Strona 1 z 6

#2 - awanse postaci

: 9 lip 2015, o 10:40
autor: Soh
Problem

Obecny system awansowania postaci jest bardzo prosty, jednak posiada dwie wady: nie jest dopasowany do klimatu forum oraz strasznie generalizuje moc danej rangi (przez wymóg osiągnięcia konkretnego pułapu dziedzin/atrybutów). W moim przekonaniu pozbawiony jest on faktu świadczącego o tym, że każdy człowiek, każdy shinobi jest inny. System proponowany przeze mnie jest równie prosty, jednak rozgraniczy postacie i pokaże ich różnice. Nie będzie nic na danej jednostce wymuszał.

Rozwiązanie

Jak wspomniałem - rozwiązanie problemu jest bardzo proste. Wystarczy zastąpić wymóg dziedzin i konkretnego pułapu atrybutów, systemem punktów historii. W praktyce wyglądć będzie to tak, że po osiągnięciu konkretnej liczby punktów historii będziemy mogli awansować na wyższą rangę - żebyśmy się zrozumieli, nie chodzi o odkładanie punktów, tylko o liczbę, którą zebraliśmy od początku gry. Do tego będzie potrzebna mała edycja wzoru tematu z punktami historii.
Będzie należało dodać:
No to już chyba wszystko jasne, teraz złożę jeszcze propozycję tego, ile punktów na daną rangę, ale liczby to wiadomo, można ustalić w praniu, to tylko luźna propozycja.
Starałem się po prostu zamienić dziedziny i atrybuty wymagane obecnie na PH (z tym, że atrybuty liczyłem po najniższych ich kosztach, więc te wartości punktowe mogą poszybować w górę.
→ Chuunin: 800ph~
→ Tokubetsu Jounin: 1 600ph~
→ Jounin: 2 000ph~
Jak mówiłem, można zwiększyć, zwłaszcza to ostatnie.

Jest jednak jeszcze jedna kwestia poruszenia, a mianowicie wymóg walk i misji. To druga zmiana, opcjonalna, poza systemem zaproponowanym wyżej. Chodzi o fabularność. Obecnie wioski nie istnieją, nikt nie prowadzi kartotek shinobi, misje to są luźne zlecenia, a nie odgórnie zlecane zadania. Taki klimat wiąże się z tym, że nikt nie ma jak tego sprawdzić, bo skąd ma wiedzieć czy z kimś walczyliśmy/wykonywaliśmy zlecenia? No właśnie. Pokusiłbym się o wywalenie całkowicie tego wymogu, a po prostu przed awansowaniem nas lider klanu bh mógł sprawdzić nasze umiejętności - czy to wysyłając na misję/walkę. I tak musimy osiągnąć konkretny pułap rzeczy, by móc przystąpić do awansu, więc osobiście nie widzę potrzeby sztucznego ograniczania graczy, jednak jak wspominałem jest to tylko opcjonalne wyjście, przede wszystkim weźcie pod uwagę rozwiązanie z PH, bo ono obecnie jest ważne i dość potrzebne, by zmniejszyć generalicję mocy ninja.

Dodatkowe uwagi

Uwagą jest brak uwag, pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.

Re: #2 - awanse postaci

: 9 lip 2015, o 11:46
autor: Teien
Dla mnie jest spoko, jestem za, o. Tylko ogarnąć ładnie liczbę PH na daną rangę.

Re: #2 - awanse postaci

: 9 lip 2015, o 12:14
autor: Kaien
Także jestem za. Ale poszedłbym w to bardziej arytmetycznie. - 700/1400/2100 w lżejszej opcji albo 800/1600/2400 w tej opcji co teraz z podniesieniem wymagań na jounina.

Re: #2 - awanse postaci

: 9 lip 2015, o 14:29
autor: Kamiru
Za ideą ~

Re: #2 - awanse postaci

: 13 lip 2015, o 17:10
autor: Soh
Jak pisałem - punktacja to już kwestia drugorzędna, łatwa do omówienia w końcowym etapie dyskusji. Tylko nie ma tej dyskusji - stąd też ten post, dla małego odświeżenia tematu.

Re: #2 - awanse postaci

: 13 lip 2015, o 20:03
autor: Daizō
Za + dodatkowo misje/walki o awans od przywódcy, wynikające z randomowego zlecenia/napadu u szczepowców

Re: #2 - awanse postaci

: 14 lip 2015, o 01:28
autor: Sekki
Jestem za.

Re: #2 - awanse postaci

: 15 lip 2015, o 13:46
autor: Yuusuke
To teraz co? Będziemy rozpatrywać wszystkie transfery od nowa, zliczać PH i zastanawiać się kto jest kim? Znaczy my tego nie będziemy robić tylko biedni admini...

Re: #2 - awanse postaci

: 15 lip 2015, o 13:59
autor: Soh
Zerknij w mój drugi pomysł, to trudne nie będzie. A czym szybciej przejdzie taka reforma, tym lepiej. Taka zmiana jest naprawdę dość ważna i forum wyjdzie z nią na plus.

Re: #2 - awanse postaci

: 17 lip 2015, o 23:56
autor: Reika
Widzę, że Soczek poruszył to, co mnie już jakiś czas temu nurtowało. Wiadomo, że każdy shinobi jest inny i idzie swoją własną drogą rozwoju, jednak napotyka po drodze jeden problem, a mianowicie nie może awansować. Dlaczego? Z powodu wymogów. Dlaczego shinobi, który idzie na przykład w Tai i wali PH w swoje atrybuty fizyczne musi na siłę rozwijać dziedziny, bo taki jest wymógł do awansowania na wyższy stopień? To samo w drugą stronę. Dlaczego shonobi skupiający się na dziedzinach i wkładający w nie maksymalny wysiłek, musi mieć też wymagania w atrybutach fizycznych, żeby awansować? Dla mnie to troszkę nie fajne, bo wychodzi na to, że trzeba wszystko na raz podnosić, aby tylko zdobyć wyższy poziom, a po co?

Tak więc jestem za pomysłem Soha, żeby zmienić wymogi tak, aby były zależne od liczby PH i kilku innych rzeczy, aby nie ograniczać tak mocno tak różnych od siebie graczy. Albo po prostu dać poprawkę w wymogach, że albo tyle i tyle w dziedzinach, albo tyle i tyle w statach. Albo jedno, albo drugie. Nie oba na raz.

Re: #2 - awanse postaci

: 18 lip 2015, o 00:15
autor: Vulpie
Jestem za. Ale ph liczy sobie gracz, a nie admim

Re: #2 - awanse postaci

: 18 lip 2015, o 16:05
autor: Ichirou
Za, bo to głupie, że ktoś będący arcymistrzem w jakiejś dziedzinie nie może zdobyć wyższej rangi shinobi z braku spełniania wymogu, np. atrybutów czy poziomu jakiejś dziedziny.

Re: #2 - awanse postaci

: 18 lip 2015, o 16:19
autor: Ryu
Jak najbardziej za

Re: #2 - awanse postaci

: 18 lip 2015, o 18:04
autor: Defrevin
Dobrze, wszyscy są za tym, żeby zmienić sposoby awansowania. Nie będę przeciw temu oponować.
Chciałbym jednak zapytać, czy ktoś już sobie policzył, ile mu wychodzi PH?

Aby ustalić granicę, sądzę że dobrze by było, gdyby kilka osób policzyło i wrzuciło w hidzie posiadaną przez nich liczbę punktów historii (a wiec dziedziny, kontrole chakry oraz punkty atrybutów [bez stylu]).

Jak poznam wasze wartości, łatwiej będzie ustalić te dolne granice, a na ich podstawie wyższe. Ja sam sobie policzyłem i prawdę mówiąc... Wartości Soha są dla mnie niskie.

Re: #2 - awanse postaci

: 18 lip 2015, o 18:24
autor: Teien
Około 1600