Shinobi War to gra PBF Naruto, gdzie akcja została osadzona w zamierzchłych czasach, w czasach gdzie światem rządziły klany. https://www.shinobiwar.pl/
PROBLEM
Więc problem jest w czytelności kodu. Mianowicie czemu ten 2 spoiler z kodami jest rozbity aż na 3 kody. Zrobił bym to tak, żeby było razem.
Dziwnie podzielone na 3 kody i trzeba wklejać po 999 razy.
ROZWIĄZANIE
Zrobił bym np tak. DODATKOWE UWAGI
Brak
Pomysł nr 2 PROBLEM
Opis wątku lepiej aby był poniżej a nie zaraz między nazwą a uczestnikami, opisStreszczenie może być duże. A wtedy czytelność pada.
ROZWIĄZANIE DODATKOWE UWAGI
Brak
Re: Wycena fabuły.
: 7 paź 2018, o 15:30
autor: Sagisa
Ja jeszcze nie ogarnęłam nowego formularza a już chcą coś zmieniać ;-;
Ogólnie im prościej i czytelniej tym lepiej, więc jeśli to ma pomóc w w/w to popieram o/
Re: Wycena fabuły.
: 7 paź 2018, o 17:03
autor: Reika
Ta nowa biurokracja jej totalnie do kitu~! <notlikethis> Zamiast zmieniać cokolwiek w tym kodzie, wywaliłabym go całkowicie i dała coś prostego. Jaki jest sens wpisywać, kto brał udział w fabule, jak raz, nie rozlicza się danej osoby, dwa, wchodząc w posty i przeglądając je, sprawdzający widzi kto tam jest x.x Także te wpisywanie osobno graczy uczestniczących i tych, co się rozlicza to jakaś chora biurokracja. Kolejna sprawa, to podział na wątki i tematy. Na ciula to? Jakby nie można było podać spisu linków do lokalizacji i wpisaniu tylko liczby postów swoich i dodatkowo wtedy kogoś jeszcze, jeśli się kogoś jeszcze rozlicza x.x
Naprawdę wystarczyłoby tylko:
A tu mamy cudowanie i pierdzielenie się z kodami w kodach, bo tu główny kod, tutaj jeszcze kod w kodzie, a tu jeszcze kod w kolejny kodzie. Nie wiem kto to robił, ale to jakaś paranoja i podziwiam tych, którzy piszą na telefonach i będę się z tym męczyć jeszcze bardziej. Jestem za uproszczeniem tego w jak najmocniejszy sposób. Wywalić ten
Rozwiązanie:
* - Jeśli rozliczamy też drugą osobę
Re: Wycena fabuły.
: 7 paź 2018, o 18:31
autor: Vulpie
@Numa
Pomysł Drugi: Jest to bardzo sensowne rozwiązanie, masz racje, umieszczenie opisu na dole mocno zmienia czytelność kodu, jakoś nie pomyślałem o tym jak to pisałem, zaraz to zmienię.
Pomysł Pierwszy: Kod jest porozbijany w ten sposób aby było widać z jakich klocków się on składa i w razie czego bez problemu dałoby się go poszerzyć, Jeżeli komuś łatwiej jest skopiować jeden w całości, to zawsze może wziąć ten znajdujący się w przykładzie. Tam wszystko jest w jednym kawałku
@Reika:
Ja to pisałem. Podjąłem taką decyzję, ponieważ wcześniej było tak jak gracze lubią, czyli bez formy, jak kto lubi, przez Zdarzały się bardzo nieprzyjemne zgłoszenia, które trzeba było rozpatrzyć. Niektórzy wrzucali linki do każdego posta osobno, niektórzy tylko do tematów nie zaznaczając ile postów chcą rozliczać, jeszcze inni robili to całkowicie bez formy, wrzucając jak im w duszy zagrało. Dlatego też z Musem podjęliśmy decyzję o ustandaryzowaniu formy zgłoszeń. Wymaga to więcej pracy od graczy, jednakże ułatwia robotę sprawdzającym. Pierwsze zgłoszenie może być ciężkie, w końcu trzeba się ścierać z czymś nowym, jednakże każde kolejne będzie już szło łatwiej. Chciałbym zaznaczyć, że gracze rozliczają fabułkę raz na jakiś czas a my musimy na to poświęcić trochę więcej. Podział na wątki i tematy powstał z powodu tego, jak od dawna jest wyceniana fabuła, ma to także ułatwić nam pracę. Bardzo dziękuję za nazwanie mojej pracy , uwagi graczy są dla mnie bardzo, ale to bardzo ważne i na pewno wezmę to do swojego małego serduszka.
Re: Wycena fabuły.
: 7 paź 2018, o 18:53
autor: Reika
Arashi, jest to kompletnie nie przemyślane. Jeszcze nigdy nie widziałam, że można tak skomplikować kod. Napisałeś, że to dla waszej wygody, ale nam też powinno być wygodniej, a tym czasem zrobiłeś taką bezsensowną biurokrację, że to jakaś porażka. Przypominam, że niektórzy piszą z telefonu i szczerze im współczuję z męczeniem się z tym. Po co na górze imię i nazwisko postaci? Nie widzisz, kto wstawia posta? Musisz mieć to na piśmie? Po co opisywać kto brał udział w każdym wątku, skoro wbijasz tam, sprawdzasz i wiesz, tym bardziej że rozliczasz tylko określoną osobę? Po co dzielić to na bezsensowne wątki i tematy, jak można dać same tematy, jak przedstawiłam wyżej? Jest zdecydowanie łatwiej i czytelniej i nadal wygląda to estetyczniej. Serio, nie utrudniajmy tego graczom jeszcze bardziej.
Re: Wycena fabuły.
: 7 paź 2018, o 19:06
autor: Numa
@ Bee bebee
Drugi no tak.
W pierwszym obecnie trzeba to sklejać właśnie z kilku elementów. Nawet gdy skopiuje się przykład i będzie go przerabiać to powstaje dodatkowa praca którą musi wykonać aby umieścić link w kodzie którego nie ma w przykładzie. I własnie chodzi o tą szybkość i przyjemność uzupełniania pomysł nie jest zły ale brakuje szlifu w tym, a rozbicie na 3 wprowadza zamieszanie. A przekopiowując raz całość można potem spokojnie powielić już u siebie elementy które potrzeba bez skakania po stronach. Zwyczajnie szybciej i przyjemniej.
@ Reika, Fakt, imię i nazwisko jest zbędną rubryką. A co na to RODO *_* ?
Podział na wątki, uczestników, linki rozumiem, bardzo ułatwia to pracę modom, a gdy jest to w kodzie to jest to dużo bardziej czytelne więc jak dla mnie dobre rozwiązanie, jednak trzeba to dopracować po prostu.
@ Sagisa, Wiadomo *-*
No nic trzeba pomyśleć żeby to aż tak nie odstraszało, ani nie trzeba było długo z tym walczyć aby zrozumieć jak to Reika opisała "bo tu główny kod, tutaj jeszcze kod w kodzie, a tu jeszcze kod w kolejny kodzie." Dosłownie tak jest do głównego trzeba ten od wątku wkleić a potem jeszcze do wątku ten od tematów... było by w jednym ładnie podpisane każdy od razu by się połapał o co chodzi.
Re: Wycena fabuły.
: 7 paź 2018, o 20:10
autor: Asaka
Moim zdaniem ujednolicenie formy rozliczenia fabuły jest jak najbardziej na plus, tyle, że trzeba nad tym jeszcze popracować. Imię i nazwisko postaci - spoko, w wycenie misji jest tak samo, niech będzie. Link do poprzedniego rozliczenia - też jak najbardziej ma sens po dłuższym zastanowieniu.
Zgadzam się jednak z Reiką, że wystarczyłyby wypunktowane linki do pierwszego posta w temacie i ilość rozliczanych postów, bez podziału na "tytuł fabuły" - co jest dla mnie krokiem absolutnie zbędnym. W życiu nie nazywałam swoich fabuł i nie będę tego robić, bo to nikomu pracy nie ułatwi, że nazwę coś o tak: "karczma" od miejsca, w którym fabuła się rozgrywa, albo "rozmowa", bo postaci... rozmawiają.
Tak samo jak przy linku do lokalizacji wystarczy napisać graczy i przypadających na nich ilość postów, jeżeli chcemy rozliczyć kogoś jeszcze oprócz samego siebie. Wypisywanie osób biorących udział przy tych tytułach fabuł jest delikatnie mówiąc mylące.
Jestem więc za tym, aby wyglądało to tak, jak zaproponowała Reika:
Re: Wycena fabuły.
: 7 paź 2018, o 20:14
autor: Sagisa
Cóż, ja zawsze robiłam rozliczenie mniej więcej jak to przedstawiła Reika. Wyglądało to mniej więcej tak:
I w sumie na moje to jest najprostszy z wzorów. Nazywasz wątek, dajesz link, ilość postów, a w podsumowaniu dajesz ogół postów i ewentualny komentarz. Nie ma co więcej kombinować po prostu. Dodać do tego link z poprzedniego rozliczenia i tyle.
Re: Wycena fabuły.
: 18 paź 2018, o 00:19
autor: Support nr 6
Osobiście myślę podobnie jak Asaka. Jednak jedno zawsze mi się nie podobało i chętnie bym się tego pozbył: rozliczanie czyjejś fabuły. Jak komuś zależy na PH, to niech sam wyskrobie formularz i da linki do swoich postów, a nie bierze wynagrodzenie z czyjegoś rozliczenia.
Re: Wycena fabuły.
: 18 paź 2018, o 00:20
autor: Tsukune
ja tam często dawałem też czyjeś posty aby było ale zaznaczałem że liczę tylko sobie i tylko mi dawano te PH za fabułę.
Re: Wycena fabuły.
: 18 paź 2018, o 02:10
autor: Kaito
W sumie większość tutaj została napisana, więc + dla Asaki i Rafikiego w szczególności. Prawdę mówiąc, to nawet i poparłabym Sagisę i Reikę z tym prawie że brakiem wzoru, ale no skoro jakieś problemy były, to niech wzór będzie. Tylko no nie taki jak jest teraz, bo jest w nim pomieszanie z poplątaniem. Kody w kodach, które może i ja rozumiem, ale większość graczy naprawdę nie ogarnia kodów, nawet jeśli komuś się wydaje to banalnie proste, i to jest komplikowanie im życia. Do tego mnóstwo informacji niepotrzebnych i upierdliwych - nie sądzę, by graczom się chciało wymyślać tytuły do ich sesji po X tematach. Dla lwiej części forum to nadal będzie jeden temat - jedna sesja, więc tylko będą przy wycenie narzekali na upierdliwość tej rozpiski. Wypisywanie osób, które brały udział w sesji też jest sic, szczególnie jak się ich nie rozlicza (a mało kto chyba rozlicza innych w wycenie).
I zgadzam się z Rafikiem, że rozliczanie innych graczy to też beznadziejny twór. Niby było, nie skorzystałam ani razu. Bo czy ja wiem, czy ktoś w ogóle chce, żeby go rozliczyć? Każdy ma inny system, niektórzy wrzucają jak tylko mogą do wyceny, inni sobie ciułają kilkadziesiąt postów dla większego zastrzyku PH. A jeszcze pojawia się dodatkowo ten problem, że gracze mogą się własnie nie dogadać. Gracz X nie ogarnie, że ten gracz Y to go już rozliczył, to sobie nie doliczy PH, potem inaczej policzy posty i da to samo do rozliczenia. I po co? Jak ktoś chce rozliczyć, to raczej też poświęci chwilę, żeby sobie samemu zgłoszenie napisać, i to w wybranym przez siebie momencie.
Re: Wycena fabuły.
: 18 paź 2018, o 15:40
autor: Asaka
Z kolei ja korzystałam z rozliczania drugiej osoby i sądzę, że jest to dobry pomysł pod warunkiem, że ta druga osoba ma tego świadomość i się w ten sposób umówiło. Zwłaszcza, jeśli to ta sama fabuła. Moim zdaniem powinno zostać jako opcja. Kto chce, to skorzysta, kto nie chce, to rozliczy tylko siebie samego (:
Re: Wycena fabuły.
: 18 paź 2018, o 18:26
autor: Suzu
Ja też korzystam z rozliczania drugiej osoby i nie widzę powodu, czemu miałoby to zostać usunięte. Zbieramy sobie razem linki podczas naszych przygód i wspólnie rozliczamy. W nowym szablonie jest pole by podać imię i nazwisko biorących udział, a także kto ma zostać rozliczony, więc jak dla mnie to w ogóle jest ideolo. Czemu sprawdzający ma wielokrotnie przekopywać się przez to wszystko, skoro może za jednym zamachem załatwić dwie lub więcej osób? Kto nie korzysta ten nie korzysta i tyle.
Szczerze mówiąc na początku załamałam ręce, widząc nowy szablon. Wypełniałam go wczoraj i... w sumie nie był taki zły. Estetyka trochę mi tam legła, nie wiem czy winny był mój pośpiech, czy jednak kod, rozjeżdżało się w dziwnych miejscach. Ale poza tym nie mam uwag, nawet podobało mi się pisanie podsumowań bo można zaakcentować istotne kroki postaci.
Re: Wycena fabuły.
: 27 paź 2018, o 14:44
autor: Support nr 6
Ma ktoś jakiś kontr-szablon? Który graczom się podoba? Który podoba się administracji? Bo równie dobrze może zostać obecny, jeśli graczom przez 24h nie będzie zależało na zmianie
Re: Wycena fabuły.
: 27 paź 2018, o 17:35
autor: Asaka
Był już podawany wyżej, ale to wrzucę raz jeszcze, ten uszczuplony, jeden kod, bez rozbicia na trzy różne: