Własne Style Walki

Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Własne Style Walki

Post autor: Yasuo »

WSTĘP
Na początku, we Wstępie, zadam pytanie:
Czy można tworzyć własne style walki?

PROBLEM
Jeśli odpowiedź na pytanie postawione we Wstępie brzmi:
  1. Nie - to uważam, że powinna być taka możliwość. Dlaczego? No przecież wiele osób wymyślało własne bronie i style walki. Mamy na forum shurikeny, kunaie, katany... ktoś to musiał wymyślić i stworzyć odpowiednie style do walki danym orężem albo style pozwalające na walkę w określony sposób (np. Juken od Hyuuga). Dlaczego gracze nie mają takiej możliwości?
  2. Tak - to brakuje jednej bardzo istotnej rzeczy. Brak rozpisanej mechaniki. Brak szablonu na własny styl walki. Brak wymagań, które dany gracz musiałby spełnić. Tutaj mamy taki przykładowy temat. Jego nazwa sugeruje, że gracz chciał stworzyć właśnie własny styl walki. Może to jest mylące, ale zawsze wydawało mi się, że jest taka możliwość.
ROZWIĄZANIE
Jeśli odpowiedź na pytanie postawione we Wstępie brzmi:
  1. Nie - to należy zezwolić graczom tworzyć własne style walki. No i rozpisać mechanikę (patrz. punkt 2).
  2. Tak - to należy po prostu rozpisać mechanikę, by wszystko było jasne. Ja uważam, że nie mam wystarczającej wiedzy i wystarczających uprawnień, ale moim zdaniem wystarczyłoby odpowiedzieć na kilka pytań i umieścić te odpowiedzi w temacie o "Własnych Technikach". Przykładowe pytania:
    • Jakie wymagania musi spełnić gracz, by móc dostać własny styl walki? Musi mieć rozwinięte inne style na minimum rangę B? Albo musi mieć odpowiednią ilość PA?
    • Własny Styl to technika jakiej rangi (generalnie chodzi o sloty na Własne Techniki)? Jeśli nie mamy w ogóle stylów, to liczy się jak D, a jak mamy jeden - to jak B, a jak dwa - to jak S? A może każdy własny styl będzie miał jedną konkretną rangę (np. B)?
    • Ile maksymalnie własnych stylów może mieć gracz?
    • Ile technik minimalnie trzeba rozpisać? Czy wystarczy opisać dany styl walki jako jedno WT, a potem każdą technikę osobno? Czy może tak jak w przypadku paktów, gdzie rozpisuje się X Summonów, każdemu statystyki, każdemu techniki itd. itp.?
    • Czy własny styl wlicza się do limitu stylów?
DODATKOWE UWAGI
Generalnie w tym temacie chodzi o rozpisanie mechaniki. Stworzenie tematu lub dopisku, który na pewno by pomógł paru graczom, w tym - nie ukrywając - mi. Jeśli mechanika Własnych Stylów Walki na forum nie występuje, to warto by było się zastanowić nad jej wprowadzeniem. Ewentualnie od razu wyrzucić temat.

Dzięki za wysłuchanie mojego biadolenia.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Hitsukejin Shiga
Martwa postać
Posty: 2743
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 20:12
Wiek postaci: 20
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Forteca-san. Po lepszy pogląd kierować się do podpisu.
Widoczny ekwipunek: Na plecach wypełniony kołczan i torba, z namiotem na torbie. Do tego na jednej ręce kusza, na drugiej pazurzasta rękawica. No i oczywiście zbroja, maska, bandaże i pełen fortecowy ekwipunek.

Re: Własne Style Walki

Post autor: Hitsukejin Shiga »

Powiem tak, bo jako mod powiedzieć więcej nie mogę - wiesz, przysięga hipokryty..? Hipopotama? Ale taka dla modów - Style własne tworzyć można. Jak najbardziej. I jest CONAJMNIEJ jedna osoba która własny styl stworzyła i której ten styl przeszedł dział własnych technik bez większych problemów.

Czy potrzebna jest mechanika tego? Nie wiem. Tam poszła po prostu modyfikacja istniejącego szablonu stylu, a taki własnoręcznie stworzony styl tworzy sensowną bazę pod techniki.
Np. walczysz wachlarzem z ostrzami - jakbyś chciał zrobić z tego buki, to pod nic nie pasuje. A tak robisz własny styl i ciach, problem z głowy.
0 x
Obrazek Aktualny wygląd fortecy-sana.
Uśmiech normalny, nie od ucha do ucha, ale jednak kły zwierzęce, kły bestii ze stali - ostatnie zęby jaśniejsze. Całe ciało owinięte bandażami. Mocne buty, rękawice z płytami na dłoniach. Na lewym ręku widoczna kusza z systemem szpulowym. Na prawym ręku pazurzasta, przerażająca rękawica. Na plecach u boku wypełniony kołczan, na biodrze duża torba, a na niej zwinięty namiot. Ogólnie całe ciało opancerzone pancerzem Shinobi, a na głowie, prócz bandaży wszystko ukrywających (Chyba, że jasno zaznaczone, że jest inaczej), znajduje się maska jeżdzca głodu.

Ekwipunek
PRZEDMIOTY PRZY SOBIE (WIDOCZNE): Ozdobne tachi przy pasie, zbroja (+rękawice), kołczan i bełty na plecach, duża torba ze zwojami i namiot, maska, rękawica z pazurami, Kusza z systemem szpulowym na ręku, w formie rękawicy z bronią, oprócz torby ze zwojami - moneta Akuryo na szyi.
PRZEDMIOTY SCHOWANE (NIEWIDOCZNE):Duża torba, a w niej:

Cztery puste manierki (od Hirokiego dwie, jedna po robieniu kompresu, jedna po wypiciu samemu.) Pozostałe manierki: Piąta u Chise, szósta u Harumi, siódma u Akaruiego, ósma u Hirokiego, dźwięwiąta u Juranu, dziesiąta w zwoju.

Mały zwój 2 - 5 spreparowanych notek (2,5 objętości), 5 notek świetlnych (2,5 objętości), 5 bombek chilli (10 objętości), 10 metrów łańcucha (100 objętości) - 115/150

Mały zwój 3. - 3 wybuchowych notek (1,5 objętości), pojemnik z formaliną duży i mały (40 objętości), szpony (20 objętości), mały zwój (10 objętości), 2 zabawne bombki dymne z konfetti i jedna z efektem czaszki (6 objętości), jadeitowy ozdobny zestaw medyczny (20 objętości) - 97,5/150

Mały zwój 4. - Dolne pól ciała Harumi.

Mały zwój 5. - Górne pół ciała Harumi.

Średni zwój 1 - Ciało Shikariego Nary.

Średni zwój 2. - 1 manierka z wodą (10 objętości), ogniskowy zestaw do gotowania (100 objętości), krzesiwo i hubka (15 objętości), 7 wakizashi (140 objętości) - 265/400.

Średni zwój 3. - Pełen wody z techniki Fuin no Mizu.

Średni zwój 4. - Pełen książek i dokumentów.

Średni zwój 5. - Pełen książek i dokumentów.
Statystyki
KEKKEI GENKAI: Fumetsu - Dar wyznawców Kultu krwawego Boga Jashina.
NATURA CHAKRY: Katon.
STYLE WALKI: Dwa style walki: Bukijutsu Chanbara oraz Taijutsu Rankanken
UMIEJĘTNOŚCI:
  • Wrodzona -
  • Brak.
  • Nabyta -
  • Brak.

PAKT:
ATRYBUTY PODSTAWOWE:
  • SIŁA 70
    WYTRZYMAŁOŚĆ 77
    SZYBKOŚĆ 121
    PERCEPCJA 70
    PSYCHIKA 1
    KONSEKWENCJA 1 | 16
SUMA ATRYBUTÓW FIZYCZNYCH: 328
KONTROLA CHAKRY: A
MAKSYMALNE POKŁADY CHAKRY: 107%
MNOŻNIKI: Brak.
POZIOM ROZWOJU DZIEDZIN NINPŌ:
  • NINJUTSU E
    GENJUTSU E
    STYLE WALKI
    • Chanbara S
    • Rankanken B
    • ---
    IRYōJUTSU A
    FūINJUTSU D
    ELEMENTARNE:
    • KATON A
      SUITON E
      FUUTON E
      DOTON E
      RAITON E
    KLANOWE B
Znane techniki
Fuinjutsu:
[ E] Fūin no Jutsu
[ D] Fūin no Mizu
[ D] Bakuryūgeki

Iryojutsu:
[ D] Chiyute no Jutsu
[ D] Katto no jutsu
[ C] Naosute no jutsu
[ C] Chakra Kogeki
[ C] Okasho
[ C] Tsutenkyaku
[ C-WT] Saikenchiku
[ B] Chakra no Mesu
[ B] Shikon no Jutsu
[ B] Saikan Chūshutsu no Jutsu
[ B-WT] Kasseika
[ B-WT] Bakushin
[ A] Ishoku
[ A] Shosen no jutsu
[ A] Ranshinsho
[ A] In’yu Shōmetsu
[ A] Kyori Chiyu no Jutsu

Ninjutsu:
[ E] Bunshin no Jutsu
[ E] Henge no Jutsu
[ E] Kai
[ E] Kawarimi no Jutsu
[ E] Kinobori no Waza
[ E] Suimen Hoko no Waza
[E] Nawanuke no Jutsu

Katon:
[ D] Katon: Hōsenka no Jutsu
[ D-WT] Katon: Yomi Seppun
[ C] Katon: Gōkakyū no Jutsu
[ C] Katon: Kasumi Enbu no Jutsu
[ C] Katon: Kaen Senpū
[ C] Katon: Ryūka no Jutsu
[ C] Katon: Endan
[ C] Katon: Kaengiri
[ B] Katon: Dai Endan
[ B] Katon: Karyu Endan
[ B] Katon: Karyudan
[ B] Katon: Benjigumo
[ B] Katon: Haiseikisho
[ B] Katon: Hibashiri
[ B] Katon: Hosenka Tsumabeni
[ B-WT] Katon: Hitsukejin
[ B-WT] Katon: Arashi Hinote
[ B-WT] Katon: Yomi Hando
[ A] Katon: Onidoro
[ A] Katon: Goryuka no jutsu
[ A] Katon: Suyaki no jutsu
[ A] Katon: Ryūen Hōka no Jutsu
[ A-WT] Katon: Yakitsuku Daichi
[ A-WT] Katon: Kutabare!

Bukijutsu Chanbara
[ D] Fūma Ninken
[ C] Mikazukigiri
[ C] Omotegiri

Taijutsu:
[ D] Dainamikku Akushyon
[ D] Dainamikku Entorī
[ D] Aian Kurōī
[ C] Hayabusa Otoshi
[ C] Kage Buyō
[ C] Shishi Rendan
[ C] Ushiro Hi-Ru
[ B] Doroppu Kikku
[ B] Hando Oda
[ B] Kosa Ho
[ B] Seishun Furu Pawa

Taijutsu - Rakanken
[ C] Assho
[ C] Gangeki
[ C] Hosho
[ C] Shogekisho
[ C] Shoshitsu
[ C] Tokken
[ B] Girochin Doroppu
Podręczna ściągawka zawartości zwojów:
Mały zwój 2 - 5 spreparowanych notek (2,5 objętości), 5 notek świetlnych (2,5 objętości), 5 bombek chilli (10 objętości), 10 metrów łańcucha (100 objętości) - 115/150

Mały zwój 3. - 5 wybuchowych notek (2,5 objętości), pojemnik z formaliną duży i mały (40 objętości) , 2 pigułki ze skrzepniętą krwią (2 objętości), szpony (20 objętości), mały zwój (10 objętości), 2 zabawne bombki dymne z konfetti i jedna z efektem czaszki (6 objętości), jadeitowy ozdobny zestaw medyczny (20 objętości) - 100,5/150

Mały zwój 4. - Dolne pól ciała Harumi.

Mały zwój 5. - Górne pół ciała Harumi.

Średni zwój 1 - Ciało Shikariego Nary.

Średni zwój 2. - 1 manierka z wodą (10 objętości), ogniskowy zestaw do gotowania (100 objętości), krzesiwo i hubka (15 objętości), 7 wakizashi (140 objętości) - 265/400.

Średni zwój 3. - Pełen wody z techniki Fuin no Mizu.

Średni zwój 4. - Pełen książek i dokumentów.

Średni zwój 5. - Pełen książek i dokumentów.
Mnisia maska jeżdzca.
Nazwa
Maska "Głód".
Typ
Ubranie, Maska
Objętość
Do noszenia na twarzy lub w torbie, 20
Waga Fūin
25
Opis Maska Głodu to prosty stosunkowo przedmiot. Zasłania całą twarz i jest dość gruba, przez co żeby ciężar jej był nieodczuwalny, a sama maska przyległa odpowiednio do ciała konieczne jest zawiązanie jej z tyłu głowy paskiem. Wykonana z wytrzymałej stali, oprze się większości broni miotanych, a także technik do rangi B włącznie, za wyjątkiem technik penetracyjnych, których efekt zostaje pod ocenę MG. Maska ma stosunkowo prostą budowę, ważna jest łuskowata pancerna struktura, cienkie otwory na oczy i rogi sponad oczu przypominające wydłużone oczy lub brwi. Maska głodu prezentuje się jak zdarta przednia część hełmu samuraja i tym w rzeczywistości jest - została oderwana z marionetki która była ciałem jeźdźca głodu - Kabuto.
Cena
600 ryou
Link do tematu postaci
KLIK!
Piękne ząbki Shigi.
Nazwa
Sumairu + Kiba
Typ
Unikat/Broń
Opis Sumairu oraz Kiba to dwa oddzielne przedmioty, a raczej zestawy przedmiotów łączące się w jedną upiorną całość. Po rozcięciu swoich policzków i ust, poszerzając uśmiech niczym przy "uśmiechu kota Cheshire", użytkownik Sumaire zakłada sobie dwie trójkątne nakładki z nierdzewiejącego metalu w które wchodzi rozdarta skóra - taki separator w postaci ruchomych metalowych łuków nie pozwala skórze się zregenerować i policzkom zrosnąć, zostawiając użytkownikowi niesamowicie wielki i szeroki uśmiech (który jednak nie odsłania zębów, jeśli mamy zamknięte usta - uśmiech jest po prostu znacznie dłuższy wtedy niż u normalnych śmiertelników), co przy okazji pozwala znacznie szerzej otwierać usta. Kiba to para szczęk, dolna i górna, składające się z takich samych pod względem ilości zębów co normalne ludzkie, jednak te zęby są wykonane z nierdzewiejącego metalu i mają bardzo ostre, spiczaste kształty niczym kły zwierzęcia lub potwora, co pozwala z łatwością szarpać oraz rwać mięso i cieńsze materiały. Zęby niestety muszą być wyrywane jeden po jednym, a potem kły wkręcane na śrubach w mięso jedno po drugim. Na dziąsłach na stałe zostają zamontowane metalowe okowy w formie gwintowanego otworu na wkręcenie kła, ale także pełniące role stopera powstrzymującego odrost zwykłego zęba.
Właściwości Sumairu zwiększa możliwości rozwarcia ust, co pozwala na większe i głębsze ugryzienia, Kiba pozwala wyrywać i rwać gryziony materiał ze względu na ostrość kłów i ich twardość.
Dodatkowe Aby poprawnie wykorzystać Sumairu oraz Kibę użytkownik musi posiadać iryojutsu lub regenerację pozwalającą na bardzo sprawne zregenerowanie tkanek do wsadzonych łuków Sumairu oraz do zregenerowania dziąseł by Kiba były w stu-procentach użyteczne.
Wytrzymałość
100 punktów
Zdobycie
500 ryou + misja C na "zamontowanie".
Link do tematu postaci
KLIK!
Nazwa
Suiseki - Krzesiwo
Typ
Dodatek
Opis Suiseki to nic innego jak specjalny kieł/ząbek który montuje się zamiast zwykłego stalowego kła do istniejącej już, zamontowanej w szczęce szyny z otworami - do gotowego produktu Kiba. Suiseki jest stworzony z magnezu który uderzając o zwykły metal - pocierając, uderzając i tak dalej, wystarczy kłapnięcie zębami - krzesi dużą ilość iskier co pozwala podpalać łatwopalne płyny/gazy jeśli te są w zasięgu do 25 cm od ust użytkownika krzeszącego iskry.
Zdobycie
300 za sztukę.
Link do tematu postaci
KLIK!
Senju Toshio

Re: Własne Style Walki

Post autor: Senju Toshio »

Własne style walki brzmią fajnie, jeśli różnią się czymś od podstawowych, które już istnieją na forum. Czy jest w tym sens tworzyć własny styl, który byłby oparty na tym samym co ciosy katana tylko na innej broni? W takim razie można wymyślić tysiąc styli i przypisać im atrybuty bazujące na ataku czy obronie. Jeśli o to głównie się rozchodzi w tworzeniu własnego stylu walki. Duplikowanie walki bronią nic nie daje poza tym, że jest to zaakceptowane w dziale wt, a i pewnie przy dobrej passie ktoś zdoła dostać więcej w daną statystykę niż dostaje się w standardzie.

Byłbym bardziej za tym aby poszerzyć mechanikę technik atutowych o walkę bronią, którą najbardziej lubimy. To miałoby większy sens niż tworzenie postaci tylko pod zmyślony styl i wytworzoną broń z kuźni. I oczekiwać że wszystko przejdzie kiedy postać jest dopiero nowicjuszem we wszystkich dziedzinach walki.
0 x
Awatar użytkownika
Seinaru
Martwa postać
Posty: 2526
Rejestracja: 5 lip 2017, o 13:55
Wiek postaci: 29
Ranga: Samuraj
Krótki wygląd: Trupioblada cera, charakterystyczny brak głowy
Widoczny ekwipunek: Nagrobek

Re: Własne Style Walki

Post autor: Seinaru »

Tak, można robić własne style w WT. Nie mają one własnego kodu, co moim zdaniem także jest brakiem, który należałoby kiedyś nadrobić. Do tej pory ludzie brali tabelki z Gokena czy czegoś i edytowali na swoją modłę, dodając jakieś dodatkowe wersy "wymagania" czy coś.
1. Nie musisz spełniać żadnych wymagań aby stworzyć styl, oprócz standardowego stażu na forum, który daje dostęp do WT. Własne style jednak wykupuje się tak jak style normalne, więc musisz na nie przeznaczyć odpowiednią ilość PH w zależności, który to Twój z kolei.
2. Style nie zajmują slotów technik, tylko sloty styli, więc nie zajmuje limitów tworzenia technik danej rangi.
3. Możesz mieć zapełnione własnymi stylami nawet wszystkie 3 sloty. Muszą one jednak różnić się czymś one od kanonicznych, żeby dostały akcepta.
EDIT POPRAWKA: Hikari mówi, że pierwszy styl postaci musi być kanoniczny forumowy
4. Nie musisz rozpisywać technik przy tworzeniu stylu, a nawet jest to niewskazane, bo naraz wrzucamy tylko jedną rzecz do oceny. Najpierw dostajesz akcepta na styl, a potem po kolei na techniki. Dobrze by było więc mieć to przemyślane, żeby nie było tak że styl przejdzie, a z technik żadna.
5. Tak, własny styl wlicza się normalnie do limitu stylów.

Moim zdaniem bardzo to potrzebne, bo mało graczy w ogóle wie o takiej możliwości jak tworzenie własne stylu walki.
0 x
Jeśli czytasz ten podpis to znaczy, że jestem już martwy...
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Własne Style Walki

Post autor: Support nr 6 »

Jak Seinaru. Szablon do stylu walki można stworzyć, to nie będzie problemem.
0 x
Awatar użytkownika
Sans
Administrator
Posty: 5407
Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
Wiek postaci: 8
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus

Re: Własne Style Walki

Post autor: Sans »

Skoro wszystko wyjaśnione odrzucam.
0 x
Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość