byłoby miło. Muszę podrzucić im temat..
Re: Zwoje do kukiełek
: 21 sty 2018, o 02:36
autor: Papyrus
Proponuję aby była możliwość zdobycia naładowanego żywiołem zwoju od jakiegoś przyjaznego NPC na misji C zamiast wynagrodzenia. Może w Shigashi najlepiej, tam żyje dużo rzemieślników kuglarskich. Ale ułatwienie zdobycia zwojów to pomysł dobry.
Re: Zwoje do kukiełek
: 21 sty 2018, o 02:40
autor: Hitsukejin Shiga
Czyli przynajmniej Exodia jest za wersją, ze zwoje z gotowymi technikami poprzez: Fuuin i graczy, fuuin i misje, ale także gotowe na misjach... Czyli innymi słowy kupowanie nie podoba sie nikomu.
Re: Zwoje do kukiełek
: 21 sty 2018, o 02:48
autor: Rindou Arashi
Wg mnie zdobycie jednego zwoju na misji to średnia opcja, gdyż jest mało wydajna. Z jednego zwoju wykona się średnio 4-6 strzałów co przeważnie wymagałoby robienia dodatkowej misji C po każdej cięższej misji na której będziemy używać kukiełek ( nie oszukujmy się, miotacz żywiołów jest jednym z najcięższych dział w arsenale standardowej kukiełki). Preferowałbym jednak zdobycie jakiegoś stałego (może być w jakiś sposób ograniczone) źródła technik, nawet jeśli wymagało by to dłuższej fabuły, ciągu misji bądź czegokolwiek innego.
Re: Zwoje do kukiełek
: 21 sty 2018, o 02:50
autor: Papyrus
Z drugiej strony danie takiego ciężkiego działa, jak sam to nazwałeś, do ciągłej dyspozycji i ciągłego źródła naładowania dowolnym żywiołem... brzmi trochę ZBYT dobrze jak na moje. Nie boostujmy aż za bardzo :/
Re: Zwoje do kukiełek
: 21 sty 2018, o 21:44
autor: Rindou Arashi
Dobra, być może zagalopowałem się ze stałym dostępem, jednak dalej uważam, że jeden zwój to trochę mało.
Co powiecie na coś takiego:
C -> 2x zwój z techniką poziomu C lub 1x zwój z techniką poziomu B
B -> 3x zwój z techniką poziomu C lub 2x zwój z techniką poziomu B
A -> 5x zwój z techniką poziomu C lub 3x zwój z techniką poziomu B
S -> 10x zwój z techniką poziomu C lub 5x zwój z techniką poziomu B
* (Pojemność zwoju zależy od aktualnego[w momencie wykonywania misji] poziomu Fuinjutsu gracza)
W jaki sposób dostają się one w ręce gracza to już sprawa prowadzącego, czy ktoś mu jednorazowo by pomógł, czy znalazł by starą pracownię jakiegoś innego kuglarza, dostał je od kogoś, kto nie wiedział co z nimi zrobić, czy cokolwiek innego...
Re: Zwoje do kukiełek
: 22 sty 2018, o 05:08
autor: Hitsukejin Shiga
Osobiście prędzej bym to widział tak:
C -> 1x zwój z techniką poziomu C
B -> 2x zwój z techniką poziomu C lub 1x zwój z techniką poziomu B
A -> 4x zwój z techniką poziomu C lub 2x zwój z techniką poziomu B lub 1x zwój z techniką poziomu A
S -> 8x zwój z techniką poziomu C lub 4x zwój z techniką poziomu B lub 2x zwój z techniką poziomu A
Oczywiście brak szans na jakąkolwiek technikę S, przy czym przystosowanie wyrzutni do technik A moim zdaniem rozsądne i jak najbardziej logiczne i na miejscu.