Medycy

Awatar użytkownika
Reika
Martwa postać
Posty: 2046
Rejestracja: 15 kwie 2015, o 19:21
Wiek postaci: 28
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Popatrz na Avatar, a po szczegóły zapraszam do mojej KP <3
Widoczny ekwipunek: Kabura na prawym udzie, torba na uzbrojenie przy pasie i dwie katany na plecach
Multikonta: Brak

Re: Medycy

Post autor: Reika »

Takashi i tak właśnie powinno to działać i niektórzy z nas byli wręcz przekonani, że tak jest. Ale Admin przemówił i wyprowadził nas z ''błędu''. Cztery lata w kłamstwie, o ja nie mogę <notlikethis>
0 x
Kana Yuki

Re: Medycy

Post autor: Kana Yuki »

Problem jest nieco bardziej złożony, a właściwie prosty. Jak wszystko na tym forum. <jaszczureł> Rozwiązanie jest proste - pytać za każdym razem admina. Bo co admin, co gracz, co fabular, co techniczny to inna wizja. Ambaras jest taki, że wszystko leży w dole domysłów i tego, co autor miał na myśli. Czyli każdy mg et cetera ma pole do popisu nad tym, jak właściwie coś interpretować. A tak być nie powinno. Skoro Ślepiec ma jasno określone jak działa jego "umiejętność", to medyczni również powinni to mieć. Przynajmniej moim zdaniem, zdaniem osoby, która z uniwersum Naruto niewiele ma wspólnego (i forum ponoć tego nie wymaga, w końcu sam kanon to tylko wzór, jak się wiele razy podkreśla) opisom brakuje i to wiele. A najbardziej - konkretów. Jasnego określenia co i jak działa, dlaczego, po co, na co. Bo to, że dla Admina coś jest oczywiste (w końcu to jego plac zabaw, jego zabawki) to dla szarego usera JUŻ NIE. Więc może zamiast pisać "PRZECIEŻ TO OCZYWISTE" (w dużym skrócie) zadbajcie o to, żeby to było realnie oczywiste. Bo gdyby takie było - nie byłoby tego tematu.

Co do tego, że techniki medyczne działają na dane obszary - okej. Wszystko okej. Tylko co w przypadku "wiedzy medycznej" skaluje się to z poziomem rozwinięcia iryo czy robimy wszystko na chybił trafił i uznajmy, że mając rozwinięcie na C postać ma wiedzę równą doktorowi habilitowanemu? Cytując klasyk - to się kupy dupy nie trzyma. Wiadomo, na forum mamy riki tiki, czary mary, ale imo - powinna być rozpiska co medyk może spostrzec.
Tutaj zacytuję rozpiskę skalowania na przykładzie Inuzuka
Bo na ten moment, wychodzi na to, że kolejne techniki to tylko pułap na zaleczenie obrażenia, a mając iryo na C, to właściwie mogę stawiać diagnozę niczym Prof. Marek Harat.

Dalej, przenosząc nieco na realia - czy jak pacjent jest w śpiączce, to pytasz go co mu nie tak? <notlikethis> Rozumiem, teraz mamy sprzęty i cacy. One mówią, co dolega, co uszkodzone. Na forum nie mamy takich rarytasów, toteż powinna być jakaś alternatywa w przypadku, gdy leczony gracz nie mówi, nie daje znaków, cięć nie ma ani innych, widocznych obrażeń.

Podsumowując, powinien być jasny opis tego, co medyczny może zauważyć po objawach. Wiedza powinna się skalować wraz z kolejno C, B, A... Bo w innym przypadku, to jest totalny idiotyzm i równanie kwalifikacji (poza umiejętnościami wyleczenia obrażeń, ofc) medyka z C oraz medyka z S. A to już krzywdzi.

No i standardowo...
Obrazek kappa (Reicia, bez spinki błagam)

Jeśli czegoś nie zrozumiałam, to sorka. Szary user się kaja.
0 x
Awatar użytkownika
Akarui
Postać porzucona
Posty: 1567
Rejestracja: 8 cze 2017, o 01:03
Krótki wygląd: Jak na avku brązowy płaszcz z kożuszkiem - mamy zimę! ;)

Re: Medycy

Post autor: Akarui »

Szczerze mówiąc to też zawsze myślałem, że chakra z techniki medycznej wchodząca w ciało ludzkie jest w stanie w jakiś sposób informować o obrażeniach, ich głębokości i wszelkich wewnętrznych problemach. Ale nie na zasadzie: "alert, alert", tylko podania informacji, że rana jest głęboka na tyle cm, a medyk już sam wie, czego to sięgnęło.

Szczerze mówiąc to nie potrzeba nam techniki opracowanej przez Shigę. Nie potrzeba nam też dopisków w technikach o skanowaniu. Samego skanowania też nie trzeba. Medyk sam musi rozpoznawać obrażenia, nad którymi pracuje. Sakura rozpoczynała proces leczenia techniką Iryojutsu i rozpoznawała obrażenia, ale zamiast tłumaczyć to skanowaniem za pomocą chakry (jak do tej pory myślałem), sam teraz obarczyłbym odpowiedzialnością za to jej doświadczenie - a to zdobywa każdy medyk podczas nauki technik:

Ucząc się techniki do leczenia kikutów trzeba napisać trening. Siadasz więc postacią w bibliotece i czytasz, co jest z tymi kikutami, jakie żyły, jakie tętnice, jakie mięśnie i jakie nerwy w takich miejscach trzeba zasklepić - stąd wiedza, z czym trzeba się zmierzyć i jak to zrobić.

Nie bałbym się też "obrażeń wewnętrznych" czy leczenia postaci zemdlonych. Jak chce się grać medykiem, to trzeba wiedzieć, gdzie jest nerka, gdzie jest serce itp. Trzeba skojarzyć, co mogło się stać, by opis działań miał ręce i nogi, był fabularny i cieszył oko. A w reszcie pomoże narrator/administracja.
0 x
MOWA
Awatar użytkownika
Rokuramen Sennin
Support
Posty: 1033
Rejestracja: 12 lut 2015, o 13:07
Multikonta: Akihiko Maji i Jugo Misaki

Re: Medycy

Post autor: Rokuramen Sennin »

Do dokładnego badania stanu pacjentów służą przyrządy medyczne dostępne w sklepie, jak pisałam wcześniej. Wpływa na to również wiedza samego medyka. Iryojutsu jest jedną z najtrudniejszych sztuk. Sakura badała normalnymi przyrządami nieprzytomnych pacjentów. Nie występowało żadne konkretne "skanowanie" jako takie. Zresztą, co też pisałam - jest to indywidualne kekkei genkai.

Medyczne jutsu w pewien sposób pozwalają na dowiedzenie się więcej o stanie pacjenta. Tak jak napisał to Akarui - używając jutsu na odpowiednim poziomie czujesz, co jest nie tak z ciałem i wiesz, co więcej musisz "naprawić". Wszystko zależy, na jakim poziomie jutsu użyjesz. Jeśli popełnisz błąd i użyjesz jutsu na zbyt niskim poziomie to nie dostaniesz potrzebnych informacji, proste. Biorąc ten fakt pod uwagę, uważam, że Iryojutsu potrzebuje reworku i zmian. Dokładniejszego opisu technik bądź tak jak ma Inuzuka - opisów ogólnych co do wiedzy. Być może obu.

Sądzę, że temat jest do wprowadzenia, by opisy uległy poprawie.
0 x
Support i twórca najlepszego ramen w świecie shinobi
Awatar użytkownika
Hitsukejin Shiga
Martwa postać
Posty: 2743
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 20:12
Wiek postaci: 20
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Forteca-san. Po lepszy pogląd kierować się do podpisu.
Widoczny ekwipunek: Na plecach wypełniony kołczan i torba, z namiotem na torbie. Do tego na jednej ręce kusza, na drugiej pazurzasta rękawica. No i oczywiście zbroja, maska, bandaże i pełen fortecowy ekwipunek.

Re: Medycy

Post autor: Hitsukejin Shiga »

Czyli jednak Shiga nie jest dzbanem i dobrze, że temat powstał, skoro dominująca część medyków sądziła, że jest skanowanie. Z drugiej strony Akarui trochę przesadzasz, nie chcę by zrobienie dobrego iryonina wymagało magisterki w realu.

Widocznie też raban był konieczny, bo w ten sposób zaproponowana została świetna opcja.
Czyli:

"Rozumienie" obrażeń pacjenta podczas używania technik, by wiedzieć co trzeba naprawić. Im wyższe rangą jutsu tym zabieg i leczenie dokładniejsze.
Rework opisów by nie były tak rozmyte. Tutaj Reika miała fajne pomysły w swoich interpretacjach opisów. Możnaby je wziąć pod uwagę.... I opisu ogólnego wiedzy.

Chętnie coś zaproponuje, jeśli mogę. W końcu poprzedni mini-rework popełniłem Ja, to czuje się częściowo współodpowiedzialny za braki i nieścisłości. :)0

Skanowanie do kosza.
0 x
Obrazek Aktualny wygląd fortecy-sana.
Uśmiech normalny, nie od ucha do ucha, ale jednak kły zwierzęce, kły bestii ze stali - ostatnie zęby jaśniejsze. Całe ciało owinięte bandażami. Mocne buty, rękawice z płytami na dłoniach. Na lewym ręku widoczna kusza z systemem szpulowym. Na prawym ręku pazurzasta, przerażająca rękawica. Na plecach u boku wypełniony kołczan, na biodrze duża torba, a na niej zwinięty namiot. Ogólnie całe ciało opancerzone pancerzem Shinobi, a na głowie, prócz bandaży wszystko ukrywających (Chyba, że jasno zaznaczone, że jest inaczej), znajduje się maska jeżdzca głodu.

Ekwipunek
PRZEDMIOTY PRZY SOBIE (WIDOCZNE): Ozdobne tachi przy pasie, zbroja (+rękawice), kołczan i bełty na plecach, duża torba ze zwojami i namiot, maska, rękawica z pazurami, Kusza z systemem szpulowym na ręku, w formie rękawicy z bronią, oprócz torby ze zwojami - moneta Akuryo na szyi.
PRZEDMIOTY SCHOWANE (NIEWIDOCZNE):Duża torba, a w niej:

Cztery puste manierki (od Hirokiego dwie, jedna po robieniu kompresu, jedna po wypiciu samemu.) Pozostałe manierki: Piąta u Chise, szósta u Harumi, siódma u Akaruiego, ósma u Hirokiego, dźwięwiąta u Juranu, dziesiąta w zwoju.

Mały zwój 2 - 5 spreparowanych notek (2,5 objętości), 5 notek świetlnych (2,5 objętości), 5 bombek chilli (10 objętości), 10 metrów łańcucha (100 objętości) - 115/150

Mały zwój 3. - 3 wybuchowych notek (1,5 objętości), pojemnik z formaliną duży i mały (40 objętości), szpony (20 objętości), mały zwój (10 objętości), 2 zabawne bombki dymne z konfetti i jedna z efektem czaszki (6 objętości), jadeitowy ozdobny zestaw medyczny (20 objętości) - 97,5/150

Mały zwój 4. - Dolne pól ciała Harumi.

Mały zwój 5. - Górne pół ciała Harumi.

Średni zwój 1 - Ciało Shikariego Nary.

Średni zwój 2. - 1 manierka z wodą (10 objętości), ogniskowy zestaw do gotowania (100 objętości), krzesiwo i hubka (15 objętości), 7 wakizashi (140 objętości) - 265/400.

Średni zwój 3. - Pełen wody z techniki Fuin no Mizu.

Średni zwój 4. - Pełen książek i dokumentów.

Średni zwój 5. - Pełen książek i dokumentów.
Statystyki
KEKKEI GENKAI: Fumetsu - Dar wyznawców Kultu krwawego Boga Jashina.
NATURA CHAKRY: Katon.
STYLE WALKI: Dwa style walki: Bukijutsu Chanbara oraz Taijutsu Rankanken
UMIEJĘTNOŚCI:
  • Wrodzona -
  • Brak.
  • Nabyta -
  • Brak.

PAKT:
ATRYBUTY PODSTAWOWE:
  • SIŁA 70
    WYTRZYMAŁOŚĆ 77
    SZYBKOŚĆ 121
    PERCEPCJA 70
    PSYCHIKA 1
    KONSEKWENCJA 1 | 16
SUMA ATRYBUTÓW FIZYCZNYCH: 328
KONTROLA CHAKRY: A
MAKSYMALNE POKŁADY CHAKRY: 107%
MNOŻNIKI: Brak.
POZIOM ROZWOJU DZIEDZIN NINPŌ:
  • NINJUTSU E
    GENJUTSU E
    STYLE WALKI
    • Chanbara S
    • Rankanken B
    • ---
    IRYōJUTSU A
    FūINJUTSU D
    ELEMENTARNE:
    • KATON A
      SUITON E
      FUUTON E
      DOTON E
      RAITON E
    KLANOWE B
Znane techniki
Fuinjutsu:
[ E] Fūin no Jutsu
[ D] Fūin no Mizu
[ D] Bakuryūgeki

Iryojutsu:
[ D] Chiyute no Jutsu
[ D] Katto no jutsu
[ C] Naosute no jutsu
[ C] Chakra Kogeki
[ C] Okasho
[ C] Tsutenkyaku
[ C-WT] Saikenchiku
[ B] Chakra no Mesu
[ B] Shikon no Jutsu
[ B] Saikan Chūshutsu no Jutsu
[ B-WT] Kasseika
[ B-WT] Bakushin
[ A] Ishoku
[ A] Shosen no jutsu
[ A] Ranshinsho
[ A] In’yu Shōmetsu
[ A] Kyori Chiyu no Jutsu

Ninjutsu:
[ E] Bunshin no Jutsu
[ E] Henge no Jutsu
[ E] Kai
[ E] Kawarimi no Jutsu
[ E] Kinobori no Waza
[ E] Suimen Hoko no Waza
[E] Nawanuke no Jutsu

Katon:
[ D] Katon: Hōsenka no Jutsu
[ D-WT] Katon: Yomi Seppun
[ C] Katon: Gōkakyū no Jutsu
[ C] Katon: Kasumi Enbu no Jutsu
[ C] Katon: Kaen Senpū
[ C] Katon: Ryūka no Jutsu
[ C] Katon: Endan
[ C] Katon: Kaengiri
[ B] Katon: Dai Endan
[ B] Katon: Karyu Endan
[ B] Katon: Karyudan
[ B] Katon: Benjigumo
[ B] Katon: Haiseikisho
[ B] Katon: Hibashiri
[ B] Katon: Hosenka Tsumabeni
[ B-WT] Katon: Hitsukejin
[ B-WT] Katon: Arashi Hinote
[ B-WT] Katon: Yomi Hando
[ A] Katon: Onidoro
[ A] Katon: Goryuka no jutsu
[ A] Katon: Suyaki no jutsu
[ A] Katon: Ryūen Hōka no Jutsu
[ A-WT] Katon: Yakitsuku Daichi
[ A-WT] Katon: Kutabare!

Bukijutsu Chanbara
[ D] Fūma Ninken
[ C] Mikazukigiri
[ C] Omotegiri

Taijutsu:
[ D] Dainamikku Akushyon
[ D] Dainamikku Entorī
[ D] Aian Kurōī
[ C] Hayabusa Otoshi
[ C] Kage Buyō
[ C] Shishi Rendan
[ C] Ushiro Hi-Ru
[ B] Doroppu Kikku
[ B] Hando Oda
[ B] Kosa Ho
[ B] Seishun Furu Pawa

Taijutsu - Rakanken
[ C] Assho
[ C] Gangeki
[ C] Hosho
[ C] Shogekisho
[ C] Shoshitsu
[ C] Tokken
[ B] Girochin Doroppu
Podręczna ściągawka zawartości zwojów:
Mały zwój 2 - 5 spreparowanych notek (2,5 objętości), 5 notek świetlnych (2,5 objętości), 5 bombek chilli (10 objętości), 10 metrów łańcucha (100 objętości) - 115/150

Mały zwój 3. - 5 wybuchowych notek (2,5 objętości), pojemnik z formaliną duży i mały (40 objętości) , 2 pigułki ze skrzepniętą krwią (2 objętości), szpony (20 objętości), mały zwój (10 objętości), 2 zabawne bombki dymne z konfetti i jedna z efektem czaszki (6 objętości), jadeitowy ozdobny zestaw medyczny (20 objętości) - 100,5/150

Mały zwój 4. - Dolne pól ciała Harumi.

Mały zwój 5. - Górne pół ciała Harumi.

Średni zwój 1 - Ciało Shikariego Nary.

Średni zwój 2. - 1 manierka z wodą (10 objętości), ogniskowy zestaw do gotowania (100 objętości), krzesiwo i hubka (15 objętości), 7 wakizashi (140 objętości) - 265/400.

Średni zwój 3. - Pełen wody z techniki Fuin no Mizu.

Średni zwój 4. - Pełen książek i dokumentów.

Średni zwój 5. - Pełen książek i dokumentów.
Mnisia maska jeżdzca.
Nazwa
Maska "Głód".
Typ
Ubranie, Maska
Objętość
Do noszenia na twarzy lub w torbie, 20
Waga Fūin
25
Opis Maska Głodu to prosty stosunkowo przedmiot. Zasłania całą twarz i jest dość gruba, przez co żeby ciężar jej był nieodczuwalny, a sama maska przyległa odpowiednio do ciała konieczne jest zawiązanie jej z tyłu głowy paskiem. Wykonana z wytrzymałej stali, oprze się większości broni miotanych, a także technik do rangi B włącznie, za wyjątkiem technik penetracyjnych, których efekt zostaje pod ocenę MG. Maska ma stosunkowo prostą budowę, ważna jest łuskowata pancerna struktura, cienkie otwory na oczy i rogi sponad oczu przypominające wydłużone oczy lub brwi. Maska głodu prezentuje się jak zdarta przednia część hełmu samuraja i tym w rzeczywistości jest - została oderwana z marionetki która była ciałem jeźdźca głodu - Kabuto.
Cena
600 ryou
Link do tematu postaci
KLIK!
Piękne ząbki Shigi.
Nazwa
Sumairu + Kiba
Typ
Unikat/Broń
Opis Sumairu oraz Kiba to dwa oddzielne przedmioty, a raczej zestawy przedmiotów łączące się w jedną upiorną całość. Po rozcięciu swoich policzków i ust, poszerzając uśmiech niczym przy "uśmiechu kota Cheshire", użytkownik Sumaire zakłada sobie dwie trójkątne nakładki z nierdzewiejącego metalu w które wchodzi rozdarta skóra - taki separator w postaci ruchomych metalowych łuków nie pozwala skórze się zregenerować i policzkom zrosnąć, zostawiając użytkownikowi niesamowicie wielki i szeroki uśmiech (który jednak nie odsłania zębów, jeśli mamy zamknięte usta - uśmiech jest po prostu znacznie dłuższy wtedy niż u normalnych śmiertelników), co przy okazji pozwala znacznie szerzej otwierać usta. Kiba to para szczęk, dolna i górna, składające się z takich samych pod względem ilości zębów co normalne ludzkie, jednak te zęby są wykonane z nierdzewiejącego metalu i mają bardzo ostre, spiczaste kształty niczym kły zwierzęcia lub potwora, co pozwala z łatwością szarpać oraz rwać mięso i cieńsze materiały. Zęby niestety muszą być wyrywane jeden po jednym, a potem kły wkręcane na śrubach w mięso jedno po drugim. Na dziąsłach na stałe zostają zamontowane metalowe okowy w formie gwintowanego otworu na wkręcenie kła, ale także pełniące role stopera powstrzymującego odrost zwykłego zęba.
Właściwości Sumairu zwiększa możliwości rozwarcia ust, co pozwala na większe i głębsze ugryzienia, Kiba pozwala wyrywać i rwać gryziony materiał ze względu na ostrość kłów i ich twardość.
Dodatkowe Aby poprawnie wykorzystać Sumairu oraz Kibę użytkownik musi posiadać iryojutsu lub regenerację pozwalającą na bardzo sprawne zregenerowanie tkanek do wsadzonych łuków Sumairu oraz do zregenerowania dziąseł by Kiba były w stu-procentach użyteczne.
Wytrzymałość
100 punktów
Zdobycie
500 ryou + misja C na "zamontowanie".
Link do tematu postaci
KLIK!
Nazwa
Suiseki - Krzesiwo
Typ
Dodatek
Opis Suiseki to nic innego jak specjalny kieł/ząbek który montuje się zamiast zwykłego stalowego kła do istniejącej już, zamontowanej w szczęce szyny z otworami - do gotowego produktu Kiba. Suiseki jest stworzony z magnezu który uderzając o zwykły metal - pocierając, uderzając i tak dalej, wystarczy kłapnięcie zębami - krzesi dużą ilość iskier co pozwala podpalać łatwopalne płyny/gazy jeśli te są w zasięgu do 25 cm od ust użytkownika krzeszącego iskry.
Zdobycie
300 za sztukę.
Link do tematu postaci
KLIK!
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Medycy

Post autor: Support nr 6 »

Numa najlepiej i najkrócej ujął to co ważne
W sumie to wspomniane skanowanie chakrą występowało w anime. Ale tylko w anime, a właściwie w fillerach i filmach gdzie działy się różne rzeczy, podróże w czasie, roboty etc. więc może lepiej się tego nie chwytać.

Tak jak zostało już zatwierdzone - opisy poziomów i niektórych technik muszą zostać doszlifowane. Jeśli nikt nie zechce nic więcej dodać to pozwolę sobie zamknąć temat za ~24h i przerzucić w dział "do wprowadzenia".
0 x
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Medycy

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Nie żeby coś ale wiedza medyczna wchodzi w zakres progów iroyjutsu i warto byłoby zajrzeć do poprzedniego pomysłu w którym ten temat również był poruszany
0 x
Awatar użytkownika
Rokuramen Sennin
Support
Posty: 1033
Rejestracja: 12 lut 2015, o 13:07
Multikonta: Akihiko Maji i Jugo Misaki

Re: Medycy

Post autor: Rokuramen Sennin »

Przerzucam temat "do wprowadzenia" (:
0 x
Support i twórca najlepszego ramen w świecie shinobi
Awatar użytkownika
Rokuramen Sennin
Support
Posty: 1033
Rejestracja: 12 lut 2015, o 13:07
Multikonta: Akihiko Maji i Jugo Misaki

Re: Medycy

Post autor: Rokuramen Sennin »

Temat został wprowadzony (:
0 x
Support i twórca najlepszego ramen w świecie shinobi
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości