Strona 1 z 2

Bramy

: 19 lis 2017, o 01:33
autor: Hisui
PROBLEM
Przeglądając temat z Bramami Chakry zauważyłam dziwną rzecz. Bramy wymagają zaskakująco mało wytrzymałości, a za to progi PH w których można się ich uczyć są moim zadaniem zdecydowanie zawyżone.
Postaram się to ładnie pokazać.

Brama | Ilość potrzebnego PH |Ilość wymaganej wytrzymałości
I | 500 | 30
II | 800 | 50
III | 1300 | 70
IV | 1700 | 90
V | 2500 | 110
VI | 3000 | 130
VII | 3500 | 160
VIII | 4000 | 190

W gruncie rzeczy, moim zdaniem to jest główny powód tego, że nikt nie bierze bram XD

Progi wytrzymałości są śmiesznie małe jak na takie wzmocnienie i praktycznie nie są żadnym wyznacznikiem. Bramy do V mieszczą się, wedle opisów atrybutów, w progu "miernym". To jest 410 PH. A V brama daje +70 siły, +105 szybkości. To sprawia, że postać tak naprawdę nie musi skupiać się na elemencie, który w bramach powinien być najważniejszy, czyli wytrzymałości.
Z drugiej strony, mamy ilość potrzebnego PH. Rozumiem, że progi są potrzebne, by postać na start nie wpakowała wszystkiego w wytrzymałość i nie robiła z siebie Boga (choć i tak tego nie zrobi, bo można się nauczyć tylko jednej bramy na miesiąc). Jednak nie uważacie, że to trochę przesada? Biorąc znów na przykład tą V bramę, 2500 PH, zwłaszcza dla osoby zaczynającej od zera, to olbrzymia suma. To moim zdaniem sprawia, że żaden rozsądnie myślący gracz się tego nie podejmie. Bierze tak naprawdę martwą umkę, która rozwija się nie przez ładowanie PH w nią, tylko wydając PH na cokolwiek. I nawet wymaganie misji w przypadku VI i VII bramy są śmieszne. Postać mająca 3k PH musi iść na B, gdzie przeciwnik ma 1400, a potem mając 3,5k, na A gdzie przeciwnik ma 2650 PH. Dopiero przy bramie śmierci pojawia się JAKIEŚ wyzwanie, bo przeciwnik ma ciut więcej PH, na 4k nasze on ma 4250 PH.
Jednak nawet teraz, ileś lat od otwarcia forum, jeszcze chyba nie było postaci z 4k PH. Nie sądzicie, że to żądanie nieosiągalnego? A po co gracz ma brać coś, skoro wie, że nie osiągnie nigdy maksimum?



ROZWIĄZANIE
Zwiększyć jedno, zmniejszyć drugie. Wiem wiem, łatwiej powiedzieć trudniej zrobić by zachować balans, plus zmienianie progów sprawi, że trzeba będzie robić nową tabelkę z turami i przemyśleć inne progi, które są w temacie bram.. Ale może warto, by odczarować te bramy, by stały się grywalną opcją?
Moja propozycja:

I | 500 | 40
II | 800 | 70
III | 1100 | 100
IV | 1400 | 140
V | 1800 | 180
VI | 2200 | 220
VII | 2900 | 260
VIII | 3500 | 300

DODATKOWE UWAGI
Zapraszam do dyskusji i przemyślenia sprawy, nawet jeśli ktoś nie zgadza się z moją propozycją, to bardzo zachęcam do proponowania własnych rozwiązań. Chyba przecież nie zamierzamy udawać, że problemu nie ma?

Re: Bramy

: 19 lis 2017, o 13:04
autor: Tensa
Czytałem wczoraj i co boli mnie niezmiernie, Hisui wydaje się mieć rację, a jej propozycja wydaje się dobra.

Re: Bramy

: 19 lis 2017, o 13:13
autor: Tsukune
Moim zdaniem można by jeszcze troszkę te progi od 3 w górę jeszcze troszeczkę zmniejszyć ale tylko mi się tak wydaje

Re: Bramy

: 19 lis 2017, o 17:28
autor: Hitsukejin Shiga
Jak Tsukune, pomysł dobry i potrzebny, ale progi bym jeszcze ciut zmniejszył.

Re: Bramy

: 20 lis 2017, o 10:29
autor: Seinaru
A ja w sumie to nawet zaproponowałbym taką zmianę, aby wymóg PH zmienić w ogóle na wymóg sumy statów fizycznych, jak w stylach. To ma bardziej sens, rozwój fizyczny pozwala na poznawanie nowych bram, ale np. PH włożone w genjutsu raczej nas w tym kierunku nie rozwijają, tak samo wszystkie żywiołowe itd.

Re: Bramy

: 20 lis 2017, o 11:05
autor: Hisui
W sumie pomysł Seinaru jest lepszy od mojego <notlikethis> Jestem absolutnie za.

Re: Bramy

: 20 lis 2017, o 11:56
autor: Kenshi
Kiedyś w sumie to tak chyba nawet było. Na graczu spoczywał obowiązek uzbierania pewnej sumy atrybutów, aby mieć możliwość użytkowania bram.

Re: Bramy

: 20 lis 2017, o 18:57
autor: Ero Sennin
W sumie pomysł z uzależnieniem dostępności nauki bram od sumy atrybutów fizycznych, jest całkiem dobry. Na pewno bardziej by się to kleiło niż uzależnienie od posiadanych PH. Tylko pytanie, czy byłaby to suma atrybutów fizycznych i konkretne punkty wpakowane w wytrzymałość (bądź co bądź, trzeba tej wytrzymałości trochę mieć), czy tylko uzależnienie od sumy fizycznych?

Re: Bramy

: 20 lis 2017, o 19:16
autor: Tsukune
może dać sumę ogólnie fizycznych z uwzględnieniem że np: X z tego musi to być sama wytrzymałość.
np: 1 poziom wymaga 200 statystyk z czego 75-80 to sama wytka itp itd etc

Re: Bramy

: 21 lis 2017, o 09:48
autor: Hikari
Odnośnie przeniesienia tego na liczbę statów to jest sensowne, ale trzeba to będzie dobrze z balansować, aby nie było zbyt mocne w przypadku wydawania naszych cennych Ph tylko na to. Postaram się dać jakąś propozycję na dniach, ale jeżeli ktoś ma jakąś to chętnie zobaczę.

Jedyna opcja jak to można zrobić aby były wymagane same staty to wytka osobno + suma statów do tego.

Re: Bramy

: 21 lis 2017, o 14:28
autor: Hisui
Bramy
Progi punktów atrybutów
Brama I
150
Brama II
200
Brama III
250
Brama IV
300
Brama V
350
Brama VI
400
Brama VII
450
Brama VIII
500

Moja propozycja. I tak, tablekę ściągnęłam z tematu ze stylami walki XD

Re: Bramy

: 21 lis 2017, o 14:48
autor: Tsukune
Daj też ile z tych punktów to sama wytka

Re: Bramy

: 21 lis 2017, o 14:58
autor: Hisui
W pierwszym poście jest

Re: Bramy

: 21 lis 2017, o 16:35
autor: Tsukune
to może tak że np: 1/3 tych punktów to wytka czyli byłoby to tak

I 150 w tym 50 wytki
II 200 w tym 80 wytki
III 250 w tym 120 wytki
IV 300 w tym 150 wytki
V 350 w tym 180 wytki
VI 400 w tym 200 wytki
VII 450 w tym 220 wytki
VIII 500 w tym 240 wytki

ale to tylko mój pomysł i tyle

Re: Bramy

: 21 lis 2017, o 17:19
autor: Kenshi
A ja byłbym za uzależnieniem tego JEDYNIE od punktów wytrzymałości. Siła, szybkość nie determinowały możliwości użytkowania bramy, tylko właśnie wytrzymałość i to ile organizm postaci był w stanie znieść obostrzeń wynikających z przeciążenia.

I - 35 wytki
II - 60 wytki
III - 90 wytki
IV - 120 wytki
V - 150 wytki
VI - 180 wytki
VII - 210 wytki
VIII - 240 wytki