Natura czakry

Chise

Natura czakry

Post autor: Chise »

PROBLEM
Na forum nie ma sprecyzowanego sposobu sprawdzania natury czakry.

ROZWIĄZANIE

Sprecyzować jakiś sposób.
1. Karteczki nasączone czakrą - sposób znany z Naruto. Mamy karteczkę, działamy na nią czakrą, dzieje się efekt który określa nasze predyspozycje.
2. Woda jak w HxH. Nalewasz do naczynka i przelewasz chakrę. Jak się ociepli - katon, jak wyleje - suiton, jak będa fale - fuuton, jak naelektryzuje - raiton, jak zabrudzi - doton. To właściwie nie mój pomysł, skopiowałam z sb kappa
3. Technika Nin E, która pozwala sprawdzić na dziecku jaką ma naturę czakry. Na zasadzie, że opiekun używa takiej techniki i na dłoni dziecka pokazuje się efekt wskazujący na żywioł. Mały płomyczek, odrobina wody, grudka ziemi, iskra elektryczna czy mały podmuch wiatru. Też z sb.
Dwa pierwsze rozwiązania można wrzucić w postaci krótkiego dopisku do tematu z żywiołami czakry/tematu czakry. Trzecie to rzecz jasna do technik.
LUB
4. Zostawmy to tak jak do tej pory w domyśle i niech każdy sobie sprawdza fabularnie jak uważa.
DODATKOWE UWAGI
POZDRO
0 x
Kenichi

Re: Natura czakry

Post autor: Kenichi »

A co wy na takie rozwiązanie. Osoba chcąca poznać swój żywioł musi pierw zrozumieć jak działa chakra natury. Następnie odkrywa ją w sobie i próbuje wyzwolić co daje kilka efektów:
Ogień - zwiększa się temperatura otoczenia
Woda - pojawia się rosa
Fuuton - wokół postaci wieje wiatr
Raiton - lekki wyładowania elektryczne wokół
Doton - ziemia faluje
0 x
Aka

Re: Natura czakry

Post autor: Aka »

Uważam, że odkrywanie natury chakry mechaniką jest zbędnym utrudnianiem. Jak ktoś chce się w to bawić, to niech bawi, ale nie wymuszać jakiegoś poznawania żywiołów xD

A jak już ktoś bardzo chce - to karteczki to najlepsze rozwiązanie.



edit: zdecydowanie 4
0 x
Awatar użytkownika
Boyos
Administrator
Posty: 4141
Rejestracja: 11 lut 2018, o 11:20
Ranga: Starszy Kapral
GG/Discord: Boyos#3562
Multikonta: Ario

Re: Natura czakry

Post autor: Boyos »

Zdecydowanie 4
0 x
Obrazek
Rindou Arashi

Re: Natura czakry

Post autor: Rindou Arashi »

Uważam jak poprzednicy, nie ma sensu tego mechanizować. Każdy, trzymający się kupy sposób jest dobry, więc niech każdy gracz sobie wymyśli jak to zrobił, jeśli jest to dla niego ważne.
0 x
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Natura czakry

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Ale nie możesz tego sprawdzić w taki sposób który nie zgadza się z fabułą forum. Dlatego 4 sposób odpada bo nie zrobisz tego karteczką, ani w żadnej inny sposób który z jakiegoś powodu nie będzie pasował i wyjdzie to po czasie. W sumie grał to ktoś do tej pory w ogóle? Nikt się nie pochwalił.

Też nie widzę czemu niektórzy biorą to za jakieś wymuszanie czy odkrywanie na siłę. Ktoś chce to zagrać no i spoko, ale w związku z fabułą i tak dalej fajnie jakby wiedział " co może zrobić " albo jak poprowadzić wątek by dojść do tej wiedzy.
0 x
Awatar użytkownika
Vulpie
Posty: 2545
Rejestracja: 17 lut 2015, o 17:36
Multikonta: Misae Misaki

Re: Natura czakry

Post autor: Vulpie »

Ja byłam przekonana, że takie karteczki istnieją. Jestem za karteczkami, pasują mi do klimatu forum i pasują do uniwersum Naruto, nie sądzę, żeby potrzebne było tworzenie techniki. Tak samo dobry jest pomysł z wodą. Jak już było to wspomniane - pojawia się kwestia skąd karteczki. Inoshi powiedział, że były specjalne, unikalne drzewa. Kolejna rzecz pasująca bardzo ładnie do naszego uniwersum (: Oddziałując chakrą na karteczkę ujawniałaby, jaki żywioł posiada użytkownik. Skłaniam się tutaj ku użytkownikom, bo dla niektórych może być to ważne, więc skoro jest takie zapotrzebowanie, a cała ta sprawa jest, za przeproszeniem, pierdołą, nie widzę przeszkody, żeby dodać tę kwestię chociażby do opisu realiów.

Uważam to za smaczek fabularny, nie za mechanikę.
0 x
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2978
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25

Re: Natura czakry

Post autor: Yami »

Z wodą jest ten problem, że przelewając chakrę nie wiemy czy przelewamy chakrę własnej natury czy tylko i wyłącznie Nin. Zwykła chakra może wypchnąć wodę (myślimy, że to suiton) albo wzburzyć taflę wody (mamy fuuton), gdzie w rzeczywistości mamy Raiton.

Dla mnie karteczki są najlepszą formą określenia natury. Robiona z drzewa rosnącego na chakrze może pochłaniać zwykłą chakrę a efekt pewny opierany jest na bazie tych drobinek, które możemy nieświadomie wydzielać. Dzięki temu pomijajmy wpływ klasycznej chakry pod nin.

Czwarta opcja odpada. Ktoś wymyśli jakiś sposób, który potem się nie spodoba Adminowi fabularnemu, wówczas każda sprawdzająca osoba ma pisać do Moda o to czy może tak to sprawdzić? A i tak może dojść do tego, że zdanie jednego moda nie oznacza zdania drugiego. Jeden da zgodę, drugi nie. Potem jeszcze będą powstawać ew. konflikty. Właśnie dlatego chcemy to jakoś określić.
0 x
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4233
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Natura czakry

Post autor: Jawa »

Dla mnie kartki albo 4. Pierwsze były ukazane w Naruto co stoi za nimi, druga opcja z kolei po prostu nie systematyzuje czegoś co wytworzy zaklęty krąg dawania do pomysłów każdej pierdoły bo wyniknęła z tego dziwna dyskuja na SB czy gdziekolwiek.
0 x
Awatar użytkownika
Defrevin
Założyciel Forum
Posty: 2109
Rejestracja: 11 lut 2015, o 22:31

Re: Natura czakry

Post autor: Defrevin »

Zdecydowanie opcja czwarta. Nie ma potrzeby tego "mechanizować". Nasze postacie zauważcie, nie zaczynają jako studenci akademii, tylko już jako shinobi którzy odebrali podstawowe szkolenie. To w jaki sposób dowiedzieli się o swojej naturze chakry, nie jest przez nas w żaden sposób weryfikowane. Bo zwyczajnie nikt na to nie ma czasu.

Chcecie to róbcie to karteczkami, albo przy użyciu miseczki z wodą. Albo przyjmujcie sobie w domyśle, że wasze postacie już poznały wcześniej swoją naturę.
0 x
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Natura czakry

Post autor: Yamanaka Inoshi »

I problem rozwiązany. Chociaż jest na forum wiele postaci które nie są shinobi. Taki Yami, taki Tensiak który dopiero nim zostaje i nie miał szkolenia i odbywa je teraz i nie potrafi wydzielać chakry. Pewnie znajdzie się ktoś jeszcze.
0 x
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2978
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25

Re: Natura czakry

Post autor: Yami »

Ty mnie w to nie mieszaj. Ja mam Futon C
0 x
Awatar użytkownika
Hitsukejin Shiga
Martwa postać
Posty: 2743
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 20:12
Wiek postaci: 20
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Forteca-san. Po lepszy pogląd kierować się do podpisu.
Widoczny ekwipunek: Na plecach wypełniony kołczan i torba, z namiotem na torbie. Do tego na jednej ręce kusza, na drugiej pazurzasta rękawica. No i oczywiście zbroja, maska, bandaże i pełen fortecowy ekwipunek.

Re: Natura czakry

Post autor: Hitsukejin Shiga »

To proponuje dodać taki dopisek do tematu czakry:
Ciut zedytowałem. Teraz opis nie sugeruje, że należy to obowiązkowo uczynić. Większość tego nie robiła ani fabularnie ani w historii karty postaci.
~Def
0 x
Obrazek Aktualny wygląd fortecy-sana.
Uśmiech normalny, nie od ucha do ucha, ale jednak kły zwierzęce, kły bestii ze stali - ostatnie zęby jaśniejsze. Całe ciało owinięte bandażami. Mocne buty, rękawice z płytami na dłoniach. Na lewym ręku widoczna kusza z systemem szpulowym. Na prawym ręku pazurzasta, przerażająca rękawica. Na plecach u boku wypełniony kołczan, na biodrze duża torba, a na niej zwinięty namiot. Ogólnie całe ciało opancerzone pancerzem Shinobi, a na głowie, prócz bandaży wszystko ukrywających (Chyba, że jasno zaznaczone, że jest inaczej), znajduje się maska jeżdzca głodu.

Ekwipunek
PRZEDMIOTY PRZY SOBIE (WIDOCZNE): Ozdobne tachi przy pasie, zbroja (+rękawice), kołczan i bełty na plecach, duża torba ze zwojami i namiot, maska, rękawica z pazurami, Kusza z systemem szpulowym na ręku, w formie rękawicy z bronią, oprócz torby ze zwojami - moneta Akuryo na szyi.
PRZEDMIOTY SCHOWANE (NIEWIDOCZNE):Duża torba, a w niej:

Cztery puste manierki (od Hirokiego dwie, jedna po robieniu kompresu, jedna po wypiciu samemu.) Pozostałe manierki: Piąta u Chise, szósta u Harumi, siódma u Akaruiego, ósma u Hirokiego, dźwięwiąta u Juranu, dziesiąta w zwoju.

Mały zwój 2 - 5 spreparowanych notek (2,5 objętości), 5 notek świetlnych (2,5 objętości), 5 bombek chilli (10 objętości), 10 metrów łańcucha (100 objętości) - 115/150

Mały zwój 3. - 3 wybuchowych notek (1,5 objętości), pojemnik z formaliną duży i mały (40 objętości), szpony (20 objętości), mały zwój (10 objętości), 2 zabawne bombki dymne z konfetti i jedna z efektem czaszki (6 objętości), jadeitowy ozdobny zestaw medyczny (20 objętości) - 97,5/150

Mały zwój 4. - Dolne pól ciała Harumi.

Mały zwój 5. - Górne pół ciała Harumi.

Średni zwój 1 - Ciało Shikariego Nary.

Średni zwój 2. - 1 manierka z wodą (10 objętości), ogniskowy zestaw do gotowania (100 objętości), krzesiwo i hubka (15 objętości), 7 wakizashi (140 objętości) - 265/400.

Średni zwój 3. - Pełen wody z techniki Fuin no Mizu.

Średni zwój 4. - Pełen książek i dokumentów.

Średni zwój 5. - Pełen książek i dokumentów.
Statystyki
KEKKEI GENKAI: Fumetsu - Dar wyznawców Kultu krwawego Boga Jashina.
NATURA CHAKRY: Katon.
STYLE WALKI: Dwa style walki: Bukijutsu Chanbara oraz Taijutsu Rankanken
UMIEJĘTNOŚCI:
  • Wrodzona -
  • Brak.
  • Nabyta -
  • Brak.

PAKT:
ATRYBUTY PODSTAWOWE:
  • SIŁA 70
    WYTRZYMAŁOŚĆ 77
    SZYBKOŚĆ 121
    PERCEPCJA 70
    PSYCHIKA 1
    KONSEKWENCJA 1 | 16
SUMA ATRYBUTÓW FIZYCZNYCH: 328
KONTROLA CHAKRY: A
MAKSYMALNE POKŁADY CHAKRY: 107%
MNOŻNIKI: Brak.
POZIOM ROZWOJU DZIEDZIN NINPŌ:
  • NINJUTSU E
    GENJUTSU E
    STYLE WALKI
    • Chanbara S
    • Rankanken B
    • ---
    IRYōJUTSU A
    FūINJUTSU D
    ELEMENTARNE:
    • KATON A
      SUITON E
      FUUTON E
      DOTON E
      RAITON E
    KLANOWE B
Znane techniki
Fuinjutsu:
[ E] Fūin no Jutsu
[ D] Fūin no Mizu
[ D] Bakuryūgeki

Iryojutsu:
[ D] Chiyute no Jutsu
[ D] Katto no jutsu
[ C] Naosute no jutsu
[ C] Chakra Kogeki
[ C] Okasho
[ C] Tsutenkyaku
[ C-WT] Saikenchiku
[ B] Chakra no Mesu
[ B] Shikon no Jutsu
[ B] Saikan Chūshutsu no Jutsu
[ B-WT] Kasseika
[ B-WT] Bakushin
[ A] Ishoku
[ A] Shosen no jutsu
[ A] Ranshinsho
[ A] In’yu Shōmetsu
[ A] Kyori Chiyu no Jutsu

Ninjutsu:
[ E] Bunshin no Jutsu
[ E] Henge no Jutsu
[ E] Kai
[ E] Kawarimi no Jutsu
[ E] Kinobori no Waza
[ E] Suimen Hoko no Waza
[E] Nawanuke no Jutsu

Katon:
[ D] Katon: Hōsenka no Jutsu
[ D-WT] Katon: Yomi Seppun
[ C] Katon: Gōkakyū no Jutsu
[ C] Katon: Kasumi Enbu no Jutsu
[ C] Katon: Kaen Senpū
[ C] Katon: Ryūka no Jutsu
[ C] Katon: Endan
[ C] Katon: Kaengiri
[ B] Katon: Dai Endan
[ B] Katon: Karyu Endan
[ B] Katon: Karyudan
[ B] Katon: Benjigumo
[ B] Katon: Haiseikisho
[ B] Katon: Hibashiri
[ B] Katon: Hosenka Tsumabeni
[ B-WT] Katon: Hitsukejin
[ B-WT] Katon: Arashi Hinote
[ B-WT] Katon: Yomi Hando
[ A] Katon: Onidoro
[ A] Katon: Goryuka no jutsu
[ A] Katon: Suyaki no jutsu
[ A] Katon: Ryūen Hōka no Jutsu
[ A-WT] Katon: Yakitsuku Daichi
[ A-WT] Katon: Kutabare!

Bukijutsu Chanbara
[ D] Fūma Ninken
[ C] Mikazukigiri
[ C] Omotegiri

Taijutsu:
[ D] Dainamikku Akushyon
[ D] Dainamikku Entorī
[ D] Aian Kurōī
[ C] Hayabusa Otoshi
[ C] Kage Buyō
[ C] Shishi Rendan
[ C] Ushiro Hi-Ru
[ B] Doroppu Kikku
[ B] Hando Oda
[ B] Kosa Ho
[ B] Seishun Furu Pawa

Taijutsu - Rakanken
[ C] Assho
[ C] Gangeki
[ C] Hosho
[ C] Shogekisho
[ C] Shoshitsu
[ C] Tokken
[ B] Girochin Doroppu
Podręczna ściągawka zawartości zwojów:
Mały zwój 2 - 5 spreparowanych notek (2,5 objętości), 5 notek świetlnych (2,5 objętości), 5 bombek chilli (10 objętości), 10 metrów łańcucha (100 objętości) - 115/150

Mały zwój 3. - 5 wybuchowych notek (2,5 objętości), pojemnik z formaliną duży i mały (40 objętości) , 2 pigułki ze skrzepniętą krwią (2 objętości), szpony (20 objętości), mały zwój (10 objętości), 2 zabawne bombki dymne z konfetti i jedna z efektem czaszki (6 objętości), jadeitowy ozdobny zestaw medyczny (20 objętości) - 100,5/150

Mały zwój 4. - Dolne pól ciała Harumi.

Mały zwój 5. - Górne pół ciała Harumi.

Średni zwój 1 - Ciało Shikariego Nary.

Średni zwój 2. - 1 manierka z wodą (10 objętości), ogniskowy zestaw do gotowania (100 objętości), krzesiwo i hubka (15 objętości), 7 wakizashi (140 objętości) - 265/400.

Średni zwój 3. - Pełen wody z techniki Fuin no Mizu.

Średni zwój 4. - Pełen książek i dokumentów.

Średni zwój 5. - Pełen książek i dokumentów.
Mnisia maska jeżdzca.
Nazwa
Maska "Głód".
Typ
Ubranie, Maska
Objętość
Do noszenia na twarzy lub w torbie, 20
Waga Fūin
25
Opis Maska Głodu to prosty stosunkowo przedmiot. Zasłania całą twarz i jest dość gruba, przez co żeby ciężar jej był nieodczuwalny, a sama maska przyległa odpowiednio do ciała konieczne jest zawiązanie jej z tyłu głowy paskiem. Wykonana z wytrzymałej stali, oprze się większości broni miotanych, a także technik do rangi B włącznie, za wyjątkiem technik penetracyjnych, których efekt zostaje pod ocenę MG. Maska ma stosunkowo prostą budowę, ważna jest łuskowata pancerna struktura, cienkie otwory na oczy i rogi sponad oczu przypominające wydłużone oczy lub brwi. Maska głodu prezentuje się jak zdarta przednia część hełmu samuraja i tym w rzeczywistości jest - została oderwana z marionetki która była ciałem jeźdźca głodu - Kabuto.
Cena
600 ryou
Link do tematu postaci
KLIK!
Piękne ząbki Shigi.
Nazwa
Sumairu + Kiba
Typ
Unikat/Broń
Opis Sumairu oraz Kiba to dwa oddzielne przedmioty, a raczej zestawy przedmiotów łączące się w jedną upiorną całość. Po rozcięciu swoich policzków i ust, poszerzając uśmiech niczym przy "uśmiechu kota Cheshire", użytkownik Sumaire zakłada sobie dwie trójkątne nakładki z nierdzewiejącego metalu w które wchodzi rozdarta skóra - taki separator w postaci ruchomych metalowych łuków nie pozwala skórze się zregenerować i policzkom zrosnąć, zostawiając użytkownikowi niesamowicie wielki i szeroki uśmiech (który jednak nie odsłania zębów, jeśli mamy zamknięte usta - uśmiech jest po prostu znacznie dłuższy wtedy niż u normalnych śmiertelników), co przy okazji pozwala znacznie szerzej otwierać usta. Kiba to para szczęk, dolna i górna, składające się z takich samych pod względem ilości zębów co normalne ludzkie, jednak te zęby są wykonane z nierdzewiejącego metalu i mają bardzo ostre, spiczaste kształty niczym kły zwierzęcia lub potwora, co pozwala z łatwością szarpać oraz rwać mięso i cieńsze materiały. Zęby niestety muszą być wyrywane jeden po jednym, a potem kły wkręcane na śrubach w mięso jedno po drugim. Na dziąsłach na stałe zostają zamontowane metalowe okowy w formie gwintowanego otworu na wkręcenie kła, ale także pełniące role stopera powstrzymującego odrost zwykłego zęba.
Właściwości Sumairu zwiększa możliwości rozwarcia ust, co pozwala na większe i głębsze ugryzienia, Kiba pozwala wyrywać i rwać gryziony materiał ze względu na ostrość kłów i ich twardość.
Dodatkowe Aby poprawnie wykorzystać Sumairu oraz Kibę użytkownik musi posiadać iryojutsu lub regenerację pozwalającą na bardzo sprawne zregenerowanie tkanek do wsadzonych łuków Sumairu oraz do zregenerowania dziąseł by Kiba były w stu-procentach użyteczne.
Wytrzymałość
100 punktów
Zdobycie
500 ryou + misja C na "zamontowanie".
Link do tematu postaci
KLIK!
Nazwa
Suiseki - Krzesiwo
Typ
Dodatek
Opis Suiseki to nic innego jak specjalny kieł/ząbek który montuje się zamiast zwykłego stalowego kła do istniejącej już, zamontowanej w szczęce szyny z otworami - do gotowego produktu Kiba. Suiseki jest stworzony z magnezu który uderzając o zwykły metal - pocierając, uderzając i tak dalej, wystarczy kłapnięcie zębami - krzesi dużą ilość iskier co pozwala podpalać łatwopalne płyny/gazy jeśli te są w zasięgu do 25 cm od ust użytkownika krzeszącego iskry.
Zdobycie
300 za sztukę.
Link do tematu postaci
KLIK!
Awatar użytkownika
Boyos
Administrator
Posty: 4141
Rejestracja: 11 lut 2018, o 11:20
Ranga: Starszy Kapral
GG/Discord: Boyos#3562
Multikonta: Ario

Re: Natura czakry

Post autor: Boyos »

No i to by rozwiązało sprawę. Taki dopisek nikomu nie zaszkodzi, a pytania o to na pewno jeszcze będą się pojawiać.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Defrevin
Założyciel Forum
Posty: 2109
Rejestracja: 11 lut 2015, o 22:31

Re: Natura czakry

Post autor: Defrevin »

Wprowadziłem drobną korektę w opracowaniu Shigi.
Jeżeli nie ma uwag, 24h i wprowadzamy.
0 x
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość