Shinobi War to gra PBF Naruto, gdzie akcja została osadzona w zamierzchłych czasach, w czasach gdzie światem rządziły klany. https://www.shinobiwar.pl/
Może nie tyle usunąć co ustalić jakie techniki nie powinny być używane po sobie...w naruto siukara używała kilkukrotnie podmiany podczas walki na chujnina...a shushin itp itd techniki dać ograniczenie i tyle
Ograniczenie trochę naciągane, niby w kilku przypadkach pozwala unikać rakowych akcji ale w sumie też byłbym za zniesieniem
Re: wtf
: 25 lis 2017, o 22:32
autor: Seinaru
no ale to dawać do opisu konkretnych technik, a nie do regulaminu forum chyba :/
Re: wtf
: 26 lis 2017, o 00:35
autor: Yasuo
Bullshit. Do wywalenia.
Re: wtf
: 26 lis 2017, o 12:25
autor: Defrevin
To nie jest bullshit tylko konieczność. I nie jest to nasze widzimisię, tylko zasada od lat stosowana, przeniesiona z innego forum Naruto, długo dużej działajacego od naszego. Czyli zasada wypracowana przy takiej mechanice, aby uniknąć krytycznych sytuacji. Przykład takiej sytuacji? Przeciwnik mógłby non stop używać Kawariami no Jutsu co przy koszcie tej techniki, mogłoby trwać w nieskończoność, do wypstrykania się z chakry przeciwnika. Albo technika Kai, którą zapobiegawczo można by wciąż stosować, bo przecież "by można".
Inną konsekwencją tego jest to, że spadnie dynamika walki. Użytkownik zamiast używać kombinacji dających mu najlepsze rezultaty, będzie mógł się ograniczać do jednego, dwóch technik. I stosować takie rozwiązania do skutku. Najlepsze jednak będzie wtedy to, jak oponent takiej osoby będzie miał wygodą technikę do obrony. Jedna i druga strona w kółko mogłyby używać tego samego i czekać na to, kto szybciej wypstryka się z chakry.
Na prawdę nie chciałbym doprowadzać do takiej sytuacji.
Re: wtf
: 26 lis 2017, o 12:33
autor: Rokuramen Sennin
Ewentualnie możnaby było to znieść dla technik tai/bukijutsu. Reszta - IMO jakieś ograniczenie powinno być, bo spam jedną techniką byłby nieco bezmyślny. XD
Re: wtf
: 26 lis 2017, o 12:55
autor: Vulpie
Zgadzam się z Defem w tym wypadku.
Re: wtf
: 26 lis 2017, o 12:55
autor: Masaru Yoshida
Wywalić w taj i boi, potem zostawić.
Re: wtf
: 26 lis 2017, o 13:05
autor: Defrevin
To nie jest rozwiązanie.
Nazwa
Hiken: Tsukikage
Pieczęci
Brak
Zasięg
Na odległość ostrza
Koszt
Brak
Dodatkowe Należy mieć Szybkość na poziomie powyżej 150, na czas używania techniki otrzymujemy +40 do szybkości
Opis Kolejna technika polegająca na szybkości i iluzji optycznej. Użytkownik zbliża się do przeciwnika/przeciwników z dużą szybkością, by w pewnym momencie doskoczyć do nich i w mgnieniu oka wyprowadzić jedno wertykalne (lub horyzontalne, jak kto woli) uderzenie. Kluczem tej techniki jest ostatnia faza - doskok jest niemal natychmiastowy, a na miejscu gdzie wcześniej był użytkownik zostaje jego sylwetka, przez co wydaje się, że wykonał on uderzenie tuż po teleportacji.
Akurat to jest technika rangi A, ale jako pierwsza pryszła mi do głowy, a to ze względu na to, że moja postać ją posiada. Jeżeli to obostrzenie, zdejmiemy, to w każdej rundzie moja postać będzie popindzialała o ponad 40 atrybutów w szybkości szybciej. I to bez ubytku chakry.... To na prawdę nie jest dobre rozwiązanie.
Re: wtf
: 26 lis 2017, o 13:15
autor: Sans
Osobiście też jestem przeciwnikiem zdejmowania tego, a Def pokazuje bardzo dobry przykład dlaczego ta uwaga powinna zostać w Tai i Buki także. Wykorzystywanie tego samego ruchu ciągle sprawia, że zamiast myśleć nad kombinacją, albo efektywnym wykorzystywaniem umiejętności będzie szło w kółko jedno i to samo.
Re: wtf
: 26 lis 2017, o 22:56
autor: Seinaru
Ja mam pomysła w takim razie.
Najpierw jednak chciałem zapytać, jak ktoś ma nin i kc na S i będzie chciał tura po turze zrobić bunshina, to co ma zasędziować MG? Że ten ktoś się wywalił na tym?
Ja oczywiście zgadzam się z Defem i Seikim, niektóre techniki powinny być ograniczone co do ilości użyć, jednak dawanie temu globalnego ograniczenia czasem może prowadzić do śmiesznych, kuriozalnych sytuacji.
Dlatego proponuję, aby ten punkt jednak wywalić z regulaminu forum, ale dodać do regulaminu walk coś takiego:
Chodzi o to, że używając ciągle tych samych technik szybko się męczymy. Tak samo, jakbyśmy uderzali ciągle prawą ręką, to szybko się ona zmęczy, ponieważ korzystamy ciągle z tych samych partii ciała itd. Tak samo podczas formowania chakry. Ciagłe używanie tych samych kanałów i punktów tenketsu z czasem sprawia, że nie można jej formować tak efektywnie, dane obszary układu chakry po prostu męczą się i nie mogą być takie superowe jak na początku walki.
Jeśli ktoś zatem chciałby spamić tym samym co turę - proszę bardzo. Najpierw ma koszt 100%, potem 150%, potem 225%, traci element zaskoczenia i przeciwnik dokładnie wie, co tamten zrobi. Tak samo w przypadku buki/tai. Korzystając z technik dających staty na czas wykonywania nadwyrężamy swoje ciało, więc normalne jest, że używanie cały czas tych samych partii mięśniowych - ciągle tych samych technik, powoduje szybkie zmęczenie organizmu.
Poza tym jest jeszcze jedna kwestia. Ten zakaz bardzo moim zdaniem faworyzuje użytkowników reberu od kontroli owadów, lodu, itp. itd. Podczas gdy ktoś kombinuje co zrobić w turze przerwy między technikami, oni zamiast rzucić nazwane-jutsu robiące ptaki z lodu, rzucają po prostu fale lodu, dającą ten sam efekt, tylko mniej efektownie.
Oczywiście shunshiny czy kawarimi powinny dostać własne, osobne ograniczenia co do użycia co ileś tur.
Re: wtf
: 27 lis 2017, o 08:41
autor: Senju Toshio
Jakoś do tej pory nikt nie był w żaden sposób karany tym punktem regulaminu i wszyscy używali technik w rozsądnych odstępach czasu. Czy ktokolwiek pomyślał może że poza mechaniką forum nasze postacie odczuwają skutki swoich działań. Tak zwana konsekwencja zastosowania jednej techniki kilka razy pod rząd? W końcu powtarzanie tej samej czynności jest bardziej energochłonne dla organizmu. Każdy, a na pewno ci, którzy nie mają zdolności korzystania z chakry, pewnie nie bardzo tego przestrzegają. Wyznacznikiem zazwyczaj jest odniesienie obrażeń i w zależności jak poważne, tym szybciej dochodzi do wyczerpania. Czasami jak widzę próby zmieniania czegoś na siłę i stosowania innej metody dla uznania, to robi mi się przykro.
Skoro ten problem jest słabo widoczny w regulaminie to proponuję również podpisać pod każdym z tematów który gracz wymyślił pomysł na daną zmianę mechaniki, bo ja do pomysłów nie zaglądam na przykład.
Re: wtf
: 27 lis 2017, o 11:09
autor: Seinaru
Myślę, że ta zasada nie była egzekwowana w większości dlatego, że jakieś 50% MG nie miało pojęcia o jej istnieniu. Gdyby się jednak przyjrzeć temu i stosować rygorystycznie, to nie możesz zrobić dwa razy bunshina w kolejnych turach, bo nie. I jakby MG Ci tak zasędziował w misji to byłoby wszystko w porządku?
Mało kto bierze pod uwagę zmęczenie w Tai, skoro mają one zerowy koszt. Jeśli ktoś, tak jak mówisz, używa technik w rozsądnych odstępach czasu, to nic się dla niego nie zmieni. To jest propozycja żeby zlikwidować jakiś exploit, jednocześnie nie robiąc dziwnego ograniczenia, które powinno być stosowane do, moim zdaniem, mniej niż połowy technik na forum.
Re: wtf
: 27 lis 2017, o 16:19
autor: Akarui
Prosze też wziąć pod uwagę techniki medyczne. Sam na evencie parę razy pod rząd byłem praktycznie zmuszony do korzystania z pewnych technik. Bolało mnie to po chakrze, napisałem o zmęczeniu, jednak Iryo też nie powinno mieć tego ograniczenia w formie, jaka jest obecnie.