Wynagrodzenie dla MG za nieskończone misje

Harran

Re: Wynagrodzenie dla MG za nieskończone misje

Post autor: Harran »

Ok, a co w hipotetycznej sytuacji gdzie mg prowadzi długą misję, dajmy na to A. Przeprowadził jej już jakieś 75%, czyli dosyć dużo. Trwało to dajmy na to półtorej miesiąca. W ciągu tego półtorej miesiąca wypadło mi jednak jakieś spore wydarzenie losowe, przez które nie ma czasu na forum, lub w ogóle dostępu do internetu. Udaje mu się jedynie zgłosić swoją nieobecność w temacie z urlopami (bo właśnie po to on jest) i dogadać z graczem. Gracz uznaje, że nie chce czekać, do czego ma prawo, bo właśnie o to chodzi w dogadaniu się. No i po dajmy na to miesiącu, gdy mg już ogarnął swoje życie i wraca na forum, widzi, że misja, którą zrobił w 75% została skończona przez kogoś innego. Tylko, że on jakkolwiek poświęcał się jej półtorej miesiąca czasu, nie dostał z tego nic. Uważam takie coś za niesprawiedliwe i właśnie dlatego uważam, że zmiany zaproponowane przez Ocira, Izanami, czy przeze mnie są potrzebne.
0 x
Awatar użytkownika
Reika
Martwa postać
Posty: 2046
Rejestracja: 15 kwie 2015, o 19:21
Wiek postaci: 28
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Popatrz na Avatar, a po szczegóły zapraszam do mojej KP <3
Widoczny ekwipunek: Kabura na prawym udzie, torba na uzbrojenie przy pasie i dwie katany na plecach
Multikonta: Brak

Re: Wynagrodzenie dla MG za nieskończone misje

Post autor: Reika »

Popieram zdanie Koali i Nikusui, ale nie będę się powtarzać z argumentami, bo to w sumie zbędne. Odniosę się tylko do ostatniej wypowiedzi Harrana. Owszem, to jest bolesne, jednak to, ile robisz taką misję, nikogo nie interesuje. Skoro marnujesz na nią przykładowo te półtora miesiąca i nie kończysz, to jest to tylko wina Twoja, użytkownika, bądź was obu, że tak zamulacie i to tak długo trwa, bo nawet misję A można w miarę szybko zrobić, jeśli aktywnie się pisze. Nikt nie patrzy na to, że wooow, spędziłeś dwa miechy na misji, to należy Ci się jakaś rekompensata za stracony czas i tak dalej. Liczą się efekty, czyli skończona misja. Tyle. Tak jak dziewczyny napisały, wprowadzenie wynagrodzenia dla rozpoczynającego misję MG, byłoby wykorzystywane i nikt nie jest w stanie zweryfikować, czy rzeczywiście byłeś w szpitalu, czy tylko sobie wpisałeś w urlop, bo tak. Nie kończysz, przepada.
0 x
Awatar użytkownika
Hitsukejin Shiga
Martwa postać
Posty: 2743
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 20:12
Wiek postaci: 20
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Forteca-san. Po lepszy pogląd kierować się do podpisu.
Widoczny ekwipunek: Na plecach wypełniony kołczan i torba, z namiotem na torbie. Do tego na jednej ręce kusza, na drugiej pazurzasta rękawica. No i oczywiście zbroja, maska, bandaże i pełen fortecowy ekwipunek.

Re: Wynagrodzenie dla MG za nieskończone misje

Post autor: Hitsukejin Shiga »

Nie muszę chyba się powtarzać. Popieram ręcoma i nogami Harrana, Ocira i Izanami.

Człowiek poświęca czas, wymyśla ciekawy pomysł, planuje coś fajnego ale coś mu wypada, a gracz musi pędzić bo Ph to życie -
Nie zyskuje nic. To jest srogo nie fair, zwłaszcza, że często wynika z niedogadania się i złośliwości. Like, czy Kugi próbował dogadać się jakkolwiek z Izanami? Nie, skąd. Uciekł jak tylko miał okazję bo został ośmieszony swoimi bukłakami.
0 x
Obrazek Aktualny wygląd fortecy-sana.
Uśmiech normalny, nie od ucha do ucha, ale jednak kły zwierzęce, kły bestii ze stali - ostatnie zęby jaśniejsze. Całe ciało owinięte bandażami. Mocne buty, rękawice z płytami na dłoniach. Na lewym ręku widoczna kusza z systemem szpulowym. Na prawym ręku pazurzasta, przerażająca rękawica. Na plecach u boku wypełniony kołczan, na biodrze duża torba, a na niej zwinięty namiot. Ogólnie całe ciało opancerzone pancerzem Shinobi, a na głowie, prócz bandaży wszystko ukrywających (Chyba, że jasno zaznaczone, że jest inaczej), znajduje się maska jeżdzca głodu.

Ekwipunek
PRZEDMIOTY PRZY SOBIE (WIDOCZNE): Ozdobne tachi przy pasie, zbroja (+rękawice), kołczan i bełty na plecach, duża torba ze zwojami i namiot, maska, rękawica z pazurami, Kusza z systemem szpulowym na ręku, w formie rękawicy z bronią, oprócz torby ze zwojami - moneta Akuryo na szyi.
PRZEDMIOTY SCHOWANE (NIEWIDOCZNE):Duża torba, a w niej:

Cztery puste manierki (od Hirokiego dwie, jedna po robieniu kompresu, jedna po wypiciu samemu.) Pozostałe manierki: Piąta u Chise, szósta u Harumi, siódma u Akaruiego, ósma u Hirokiego, dźwięwiąta u Juranu, dziesiąta w zwoju.

Mały zwój 2 - 5 spreparowanych notek (2,5 objętości), 5 notek świetlnych (2,5 objętości), 5 bombek chilli (10 objętości), 10 metrów łańcucha (100 objętości) - 115/150

Mały zwój 3. - 3 wybuchowych notek (1,5 objętości), pojemnik z formaliną duży i mały (40 objętości), szpony (20 objętości), mały zwój (10 objętości), 2 zabawne bombki dymne z konfetti i jedna z efektem czaszki (6 objętości), jadeitowy ozdobny zestaw medyczny (20 objętości) - 97,5/150

Mały zwój 4. - Dolne pól ciała Harumi.

Mały zwój 5. - Górne pół ciała Harumi.

Średni zwój 1 - Ciało Shikariego Nary.

Średni zwój 2. - 1 manierka z wodą (10 objętości), ogniskowy zestaw do gotowania (100 objętości), krzesiwo i hubka (15 objętości), 7 wakizashi (140 objętości) - 265/400.

Średni zwój 3. - Pełen wody z techniki Fuin no Mizu.

Średni zwój 4. - Pełen książek i dokumentów.

Średni zwój 5. - Pełen książek i dokumentów.
Statystyki
KEKKEI GENKAI: Fumetsu - Dar wyznawców Kultu krwawego Boga Jashina.
NATURA CHAKRY: Katon.
STYLE WALKI: Dwa style walki: Bukijutsu Chanbara oraz Taijutsu Rankanken
UMIEJĘTNOŚCI:
  • Wrodzona -
  • Brak.
  • Nabyta -
  • Brak.

PAKT:
ATRYBUTY PODSTAWOWE:
  • SIŁA 70
    WYTRZYMAŁOŚĆ 77
    SZYBKOŚĆ 121
    PERCEPCJA 70
    PSYCHIKA 1
    KONSEKWENCJA 1 | 16
SUMA ATRYBUTÓW FIZYCZNYCH: 328
KONTROLA CHAKRY: A
MAKSYMALNE POKŁADY CHAKRY: 107%
MNOŻNIKI: Brak.
POZIOM ROZWOJU DZIEDZIN NINPŌ:
  • NINJUTSU E
    GENJUTSU E
    STYLE WALKI
    • Chanbara S
    • Rankanken B
    • ---
    IRYōJUTSU A
    FūINJUTSU D
    ELEMENTARNE:
    • KATON A
      SUITON E
      FUUTON E
      DOTON E
      RAITON E
    KLANOWE B
Znane techniki
Fuinjutsu:
[ E] Fūin no Jutsu
[ D] Fūin no Mizu
[ D] Bakuryūgeki

Iryojutsu:
[ D] Chiyute no Jutsu
[ D] Katto no jutsu
[ C] Naosute no jutsu
[ C] Chakra Kogeki
[ C] Okasho
[ C] Tsutenkyaku
[ C-WT] Saikenchiku
[ B] Chakra no Mesu
[ B] Shikon no Jutsu
[ B] Saikan Chūshutsu no Jutsu
[ B-WT] Kasseika
[ B-WT] Bakushin
[ A] Ishoku
[ A] Shosen no jutsu
[ A] Ranshinsho
[ A] In’yu Shōmetsu
[ A] Kyori Chiyu no Jutsu

Ninjutsu:
[ E] Bunshin no Jutsu
[ E] Henge no Jutsu
[ E] Kai
[ E] Kawarimi no Jutsu
[ E] Kinobori no Waza
[ E] Suimen Hoko no Waza
[E] Nawanuke no Jutsu

Katon:
[ D] Katon: Hōsenka no Jutsu
[ D-WT] Katon: Yomi Seppun
[ C] Katon: Gōkakyū no Jutsu
[ C] Katon: Kasumi Enbu no Jutsu
[ C] Katon: Kaen Senpū
[ C] Katon: Ryūka no Jutsu
[ C] Katon: Endan
[ C] Katon: Kaengiri
[ B] Katon: Dai Endan
[ B] Katon: Karyu Endan
[ B] Katon: Karyudan
[ B] Katon: Benjigumo
[ B] Katon: Haiseikisho
[ B] Katon: Hibashiri
[ B] Katon: Hosenka Tsumabeni
[ B-WT] Katon: Hitsukejin
[ B-WT] Katon: Arashi Hinote
[ B-WT] Katon: Yomi Hando
[ A] Katon: Onidoro
[ A] Katon: Goryuka no jutsu
[ A] Katon: Suyaki no jutsu
[ A] Katon: Ryūen Hōka no Jutsu
[ A-WT] Katon: Yakitsuku Daichi
[ A-WT] Katon: Kutabare!

Bukijutsu Chanbara
[ D] Fūma Ninken
[ C] Mikazukigiri
[ C] Omotegiri

Taijutsu:
[ D] Dainamikku Akushyon
[ D] Dainamikku Entorī
[ D] Aian Kurōī
[ C] Hayabusa Otoshi
[ C] Kage Buyō
[ C] Shishi Rendan
[ C] Ushiro Hi-Ru
[ B] Doroppu Kikku
[ B] Hando Oda
[ B] Kosa Ho
[ B] Seishun Furu Pawa

Taijutsu - Rakanken
[ C] Assho
[ C] Gangeki
[ C] Hosho
[ C] Shogekisho
[ C] Shoshitsu
[ C] Tokken
[ B] Girochin Doroppu
Podręczna ściągawka zawartości zwojów:
Mały zwój 2 - 5 spreparowanych notek (2,5 objętości), 5 notek świetlnych (2,5 objętości), 5 bombek chilli (10 objętości), 10 metrów łańcucha (100 objętości) - 115/150

Mały zwój 3. - 5 wybuchowych notek (2,5 objętości), pojemnik z formaliną duży i mały (40 objętości) , 2 pigułki ze skrzepniętą krwią (2 objętości), szpony (20 objętości), mały zwój (10 objętości), 2 zabawne bombki dymne z konfetti i jedna z efektem czaszki (6 objętości), jadeitowy ozdobny zestaw medyczny (20 objętości) - 100,5/150

Mały zwój 4. - Dolne pól ciała Harumi.

Mały zwój 5. - Górne pół ciała Harumi.

Średni zwój 1 - Ciało Shikariego Nary.

Średni zwój 2. - 1 manierka z wodą (10 objętości), ogniskowy zestaw do gotowania (100 objętości), krzesiwo i hubka (15 objętości), 7 wakizashi (140 objętości) - 265/400.

Średni zwój 3. - Pełen wody z techniki Fuin no Mizu.

Średni zwój 4. - Pełen książek i dokumentów.

Średni zwój 5. - Pełen książek i dokumentów.
Mnisia maska jeżdzca.
Nazwa
Maska "Głód".
Typ
Ubranie, Maska
Objętość
Do noszenia na twarzy lub w torbie, 20
Waga Fūin
25
Opis Maska Głodu to prosty stosunkowo przedmiot. Zasłania całą twarz i jest dość gruba, przez co żeby ciężar jej był nieodczuwalny, a sama maska przyległa odpowiednio do ciała konieczne jest zawiązanie jej z tyłu głowy paskiem. Wykonana z wytrzymałej stali, oprze się większości broni miotanych, a także technik do rangi B włącznie, za wyjątkiem technik penetracyjnych, których efekt zostaje pod ocenę MG. Maska ma stosunkowo prostą budowę, ważna jest łuskowata pancerna struktura, cienkie otwory na oczy i rogi sponad oczu przypominające wydłużone oczy lub brwi. Maska głodu prezentuje się jak zdarta przednia część hełmu samuraja i tym w rzeczywistości jest - została oderwana z marionetki która była ciałem jeźdźca głodu - Kabuto.
Cena
600 ryou
Link do tematu postaci
KLIK!
Piękne ząbki Shigi.
Nazwa
Sumairu + Kiba
Typ
Unikat/Broń
Opis Sumairu oraz Kiba to dwa oddzielne przedmioty, a raczej zestawy przedmiotów łączące się w jedną upiorną całość. Po rozcięciu swoich policzków i ust, poszerzając uśmiech niczym przy "uśmiechu kota Cheshire", użytkownik Sumaire zakłada sobie dwie trójkątne nakładki z nierdzewiejącego metalu w które wchodzi rozdarta skóra - taki separator w postaci ruchomych metalowych łuków nie pozwala skórze się zregenerować i policzkom zrosnąć, zostawiając użytkownikowi niesamowicie wielki i szeroki uśmiech (który jednak nie odsłania zębów, jeśli mamy zamknięte usta - uśmiech jest po prostu znacznie dłuższy wtedy niż u normalnych śmiertelników), co przy okazji pozwala znacznie szerzej otwierać usta. Kiba to para szczęk, dolna i górna, składające się z takich samych pod względem ilości zębów co normalne ludzkie, jednak te zęby są wykonane z nierdzewiejącego metalu i mają bardzo ostre, spiczaste kształty niczym kły zwierzęcia lub potwora, co pozwala z łatwością szarpać oraz rwać mięso i cieńsze materiały. Zęby niestety muszą być wyrywane jeden po jednym, a potem kły wkręcane na śrubach w mięso jedno po drugim. Na dziąsłach na stałe zostają zamontowane metalowe okowy w formie gwintowanego otworu na wkręcenie kła, ale także pełniące role stopera powstrzymującego odrost zwykłego zęba.
Właściwości Sumairu zwiększa możliwości rozwarcia ust, co pozwala na większe i głębsze ugryzienia, Kiba pozwala wyrywać i rwać gryziony materiał ze względu na ostrość kłów i ich twardość.
Dodatkowe Aby poprawnie wykorzystać Sumairu oraz Kibę użytkownik musi posiadać iryojutsu lub regenerację pozwalającą na bardzo sprawne zregenerowanie tkanek do wsadzonych łuków Sumairu oraz do zregenerowania dziąseł by Kiba były w stu-procentach użyteczne.
Wytrzymałość
100 punktów
Zdobycie
500 ryou + misja C na "zamontowanie".
Link do tematu postaci
KLIK!
Nazwa
Suiseki - Krzesiwo
Typ
Dodatek
Opis Suiseki to nic innego jak specjalny kieł/ząbek który montuje się zamiast zwykłego stalowego kła do istniejącej już, zamontowanej w szczęce szyny z otworami - do gotowego produktu Kiba. Suiseki jest stworzony z magnezu który uderzając o zwykły metal - pocierając, uderzając i tak dalej, wystarczy kłapnięcie zębami - krzesi dużą ilość iskier co pozwala podpalać łatwopalne płyny/gazy jeśli te są w zasięgu do 25 cm od ust użytkownika krzeszącego iskry.
Zdobycie
300 za sztukę.
Link do tematu postaci
KLIK!
Harran

Re: Wynagrodzenie dla MG za nieskończone misje

Post autor: Harran »

Nie rozumiem w jaki sposób mogłoby to być wykorzystywane. Gracze mieliby zgłaszać urlop po to aby nie kończyć misji? Niby jest taka możliwość, tylko kompletnie się ona nie opłaca, bo będąc na tym urlopie nie można pisać innych postów. Ewentualnie do propozycji mojej, Izanami, czy Ocira można dorzucić stwierdzenie, że jeśli mg napisze posta gdzie indziej, niż danej misji, nie będąc na urlopie to traci ph z niedokończonej misji. Misje nie są imo wynagradzane na tyle dobrze, aby opłacało się zastopować fabułę, czy własne misje, tylko po to, aby zgarnąć szczątkowe ph z niedokończonej komuś misji.

Co do tempa misji. Standardowym tempem jest, jak mi się wydaje, 1 post dziennie. Przy takim tempie misja S trwa ponad miesiąc. Trudno przewidzieć, co wydarzy się w naszym życiu w ciągu miesiąca. Rozumiem, że można sobie porządnie rozplanować tydzień, czyli tyle czasu ile zajmuje misja D. Przy misji S, czyli miesiącu jest to już trudne. W dodatku przy jakiejkolwiek obsuwie ten czas się wydłuża i wychodzi, że przed rozpoczęciem misji S, czy A, należy rozplanować sobie swoje następne kilka tygodni. Nie znam osoby, która potrafiłaby określić ile będzie miała czasu za trzy tygodnie. Jeśli więc są takie opory, to można też dodać, że ta zasada działałby tylko przy misjach B i dłuższych.

Jasne, możemy stwierdzić prosto: "Nie dokończyłeś misji, nic ci się nie należy". Możemy de facto stwierdzić wszystko. Pytanie tylko, czy będzie to uczciwe i sprawiedliwe.
0 x
Awatar użytkownika
Sans
Administrator
Posty: 5407
Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
Wiek postaci: 8
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus

Re: Wynagrodzenie dla MG za nieskończone misje

Post autor: Sans »

Dobra przedstawię swoje stanowisko, które myślę, że może ktoś poprze. Takie przypadki są oceniane i jak Shiga czy Sagisa dostali swoje PH. Cytuję z misji:
Tak to jest jak na prawdę ta misja się przedłuża i akurat urlop wypadł niespodziewanie. Co innego jak akurat jako MG z graczem nie wyrobiliśmy się przed urlopem. Jestem na nie pomysłowi, czyli zostawieniu jak jest. Jest to przestrzegane ostro, ale aby misje nie traciły na jakości wraz z przejęciem ich i podejmowanie się takiego wyzwania powinno zostać spełnione. Nie możemy zmusić kogoś do zostania pod czyimś MG, jeżeli ten idzie na dłuższy urlop także jak to gdzieś padło. Jest to przestrzegane restrykcyjnie i długi czas sprawdzało swoją powinność. Nikt nie miał najmniejszego problemu, a wszystko było potraktowane dzięki temu sprawiedliwie i prosto.
0 x
Obrazek
Chise

Re: Wynagrodzenie dla MG za nieskończone misje

Post autor: Chise »

Popieram szarą eminencję i ogólnie pomysł.
Ogólnie z tego co tu zauważam, to są dwie tendencje. Albo ludzie patrzą na to jak na naprawienie pewnej niesprawiedliwości, która istnieje kiedy mimo szczerych chęci naprawdę nie może dokończyć misje i jest za to nijako ukarana, albo jak na sytuację w której to byłoby wykorzystywane czy nadwyrężane. Ale.. Jakie to niby wykorzystanie systemu, skoro nie dostaje się pełnego wynagrodzenia? Jaki byłby zysk dla prowadzącego, by udawać, że idzie na urlop i dostawać tylko część wynagrodzenia? Mówienie, że liczy się tylko dokończenie misji także jest krzywdzące, bo, wyobraźcie sobie, dla niektórych misjodawców liczy także to, co się na niej dzieje i co chcą z misją zrobić i serio wkładają w to serce. I taki ktoś, kto jest zmuszony przerwać swoje prowadzenie, zazwyczaj z powodu okoliczności od niej niezależnych i losowych, zostaje jeszcze, za przeproszeniem, dodatkowo opluty, bo to co napisał nagle okazuje się nic nie warte, a nagrodę dostaje ta osoba, która zdołała tą historię dokończyć.
Nasz regulamin odkreśla tą graniczną wartość jako 2/3 misji. Więc skoro MG przejmujący dostaje połowę wynagrodzenia kiedy napisze 1/3 lub mniej misji, to może nich pierwszy prowadzący dostaje połowę wynagrodzenia kiedy ten prowadzi więcej niż 2/3 misji?
0 x
Awatar użytkownika
Numa
Martwa postać
Posty: 618
Rejestracja: 3 kwie 2018, o 12:12
Wiek postaci: 16
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Brązowooki chłopak, rasy białej. Posiada ciemnobrązowe włosy.
Widoczny ekwipunek: -Hełm zakrywający twarz pozostawiający jedynie małą szczelinę na jego oczy.
-Czarny płaszcz z kapturem.
Multikonta: Ni ma

Re: Wynagrodzenie dla MG za nieskończone misje

Post autor: Numa »

Chise brzmi w sumie dobrze jestem za, jasna ryza nadal zarysowana strata która robi za karę. I matematycznie jeden i drugi mają połowę, choć nie do końca<czuje lukę w postaci postów ponad progowych>. Ale ambicje drugiego prowadzącego aby zrobić coś dobrego nie powinny być karane więc git. <daje laika>
0 x
- Myśli Numy -
- Słowa Numy -
Obrazek[/center]
Nie odpowiadam przed żadną władzą.
Oraz mogę mówić i robić co mi się żywnie podoba.
Bez ponoszenia żadnych konsekwencji !
Nie posiadam siły, wpływów czy pieniędzy.
Mało, nie mam nawet pracy.
Jestem Bezdomnym !
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-QdgoBYUHBU[/youtube]
Uchiha Izanagi

Re: Wynagrodzenie dla MG za nieskończone misje

Post autor: Uchiha Izanagi »

Hmmm, dużo było już powiedziane w wątku, ale podkreślę tylko, że ze swojej strony podpisuję się pod tym, co wspominał Ocir, Harran, Izanami, a zwłaszcza teraz Chise.

Najbardziej fascynujące dla mnie jest jak chodzi o drugą stronę dyskusji to przekonanie, iż system urlopów miałby być jakoś wykorzystywany przez MG, żeby porzucać misje. Nawet jeśli taka sytuacja by się miała raz-dwa razy zdarzyć - da się to regulaminowo zminimalizować, a jednocześnie nie traktować lekceważąco osób, które mają prywatne życie poza forum oraz pewne sytuacje losowe w nim.

Podsumowując - o ile MG zgłosił urlop (jeżeli ma poinformować o tym koniecznie gracza, to naprawdę powinno być to w regulaminie, bo inaczej na cholerę dział z urlopami), a ktoś po nim przejął misję - MG powinien dostać proporcjonalne wynagrodzenie do swoich postów, podobnie jak przejmujący (może z małym bonusem za przejęcie, bo zawsze ciężej jest wstrzelić się w środek jakiejś fabuły, nie znając zamysłów oryginalnego twórcy). Dokładne wyliczenie proporcji to trochę osobna kwestia, ale nawet jeżeli w efekcie zamiast tych przykładowych 10 PH zostałoby rozdane w sumie na obu MG e.g. 13 PH, to przecież nie będzie to raczej wielka tragedia.

Zresztą, co stoi na przeszkodzie, żeby wprowadzić zmiany i monitorować sytuację przez np. 3 miesiące? Jak będą widoczne nadużycia - można pomyśleć nad dalszymi obostrzeniami. Ale to i tak lepsze niż system, który karze kogoś, kto powodowany sytuacją życiową musiał zrobić sobie przerwę i poinformował o tym w odpowiednim dziale.
0 x
Awatar użytkownika
Rika Kari Matsubari
Posty: 1090
Rejestracja: 6 mar 2018, o 12:34
Wiek postaci: 19
Ranga: Sentoki

Re: Wynagrodzenie dla MG za nieskończone misje

Post autor: Rika Kari Matsubari »

Hej! :)
Wczoraj było tu bardzo nerwowo i cała dyskusja momentami sprowadzała się do emocji. Każda ze stron ma swoje racje, dlatego to taki trudny temat. Ugryzę to trochę inaczej, dobrze? ;)

Na początek nawiązując do tego o czym wspomnieliście powiem tylko, że moim zdaniem sam proces misji musi zostać jakoś unormowany. Propozycja Chise podoba mi się i gdyby ją dopracować to byłoby to pewne wyjście. Rozumiem jednak tych, którzy uważają, że wynagrodzenie powinno być za poprowadzenie misji od początku do końca. Może tak zostać, ale coś trzeba zrobić, aby umocnić ten system.
Urlopy. Jestem tu od kilku miesięcy i nadal nie wiem, do czego służą. Nie twierdzę, że MG biorący urlop powinien mieć imunitet, w żadnym razie, ale co tak naprawdę daje urlop? Osobiście uważam, że MG idący na urlop powinien przekazać osobiście informację swoim graczom, ale czasem zostaje się odciętym od Internetu i ma się 3 minutki na poinformowanie forum, znajomych i rodziny. Wtedy piszemy w zakładce urlop i ma to jakieś minimum sensu. A że nikt tam nie zagląda? Jak MG zaginie, to chyba powinien zajrzeć.
Na pewno wiecie jak to jest czekać na odpis. U mnie najdłużej trwało to chyba tydzień, ale pięciodniówek było więcej. Ani razu nie przeszło mi do głowy, aby zmieniać MG. Ludzie są różni i każdy ma prawo myśleć inaczej, dlatego może dobrze by było w tym miejscu postawić jakąś granicę zdrowego rozsądku. Właśnie zaczynam robić misje. Staram się wymyślać ciekawe wątki. Jeśli ktoś zrezygnuje ze mnie przez brak odpisu po 2 dniach to będzie mi przykro i nie powinno być to możliwe, albo jak już to na szczególnych zasadach. I nie chodzi mi o te śmieszne 5 PH, o które wczoraj była taka dyskusja, ale o pomysł, który chcę prowadzić i mieć z niego frajdę. Z perspektywy gracza staram się traktować MG na równi. Raz mi coś nie pasuje, raz jemu, możemy chwilę poczekać, czasem przyspieszamy. To może być elastyczne bardziej, lub mniej. Życzę sobie, by w prowadzonych misjach również nie było tak, że gracz może wszystko, a ja nic.
Na koniec coś, o czym jest mi bardzo niefajnie pisać, ale chyba ktoś powinien, bo od tego zaczął się cały szum. Gracz Izanami zapytał się jednego dnia o nią na czacie i dostał ode mnie i kogoś jeszcze odpowiedź, że jest na urlopie. Zaczął wypowiadać się o niej w średnim smaku, no ale dobrze, pewnie przeszkadza wrażliwcom. Ta sama osoba następnego dnia pojawiła się na czacie znowu i wiecie co? Po kolejnym przekazaniu wieści o urlopie ponowne zdziwienie, że Izanami ma urlop. Tym razem padały słowa, które mnie się już nie podobały i idę o zakład, że część z Was również nie chciałaby ich usłyszeć pod swoim adresem. Żadnych obelg, zero wyzwisk, no ale... niesmak pozostał. Na jedną wiadomość typu: "nie pisz już tak, nie wiemy co się stało, ale w urlopach wpisany jest poważny powód", ktoś odpowiedział mi, że mam przestać się kłócić... Podaję ten przykład, bo mam wrażenie, że w całej tej sprawie gracz nieco nagiął fakty, żeby nie powiedzieć, że Izanami (Administrację?) wyrolował. Dlatego proszę, aby jakkolwiek nie podoba się Wam pomysł dawania PH za niedokończenie roboty, dać jakiś druczek, który da mi, niedzielnemu MG, trochę bezpieczeństwa. :)
0 x
Shigemi

Re: Wynagrodzenie dla MG za nieskończone misje

Post autor: Shigemi »

Na sb, ktoś powiedział, że dawanie misji to jak praca i płatny urlop się należy, jednak mi bliżej do tego, że to raczej umowa zlecenie niż o pracę, więc opcje są dwie:
1.Zostawić tak jak jest
2. Jeśli było mniej lub równo 50% postów MG koniecznych do minimum postów - nic, jeśli było więcej niż 50% to 50% wynagrodzenia dla tego MG co wziął urlop, a dla przejmującego - całość w każdej sytuacji.

Dlaczego?

Ktoś musi to przeczytać, wcielić się w cudzą narrację i poskładać to wszystko w kupę, to musi być opłacalne ;)
0 x
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3837
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: Wynagrodzenie dla MG za nieskończone misje

Post autor: Papyrus »

No jak na moje można procentowo dawać te PH obydwu prowadzącym w zależności od tego jak dużo misji poprowadzili, z podzielonym pomiędzy nimi ewentualnym bonusem. I tyle, tak chyba będzie najbardziej sprawiedliwie.
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Awatar użytkownika
Akarui
Postać porzucona
Posty: 1567
Rejestracja: 8 cze 2017, o 01:03
Krótki wygląd: Jak na avku brązowy płaszcz z kożuszkiem - mamy zimę! ;)

Re: Wynagrodzenie dla MG za nieskończone misje

Post autor: Akarui »

Punkt widzenia Exodii jest chyba najlepszy, ale skłaniam się jeszcze ku temu, co powiedział Shigemi. Drugi narrator ma trudniej, bo musi się ze wszystkim zapoznać i dokończyć nie swoją "myśl", dlatego taka osoba zasługuje na jakiś mały bonusik.
0 x
MOWA
Awatar użytkownika
Hitsukejin Shiga
Martwa postać
Posty: 2743
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 20:12
Wiek postaci: 20
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Forteca-san. Po lepszy pogląd kierować się do podpisu.
Widoczny ekwipunek: Na plecach wypełniony kołczan i torba, z namiotem na torbie. Do tego na jednej ręce kusza, na drugiej pazurzasta rękawica. No i oczywiście zbroja, maska, bandaże i pełen fortecowy ekwipunek.

Re: Wynagrodzenie dla MG za nieskończone misje

Post autor: Hitsukejin Shiga »

Tylko proponuje dopisek, aby te procentowe wynagrodzenia dotyczyły TYLKO przypadku w którym zmiana następuje z woli gracza (bo MG afczy) a nie tego, że MG komuś oddał, żeby uniknąć nadużywania, że no he he napisałem sobie trochę to teraz oddaje niech ktoś zarobi - to doprowadziłoby do patologi.
0 x
Obrazek Aktualny wygląd fortecy-sana.
Uśmiech normalny, nie od ucha do ucha, ale jednak kły zwierzęce, kły bestii ze stali - ostatnie zęby jaśniejsze. Całe ciało owinięte bandażami. Mocne buty, rękawice z płytami na dłoniach. Na lewym ręku widoczna kusza z systemem szpulowym. Na prawym ręku pazurzasta, przerażająca rękawica. Na plecach u boku wypełniony kołczan, na biodrze duża torba, a na niej zwinięty namiot. Ogólnie całe ciało opancerzone pancerzem Shinobi, a na głowie, prócz bandaży wszystko ukrywających (Chyba, że jasno zaznaczone, że jest inaczej), znajduje się maska jeżdzca głodu.

Ekwipunek
PRZEDMIOTY PRZY SOBIE (WIDOCZNE): Ozdobne tachi przy pasie, zbroja (+rękawice), kołczan i bełty na plecach, duża torba ze zwojami i namiot, maska, rękawica z pazurami, Kusza z systemem szpulowym na ręku, w formie rękawicy z bronią, oprócz torby ze zwojami - moneta Akuryo na szyi.
PRZEDMIOTY SCHOWANE (NIEWIDOCZNE):Duża torba, a w niej:

Cztery puste manierki (od Hirokiego dwie, jedna po robieniu kompresu, jedna po wypiciu samemu.) Pozostałe manierki: Piąta u Chise, szósta u Harumi, siódma u Akaruiego, ósma u Hirokiego, dźwięwiąta u Juranu, dziesiąta w zwoju.

Mały zwój 2 - 5 spreparowanych notek (2,5 objętości), 5 notek świetlnych (2,5 objętości), 5 bombek chilli (10 objętości), 10 metrów łańcucha (100 objętości) - 115/150

Mały zwój 3. - 3 wybuchowych notek (1,5 objętości), pojemnik z formaliną duży i mały (40 objętości), szpony (20 objętości), mały zwój (10 objętości), 2 zabawne bombki dymne z konfetti i jedna z efektem czaszki (6 objętości), jadeitowy ozdobny zestaw medyczny (20 objętości) - 97,5/150

Mały zwój 4. - Dolne pól ciała Harumi.

Mały zwój 5. - Górne pół ciała Harumi.

Średni zwój 1 - Ciało Shikariego Nary.

Średni zwój 2. - 1 manierka z wodą (10 objętości), ogniskowy zestaw do gotowania (100 objętości), krzesiwo i hubka (15 objętości), 7 wakizashi (140 objętości) - 265/400.

Średni zwój 3. - Pełen wody z techniki Fuin no Mizu.

Średni zwój 4. - Pełen książek i dokumentów.

Średni zwój 5. - Pełen książek i dokumentów.
Statystyki
KEKKEI GENKAI: Fumetsu - Dar wyznawców Kultu krwawego Boga Jashina.
NATURA CHAKRY: Katon.
STYLE WALKI: Dwa style walki: Bukijutsu Chanbara oraz Taijutsu Rankanken
UMIEJĘTNOŚCI:
  • Wrodzona -
  • Brak.
  • Nabyta -
  • Brak.

PAKT:
ATRYBUTY PODSTAWOWE:
  • SIŁA 70
    WYTRZYMAŁOŚĆ 77
    SZYBKOŚĆ 121
    PERCEPCJA 70
    PSYCHIKA 1
    KONSEKWENCJA 1 | 16
SUMA ATRYBUTÓW FIZYCZNYCH: 328
KONTROLA CHAKRY: A
MAKSYMALNE POKŁADY CHAKRY: 107%
MNOŻNIKI: Brak.
POZIOM ROZWOJU DZIEDZIN NINPŌ:
  • NINJUTSU E
    GENJUTSU E
    STYLE WALKI
    • Chanbara S
    • Rankanken B
    • ---
    IRYōJUTSU A
    FūINJUTSU D
    ELEMENTARNE:
    • KATON A
      SUITON E
      FUUTON E
      DOTON E
      RAITON E
    KLANOWE B
Znane techniki
Fuinjutsu:
[ E] Fūin no Jutsu
[ D] Fūin no Mizu
[ D] Bakuryūgeki

Iryojutsu:
[ D] Chiyute no Jutsu
[ D] Katto no jutsu
[ C] Naosute no jutsu
[ C] Chakra Kogeki
[ C] Okasho
[ C] Tsutenkyaku
[ C-WT] Saikenchiku
[ B] Chakra no Mesu
[ B] Shikon no Jutsu
[ B] Saikan Chūshutsu no Jutsu
[ B-WT] Kasseika
[ B-WT] Bakushin
[ A] Ishoku
[ A] Shosen no jutsu
[ A] Ranshinsho
[ A] In’yu Shōmetsu
[ A] Kyori Chiyu no Jutsu

Ninjutsu:
[ E] Bunshin no Jutsu
[ E] Henge no Jutsu
[ E] Kai
[ E] Kawarimi no Jutsu
[ E] Kinobori no Waza
[ E] Suimen Hoko no Waza
[E] Nawanuke no Jutsu

Katon:
[ D] Katon: Hōsenka no Jutsu
[ D-WT] Katon: Yomi Seppun
[ C] Katon: Gōkakyū no Jutsu
[ C] Katon: Kasumi Enbu no Jutsu
[ C] Katon: Kaen Senpū
[ C] Katon: Ryūka no Jutsu
[ C] Katon: Endan
[ C] Katon: Kaengiri
[ B] Katon: Dai Endan
[ B] Katon: Karyu Endan
[ B] Katon: Karyudan
[ B] Katon: Benjigumo
[ B] Katon: Haiseikisho
[ B] Katon: Hibashiri
[ B] Katon: Hosenka Tsumabeni
[ B-WT] Katon: Hitsukejin
[ B-WT] Katon: Arashi Hinote
[ B-WT] Katon: Yomi Hando
[ A] Katon: Onidoro
[ A] Katon: Goryuka no jutsu
[ A] Katon: Suyaki no jutsu
[ A] Katon: Ryūen Hōka no Jutsu
[ A-WT] Katon: Yakitsuku Daichi
[ A-WT] Katon: Kutabare!

Bukijutsu Chanbara
[ D] Fūma Ninken
[ C] Mikazukigiri
[ C] Omotegiri

Taijutsu:
[ D] Dainamikku Akushyon
[ D] Dainamikku Entorī
[ D] Aian Kurōī
[ C] Hayabusa Otoshi
[ C] Kage Buyō
[ C] Shishi Rendan
[ C] Ushiro Hi-Ru
[ B] Doroppu Kikku
[ B] Hando Oda
[ B] Kosa Ho
[ B] Seishun Furu Pawa

Taijutsu - Rakanken
[ C] Assho
[ C] Gangeki
[ C] Hosho
[ C] Shogekisho
[ C] Shoshitsu
[ C] Tokken
[ B] Girochin Doroppu
Podręczna ściągawka zawartości zwojów:
Mały zwój 2 - 5 spreparowanych notek (2,5 objętości), 5 notek świetlnych (2,5 objętości), 5 bombek chilli (10 objętości), 10 metrów łańcucha (100 objętości) - 115/150

Mały zwój 3. - 5 wybuchowych notek (2,5 objętości), pojemnik z formaliną duży i mały (40 objętości) , 2 pigułki ze skrzepniętą krwią (2 objętości), szpony (20 objętości), mały zwój (10 objętości), 2 zabawne bombki dymne z konfetti i jedna z efektem czaszki (6 objętości), jadeitowy ozdobny zestaw medyczny (20 objętości) - 100,5/150

Mały zwój 4. - Dolne pól ciała Harumi.

Mały zwój 5. - Górne pół ciała Harumi.

Średni zwój 1 - Ciało Shikariego Nary.

Średni zwój 2. - 1 manierka z wodą (10 objętości), ogniskowy zestaw do gotowania (100 objętości), krzesiwo i hubka (15 objętości), 7 wakizashi (140 objętości) - 265/400.

Średni zwój 3. - Pełen wody z techniki Fuin no Mizu.

Średni zwój 4. - Pełen książek i dokumentów.

Średni zwój 5. - Pełen książek i dokumentów.
Mnisia maska jeżdzca.
Nazwa
Maska "Głód".
Typ
Ubranie, Maska
Objętość
Do noszenia na twarzy lub w torbie, 20
Waga Fūin
25
Opis Maska Głodu to prosty stosunkowo przedmiot. Zasłania całą twarz i jest dość gruba, przez co żeby ciężar jej był nieodczuwalny, a sama maska przyległa odpowiednio do ciała konieczne jest zawiązanie jej z tyłu głowy paskiem. Wykonana z wytrzymałej stali, oprze się większości broni miotanych, a także technik do rangi B włącznie, za wyjątkiem technik penetracyjnych, których efekt zostaje pod ocenę MG. Maska ma stosunkowo prostą budowę, ważna jest łuskowata pancerna struktura, cienkie otwory na oczy i rogi sponad oczu przypominające wydłużone oczy lub brwi. Maska głodu prezentuje się jak zdarta przednia część hełmu samuraja i tym w rzeczywistości jest - została oderwana z marionetki która była ciałem jeźdźca głodu - Kabuto.
Cena
600 ryou
Link do tematu postaci
KLIK!
Piękne ząbki Shigi.
Nazwa
Sumairu + Kiba
Typ
Unikat/Broń
Opis Sumairu oraz Kiba to dwa oddzielne przedmioty, a raczej zestawy przedmiotów łączące się w jedną upiorną całość. Po rozcięciu swoich policzków i ust, poszerzając uśmiech niczym przy "uśmiechu kota Cheshire", użytkownik Sumaire zakłada sobie dwie trójkątne nakładki z nierdzewiejącego metalu w które wchodzi rozdarta skóra - taki separator w postaci ruchomych metalowych łuków nie pozwala skórze się zregenerować i policzkom zrosnąć, zostawiając użytkownikowi niesamowicie wielki i szeroki uśmiech (który jednak nie odsłania zębów, jeśli mamy zamknięte usta - uśmiech jest po prostu znacznie dłuższy wtedy niż u normalnych śmiertelników), co przy okazji pozwala znacznie szerzej otwierać usta. Kiba to para szczęk, dolna i górna, składające się z takich samych pod względem ilości zębów co normalne ludzkie, jednak te zęby są wykonane z nierdzewiejącego metalu i mają bardzo ostre, spiczaste kształty niczym kły zwierzęcia lub potwora, co pozwala z łatwością szarpać oraz rwać mięso i cieńsze materiały. Zęby niestety muszą być wyrywane jeden po jednym, a potem kły wkręcane na śrubach w mięso jedno po drugim. Na dziąsłach na stałe zostają zamontowane metalowe okowy w formie gwintowanego otworu na wkręcenie kła, ale także pełniące role stopera powstrzymującego odrost zwykłego zęba.
Właściwości Sumairu zwiększa możliwości rozwarcia ust, co pozwala na większe i głębsze ugryzienia, Kiba pozwala wyrywać i rwać gryziony materiał ze względu na ostrość kłów i ich twardość.
Dodatkowe Aby poprawnie wykorzystać Sumairu oraz Kibę użytkownik musi posiadać iryojutsu lub regenerację pozwalającą na bardzo sprawne zregenerowanie tkanek do wsadzonych łuków Sumairu oraz do zregenerowania dziąseł by Kiba były w stu-procentach użyteczne.
Wytrzymałość
100 punktów
Zdobycie
500 ryou + misja C na "zamontowanie".
Link do tematu postaci
KLIK!
Nazwa
Suiseki - Krzesiwo
Typ
Dodatek
Opis Suiseki to nic innego jak specjalny kieł/ząbek który montuje się zamiast zwykłego stalowego kła do istniejącej już, zamontowanej w szczęce szyny z otworami - do gotowego produktu Kiba. Suiseki jest stworzony z magnezu który uderzając o zwykły metal - pocierając, uderzając i tak dalej, wystarczy kłapnięcie zębami - krzesi dużą ilość iskier co pozwala podpalać łatwopalne płyny/gazy jeśli te są w zasięgu do 25 cm od ust użytkownika krzeszącego iskry.
Zdobycie
300 za sztukę.
Link do tematu postaci
KLIK!
Harran

Re: Wynagrodzenie dla MG za nieskończone misje

Post autor: Harran »

ROZWIĄZANIE, które zbiera łącznie kilka propozycji wspomnianych tutaj:

Dopisanie akapitu w temacie z misjami dwóch rzeczy:
1. Jeśli gracz lub MG w trakcie trwania misji weźmie urlop, poza zgłoszeniem tego w odpowiednim temacie, ma obowiązek poinformować o tym wszystkie osoby biorące udział w danej misji.
2. Jeśli MG w trakcie misji weźmie urlop i gracz w związku z tym zmieni MG, każdy z MG otrzymuje wynagrodzenie równe procentowi minimalnego wynagrodzenia za misję danej rangi równy procentowi napisanych postów względem wymaganej minimalnej liczby postów do zakończenia misji (zaokrąglane do góry). W ten sposób, jeśli w misji A, gdzie wymagane jest minimum 60 postów na dwie osoby, pierwszy MG napisze 10 postów, to otrzyma 30% minimalnego wynagrodzenia, czyli 19 PH i 281 ryo. Pierwotny MG, aby otrzymać jakiekolwiek wynagrodzenie musi przeprowadzić przynajmniej 30% misji. Pierwotny MG nie może w trakcie urlopu pisać żadnych postów. Pierwotny MG może ubiegać się o wynagrodzenie dopiero po powrocie z urlopu. Pierwotny MG ma prawo do wynagrodzenia tylko w przypadku, gdy zmiana MG następuje z woli gracza.

DODATKOWE UWAGI
Wydaje mi się, że zebrałem większość istotnych uwag, jakie padły w tym temacie. Pojawił się też pomysł, aby przejmującego MG nagradzać jakoś dodatkowo. Pominąłem to, ponieważ w obecnym regulaminie misji i tak nie ma żadnej wzmianki o przyznawaniu bonusowych PH za misję, w związku z czym najpierw trzeba by było dopisać coś na ten temat, a później dopiero uwzględnić to odnośnie przejmowania misji. Dopóki nie ma wzmianki o bonusowym PH, myślę, że najbardziej sensownie będzie, gdy sprawdzający misję będzie przyznawał bonusowe PH przejmującemu misję wedle własnego uznania. Jeśli pominąłem jakieś wspomniane tutaj istotne uwagi, to proszę o uzupełnienie. Jeśli ktoś widzi w tym systemie lukę, dzięki której będzie można oszukiwać, niech ją wytknie, to wtedy postaramy się dodać zapisek lukę tę eliminujący.
0 x
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3837
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: Wynagrodzenie dla MG za nieskończone misje

Post autor: Papyrus »

Zmieniłem nieco opis na bardziej spójny i konkretny, uwzględniając też kiedy można właściwie ubiegać się o przejęcie.
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość