Tresura & Przedsiębiorczość

Burizādo

Tresura & Przedsiębiorczość

Post autor: Burizādo »

PROBLEM
1. Jak wiemy, w Naruto wioski posiadały gołębie, jastrzębie i inne ptaki do dostarczania wiadomości. Przy bramie w Konoha używano psów, które pomagały sprawdzać wchodzących. Tu i ówdzie również przewijał się epizodycznie jakiś wytresowany zwierz, nie będący częścią klanówki czy paktu. No i problemem jest, że zbytnio tego tutaj nie widzę. A fajnie by było mieć wytresowanego psa, kota, słonia, czy zyskać sławę jako ten który założył dla swojej wioski sowiarnię. Oczywiście, mówimy tu o zwykłych zwierzętach wytresowanych tak(no może pici pici lepiej, bo to świat shinobi) jak w świecie realnym.
2. Są ludzie, którzy chcieliby być bogaci, odgrywać przedsiębiorczego ninję. Są ludzie, którzy chcieliby zadbać o swoją emeryturę, albo po prostu posiadać rodzinną knajpę. To ostatnie niby nie stanowi problemu, styka stworzyć temat i się ma, ale nuu.. Zysku z tego nie ma, a można by oprzeć na tym jakoś fabułę postaci. Problemem jest brak aspektu przedsiębiorczości, możliwości inwestowania i zarabiania pieniążków.
ROZWIĄZANIE
Utworzenie specjalnych dziedzin na wzór stylów walki. Czyli inwestuję ileś PD w otwarcie, a następnie wraz z Psychologią wzrasta mi ranga danej dziedziny; Tresura i Przedsiębiorczość. Nie mam dobrej nazwy na to, jak można je nazwać, ale za to mam pomysł, jak mogłyby działać bez rakowości. Tak jak mamy techniki stylów walki przydzielone do danych poziomów, tak podzielono by zwierzęta i inwestycje na poziomy. Czystym przykładem; Tresura D - psy i gołębie; Tresura C - koty i jastrzębie; Tresura B - wilki i lamparty; Tresura A - małpy i delfiny; Tresura S - słonie i dzikie cuda. Podobnież przykładem; Przedsiębiorstwo D - przydrożna budka z żarciem; Przedsiębiorstwo C - lokalny pub czy skromny sklepik; Przedsiębiorstwo B - mieszkania i restauracje; Przedsiębiorstwo A - Zajazdy i hurtownie; Przedsiębiorstwo S - Wyprawy kupieckie i zakładanie faktorii handlowych. Każdy rodzaj inwestycji ma widełki dochodowe przydzielone na porę roku/czas realny.
Oczywiście nie ma tak, że mam dziedzinę i z (jak to na Słowacji mawiają) pipki strzelam nie wiadomo czym. W przypadku Tresury można otworzyć sklepy zoologiczne w każdej prowincji, z fauną typową dla danego klimatu. Oraz udostępnić Misje Polowanie, gdzie postać wybiera się na łowiecką wyprawę. Ewentualnie, skoro można wynająć w różnych prowincjach szpiegów, Hyuuga do obserwacji i temu podobnych najemników, można również dodać "Łowca Zwierząt" który może Ci sprowadzić(np. za rzutem kostką albo zwyczajnie za odpowiednią ceną) dane zwierzę.
Natomiast w przypadku przedsiębiorstwa należy złożyć, tak jak na przedmiot, projekt do kuźni i posiadać walutę niezbędną do zainwestowania. Są dwie tutaj zmienne, które można wprowadzić. Albo gracz proponuje dochód w ramach widełek i raz na jakiś czas MG wyskakuje "napadnięto na Twój lokal!" albo "Sanepid zrobił najazd i odstraszył klientów. Populacja karaluchów zwiększa się!", albo w ramach widełek dochodu zrobić widełki względem kostki. Raz na dany czas gracz musi sam sobie przypilnować, żeby rzucić kostki i wedle tych kostek dostaje dochód.

DODATKOWE UWAGI
Projekt to czysty, surowy szkic, poddany konsultacji społecznej. Uważam, że takie dziedziny dodałyby fabularnych możliwości klanom i postaciom, choć rozumiem, że przedsiębiorstwo może być uznane za próbę łatwego farmienia kasy i nagle stać się "must have" naszego świata. Jest to pewnego rodzaju ryzyko, ale zawsze admini mogą robić psikusy graczom odgrywających debili, a mających biznesy. Plus takie postacie z reguły nie inwestują dużo w Psychologię tak czy siak. I oczywiście tresura w żadnych stopniu nie koliduje z klanem Inuzuka, bo nie pozwala na jakiekolwiek techniki walki, jutsu czy cokolwiek innego. W jakimś super scenariuszu jedyne użycie chakry jakie widzę, to genjutsu rangi D/C mające pomóc w nauczeniu psa robienia kupy w wychodku. kappa
Propozycję składam głównie dlatego, że sam z ogromną chęcią bym zainwestował w takie dziedziny. Raz, że fajnie można używać wytresowanych zwierzaków(choć nie w taki sposób, jak pewna klanówka używa nietoperzy :( ), dwa, że mam pomysł na shinobiego-przedsiębiorcę.
No i taka opcja może się przydać w przyszłości na coś, co wpadnie ludziom do głowy(umiejętność ciastkarstwa!)

A, tak. Jako pomysłodawca, w razie zgody na wprowadzenie, zajmę się rozpisaniem itd itp. cokolwiek by ode mnie wymagano.
0 x
Shijima

Re: Tresura & Przedsiębiorczość

Post autor: Shijima »

Zwierzaki można zdobywać na misjach. Zwykłe nawet na misji C. Tak samo rozwijać przedsiębiorstwo można na misjach, nie stanowi to żadnego problemu. Nie widzę powodu, żeby otwierać na to specjalną mechanikę, chociaż nie powiem, ciekawy pomysł.
0 x
Awatar użytkownika
Seinaru
Martwa postać
Posty: 2526
Rejestracja: 5 lip 2017, o 13:55
Wiek postaci: 29
Ranga: Samuraj
Krótki wygląd: Trupioblada cera, charakterystyczny brak głowy
Widoczny ekwipunek: Nagrobek

Re: Tresura & Przedsiębiorczość

Post autor: Seinaru »

Ja uważam podobnie jak Shi. Robić takie rzeczy fabularnie, bo zacznie się od umiejki tresury a skończy się na walce zwierzakami i dawaniu im statów. One i tak nie wyjdą nigdy ponad rangi maskotek i smaczków fabularnych, żeby dawać tutaj osobną mechanikę. Rozwijanie przedsiębiorstw podobnie. Myślę, że gdy poświęcisz dużo czasu i wysiłku na rozwój jakiejś swojej knajpy to może będziesz mógł mieć z tego jakieś zyski? Za dużo kombinowania na to, co powinno pozostać drugoplanowe.
0 x
Jeśli czytasz ten podpis to znaczy, że jestem już martwy...
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Tresura & Przedsiębiorczość

Post autor: Yasuo »

Ze zwierzętami nie ma problemu. Robisz misję, zdobywasz dane zwierzę. Ktoś kiedyś mówił, że trzeba takie zwierzątko wstawić do kuźni i czekać na akceptację jak w przypadku normalnego, nowego przedmiotu.

Natomiast samo inwestowanie pieniędzy wymaga rozpisania mechaniki. Chciałbym np. założyć wioskę. Skąd mam wiedzieć ile będzie mnie to kosztować? Albo ile ryo zarobi miesięcznie właściciel przeciętnej knajpy? Admini musieliby to jakoś kontrolować. No chyba, że z tego biznesu nie mogą korzystać NPC. Wtedy byłoby prościej i bez mechaniki, ale gracze raczej by na ten biznes nie wydawali.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2978
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25

Re: Tresura & Przedsiębiorczość

Post autor: Yami »

Co z postaciami, które już należą do rodzin posiadających "znaczne" wpływy w gospodarce? Głowa rodu w fabularnym odpisie umiera z starości i przekazuje wszystko swojemu wnukowi/synowi/przyjacielowi/obcemu. Taka osoba ma zapewnienia co do tych dóbr bez wydawania kosztów?
0 x
Megumi Ishida

Re: Tresura & Przedsiębiorczość

Post autor: Megumi Ishida »

Już chciałem powiedzieć że głupie ale z drugiej strony XD
O ile zwierzaki już są bo w kuźni je robisz, i potem idziesz na misję to akurat lokale to są nawet nawet ale mam lepszy pomysł.
Wstawiasz do kuźni chce założyć sklep z bułkami, mam do zainwestowania 10 000 Ryo. Srutu tuu opis sklepu i dogadywane jest że co miesiąc zarabiasz za sklep np 1000 Ryo. Po co jakieś dziwne drzewko. Ale sam pomysł sklepów nie jest zły. A jak chcesz lepszy za 100 000 000 to tez taki robisz tylko musisz mieć tyle hajsu. I np trzeba fabularnie w kuźni uzasadnić dlaczego to ma działać XD czyli np Shirin robienie mebli z drewna. Jak dla mnie fajnie by dopuścić możliwość robienia zakładów w kuźni.
0 x
Yorukaze

Re: Tresura & Przedsiębiorczość

Post autor: Yorukaze »

Przy odpowiedniej pomysłowości można to wszystko stworzyć w oparciu o działania fabularne, misje, Ryo oraz prośby do administracji. Nie widzę potrzeby tworzenia dziedzin i wydawania PH :p

Tak samo kwestie ile trzeba zainwestować, jaki będzie zysk. Wystarczy, że zainteresowany porozmawia z czerwonymi.
0 x
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4233
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Tresura & Przedsiębiorczość

Post autor: Jawa »

Ja przytoczę słowa, ktore kiedyś od kogoś usłyszałem. Forum to nie Simsy - sama nazwa to Shinobi War. Rozrywka polega raczej na nawalaniu się po mordkach i polityce, a nie gospodarce. W dużym uproszczeniu ją mamy bo została opracowana, ale sam pomysł pewnie by wymuszał naprawdę przyłożenie się do tego aspektu sprawiając nawet, że stanie się jednym z dominujących aspektów forum. Tak naprawdę nikt też nie broni robienia czegoś takiego w formie misji i fabuły -> są D i C. Nadają się idealnie. Dają także zarobki, które można uważać za przychody z biznesu. Jeśli zrobimy z tego dodatkowe źródło dochodów to już widzę każdego kto robi sobie takie przedsiębiorstwo by farmić kasę no tak średniawo bym rzekł.

W kwestii zwierzaków można nabyć na misjach choć samą umiejętność hodowli byłbym w stanie nawet przełknąć bo brzmi całkiem ciekawie, ale na pewno w postaci UN, które musiałoby zostać opracowane. Czyli mniej więcej to co proponujesz.
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4033
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Tresura & Przedsiębiorczość

Post autor: Ichirou »

Jak dla mnie zupełnie zbędne rozwiązanie. Bawienie się w biznes, uprawianie ziemi, czy handel nie są konwencją tego forum, które przecież opiera się na przygodach shinobi, misjach, wojnach i tak dalej. Oczywiście, każdy gra tak, jak mu pasuje, ale tworzenie mechaniki dla wspominanych wyżej rzeczy mija się z celem.
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Tresura & Przedsiębiorczość

Post autor: Yasuo »

Wcale nie mija się z celem. Wojny kosztują. Jak kraj jest słaby gospodarczo, to nie przetrwa wojny. Kiedyś obiła mi się ciekawostka z Drugiej albo Pierwszej Wojny Światowej. Jakiś kraj miał naprawdę przewagę technologiczną w sprzęcie (jakieś łodzie podwodne, jeśli mnie pamięć nie myli, więc chyba jednak Druga Wojna), ale był dość słaby gospodarczo. Amerykanie (chyba) odcięli dostawy stali i nie było z czego produkować tych cudeniek. Po prostu państwo nie było wydajne. Wystarczyło zniszczyć całą flotę, by nie została odbudowana. A inne państwa? Miały słabsze jednostki, ale mogły je przez wiele lat masowo produkować, bo ich gospodarka była naprawdę silna. Albo inny przykład: Polska Husaria. Prawdopodobnie najlepsza jazda na świecie. Przez długi czas nie przegrała bitwy. Dlaczego więc Polska obecnie jest syfem w UE? Słyszałem teorię, że dlatego, że za potęgą militarną nie stała potęga gospodarcza. Dlatego mogę stwierdzić, że... nie ma wojny bez gospodarki.

A jak to się ma do naszego forum? Ano tak, że załóżmy, że jakiś gracz chciałby założyć Wioskę Ninja - np. taką Konohę. Jak ma zdobyć na nią fundusze? Albo lepiej! Wbić na Nieznane Ziemie i tam założyć własne państwo! Jak ma to zrobić, wykonując same misje? Jak ma potem takie państwo (czyli pewną bardzo rozbudowaną organizację) utrzymać? Jak ma zdobyć wpływy polityczne i nie być tylko podrzędnym państewkiem, które Ród Uchiha może zmieść z powierzchni ziemi, ale naprawdę potężnym przeciwnikiem?

Oczywiście to wszystko są daleko idące plany. Czy jednak administracja zakazuje graczom dążenia do realizacji nawet takich absurdalnych pomysłów? Nie? Jeśli nie, to musi być jednak rozpisana mechanika zdobywania potężnej gotówki, bo nie czarujmy się. Z prowadzenia misji i wykonywania ich ledwo starcza na zakup Zanbatou.

I teraz taki bardziej realny przykład. Weźmy takiego Natsume. Jest - a właściwie będzie - cesarzem. Kiedyś tam proponował w pomysłach wprowadzenie okrętów wojennych na forum. Jak ma zamiar opłacić te statki? Przecież nikt mu nie da (chyba) tego za darmo. Ile taki jeden będzie kosztować? A pewnie z 10-20k. Już to widzę jak Natsu buduje swoją potężną flotę 1000 okrętów z samego prowadzenia misji i ich wykonywania kappa.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3837
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: Tresura & Przedsiębiorczość

Post autor: Papyrus »

Nie ma wojny bez gospodarki powiadasz? No dlatego właśnie mamy uproszczony, ale zawsze jednak, system gospodarki. Każda prowincja coś produkuje, wydobywa, przetwarza. Nie ma jednak prowincji która sama by się utrzymywała, dlatego dochodzi do handlu. Kto z kim i co za co - to już są dane ukryte. Faktem jednak jest, że można wpływać na sytuację gospodarczą jako Shinobi. Nie jako kupiec, gdyż zgodnie z tym co powiedzieli moi poprzednicy, Shinobi-War opiera się na profesji Shinobich (i samuraiów na drugim planie : P).

Jeśli 2% graczy chce być unikalnymi i prowadzić całkowicie inny styl rozgrywki, odbiegający od podstawowych założeń forum, to absolutnie nie ma sensu tworzenia mechanik gospodarki złożonością dorównującymi tym odnośnie technik, PH, klanów, itd. Są uproszczone systemy pod kontrolą Administratora Fabularnego (czyli mnie, jako iż ja mam w ryzach gospodarki), do których dostęp jest ukryty ze względu na skalę globalną i odgrywający rolę w przypadku działań wojennych. Czyli nie ma wojny bez gospodarki, a działania graczy mają wpływ na wojnę, i wojna na gospodarkę. Wszystko działa, tylko wpływ na to masz jako Shinobi, a nie kupiec. Niszczenie statków z dostawami jedzenia dla Lodowych Wysp, albo sabotaż terenów uprawnych na Sakai. Możliwości jest dużo, ale nie da się brać pod uwagę jednego gracza który chce np mieć karczmę, i wprowadzać systemy wynajmu, zarządzania zasobami ludzkimi, itd. To jest forum o, za przeproszeniem, napierdalaniu się po mordach przez magików-wojowników, a nie strategia ekonomiczna która zakłada sprzedaż 10000 towarów, regularną zmianę cen, podatki, cła, koszta marynarzy na statkach czy najemników na karawanach. Nie popadajmy w skrajność dla owych 2%.

A co do argumentu z Natsume i jego flotą, w owym wcześniej wspomnianym systemie ujęte są regularne wydatki, dochody i przychody poszczególnych prowincji. Wydatki za armię, utrzymywanie gospodarki i struktur państwa, kupno towarów niezbędnych. Przychody za podatki i sprzedaż nadwyżek produkcji. Wszystko jest i wszystko gra, tylko dawanie graczom szczegółowych informacji o wewnętrznych sprawach każdej prowincji jest nielogiczne i sprzeczne z założeniami spraw WEWNĘTRZNYCH.
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Tresura & Przedsiębiorczość

Post autor: Support nr 6 »

Cóż, temat leży, jeżeli nie ma nikt nic do dodania to przerzucę po 48h do odrzuconych.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość