Strona 1 z 3

Mizu Bunshin

: 19 cze 2018, o 16:16
autor: Yamanaka Inoshi
Czesć, chciałem dzisiaj porozmawiać o wodnym Bunshinie i problemami z jakimi się boryka bowiem jest to chyba najbardziej upośledzony bunshin ze wszystkich. Nie wiem czy nie bardziej niż zwykły Bunshin z ninjutsu E bo tamten przynajmniej pobiegnie gdzie mu się każe. Pozaznaczam interesujące fragmenty w tabelce jutsu
Nazwa
Suiton: Mizu Bunshin no Jutsu
Pieczęci
Tygrys
Zasięg
Dowolny, lecz klon nie może się oddalać od zbiornika dalej niż 15m
Koszt E: 18% | D: 13% | C: 9% | B: 5% | A: 3% | S: 2% | S+: 1% za klona + to, co przekażemy
Dodatkowe Wymaga niewielkiego zbiornika wodnego; Szybkość równa twórcy; Siła; 1/10; Reszta jak użytkownik za wyjątkiem wytrzymałości.
Opis Technika żywiołowa polegająca na uformowaniu wody w idealną kopię użytkownika, która nie posiada własnej woli i wykonuje mentalne polecenia twórcy. Możliwości wykorzystania Bunshina jest bardzo dużo i są ograniczane przez wyobraźnię użytkownika, jak również dostęp do źródła wody. Bez wody niemożliwym jest stworzenie klona, który także nie może za bardzo oddalić się od akwenu. Problemy i wymagania rekompensują korzyści. Klon potrafi wykonywać wszelkie techniki Suiton i Tai/Buki (bez wykorzystywania chakry) znane oryginałowi. Klon nie posiada ekwipunku. Zniszczenie następuje po jakimkolwiek trafieniu klona. Chakra pozostała w klonie nie wraca do użytkownika po zniszczeniu.
Nazwa
Doton: Iwa Bunshin no Jutsu
Pieczęci
Baran
Zasięg
Klon pojawia się obok nas; Klon nie może się oddalić na więcej niż 50m
Koszt E: 18% | D: 13% | C: 9% | B: 5% | A: 3% | S: 2% | S+: 1% za klona + to, co przekażemy
Dodatkowe Siła równa twórcy; Szybkość -> 1/2 postaci; Reszta równa użytkownikowi za wyjątkiem wytrzymałości.
Opis Przydatna technika polegająca na stworzeniu skalnej kopii swojej osoby. Ich głównymi atutami są wytrzymałość (stworzone są z twardych skał) i możliwość korzystania z technik Doton znanych pierwowzorowi. Zwyczajne wbicie kunai nic nie da - trzeba całkowicie je rozkruszyć, by się ich pozbyć. Klony mają własną wolę, nie ma więc potrzeby stałego kontrolowania ich poczynań. Kopia potrafi nawet mówić, czym można łatwo wprowadzić przeciwnika w błąd. Jutsu ma jednak kilka wad, a jedną z nich jest koszt. Oprócz kosztu stworzenia techniki trzeba przeznaczyć dodatkową ilość na zasoby klona. W przypadku jego zniszczenia chakra nie jest odzyskiwana. Dodatkowo kopiowany jest podstawowy ekwipunek, gdzie wszelkie nietypowe oręża w postaci notek czy bombek nie będą kopiowane.
Pomijam już kwestię opisów które są... Mówiąc szczerze denne bo nie mówią konkretów tylko bawią się w jakieś dziwne ubarwianie. Chciałbym przejść do każdego z zaznaczonych przeze mnie fragmentów oddzielnie. Jednak nim do tego dojdę chciałbym wspomnieć o samych kosztach bunshinów.

Nie od dzisiaj wiadomo, że aby wykonywać część technik suitonowych potrzeba wody. Idąc więc po najmniejszej linii oporu zakładam, że korzystamy z tego jutsu by sobie takową wodę stworzyć[90% przypadków pewnie]
Nazwa
Suiton: Mizurappa
Pieczęci
Smok → Tygrys → Zając
Zasięg Max.
20 metrów
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Niezbyt skomplikowane jutsu, będące wodną wersją techniki Katon: Goukakyuu no Jutsu. Użytkownik wytwarza wewnątrz swojego ciała dużą ilość wody, a następnie wystrzeliwuje ją pod ogromnym ciśnieniem w kierunku przeciwnika. Technika sama w sobie jest dosyć łopatologiczna, za to skuteczna - może zadać dość dobre obrażenia, jeżeli przeciwnik nie jest daleko. Kolejnym plusem jest to, że wytwarzamy w ten sposób wodę, której możemy użyć do innych technik!
No dobrze. By dokonać jakichś przeliczeń załóżmy, że nasz castujący jutsu bohater posiada kontrolę chakry na randze D i posiada żywioł suitonu. Oczywiście mógłby posiadać dwa ale wtedy po co by mu był suiton...

No dobrze, zacznijmy od stworzenia wody bo przecież mało jest sytuacji w których takową ktoś nam podsunie.
No to rzucam Mizurappę i mam wodę, co dalej? No to potrzebuję zrobić klona no to hej, nie problem, jest Mizu bunshin.
18+14=32. Proste przeliczenie.

32 procenty chakry, kosztuje nas średnio na kc D stworzenie JEDNEGO Bunshina wodnego który dodatkowo jest dużo gorszy niż pozostałe żywiołowe i inne klanowe twory.
Przywołanie Iwa bunshina kosztuje jedynie jego koszt i bajka.
Przyjrzyjmy się jednak najpierw opisowi Mizu bunshina
Zasięg
Dowolny, lecz klon nie może się oddalać od zbiornika dalej niż 15m
Żaden inny bunshin nie posiada takowego ograniczenia, poczynając od dotonowych a na klanowych/tych z wt. Jesteśmy ograniczeni do terenu mizurappy, kto nam da wodę od tak, bądź jakiegoś baseniku. Woda którą ze sobą weźmiemy fizycznie nie wystarczy do stworzenia Mizu Bunshina przez to nie jesteśmy w stanie nawet o tym pomyśleć.
Dodatkowe Wymaga niewielkiego zbiornika wodnego; Szybkość równa twórcy; Siła; 1/10; Reszta jak użytkownik za wyjątkiem wytrzymałości.

Wymóg zbiornika, wiadomo. Siła 1/10... No i to jest ciekawostka ponieważ dotonowe mają podobne ograniczenie jednak... Jest to 1/2 szybkości użytkownika. Czy woda sama w sobie bije 10 razy gorzej od pozostałych żywiołów tak ogólnie? Skąd takie coś?

Sam opis też wymaga poprawy, proponuję:

Statystyki użytkownika z wyjątkiem siły, Siła - X

Nie ma powodu pisać o wytrzymałości skoro i tak rozpada się po ciosie.
Problemy dotyczące stworzenia bunshina czyli 2x koszt + ograniczenie ruchowe, nie posiadanie przedmiotów... No i o jakich korzyściach tutaj mówimy? O takich, że rozpadnie się po jednym ciosie?
No to już wiemy, zniszczenie następuje po ciosie. Chakra przepada, czyli jak przy każdym klonie... Za wyjątkiem tego nieszczęsnego ekwipunku bo z tego co widzę tylko suitonowy nie ma nic.
A jaki klon nie potrafi? Tai buki zna każdy więc to żadna super nowa korzyść czy jakoś wpływająca na niego która sprawiałaby, że w czymkolwiek jest lepszy od innych.
Suiton... No tak, potrafi korzystać z wody ale by to zrobić musisz mu przekazać chakrę, a i tak już przekazaliśmy 32% na stworzenie jednego z czego każdy kolejny będzie kosztował dodatkowe 14% chakry.

No i na czym polega problem?
Podsumowując:
Dotonowy Bunshin -> Szybkość 1/2
Suitonowy Bunshin -> Siła 1/10

Dotonowy Bunshin -> Tworzysz jak chcesz
Suitonowy Bunshin -> Potrzebujesz zbiornika wodnego, ogranicza cię 15 metrów.

Dotonowy Bunshin -> Koszt stworzenia jednego Bunshina 14% chakry
Suitonowy Bunshin -> Koszt stworzenia jednego Bunshina 32% chakry[zazwyczaj]

Dotonowy Bunshin -> Posiada ekwipunek
Suitonowy Bunshin -> Nie posiada ekwipunku

Dotonowy Bunshin -> Jest na randze C
Suitonowy Bunshin -> Jest na randze C

Dotonowy Bunshin -> Potrafi wykonywać techniki Dotonu za przekazaną mu chakrę + tai/buki
Suitonowy Bunshin -> Potrafi wykonywać techniki Suitonu za przekazaną mu chakrę + tai/buki

Dotonowy Bunshin -> Nie rozpada się po ciosie
Suitonowy Bunshin -> Rozpada się po ciosie

Dotonowy Bunshin -> Posiada własną wolę przez co sam się rusza i unika
Suitonowy Bunshin -> Nie posiada własnej woli więc trzeba go stale kontrolować.

Dotonowy Bunshin -> Czas wykonania jutsu to czas złożenia pieczęci i po prostu rzucenia jutsu
Suitonowy Bunshin -> Czas wykonania jutsu to czas rzucenia mizurappy a potem złozenia pieczęci klona i stworzenie go

Bunshin z ninjutsu E przynajmniej nie rozpadnie się o ile nie wpadnie na ścianę jak mu się każe gdzieś pobiec.... A wodny? 15 metrów i puuf


I na koniec kącik żartu, nawet Shabondama ma lepsze klony ->
Nazwa
Suihō Bunshin no Jutsu
Pieczęci
Brak
Zasięg
Koszt E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% za klona + % który przekaże twórca
Statystyki
Dodatkowe W koszt wliczone jest już wykonanie baniek. W przypadku wykonania już z istniejących połowa kosztu.
Opis Klanowa wariacja materialnego bunshina. Po wydmuchaniu kilku dużych baniek, te łączą się i przybierają postać wykonującego. Bunshiny mają do dyspozycji dmuchawki, można więc zwiększyć swoje możliwości twórcze. Klon jest bardzo delikatny, wejście w nagły kontakt z jakimkolwiek obiektem powoduje zniszczenie bunshina i zmarnowanie chakry mu oddanej, ta bowiem nie wraca do twórcy. Klon posiada własną wolę, ale nie jest w stanie mówić. Może wykonywać jedynie techniki klanowe, gdyż te oparte na fizycznym kontakcie powodują w większości przypadków zniszczenie klona. Nie posiada ona żadnego ekwipunku poza dmuchawką. Klona nie można stworzyć z baniek posiadających różne właściwości (np,: z pyłu czy kwasu).

Re: Mizu Bunshin

: 20 cze 2018, o 13:43
autor: Miyuki
Sam chciałem z niego korzystać, a nie widziałem, no ale widząc porównanie ciężko nie przyznać ci racji. Tylko jak sprawić, że bunshin pozostanie unikalny.
Czysto mechanicznie patrząc:
  • Rozpadanie się po jednym ciosie - pasuje biorąc pod uwagę, że jest stworzony z wody, która ciałem stałym nie jest
  • Buki i Suiton - Standard
  • Potrzeba żywiołu - To normalne biorąc pod uwagę biorąc pod uwagę żywioł i trzeba się z tym liczyć, no ale nie działa tu zasada "coś za coś"
  • Oddalenie się od zbiornika - Po co? Skoro i tak jest już "utrwalony" za pomocą jutsu i nadano mu kształt, na moje niepotrzebne
  • Atrybuty - Tak jak pisałeś 1/10 =/= 1/2 dotonowego, ale tu wystarczy podnieść do tej 1/2, chociaż biorąc pod uwagę, że nie może się oddalić od zbiornika [gdyby tego nie zmieniać] nawet całość nie byłą by złym pomysłem, skoro i tak klon nie może przekroczyć tej odległości.
I w sumie tyle, taki mam pomysł na wyrównanie siły klonów, czy mądre nie wiem, ale sam zamierzam z nich korzystać więc dam swoją propozycję.

Re: Mizu Bunshin

: 20 cze 2018, o 18:34
autor: Shigemi
A może byt tak nie zmieniać właściwości Bunshina, a jedynie obniżyć jego rangę na D?

Re: Mizu Bunshin

: 20 cze 2018, o 21:06
autor: Yamanaka Inoshi
Zwiększenie albo obniżenie rang jutsu zwyczajnie nie rozwiązuje żadnego problemu, prawie nigdy.

Re: Mizu Bunshin

: 20 cze 2018, o 21:32
autor: Shigemi
Obniżenie jego rangi tłumacyzłoby, dlaczego jest tak bardzo słabszy od innych tego typu klonów.

Re: Mizu Bunshin

: 20 cze 2018, o 21:41
autor: Hitsukejin Shiga
Gdyby był na D to suitonowcy mogliby sobie zrobić WT z Bunshinami na C/B i się cieszyć, że sa silniejsze od kanonicznego D uselessa ktory malo kosztuje i malo oferuje.

Jestem za zmniejszeniem rangi.

Re: Mizu Bunshin

: 20 cze 2018, o 22:27
autor: Yami
Ogólnie wszystkie Elemental Bunshiny powinny być na randze minimum B, to była dość zaawansowana technika kontroli...
Dla przykładu typowe C to plunięcie śliną, która jest ostra? Rzeczywiście porównywalne poziomy...

Kage Bunshin B kinjutsu. Reszta klonów B zwykłe.
Suitonowy 1/2 siły i może oddalić się od zbiornika.
No wymaga wody więc ten tego...

Re: Mizu Bunshin

: 20 cze 2018, o 22:35
autor: Yamanaka Inoshi
Wtedy techniki rangi B są dziwnie nie zbalansowane bo na B jest Mokuton bunshin, Kage bunshin... Te techniki niosą za sobą dużo więcej korzyści niż inne klony. I tworzą przepaść i to ogromną na tej randze B. Poza tym...

Jak wyobrażasz sobie rozgrywkę pod bunshiny w chwili gdy dostęp do stylu dostajesz dopiero od rangi B jakiejś dziedziny żywiołowej? Zwłaszcza, że musisz jeszcze rozwijać staty fizyczne by nabić sam styl. Problem polega też na tym, że nawet teraz tym stylem nie gra nikt bo najzwyczajniej w świecie trudno jest sprawić by był chociaż trochę efektywny ze względu na koszta chakry oraz trudność w stworzeniu i wykorzystaniu klonów ogólnie. Najlepiej ma tutaj Senju i Dotonowcy i tak.

Tak, na forum NIKT nie ma wykupionego stylu pod bunshiny i jest to rzeczywista statystyka z jednej z ostatnich gazetek.
Ten styl posiada pewne problemy i jakoś nie widać sposobu by im przeciwdziałać.

Re: Mizu Bunshin

: 20 cze 2018, o 22:47
autor: Reika
Dobra, zacznę od początku:

Dotonowy Bunshin -> Szybkość 1/2
Suitonowy Bunshin -> Siła 1/10

Wiadomo, że kamienny klon jest wytrzymalszy i silniejszy, ale przez to wolniejszy, suiton, to tylko woda, która na tym poziomie nie ma prawie żadnej siły, która mogłaby zrobić krzywdę. Niemniej 1/10 to lekki ból i zamieniłabym to na 1/3.

Dotonowy Bunshin -> Tworzysz jak chcesz
Suitonowy Bunshin -> Potrzebujesz zbiornika wodnego, ogranicza cię 15 metrów.

Wywaliłabym ograniczenie tych 15 metrów i co więcej, dopisałabym potrzebę zbiornika tylko na pustyni. W normalnym klimacie zawsze można wyciągną jakieś cząsteczki wody z ziemi lub powietrza.

Dotonowy Bunshin -> Koszt stworzenia jednego Bunshina 14% chakry
Suitonowy Bunshin -> Koszt stworzenia jednego Bunshina 32% chakry[zazwyczaj]

To zależy od potrzeby zbiornika wodnego, więc gdyby przeszło to co wyżej zaproponowałam, koszty nie byłyby tak dotkliwe.

Dotonowy Bunshin -> Posiada ekwipunek
Suitonowy Bunshin -> Nie posiada ekwipunku

Rzeczywiście, dotonowy klon posiada ekwipunek, ale nie jest to prawdziwy, stalowy kunai, tylko ostrze o kamiennej sile i wytrzymałości. Na randze C, ciężko by było, żeby woda była na tyle ostra i wytrzymała, żeby zrobić krzywdę, tym bardziej, że główną zaletą jednego i drugiego klona jest umiejętność rzucania żywiołowych jutsu.

Dotonowy Bunshin -> Jest na randze C
Suitonowy Bunshin -> Jest na randze C

Tutaj bym nic nie zmieniała.

Dotonowy Bunshin -> Potrafi wykonywać techniki Dotonu za przekazaną mu chakrę + tai/buki
Suitonowy Bunshin -> Potrafi wykonywać techniki Suitonu za przekazaną mu chakrę + tai/buki

Tutaj wszystko ok.

Dotonowy Bunshin -> Nie rozpada się po ciosie
Suitonowy Bunshin -> Rozpada się po ciosie

Tutaj też bym nic nie zmieniała. Przywal sobie w kamień, a przywal w wodę. Każdy żywioł ma plusy i minusy i zamiast marudzić, trzeba to zaakceptować. Suionowy klon rozpada się po ciosie i tak powinno być.

Dotonowy Bunshin -> Posiada własną wolę przez co sam się rusza i unika
Suitonowy Bunshin -> Nie posiada własnej woli więc trzeba go stale kontrolować.

Dostosowałabym suitonowego bunshina do dotonowego. Nie widzę powodu, żeby był stale kontrolowany i nie posiadał własnej woli.

Dotonowy Bunshin -> Czas wykonania jutsu to czas złożenia pieczęci i po prostu rzucenia jutsu
Suitonowy Bunshin -> Czas wykonania jutsu to czas rzucenia mizurappy a potem złozenia pieczęci klona i stworzenie go

Tą kwestię omawiałam wyżej. Wymaganie zbiornika tylko na pustyni, więc czas wykonania jutsu byłby dotkliwy tylko na problematycznym terenie.

Re: Mizu Bunshin

: 20 cze 2018, o 22:54
autor: Yamanaka Inoshi
Aczkolwiek na randze C masz suitonowy ekwipunek do przywoływania. Masz bicz, masz shurikeny, masz miecz... I pewnie byłoby więcej tych jutsu jakby dobrze poszukać. Trzy są na forum inne nie. Więc dalej nie widzę problemu ostrości i wytrzymałości broni. Zwłaszcza, że zwykła mizurappa sama w sobie jest dosyć silną techniką a każda kolejna jej wersja kończy się niemalże wodnym laserem którzy przecina wszystko na randze A

Re: Mizu Bunshin

: 21 cze 2018, o 01:43
autor: Yasuo
Może się nie znam, ale uważam, że to co piszesz to nie jest do końca prawda. Jeśli w opisie techniki nie jest jasno powiedziane, że ekwipunek danego klona jest "upośledzony", to znaczy, że jest prawdziwy, metalowy i ostry ekwipunek shinobi.
"Dodatkowo kopiowany jest podstawowy ekwipunek, gdzie wszelkie nietypowe oręża w postaci notek czy bombek nie będą kopiowane."

To co pogrubiłem i podkreśliłem dla mnie znaczy jedno. Wszelakie katany, kunaie, shurikeny są kopiowane i są tak mocne jak oryginalny sprzęt dostępny w sklepie.

Chyba, że jednak rzeczywiście jest tak jak mówisz, droga Reiko. Nie to, żebym Ci nie ufał, ale prosiłbym o jakieś potwierdzenie ze strony moda/admina technicznego.

Re: Mizu Bunshin

: 23 cze 2018, o 23:09
autor: Boyos
Nazwa
Suiton: Mizu Bunshin no Jutsu
Pieczęci
Tygrys
Zasięg Zasięg prowincji, w której klon został stworzony. Aby stworzyć klona musimy mieć bezpośredni kontakt ze zbiornikiem wodnym z którego powstaje.
Koszt E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% za klona + to, co przekażemy
Dodatkowe Wymaga niewielkiego zbiornika wodnego; Siła = 1/2 siły użytkownika; Reszta jak użytkownik za wyjątkiem wytrzymałości.
Opis Technika żywiołowa polegająca na uformowaniu wody w idealną kopię użytkownika, która nie posiada własnej woli i wykonuje mentalne polecenia twórcy. Możliwości wykorzystania Bunshina jest bardzo dużo i są ograniczane przez wyobraźnię użytkownika, jak również dostęp do źródła wody. Bez wody niemożliwe jest bowiem stworzenie klona, a stworzyć go można jedynie mając bezpośredni kontakt z używanym w tym celu zbiornikiem wodnym. Ponadto, klon może zostać wytworzony tylko w najbliższym sąsiedztwie użytkownika, nawet jeśli zbiornik obejmuje większą powierzchnię. Problemy i wymagania rekompensują korzyści. Klon potrafi wykonywać wszelkie techniki Suiton i Tai/Buki (bez wykorzystywania chakry) znane oryginałowi. Stworzona kopia nie posiada ekwipunku swojego twórcy, za wyjątkiem tej, która jest uzbrojona na wierzchu i przez to utrudnia odróżnienie oryginału od kopii. Magiczne właściwości wyekwipowanych artefaktów nie zostają skopiowane, tak samo jak np. wybuchowe właściwości notek. Zniszczenie następuje po jakimkolwiek trafieniu klona. Chakra pozostała w klonie nie wraca do użytkownika po zniszczeniu.
Siła 1/2 użytkownika. Woda nie będzie taka mięsista jak doton czy inny człowiek, dlatego dotonowy klon wolniejszy a wodny słabszy. Innych klonów podstawowych żywiołów nie mamy na tej randze. Kopiowany ekwipunek tylko wyposażony, utwardzanie wody w miecze, bicze, shurikeny to osobne techniki, które kosztują osobno, a tu płacimy tylko za wytworzenie klona, a nie ekwipunku+klona. Zniesione to ograniczenie 15 metrów od zbiornika. To że sumujesz koszt stworzenia klona z kosztem tworzenia mizurappy przemilczę przez grzeczność.

Re: Mizu Bunshin

: 23 cze 2018, o 23:14
autor: Yasuo
Z całym szacunkiem, nie rozumiem Twojego opisu, drogi Seinaru. Z jednej strony piszesz, że kopiowany jest wyposażony ekwipunek, a z drugiej, że "a tu płacimy tylko za wytworzenie klona, a nie ekwipunku+klona." Jedno drugiemu przeczy i nie za bardzo rozumiem idei.

Re: Mizu Bunshin

: 23 cze 2018, o 23:35
autor: Boyos
Wytwarzamy tylko to co jest potrzebne do nierozpoznania klona od razu, bo wtedy stałby się bezużyteczny. Na tyle wytworzonego ekwipunku zgadzam się bez problemu.

Re: Mizu Bunshin

: 23 cze 2018, o 23:38
autor: Yamanaka Inoshi
Nazwa
Suiton: Mizu Bunshin no Jutsu
Pieczęci
Tygrys
Zasięg Zasięg prowincji, w której klon został stworzony. Aby stworzyć klona musimy mieć bezpośredni kontakt ze zbiornikiem wodnym z którego powstaje.
Koszt E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% za klona + to, co przekażemy
Dodatkowe Wymaga niewielkiego zbiornika wodnego; Siła = 1/2 siły użytkownika; Reszta jak użytkownik za wyjątkiem wytrzymałości.
Opis Technika żywiołowa polegająca na uformowaniu wody w idealną kopię użytkownika, która nie posiada własnej woli i wykonuje mentalne polecenia twórcy. Klon musi zostać stworzony w pobliży wykonującego technikę. Klon potrafi wykonywać wszelkie techniki żywiołu Suiton znane oryginałowi, oraz wszelkie taijutsu, bukijutsu[bez użycia chakry] Stworzona kopia posiada ekwipunek podstawowy. Magiczne właściwości wyekwipowanych artefaktów nie zostają skopiowane, tak samo jak np. wybuchowe właściwości notek. Zniszczenie następuje po jakimkolwiek trafieniu klona. Chakra pozostała w klonie nie wraca do użytkownika po zniszczeniu.
Pozwoliłem sobie usunąć nieco koloru z opisu i poprawić czytelność pewnego fragmentu który dalej bił po oczach i sugerował, że pozwala na rzucanie suitonu bez chakry.