#2 - awanse postaci
: 9 lip 2015, o 10:40
Problem
Obecny system awansowania postaci jest bardzo prosty, jednak posiada dwie wady: nie jest dopasowany do klimatu forum oraz strasznie generalizuje moc danej rangi (przez wymóg osiągnięcia konkretnego pułapu dziedzin/atrybutów). W moim przekonaniu pozbawiony jest on faktu świadczącego o tym, że każdy człowiek, każdy shinobi jest inny. System proponowany przeze mnie jest równie prosty, jednak rozgraniczy postacie i pokaże ich różnice. Nie będzie nic na danej jednostce wymuszał.
Rozwiązanie
Jak wspomniałem - rozwiązanie problemu jest bardzo proste. Wystarczy zastąpić wymóg dziedzin i konkretnego pułapu atrybutów, systemem punktów historii. W praktyce wyglądć będzie to tak, że po osiągnięciu konkretnej liczby punktów historii będziemy mogli awansować na wyższą rangę - żebyśmy się zrozumieli, nie chodzi o odkładanie punktów, tylko o liczbę, którą zebraliśmy od początku gry. Do tego będzie potrzebna mała edycja wzoru tematu z punktami historii.
Będzie należało dodać: No to już chyba wszystko jasne, teraz złożę jeszcze propozycję tego, ile punktów na daną rangę, ale liczby to wiadomo, można ustalić w praniu, to tylko luźna propozycja.
Starałem się po prostu zamienić dziedziny i atrybuty wymagane obecnie na PH (z tym, że atrybuty liczyłem po najniższych ich kosztach, więc te wartości punktowe mogą poszybować w górę.
→ Chuunin: 800ph~
→ Tokubetsu Jounin: 1 600ph~
→ Jounin: 2 000ph~
Jak mówiłem, można zwiększyć, zwłaszcza to ostatnie.
Jest jednak jeszcze jedna kwestia poruszenia, a mianowicie wymóg walk i misji. To druga zmiana, opcjonalna, poza systemem zaproponowanym wyżej. Chodzi o fabularność. Obecnie wioski nie istnieją, nikt nie prowadzi kartotek shinobi, misje to są luźne zlecenia, a nie odgórnie zlecane zadania. Taki klimat wiąże się z tym, że nikt nie ma jak tego sprawdzić, bo skąd ma wiedzieć czy z kimś walczyliśmy/wykonywaliśmy zlecenia? No właśnie. Pokusiłbym się o wywalenie całkowicie tego wymogu, a po prostu przed awansowaniem nas lider klanu bh mógł sprawdzić nasze umiejętności - czy to wysyłając na misję/walkę. I tak musimy osiągnąć konkretny pułap rzeczy, by móc przystąpić do awansu, więc osobiście nie widzę potrzeby sztucznego ograniczania graczy, jednak jak wspominałem jest to tylko opcjonalne wyjście, przede wszystkim weźcie pod uwagę rozwiązanie z PH, bo ono obecnie jest ważne i dość potrzebne, by zmniejszyć generalicję mocy ninja.
Dodatkowe uwagi
Uwagą jest brak uwag, pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.
Obecny system awansowania postaci jest bardzo prosty, jednak posiada dwie wady: nie jest dopasowany do klimatu forum oraz strasznie generalizuje moc danej rangi (przez wymóg osiągnięcia konkretnego pułapu dziedzin/atrybutów). W moim przekonaniu pozbawiony jest on faktu świadczącego o tym, że każdy człowiek, każdy shinobi jest inny. System proponowany przeze mnie jest równie prosty, jednak rozgraniczy postacie i pokaże ich różnice. Nie będzie nic na danej jednostce wymuszał.
Rozwiązanie
Jak wspomniałem - rozwiązanie problemu jest bardzo proste. Wystarczy zastąpić wymóg dziedzin i konkretnego pułapu atrybutów, systemem punktów historii. W praktyce wyglądć będzie to tak, że po osiągnięciu konkretnej liczby punktów historii będziemy mogli awansować na wyższą rangę - żebyśmy się zrozumieli, nie chodzi o odkładanie punktów, tylko o liczbę, którą zebraliśmy od początku gry. Do tego będzie potrzebna mała edycja wzoru tematu z punktami historii.
Będzie należało dodać: No to już chyba wszystko jasne, teraz złożę jeszcze propozycję tego, ile punktów na daną rangę, ale liczby to wiadomo, można ustalić w praniu, to tylko luźna propozycja.
Starałem się po prostu zamienić dziedziny i atrybuty wymagane obecnie na PH (z tym, że atrybuty liczyłem po najniższych ich kosztach, więc te wartości punktowe mogą poszybować w górę.
→ Chuunin: 800ph~
→ Tokubetsu Jounin: 1 600ph~
→ Jounin: 2 000ph~
Jak mówiłem, można zwiększyć, zwłaszcza to ostatnie.
Jest jednak jeszcze jedna kwestia poruszenia, a mianowicie wymóg walk i misji. To druga zmiana, opcjonalna, poza systemem zaproponowanym wyżej. Chodzi o fabularność. Obecnie wioski nie istnieją, nikt nie prowadzi kartotek shinobi, misje to są luźne zlecenia, a nie odgórnie zlecane zadania. Taki klimat wiąże się z tym, że nikt nie ma jak tego sprawdzić, bo skąd ma wiedzieć czy z kimś walczyliśmy/wykonywaliśmy zlecenia? No właśnie. Pokusiłbym się o wywalenie całkowicie tego wymogu, a po prostu przed awansowaniem nas lider klanu bh mógł sprawdzić nasze umiejętności - czy to wysyłając na misję/walkę. I tak musimy osiągnąć konkretny pułap rzeczy, by móc przystąpić do awansu, więc osobiście nie widzę potrzeby sztucznego ograniczania graczy, jednak jak wspominałem jest to tylko opcjonalne wyjście, przede wszystkim weźcie pod uwagę rozwiązanie z PH, bo ono obecnie jest ważne i dość potrzebne, by zmniejszyć generalicję mocy ninja.
Dodatkowe uwagi
Uwagą jest brak uwag, pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.