Cztery powiązane pomysły odnośnie kasy, misji i przedmiotów
: 4 sie 2017, o 20:03
Hej, Wszystkim. Dzisiaj, niedawno, napisał do mnie Tsukune w pewnej sprawie i ta jego wiadomość zainspirowała mnie do przemyśleń na pewien temat, który na dobrą sprawę od dawna mnie irytował. Tak więc zaczynajmy. Będą to cztery "problemy", których rozwiązanie być może podniesie jakość rozgrywki.
PROBLEM
Brak elastyczności w wynagrodzeniach za wykonaną misję. I teraz będzie trochę biadolenia, ale ukryję je w spoilerze, więc jak ktoś nie chce to nie musi czytać.
ROZWIĄZANIE
Usunąć stałe wynagrodzenie i pozwolić prowadzącym misje samemu decydować o wysokości nagrody. I uwaga: kolejne biadolenie, ale w spoilerze.
DODATKOWE UWAGI
Starałem się jak najkrócej. Jeśli nie wyszło, to przepraszam.
PROBLEM
Niektóre misje to nie misje. Czasem można spotkać coś w rodzaju: "Idziesz sobie lasem. Zgubiłeś się. Udało Ci się wyjść i znalazłeś 100 Ryo. Gratulacje, misja rangi D wykonana" (w bardzo dużym skrócie). No i co? Później coś takiego liczy się np. do możliwości zdobycia wyższej rangi. Albo ktoś bierze udział w serii misji (powiedzmy 5 misji rangi C) i nagle po tej serii dostaje awans, bo przecież wykonał 5 misji, a nie jedną, ale baaaaardzo długą.
ROZWIĄZANIE
Wprowadzić zapis, że: "Misją nazywamy coś co ma określony (na początku) cel, warunki jego wykonania i zleceniodawcę, który nam to zadanie wyznaczył." W przeciwnym razie taka fabuła o tym lesie, to bardziej jak wyprawa, nie sądzicie?
No i drugi zapis: "Seria misji liczy się jako jedna misja. Zgodnie ze wzorem: poziom najtrudniejszej misji w serii + 1" I przykładowo: 3 misje rangi D i 2 misje rangi C = poziom serii: B.
DODATKOWE UWAGI
Starałem się jak najkrócej. Jeśli nie wyszło, to przepraszam. Oczywiście wynagrodzenie będzie wyższe za taką serię, ale chodzi po prostu o wbijanie rang.
PROBLEM
Brak broni "gorszego sortu". I teraz biadolenie ukryte w spoilerze.
Wprowadzić możliwość kupna danego przedmiotu za 5x niższą cenę, ale z zaznaczeniem, że taki przedmiot będzie też 5x słabszy.
DODATKOWE UWAGI
Starałem się jak najkrócej. Jeśli nie wyszło, to przepraszam. Wtedy gracze będą zdobywać na misjach rangi C katany, które nie są warte 1400, ale 280 Ryo kappa
PROBLEM
Tutaj będzie mega krótko. Problemem jest wynagrodzenie w postaci Ryo dla Mistrzów Gry. To strasznie niefabularne i strasznie ciężko wytłumaczyć dlaczego dana postać z dnia na dzień dostała 1500 Ryo (przykładowo). Oczywiście postacie muszą jakoś zarabiać i zarabiają, wykonując misję. Jednak wykonywanie misji powinno być główną możliwością zarabiania pieniędzy.
ROZWIĄZANIE
Wywalić wynagrodzenie Ryo dla MG i jednocześnie podnieść wynagrodzenie dla gracza. Nie będę tutaj mówił o ile, ponieważ na początku tego tematu zaproponowałem "uwolnienie wynagrodzenia".
DODATKOWE UWAGI
Brak.
PROBLEM
Brak elastyczności w wynagrodzeniach za wykonaną misję. I teraz będzie trochę biadolenia, ale ukryję je w spoilerze, więc jak ktoś nie chce to nie musi czytać.
Przykłady:
To strasznie nienaturalne i naciągane. Wojny - spoko, bardzo fabularne. Spotkanie z liderami i dyplomacja - to samo co w przypadku wojen. Generalnie forum ma bardzo dobrze rozbudowaną fabułę i osoby, które z powodzeniem dbają o to, by była utrzymana. Jest to niesamowicie biały i piękny obrus. A ten problem, który poruszam jest - moim zdaniem - wielką brązową plamą (chyba po kawie) na tym obrusie.- Misja Ren, którą prowadziłem i którą Murai pochwalił. Generalnie sprawa wyglądała tak, że Ren poszła na układ z jednym facetem. Facet ten był uczestnikiem pewnego konkursu i nie mógł obstawiać wyników. Układ polegał na tym, że da Ren pieniądze, a ta postawi na niego w tym konkursie, a w zamian za to coś dziewczynie odpali. Generalnie Ren zagrał (bo to chyba facet steruje tą postacią) bardzo schematycznie i rzeczywiście udało mu się zdobyć 100 Ryo i wykonać tą misję rangi D. Ale generalnie przecież mogła (bo Ren to kobieta - chodzi o postać) obstawić także swoje Ryo, prawda? Wtedy zamiast standardowego wynagrodzenia mogła zgarnąć znacznie więcej. Mogła też okraść Kobito (i okradła, ale wszystko przepiła), co także by skutkowało wyższym (i to co najmniej 4 razy) wynagrodzeniem. Ja jako Mistrz Gry miałbym straszny problem.
- Problem łupów wojennych. Ktoś walczy z samurajem na misji rangi C. Zabija go i zabiera jego katanę. A potem ja jako Mistrz Gry mam problem. Wynagrodzenie za misję rangi C wynosi 300 Ryo. Katana warta jest 1400. I teraz muszę kombinować. Jak zrobić, żeby gracz nie dostał tego przedmiotu? Albo pracodawca mu go musi zabrać (najczęściej tak jest). Albo okazuje się, że tak się zdarzyło, że w katanę strzelił piorun i zmienił ją w proch. Albo okazuje się, że jest tępa i niezdatna do użytku, chociaż 5 minut temu ten samuraj obciął nią głowę naszemu sojusznikowi.
- Stałe wynagrodzenie za wszystko. Babcia płaci ZAWSZE 100 Ryo za sprzątanie domu. Ogrodnik - ZAWSZE 100 Ryo za plewienie ogródka. Listonosz - ZAWSZE 100 Ryo za pomoc w roznoszeniu listów. Kupiec - ZAWSZE 300 Ryo za ochronę przed bandytami. Bandyta - ZAWSZE 300 Ryo za pomoc w napadzie na kupca. Nie liczę tutaj jakichś dodatków typu +5 Ryo za całusa.
- Gracz nie może się targować, bo i tak nic to mu nie da. W prawdziwym życiu jest tak, że jak chcę kupić samochód, to mogę negocjować jego cenę. Jak idę do pracy, to mogę negocjować jej warunki i wynagrodzenie. Tutaj gracz też może negocjować, ale z góry wiadomo, że NPC nie ma prawa się zgodzić, bo MG musi dać 300 Ryo za misję rangi C (przykładowo) i ani centa więcej (nie licząc jakiś groszy).
ROZWIĄZANIE
Usunąć stałe wynagrodzenie i pozwolić prowadzącym misje samemu decydować o wysokości nagrody. I uwaga: kolejne biadolenie, ale w spoilerze.
I teraz pewnie ktoś powie (przykładowo): "Ale jak to 2000 za misję rangi D?!" Wiadomo jednak, że stara i schorowana babuleńka, która ledwo wiąże koniec z końcem nie zapłaci 2000 Ryo za przyniesienie zakupów ze sklepu. Nad wszystkim i tak będą czuwać odpowiednie "Służby" (w składzie najpewniej: Venus + Exodia + Def), więc moim zdaniem nie ma żadnego strachu o to, że nagle pojawi nam się na forum stado milionerów. Oczywiście gracze na misjach pewnie będą zarabiali trochę więcej niż normalnie. Komuś się może nawet uda zdobyć katanę w walce z jakimś samurajem. Kto wie?
A teraz skracając spoiler: Administracja będzie czuwać nad wysokością nagrody. Nagroda będzie zależna od sytuacji fabularnej, a co za tym idzie: od charakteru misji i jej przebiegu, charakteru postaci, NPCeta i wielu, wielu innych czynników (chociażby umiejętności "Agitator"). Ktoś kiedyś powiedział, że PBF to nie tylko liczby i powinno się wysilić wyobraźnię. Jeśli gracz może zdobyć duże pieniądze, nie narażając się zbytnio i jest to uzasadnione fabularnie, to czemu mielibyśmy mu tego na siłę zabraniać?DODATKOWE UWAGI
Starałem się jak najkrócej. Jeśli nie wyszło, to przepraszam.
PROBLEM
Niektóre misje to nie misje. Czasem można spotkać coś w rodzaju: "Idziesz sobie lasem. Zgubiłeś się. Udało Ci się wyjść i znalazłeś 100 Ryo. Gratulacje, misja rangi D wykonana" (w bardzo dużym skrócie). No i co? Później coś takiego liczy się np. do możliwości zdobycia wyższej rangi. Albo ktoś bierze udział w serii misji (powiedzmy 5 misji rangi C) i nagle po tej serii dostaje awans, bo przecież wykonał 5 misji, a nie jedną, ale baaaaardzo długą.
ROZWIĄZANIE
Wprowadzić zapis, że: "Misją nazywamy coś co ma określony (na początku) cel, warunki jego wykonania i zleceniodawcę, który nam to zadanie wyznaczył." W przeciwnym razie taka fabuła o tym lesie, to bardziej jak wyprawa, nie sądzicie?
No i drugi zapis: "Seria misji liczy się jako jedna misja. Zgodnie ze wzorem: poziom najtrudniejszej misji w serii + 1" I przykładowo: 3 misje rangi D i 2 misje rangi C = poziom serii: B.
DODATKOWE UWAGI
Starałem się jak najkrócej. Jeśli nie wyszło, to przepraszam. Oczywiście wynagrodzenie będzie wyższe za taką serię, ale chodzi po prostu o wbijanie rang.
PROBLEM
Brak broni "gorszego sortu". I teraz biadolenie ukryte w spoilerze.
Katana kosztuje 1400 Ryo i można ją nazwać bronią elitarną, nieprawdaż? Nie każdy wojownik może sobie na nią pozwolić, a używać jej może praktycznie każdy NPC na byle jakiej misji. Zapity w trupa pijak może mieć katanę. Jakiś bandzior może mieć katanę. Trochę tutaj nieścisłości, nie? Oczywiście, że jakiś zbir może korzystać z miecza samurajskiego, ale ten miecz powinien być gorszej jakości. Zardzewiały, wyszczerbiony, na wpół tępy czy coś takiego. Podobnie kosa. Kosztuje 800 Ryo i także jest bronią elitarną. A przecież istnieje kosa, której używa się podczas pracy w polu, nie? Coś takiego nie jest uwzględnione na forum, a takie rzeczy są przecież mega popularne, nie? Wieśniacy tego używają. Kiedyś stworzyłem temat, w którym proponowałem usunięcie płaszcza ze sklepu. Ktoś mi wtedy powiedział, że to tak podstawowy przedmiot, że usunięcie go ze sklepu spowoduje, że ludzie będą go tworzyć w Kuźni. Nasze postacie fabularnie jedzą. Mają więc w domu noże kuchenne, nie? Albo widelce. To broń - znacznie gorszej klasy - którą można komuś zrobić krzywdę.
ROZWIĄZANIEWprowadzić możliwość kupna danego przedmiotu za 5x niższą cenę, ale z zaznaczeniem, że taki przedmiot będzie też 5x słabszy.
DODATKOWE UWAGI
Starałem się jak najkrócej. Jeśli nie wyszło, to przepraszam. Wtedy gracze będą zdobywać na misjach rangi C katany, które nie są warte 1400, ale 280 Ryo kappa
PROBLEM
Tutaj będzie mega krótko. Problemem jest wynagrodzenie w postaci Ryo dla Mistrzów Gry. To strasznie niefabularne i strasznie ciężko wytłumaczyć dlaczego dana postać z dnia na dzień dostała 1500 Ryo (przykładowo). Oczywiście postacie muszą jakoś zarabiać i zarabiają, wykonując misję. Jednak wykonywanie misji powinno być główną możliwością zarabiania pieniędzy.
ROZWIĄZANIE
Wywalić wynagrodzenie Ryo dla MG i jednocześnie podnieść wynagrodzenie dla gracza. Nie będę tutaj mówił o ile, ponieważ na początku tego tematu zaproponowałem "uwolnienie wynagrodzenia".
DODATKOWE UWAGI
Brak.