Ranmaru - brak wymagań dziedziny
: 7 lut 2021, o 10:15
PROBLEM
Klan Ramnaru chyba jako jedyny posiada w swoim arsenale technikę mocno przypominającą działaniem inną z dziedzin bez konieczności posiadania takiej dziedziny. Mowa o Inochiryoku no Kaesu, kinjutsu rangi S, która nie dość, że jest jedną z najlepszych technik medycznych, to w dodatku pozwala na wskrzeszanie bez żadnych problemów.
Generalnie z tego co sprawdziłem, zasadą jest żeby technika klanowa danej rangi związana z dziedziną nieklanową wymagała tej nieklanowej dziedziny, tak jest w przypadku Uchiha, Kami, Senju i Ayatsuri(przykłady w "Dodatkowe uwagi"), nie wspominając o Hoshigaki, ale tych sobie pomińmy.
ROZWIĄZANIE
Postulat nr 1. Technika jest rakowa w samych założeniach. Usunięcie jej rozwiązuje problem.
Postulat nr 2 (bo nie oszukujmy się, nr 1 zostanie wyśmiany bez konkretnych powodów poza tym, że w M&A to było). Dopisanie do wymagań stosownej informacji, z racji, że jest to niejako odpowiednik czy raczej ulepszona wersja Kishō Tensei z Iryojutsu, to moja propozycja wygląda następująco[na niebiesko zmiany]:
DODATKOWE UWAGI
A oto przykłady z innych klanów (bo na discordzie pojawił się argument, że "ranmaru to dou" albo "Technika nie jest w żaden sposób związana z iryo więc nie ma wymogu iryo, tyle. To jest kekkei genkai klanowe".
Senju(KG) - Fuinjutsu
Uchiha(doujutsu) - Genjutsu [pierwszy lepszy przykład, bo dotyczy też Tsukuyomi, Izanami, Izanagmi czy Kotoamatsukami]
Kami(hijutsu ?) - Fuinjutsu
Ayatsuri(hijutsu) - Fuinjutsu i Iryojutsu
Gazo(hijutsu) - Fuinjutsu
Klan Ramnaru chyba jako jedyny posiada w swoim arsenale technikę mocno przypominającą działaniem inną z dziedzin bez konieczności posiadania takiej dziedziny. Mowa o Inochiryoku no Kaesu, kinjutsu rangi S, która nie dość, że jest jedną z najlepszych technik medycznych, to w dodatku pozwala na wskrzeszanie bez żadnych problemów.
Generalnie z tego co sprawdziłem, zasadą jest żeby technika klanowa danej rangi związana z dziedziną nieklanową wymagała tej nieklanowej dziedziny, tak jest w przypadku Uchiha, Kami, Senju i Ayatsuri(przykłady w "Dodatkowe uwagi"), nie wspominając o Hoshigaki, ale tych sobie pomińmy.
ROZWIĄZANIE
Postulat nr 1. Technika jest rakowa w samych założeniach. Usunięcie jej rozwiązuje problem.
Postulat nr 2 (bo nie oszukujmy się, nr 1 zostanie wyśmiany bez konkretnych powodów poza tym, że w M&A to było). Dopisanie do wymagań stosownej informacji, z racji, że jest to niejako odpowiednik czy raczej ulepszona wersja Kishō Tensei z Iryojutsu, to moja propozycja wygląda następująco[na niebiesko zmiany]:
- Nazwa
- Inochiryoku no Kaesu
- Ranga
- S
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Dotyk
- Koszt A: 30% | S: 20% | S+: 10% (leczenie)
S: 55% | S+: 35% (wskrzeszenie) - Dodatkowe Wymaga Iryojutsu na randze S oraz KC rangi A do leczenia i KC rangi S do wskrzeszania
- Opis Niezwykle pożyteczna technika użytkowników Tsūjtegana dzięki której potrafią przekazywać swoje siły życiowe i chakrę drugiej osobie. Dzięki czemu pacjent odzyskuje wigor, zmęczenie zastępują nowe siły, a wszelkie rany potrafią się zagoić. Technika działa niczym silne Medyczne Ninjutsu, dodatkowo proces ten jest natychmiastowy i wymaga jedynie dotyku. Jutsu jest na tyle silne, że potrafi uratować pozornie nieuleczalne przypadki, ludzi będących na granicy życia i śmierci. Wadą techniki jest nagłe osłabienie organizmu użytkownika, który przekazuje siły życiowe kosztem własnych zasobów. Dalsza walka jest możliwa, jednak należy liczyć się z możliwością znacznie utrudnionego poruszania się i zmniejszonego czasu reakcji. Wszystko zależy od stanu w jakim jest użytkownik w chwili użycia techniki. Całkowicie niezmęczony trudami walki Ranmaru mniej odczuje skutki techniki niż ten, który podczas walki odniósł obrażenia. Jednak najpotężniejszą opcją użycia techniki jest wskrzeszenie kogoś, kto opuścił już ziemski padół - ciało może być martwe maksymalnie od dwunastu godzin. Trzeba się jednak liczyć z olbrzymi wyczerpaniem, a poniżej wytrzymałości liczącej 170 punktów Ranmaru wymaga hospitalizacji. Wskrzeszona osoba także jest bardzo osłabiona.
- Uwaga Jest to technika zakazana, możliwa wyłącznie dzięki specjalnemu zwojowi znajdującemu się w posiadaniu lidera Klanu. Do jego nauki wymagane są zasługi dla klanu i odpowiednia ranga fabularna. W przypadku Nukeinów wymagana jest wyprawa rangi A. Szczegóły i pozwolenie na zdobycie trzeba uzgodnić z Administracją.
DODATKOWE UWAGI
A oto przykłady z innych klanów (bo na discordzie pojawił się argument, że "ranmaru to dou" albo "Technika nie jest w żaden sposób związana z iryo więc nie ma wymogu iryo, tyle. To jest kekkei genkai klanowe".
Senju(KG) - Fuinjutsu
- Nazwa
- Mokuton Hokage Shiki Jijun Jutsu: Kakuan Nitten Suishu
- Ranga
- B
- Pieczęci
- Świnia → Pies → Ptak → Małpa → Baran → Małpa → Tygrys
- Zasięg Max.
- 10 metrów
- Koszt
- D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% (na turę)
- Dodatkowe
- Fuuinjutsu A (S w przypadku kontroli Biju)
- Opis Specjalna technika wykorzystująca element drewna do stłumienia chakry ogoniastych bestii. Proces aktywacji techniki wygląda następująco: Pierw użytkownik składa pieczęcie i tworzy wokoło Jinchūriki/demona okrąg z drewnianych filarów, których rozmiar zależy od rozmiarów istoty którą chcemy opanować. Na wewnętrznej stronie prawej dłoni pojawia się znak 座 i to właśnie ten znak musi wejść w bezpośredni kontakt z Biju/Jinchūriki. Kiedy to nastąpi, pomiędzy znakiem a celem tworzy się strumień chakry. Technika jest wtedy w pełni aktywna, a użytkownik zyskuje częściową kontrolę nad Biju bądź hostem. Niekiedy proces przejmowania kontroli trwa dłużej niż jedna tura. Użytkownik jest w stanie okiełznać mordercze instynkty Biju, wyzwolić go spod czyjegoś wpływu czy techniki, a w przypadku przejęcia przez demona kontroli nad hostem - anulować aktywne powłoki i oddać władzę w ręce Jinchūriki, przy czym co jedną turę poziom kontroli ustępuje na poprzedni, do czasu pełnego uwolnienia (nie dotyczy ostatniego z racji śmierci hosta). Kontrola "dzikiego" Biju jest zdecydowanie trudniejsza od kontroli Biju zapieczętowanego w hoście, znaczenie ma także liczba ogonów. Całość ocenia sędzia, aczkolwiek w najcięższych przypadkach koszt techniki może ulec nawet podwojeniu. Technika posiada jeszcze jedną ciekawą właściwość - współgra z techniką Mokuton: Mokujin no Jutsu, gdzie golem jest przedłużeniem ciała użytkownika. Za jego pomocą można wejść w kontakt z Biju, który niezbędny jest do połączenia z nim i w efekcie uzyskania kontroli.
- Uwaga Jest to technika zakazana, możliwa wyłącznie dzięki specjalnemu zwojowi znajdującemu się w posiadaniu lidera Klanu. Do jego nauki wymagane są zasługi dla klanu i odpowiednia ranga fabularna. W przypadku Nukeinów wymagana jest wyprawa rangi C. Szczegóły i pozwolenie na zdobycie trzeba uzgodnić z Administracją.
- Nazwa
- Genjutsu: Sharingan
- Ranga
- B
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Wzrokowy (20 metrów)
- Koszt
- Wspomnienie:
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% - Iluzja:
D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% - Kontrola zwierząt, summonów i bijū:
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (na turę) - Powstrzymanie furii demona:
E: 25% | D: 20% | C: 10% | B: 7% | A: 5% | S: 3% | S+: 3% - Zdzieranie ogonów:
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (za każdy)
- Wspomnienie:
- Dodatkowe Kontakt wzrokowy z celem, Sharingan: San Tomoe, dziedzina genjutsu rangi C → B → A → S.
- Opis Podstawowa zdolność wchodząca w repertuar technik klanu Uchiha. Użytkownik za pomocą jednego spojrzenia w oczy swojego rywala jest zdolny do wykonania kilku czynności. Pierwszą z nich jest pokazanie własnych wspomnień (wymóg genjutsu rangi C). Nieważne jak dawno one się wydarzyły. Wystarczy ułamek sekundy, a osoba znajdująca się pod wpływem Genjutsu, ujrzy wszystko co chce Uchiha. Drugą opcją jest stworzenie iluzji (wymóg genjutsu rangi A). Nie jest to jednak byle co, a prawdziwy majstersztyk porównywalny swoimi możliwościami z Utakatą i Kuro Kuukan Goumon. Genjutsu nie ogranicza się jednak jedynie do ludzi. Równie dobrze możemy użyć go na zwierzęta (wymóg genjutsu rangi C), summony (wymóg genjutsu rangi B/A w zależności od summona, do oceny MG), a nawet bijū i przejąc nad nimi kontrolę. W przypadku bijū wymagane jest posiadanie Mangekyō Sharingan (oraz genjutsu rangi S), ale nie musi być aktywny. Ostatnią z opcją jest wejście bezpośrednio do umysłu Jichuriki i powstrzymanie furii demona jeszcze zanim zdążą pojawić się ogony (wymóg genjutsu rangi B). W przypadku Mangekyō Sharingan'a i Eien no Mangekyō Sharingan'a możliwe jest zdarcie wszystkich ogonów poza ostatnim. Nie można tego jednak dokonać w przypadku walki z osobą, której udało się zaprzyjaźnić z bijū, gdyż następuje swojego rodzaju wymiana chakry pomiędzy demonem, a Jinchuriki.
- Nazwa
- Kami Bakuhatsu Shīru
- Ranga
- B
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Ilość kartek
- 1 na notkę
- Koszt
- E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (za 3 sztuki)
- Dodatkowe
- Wymaga Fūinjutsu na randze B. Technikę tę nie obowiązuje obniżony koszt.
- Opis Technika stanowiąca fundament późniejszej potęgi osób trudniących się w posługiwaniu papierowymi tworami. Pozwala ona na przekształcenie niepozornej karteczki, nawet tej wytworzonej z własnego ciała, w wybuchową notkę, którą można użyć do zaskoczenia przeciwnika, chociażby wtapiając ją pomiędzy inne swoje twory. Charakteryzują się one nieco mniejszą siłą niż te dostępne w sklepie - bardziej skupiają się na temperaturze, aniżeli fali uderzeniowej. Oprócz tego bardzo łatwo wtapiają się pomiędzy biały papier gdyż w przeciwieństwie do tych dostępnych w sklepie, te nie posiadają jaskrawego, czerwonego zabarwienia. Jest to po prostu czarna pieczęć na białym papierze. Pod względem samej mechaniki działania nie różnią się niczym od zwykłej notki.
- Nazwa
- Kugutsu no Fūin
- Ranga
- C
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg Max.
- Bezpośredni
- Koszt
- E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (pieczętowanie)
- Dodatkowe
- Znajomość Fūinjutsu minimum rangi D
- Opis Rozwinięcie techniki Fūin no Jutsu używane przez marionetkarzy. Jutsu pozwala zapieczętować dowolną kukłę w zwoju. Proces pieczętowania wymaga chwili skupienia, podczas której na zwoju pojawia się specjalna formuła pieczętowania. Następnym krokiem jest przelanie chakry do pieczęci i kukiełki jednocześnie, czego efektem jest zniknięcie marionetki oraz pojawienie się na zwoju napisu oznaczającego nazwę zapieczętowanego tworu. By go odpieczętować wystarczy odsłonić ten napis. Rozmiary zwojów, w których można zapieczętować marionetki zależą od poziomu zaawansowania kuglarza w sztuce fuuinjutsu (Ranga D - duży zwój, Ranga C - średni zwój, Ranga B - mały zwój). Przy fūinjutsu na randze S, marionetkarz jest w stanie zapieczętować 10 kukiełek w małym zwoju.
- Nazwa
- Hitokugutsu: Karada
- Ranga
- A
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Ciało
- Koszt
- C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%
- Dodatkowe Świeże ciało. Iryojutsu na randze A, do wykonania zabiegu potrzebna jest wiedza o przeszczepach
- Opis <span style="display: block; margin: 0; padding: 0; text-align: justify;">Technika znana tylko najbardziej doświadczonym marionetkarzom, uważana za największy sekret klanu Ayatsuri. Jutsu to jest właściwie specjalnym zabiegiem, którego poprawne przeprowadzenie skutkuje wszczepieniem elementów mechanicznych w świeże ciało i tym samym prowadzi do stworzenia ludzkiej kukiełki. Zachowuje ona umiejętności shinobi, z którego została stworzona (dotyczy tylko jednej dziedziny, niemożliwa do rozwinięcia) oraz posiada własne zasoby chakry. Zasoby te mogą być uzupełniane po potyczce chakrą kuglarza. Cały zabieg polega na kolejnym zastępowaniu wnętrzności ciała mechanizmami (za wyjątkiem serca). Kukła posiada rangę przyznawaną przez administrację po udanym zabiegu. Zabieg ten musi być szczegółowo opisany (minimum 60 linijek, aczkolwiek jest to absolutne minimum). Osiągając rangę S w dziedzinie klanowej, kuglarz ma możliwość przeprowadzenia na sobie zabiegu przeistoczenia się w pełnoprawną kukiełkę (z pierwotnego ciała zostają tylko serce i mózg, wymogi długości wyznacza administracja), jednak pojawia się kolejne rygorystyczne wymaganie - odpowiednia wytrzymałość organizmu (180 Wytrzymałości) albo doświadczonego medyka (Iryojutsu A) w celu sztucznego podtrzymywania funkcji życiowych podczas zastępowania ciała elementami mechanicznymi (jednoczesne spełnienie obydwu warunków podnosi szansę na poprawne wykonanie zabiegu).
W ludzkie marionetki można zamienić tylko postacie graczy, bądź bądź istniejących w fabule NPC (chociażby liderzy rodów), wliczają się w to także NPC na eventach (za zgodą prowadzącego).</span> - Uwaga Jest to technika zakazana, możliwa wyłącznie dzięki specjalnemu zwojowi znajdującemu się w posiadaniu lidera Klanu. Do jego nauki wymagane są zasługi dla klanu i odpowiednia ranga fabularna. W przypadku Nukeinów wymagana jest wyprawa rangi A. Szczegóły i pozwolenie na zdobycie trzeba uzgodnić z Administracją.
- Nazwa
- Fūinjutsu: Koshi Tandan
- Ranga
- A
- Pieczęci
- Tygrys
- Zasięg
- 3m
- Pieczętowanie
- D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%
- Dodatkowe
- Wymaga znajomości Chōjū Giga i Fuuinjutsu rangi B
- Opis Specyficzna technika dla tych, którzy rozwinęli techniki pieczętujące do odpowiedniego poziomu. Na dużym zwoju należy narysować tygrysa (można równie dobrze przygotować rysunek przed walką co jest zalecane z racji rozmiaru i czasochłonności), następnie po złożeniu pieczęci następuje jego materializacja. (przy pomocy techniki Chōjū Giga). Wcześniej narysowany tygrys wychodzi częściowo ze zwoju, cały czas posiadając z nim połączenie, po czym chwyta ofiarę zębiskami i pazurami, wciągając ją do zwoju. Jednak jest to tylko tymczasowe - po minięciu 24h fabularnych zamknięty w zwoju wydostaje się w dokładnie takim stanie w jakim był zapieczętowany. Złapany nie jest świadom upływającego czasu, z jego perspektywy chwilę po zapieczętowaniu uwalnia się co może powodować mocne zmieszanie i problemy z oceną sytuacji.