Strona 1 z 3

Przeszczepy

: 3 paź 2017, o 19:22
autor: Yamiyo
PROBLEM
Generalnie widzę aż 5 problemów związanych z przeszczepami, dlatego pozwolę sobie zawrzeć wszystko w jednym wątku i odpowiednio to wypunktować:
  1. Inuzuka - generalnie z tym klanem jest taki problem, że w ogóle można go przeszczepić. Klan Inuzuka polega na współpracy z czworonogiem, którego członek klanu dostaje jeszcze jak jest dzieckiem. Czegoś takiego nie da się przeszczepić. A co do umiejętności pasywnych, które dostaje członek klanu. Jedyną taką zdolnością jest wyczulony węch. Sęk w tym (o ile oczywiście się nie mylę), że ten węch dostajemy dopiero podczas aktywacji techniki:
    Nazwa
    Shikyaku no Jutsu
    Pieczęci
    Brak
    Zasięg
    Na ciało
    Koszt
    E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (1/2 na turę)
    Specjalizacja
    Walka wręcz w zwierzęcym stylu
    Opis Proste jutsu, dostępne tylko dla klanu Inuzuka. Technika ta pozwala na wyostrzenie użytkownikowi zmysłów do poziomu, który standardowo osiągnąć mogą tylko zwierzęta. Tym jednak, co poprawia się najbardziej, jest węch - staje się on niezwykle wyczulony, co pomaga np. w tropieniu. Technika pozwala również wydłużyć sobie pazury i biegać na czworaka, przy zwiększeniu siły i szybkości. Sygnałem aktywacji jest otoczka chakry.
    Bonusy Wzmocniony węch
    D: +10 Szybkość, +10 Siła
    C: Szybkość +15, +15 Siła
    B: Szybkość +20, +20 Siła
    A: Szybkość +25, +25 Siła
    S: Szybkość +30, +30 Siła
    Bonusy na każdej randze nie sumują się.
    A technik w ogóle nie możemy używać, więc to nie ma sensu.
  2. Sharingan - W przypadku Sharingana jest ten problem, że każdy poziom rozwoju tego doujutsu wymaga aktywacji przez jakieś zagrożenie i dajmy na to, przeszczepiamy sobie Sharingan: San Tomoe (wymaga wykonania misji rangi A lub 3000 PH), ale jednak nie spełniamy wymagań (nie wykonaliśmy misji rangi A lub nie mamy 3000 PH), więc co? Sharingan cofa się w rozwoju?
  3. Klany Żywiołowe - a w szczególności te, które mieszają dwa żywioły chakry (np. Senju). Każdy shinobi rodzi się z określonym żywiołem chakry (zawarty w genach). W przypadku takich klanów w genach członka zawarte są aż dwa żywioły, które są niezbędne do kontrolowania Kekkei Genkai. Jeśli przeszczepimy sobie takie KG, a nie będziemy mieli odpowiednich żywiołów chakry, to co wtedy? Przecież na początku gry (prawdopodobnie) nikt nie planuje, że będzie sobie przeszczepiał Mokuton albo Hyouton. To wszystko wychodzi w praniu. Akurat nadarza się okazja z której chciałbym skorzystać, bo akurat zaatakował mnie Toshio, który ma Mokuton. Ale zonk. Mam już powiedzmy Suiton na randze A, Katon na randze A i Futton na randze D. Nie mam jak otworzyć Dotonu, więc nie mogę kontrolować tego KG.
  4. Dwa Doujutsu - mogę sobie przeszczepić np. Sharingana (do prawego oka) i Byakugana (do lewego oka). Jak to wtedy będzie działać? Problemem jest to, że nie jest to doprecyzowane. Być może się wykluczają? Albo będą słabsze? A może nie mogą być aktywne jednocześnie? Trzeba to doprecyzować.
ROZWIĄZANIE
  1. Inuzuka - Tutaj sprawa jest prosta. Zakazać przeszczepu tego KG (tak jak zostało to zrobione w przypadku np. Wyznawców Jashina, Kakuzu i paru innych klanów).
  2. Używanie technik - dlaczego jak ktoś przeszczepi sobie Kekkei Genkai np. rodu Kaguya, to nie może korzystać z ich technik. Wytrzymałość kości jest fajna, ale daje niewielkie możliwości. Podobnie klan Aburame. Tutaj dostajemy (chyba) tylko robaki do ciała (bo to jest ta umiejętność pasywna, nie?), ale nie jesteśmy w stanie wykonywać żadnych technik, więc robaczki stają się useless. Natomiast takie klany jak Uchiha, Yuki, Sabaku itd. itp. pozwalają nam na nieograniczoną kontrolę. Moim zdaniem to głupie rozwiązanie.
  3. Używanie technik - Tutaj będzie to trochę skomplikowane, ale generalnie skoro mamy już przeszczepione Kekkei Genkai, to możemy z niego korzystać. Dlatego ograniczenia w wykorzystywaniu technik wydają się bzdurne i generalnie powinniśmy móc używać każdej techniki w przypadku każdego KG. Jednak ograniczeniem tutaj jest wiedza. Istnieje wiele sposobów na zdobycie tej wiedzy - oczywiście w przypadku członka danego klanu. Jakieś zwoje w rodzinnym domu. Ojciec, który uczy danej techniki i tego typu sprawy. Ale samo przeszczepienie sobie KG nie daje nam dostępu do tej wiedzy. Co z tego, że będziemy mieć Mokuton, skoro nie będziemy wiedzieć jak go prawidłowo używać i stworzyć np. drzewnego klona? Czyli podsumowując, KAŻDE KG powinno upoważniać nas do wykorzystywania jego technik, ale też WYMAGANE JEST zdobycie wiedzy na temat tych technik w przypadku KAŻDEGO przeszczepionego KG. Jak zdobyć wiedzę? Nie wystarczy raz widzieć daną technikę wykonywaną przez kogoś innego, by móc się jej nauczyć. Widzę cztery możliwości:
    1. Wyprawa: rangi D/C/B/A/S, podczas której zdobywamy wiedzę na temat WSZYSTKICH technik rangi D/C/B/A/S z danego KG.
    2. Sharingan - jeśli mamy to KG, to możemy kopiować techniki. Jeśli przeszczepimy sobie inne i zobaczymy chociażby raz daną technikę, to automatycznie możemy jej używać.
    3. Zgoda administracji czyli ocena czy w przypadku rozwoju fabularnego postaci dany gracz mógł uzyskać wiedzę na temat danych technik. Np. 40 razy widział wykonywanie jakiejś techniki, więc pewnie mógł zdobyć jakąś wiedzę, prawda?
    4. Sensei - znalezienie gracza, np. wyrzutka, który nauczy nas kontroli nad przeszczepionym KG.
  4. Sharingan - Zaznaczyć, że w przypadku przeszczepienia Sharingana nie trzeba ponownie go przebudzać. Oczywiście ograniczenia z dziedziną klanową ciągle pozostają.
  5. Klany Żywiołowe - Jako, że żywioły chakry w przypadku tych klanów są dziedziczone, to gracz po przeszczepie także powinien je otrzymać. Tak. Dwa żywioły zupełnie za darmo, ale są ograniczenia.
    Dostajemy tylko rangę D.
    Powyżej rangi D możemy rozwinąć tylko trzy żywioły, więc jeśli gracz miał powiedzmy rozwinięty Raiton na A, Katon na A i Fuuton na A, a przeszczepi sobie Mokuton, to dostanie co prawda Suiton i Doton na D, ale nie będzie mógł ich rozwinąć.
    Inny przykład. Jeśli ktoś ma Katon na B i Raiton na D i przeszczepi sobie Mokuton, to dostanie Suiton i Doton na D i będzie mógł jeden z tych żywiołów rozwijać.
    I jeszcze inny. Jeśli ktoś ma tylko Katon na B i przeszczepi sobie Mokuton, to dostanie za darmo Suiton i Doton na D i będzie mógł oba te żywioły rozwijać dalej.
    Ale jest kolejne ograniczenie. Jeśli gracz po przeszczepie będzie miał trzy lub więcej żywiołów, to zwyczajnie nie może już rozwijać innych.
    I jeszcze jedno. Jeśli gracz miał jakiś żywioł z danego KG, ale nie miał drugiego. Przykładowo, rozwinął sobie Doton na B i przeszczepił Mokuton, to z automatu dostaje Suiton na D. Jednak ten Suiton wlicza się do ilości jego żywiołów, tak więc by móc rozwinąć trzeci żywioł, musi wbić Doton i Suiton na A.
  6. Dwa Doujutsu - Trzeba to doprecyzować, ale ja osobiście nie mam pomysłu i zwracam uwagę na problem. Jakieś sugestie?
DODATKOWE UWAGI
Pisałem tego posta jakieś 2 tygodnie temu, więc jakby ktoś uznał mnie za wariata, to niech uzna, że 2 tygodnie temu byłem wariatem, ale teraz nie jestem :v

Re: Przeszczepy

: 5 paź 2017, o 22:26
autor: Jawa
Mógłbym to podsumować w bardzo krótki sposób ------> <notlikethis>

Zupełnie źle podchodzisz do tematu przeszczepów. Przede wszystkim nie pojawią ci się z pupci żywioły potrzebne do obsługi KG. To, że klany te posiadają je jako wrodzone nie znaczy, że nagle po przeszczepie DNA pojawią się u ciebie. Nie będziesz miał nawet pod względem ich opanowania tak łatwo jak oni gdyż nie jest to dla ciebie nic naturalnego. Każdy kolejny żywioł oprócz wrodzonego był dla użytkownika czymś sztucznym przez co nauka użytkowania ich była znacznie trudniejsza. Klany Inuzuka i Aburame nawet nie podpadają pod coś takiego jak KG. Jest to Hijutsu (zakazana technika) i czegoś takiego ktoś cię może jedynie nauczyć (powodzenia z szukaniem). Klan Aburame to już w ogóle strasznie ekstremalna bajka gdyż ktoś musiałby wszczepić nam do ciała owady co jest nierealne. Jednym słowem nie wyobrażam sobie zbytnio przeszczepów czegoś takiego.

Sprawa dojutsu. Przykład Kakashiego - nie potrafimy go dezaktywować. Przynajmniej tak odbywało się to w przypadku Sharingana. Niestety musimy go zasłaniać. Z Byakuganem jest inaczej i mamy taką możliwość. Z Tsujiteganem w ogóle nie wiadomo bo takie przypadki nie występowały, ale z racji bycia podobnym do Byakugana podlega tym samym prawom. Kwestia MS'a. Było to rozwinięte stadium Sharingana i dlatego jest możliwość jego aktywacji i dezaktywacji jednak 3 łezki muszą pozostać aktywne. Filozoficzne rozważanie w kwestii Sharingana z mojej strony -> jeśli doświadczyło się jego "ewolucji" możliwe, że opanujemy aktywacje i dezaktywacje. Tyle w kwestii dojutsu.

Jednym słowem pomysł raczej do odrzucenia bo zawiera taką masę błędów merytorycznych, że o kant dupy można go sobie rozbić. Przeszczepy są na forum zrobione źle owszem i będą poprawiane, ale są rzeczy ważniejsze gdyż najzwyczajniej w świecie zanim ktoś owy przeszczep zdobędzie trochę czasu minie, a potencjalni kandydaci są zainteresowani akurat tym co nie wymaga aż takiego doprecyzowania - dojutsu w kwestii samego wszczepiania do ciała.

Re: Przeszczepy

: 6 paź 2017, o 11:23
autor: Hisui
Za każdym razem gdy słyszę, że coś będzie poprawiane w przyszłości, to ogarnia mnie głuchy śmiech rozpaczy. Wiele rzeczy nie jest przez graczy nawet tykane, bo są tak źle zrobione, np. fuuinjustu (na forum chyba nie ma osoby, która ma je wyżej niż D) i przeszczepy. Po co gracz ma wybrać papranie się w czymś, co jest zrobione źle i głupio? Z tym, że minie trochę czasu na forum nim ktoś zrobi przeszczep to kolejna głupota. W tym momencie jedyne wymaganie dla medyka to iryo na A i KC B. To dosłownie 770 PH. Bardzo niewiele. Ale nikt się na to nie zdecyduje, ze względu na to jak to jest zrobione.
To dlatego są te przeszczepy w opisie? To dopiero <notlikethis> <jaszczureł>
Raki jak przeszczepianie Hijustu Aburame czy właśnie Inuzuka są, a z Kaguya czy Hozuki, które są normalnymi limitami krwi, tylko pasyw. Co jest w przypadku tego drugiego jeszcze zrozumiałe, bo ten pasyw u nich funkcjonuje, tak w przypadku Kaguya jest to głupota totalna, bo oni pasywu jako takiego nie mają, a wzmocnienie kośćca zależy od rozwoju dziedziny klanowej. Ale kości nie możemy wyciągać, bo to są techniki <notlikethis> Czyli co, przeszczep żeby pochwalić się, że mamy bardzo fajne kości....? . A przeszczep pasywu Jugo, który jest także uwzględniony w rozpisce? Czy przeszczep genów jugo nie jest po prostu CSem?
A jeśli chodzi o klany żywiołowe, to nie było głupie pytanie ze strony Yamiyo, a brak doprecyzowania w opisie.
Przeszczepy płaczą o rework, a to nie jest wiele roboty, serio. Mogłabym nawet sama się tym zająć XD

Re: Przeszczepy

: 6 paź 2017, o 21:40
autor: Sans
Hisui, jesli masz w głowie jakąś koncepcję to od tego jest właśnie dział pomysłów by je tu w pełni lub przynajmniej w półgotowym produkcie przedstawiać.

Re: Przeszczepy

: 7 paź 2017, o 22:42
autor: Hisui
Krótka legenda:
Zielony - rzeczy zostawione z poprzedniego opisu
Żółte - rzeczy zmienione, ale w gruncie rzeczy także wzięte z poprzedniego opisu.
Czerwone - zmiany autorskie, które będę w większości komentować
Niebieski - komentarze

Obrazek

Re: Przeszczepy

: 7 paź 2017, o 22:51
autor: Rakan
Oprócz tego że trigerują mnie błędy i brzydkie kropki to propozycja Hisui jest spoko
Daje okejke <delfineł>

Re: Przeszczepy

: 7 paź 2017, o 22:52
autor: Hisui
Poprawiłam błędy które zauważyłam i brzydkie kropki (specjalnie dla ciebie, doceń to <feelsbadman> )

Re: Przeszczepy

: 7 paź 2017, o 22:54
autor: Yamiyo
Jestem za pomysłem Hisui i ciągle upieram się przy tym, że jak jakiś klan ma żywioły chakry zakodowane w genach, to są one wrodzone i dodatkowe i także ulegają przeszczepowi.

Jestem za propozycją Hisui. W 100%.

Re: Przeszczepy

: 7 paź 2017, o 23:22
autor: Ayako
Mi również odpowiada wersja Hisui. Nic dodać nic ująć.

Re: Przeszczepy

: 8 paź 2017, o 10:36
autor: Yujiro
Czemu nie można przeszczepić Akimichi! Warunkiem mogłyby być cukrzyca i otyłość kappa

A tak ogólnie to jestem całkowicie za

Re: Przeszczepy

: 8 paź 2017, o 11:42
autor: Sans
Na pewno wyrzucić Aburame i Inuzuka z możliwości przeszczepów oraz Jugo bo byłą tez już wewnątrz moderacji dyskusja czym jest Ank. Ustalić, zę AnkK to po prostu przeszczep Jugo wraz ze specjalną pieczęcią, która ogranicza trudny do kontroli wpływ genów Jugo. (zawarte w opisie zdobycia Ank)

Re: Przeszczepy

: 8 paź 2017, o 12:37
autor: Papyrus
Kwestia żywiołów jest jak dla mnie prosta - żywioły skadowe się nie przenoszą automatycznie i trzeba je rozwijać zgodnie z regulaminem, żeby korzystać z przeszczepionego KG.

Re: Przeszczepy

: 8 paź 2017, o 17:37
autor: Yujiro
Może mało składnie, ale można dodać do zasad przeszczepów.
-Jeżeli dane KG wymaga jakiegoś żywiołu, potrzebne jest jego otwarcie do rozwijania dziedziny tak samo, jak dzieje się to normalnie.

W ten sposób ktoś może mieć przeszczep powiedzmy Hoozuki bez suitonu i rozwinąć go np. na rangę S. Tylko dopiero gdy otworzy suiton możliwe jest korzystanie z ich technik i bangla. Podobnie KG Senju - masz otwarty doton i suiton, możesz korzystać z mokutonu.

Re: Przeszczepy

: 8 paź 2017, o 18:05
autor: Tsukune
To może przeszczepiając sobie Geny klanu który jest żywiołowy dostać też odrobinkę tańsze zdobycie jednego z tych składowych żywiołów? Nie mówię tu o jakąś wielką ilość...nie pamiętam a raczej nie wiem jak wygląda zdobywanie kolejnego żywiołu ale może po prostu by zrobić że koszt zapłaty byłby jak za zwykły rozwój o ile coś takiego jest....albo zwiększając ewentualnie ten żywioł to chcąc zdobyć rangę C zapłacić mniej PH ale to tylko mój drobny pomysł i nie wiem czy by przeszedł

Re: Przeszczepy

: 8 paź 2017, o 21:16
autor: Hisui
To jeszcze jedno. W regulaminie jest zapis
Czy to się będzie odnosić do przeszczepów czy nie?