Bramy
: 19 lis 2017, o 01:33
PROBLEM
Przeglądając temat z Bramami Chakry zauważyłam dziwną rzecz. Bramy wymagają zaskakująco mało wytrzymałości, a za to progi PH w których można się ich uczyć są moim zadaniem zdecydowanie zawyżone.
Postaram się to ładnie pokazać.
Brama | Ilość potrzebnego PH |Ilość wymaganej wytrzymałości
I | 500 | 30
II | 800 | 50
III | 1300 | 70
IV | 1700 | 90
V | 2500 | 110
VI | 3000 | 130
VII | 3500 | 160
VIII | 4000 | 190
W gruncie rzeczy, moim zdaniem to jest główny powód tego, że nikt nie bierze bram XD
Progi wytrzymałości są śmiesznie małe jak na takie wzmocnienie i praktycznie nie są żadnym wyznacznikiem. Bramy do V mieszczą się, wedle opisów atrybutów, w progu "miernym". To jest 410 PH. A V brama daje +70 siły, +105 szybkości. To sprawia, że postać tak naprawdę nie musi skupiać się na elemencie, który w bramach powinien być najważniejszy, czyli wytrzymałości.
Z drugiej strony, mamy ilość potrzebnego PH. Rozumiem, że progi są potrzebne, by postać na start nie wpakowała wszystkiego w wytrzymałość i nie robiła z siebie Boga (choć i tak tego nie zrobi, bo można się nauczyć tylko jednej bramy na miesiąc). Jednak nie uważacie, że to trochę przesada? Biorąc znów na przykład tą V bramę, 2500 PH, zwłaszcza dla osoby zaczynającej od zera, to olbrzymia suma. To moim zdaniem sprawia, że żaden rozsądnie myślący gracz się tego nie podejmie. Bierze tak naprawdę martwą umkę, która rozwija się nie przez ładowanie PH w nią, tylko wydając PH na cokolwiek. I nawet wymaganie misji w przypadku VI i VII bramy są śmieszne. Postać mająca 3k PH musi iść na B, gdzie przeciwnik ma 1400, a potem mając 3,5k, na A gdzie przeciwnik ma 2650 PH. Dopiero przy bramie śmierci pojawia się JAKIEŚ wyzwanie, bo przeciwnik ma ciut więcej PH, na 4k nasze on ma 4250 PH.
Jednak nawet teraz, ileś lat od otwarcia forum, jeszcze chyba nie było postaci z 4k PH. Nie sądzicie, że to żądanie nieosiągalnego? A po co gracz ma brać coś, skoro wie, że nie osiągnie nigdy maksimum?
ROZWIĄZANIE
Zwiększyć jedno, zmniejszyć drugie. Wiem wiem, łatwiej powiedzieć trudniej zrobić by zachować balans, plus zmienianie progów sprawi, że trzeba będzie robić nową tabelkę z turami i przemyśleć inne progi, które są w temacie bram.. Ale może warto, by odczarować te bramy, by stały się grywalną opcją?
Moja propozycja:
I | 500 | 40
II | 800 | 70
III | 1100 | 100
IV | 1400 | 140
V | 1800 | 180
VI | 2200 | 220
VII | 2900 | 260
VIII | 3500 | 300
DODATKOWE UWAGI
Zapraszam do dyskusji i przemyślenia sprawy, nawet jeśli ktoś nie zgadza się z moją propozycją, to bardzo zachęcam do proponowania własnych rozwiązań. Chyba przecież nie zamierzamy udawać, że problemu nie ma?
Przeglądając temat z Bramami Chakry zauważyłam dziwną rzecz. Bramy wymagają zaskakująco mało wytrzymałości, a za to progi PH w których można się ich uczyć są moim zadaniem zdecydowanie zawyżone.
Postaram się to ładnie pokazać.
Brama | Ilość potrzebnego PH |Ilość wymaganej wytrzymałości
I | 500 | 30
II | 800 | 50
III | 1300 | 70
IV | 1700 | 90
V | 2500 | 110
VI | 3000 | 130
VII | 3500 | 160
VIII | 4000 | 190
W gruncie rzeczy, moim zdaniem to jest główny powód tego, że nikt nie bierze bram XD
Progi wytrzymałości są śmiesznie małe jak na takie wzmocnienie i praktycznie nie są żadnym wyznacznikiem. Bramy do V mieszczą się, wedle opisów atrybutów, w progu "miernym". To jest 410 PH. A V brama daje +70 siły, +105 szybkości. To sprawia, że postać tak naprawdę nie musi skupiać się na elemencie, który w bramach powinien być najważniejszy, czyli wytrzymałości.
Z drugiej strony, mamy ilość potrzebnego PH. Rozumiem, że progi są potrzebne, by postać na start nie wpakowała wszystkiego w wytrzymałość i nie robiła z siebie Boga (choć i tak tego nie zrobi, bo można się nauczyć tylko jednej bramy na miesiąc). Jednak nie uważacie, że to trochę przesada? Biorąc znów na przykład tą V bramę, 2500 PH, zwłaszcza dla osoby zaczynającej od zera, to olbrzymia suma. To moim zdaniem sprawia, że żaden rozsądnie myślący gracz się tego nie podejmie. Bierze tak naprawdę martwą umkę, która rozwija się nie przez ładowanie PH w nią, tylko wydając PH na cokolwiek. I nawet wymaganie misji w przypadku VI i VII bramy są śmieszne. Postać mająca 3k PH musi iść na B, gdzie przeciwnik ma 1400, a potem mając 3,5k, na A gdzie przeciwnik ma 2650 PH. Dopiero przy bramie śmierci pojawia się JAKIEŚ wyzwanie, bo przeciwnik ma ciut więcej PH, na 4k nasze on ma 4250 PH.
Jednak nawet teraz, ileś lat od otwarcia forum, jeszcze chyba nie było postaci z 4k PH. Nie sądzicie, że to żądanie nieosiągalnego? A po co gracz ma brać coś, skoro wie, że nie osiągnie nigdy maksimum?
ROZWIĄZANIE
Zwiększyć jedno, zmniejszyć drugie. Wiem wiem, łatwiej powiedzieć trudniej zrobić by zachować balans, plus zmienianie progów sprawi, że trzeba będzie robić nową tabelkę z turami i przemyśleć inne progi, które są w temacie bram.. Ale może warto, by odczarować te bramy, by stały się grywalną opcją?
Moja propozycja:
I | 500 | 40
II | 800 | 70
III | 1100 | 100
IV | 1400 | 140
V | 1800 | 180
VI | 2200 | 220
VII | 2900 | 260
VIII | 3500 | 300
DODATKOWE UWAGI
Zapraszam do dyskusji i przemyślenia sprawy, nawet jeśli ktoś nie zgadza się z moją propozycją, to bardzo zachęcam do proponowania własnych rozwiązań. Chyba przecież nie zamierzamy udawać, że problemu nie ma?