Strona 1 z 1
Atarashi - opis prowincji
: 16 maja 2024, o 11:35
autor: Papyrus
Atarashi (あたらし (新しい)
Tereny
Atarashi jest prowincją, na którą składają się dawne północne Sogen oraz wschodnie Antai. Pod tymi właśnie nazwami znane jest zresztą w wielu zakątkach świata, w tym w szczególności w klanach Uchiha i Kaminari. Jest to kraina niejednorodna, rozciągająca się pasem od wschodu na zachód, a następnie na północ, wzdłuż wybrzeża oblewającego je od północy Morza Lazurowego, za którym położone są Yinzin i Teiz. Na wschodzie graniczy z resztkami Muru, na południu z Ryuzaku no Taki, a na zachodzie z zamieszkiwanym przez Kaminari Antai. Cechami wspólnymi dla wszystkich części tej prowincji jest nizinne ukształtowanie terenu, które miejscami przechodzi nawet w depresje, a także dość słabe zalesienie. Co bardzo istotne, północna część Atarashi (dawne wschodnie Antai) jest terenem działań wojennych, gdyż przybyły zza muru klan Kujaku zdołał wydrzeć część terytoriów klanowi Kaminari, który jednak podejmuje starania zmierzające ku przywróceniu swojego władania nad całym półwyspem.
Wschodnia część Atarashi, czyli dawne północne Sogen jest mniej przyjazna dla osadników. W znacznej mierze są to tereny bardzo obfite we wszelakiego rodzaju cieki wodne, co powoduje że dominują obszary podmokłe, czy wręcz bagniste, które przy tym stosunkowo często nawiedzane są przez powodzie. Można się tutaj natknąć również na rozległe wrzosowiska przechodzące miejscami w torfowiska oraz towarzyszące im nierzadko laski olchowe oraz łęgowe. Jedyną zaletą takiego stanu rzeczy jest to, że znakomicie rozwija się w tym miejscu uprawa ryżu. Tym samym kraina ta jest samowystarczalna pod względem żywności, co w spokojniejszych czasach może pozwalać nawet na jej szeroki eksport. Nad brzegiem morza położone jest Kōtei – dawna stolica rodu Uchiha, aktualnie przejęta przez ludzi zza Muru, którzy w chwili obecnej roztaczają swoją władzę nad tym obszarem.
Druga, a więc północno-zachodnia część Atarashi, która stanowiła niegdyś wschodnie Antai jest zdecydowanie bardziej przyjazna ludziom. Położona jest na największym w północnej części kontynentu półwyspie, który swoimi krańcami wycelowany jest w Yinzin. Dominują tu trawiaste połacie terenu, a wybrzeże jest niemal na całej swojej długości piaszczyste, pokryte wydmami i roślinnością nadmorską. Warunki sprzyjają uprawie ziół, oliwek, cytrusów oraz winogron, a na południu także zbóż i ziemniaków. Temperatury oraz wilgotność sprzyjają także uprawie ziół i owoców, których nigdzie indziej nie dałoby się wyhodować. Dostatek łąk pod wypas sprzyja z kolei hodowli owiec i innych zwierząt hodowlanych. Dobrze rozwinięta jest linia brzegowa.
Z racji klimatu, ukształtowania terenu i typu roślinności Atarashi jest miejscem, gdzie występuje niespotykana wręcz różnorodność ptaków. Poza tym jednak fauna nie wykazuje większych różnic w stosunku do reszty kontynentu.
Nie można również zapomnieć, że na wschodnim wybrzeżu półwyspu Antai, nad jedną z licznych zatoczek Morza Lazurowego, znajduje się miejsce położenia tajemniczego meteorytu. Im do niego bliżej, tym roślinność jest bardziej skarłowaciała, a w bezpośredniej bliskości występuje ona tylko w szczątkowych formach. Wyjątkiem są niektóre rodzaje grzybów, które najwyraźniej są odporne na jego działanie. Dzikie zwierzęta z kolei trzymają się od niego z daleka. Miejsce to dla niezaznajomionych okryte jest woalem tajemnicy.
Klimat
Całe Atarashi ze względu na swoje nadmorskie położenie znajduje się pod wpływem cieplejszej odmiany klimatu morskiego. Skutkuje to przede wszystkim tym, że od wczesnej wiosny do późnej jesieni wieje tu bryza – w dzień od strony morza, a w nocy od strony lądu. Poza tym, różnice temperatur (zarówno te dobowe, jak i roczne) są małe w porównaniu do terenów położonych w głębi kontynentu. Można wyróżnić wyraźne cztery pory roku. Lata są ciepłe z okresowymi upałami, a zimy raczej łagodne, choć odczucie chłodu pogłębia wiatr. Średnia temperatura w najcieplejszym miesiącu oscyluje wokół 15°C, a w najzimniejszym wokół 0°C. Mieszkańcy nie mogą narzekać na susze, gdyż przez cały rok nie brakuje opadów, które w przypadku wschodniej części prowincji potrafią przybrać gwałtowną postać, prowadzącą średnio kilka razy w roku do podtopień, a nawet do dewastujących uprawy i majątki powodzi. W lecie pogoda potrafi się gwałtownie zmienić, czemu towarzyszą gwałtowne burze. Śnieg utrzymuje się tu stosunkowo krótko, choć im dalej od morza, tym zimą jest go więcej.
Liderzy
Soma
Liderami klanu Soma jest bliźniaczy duet, Higashimura i Nishimura , którzy wspólnie rządzą swoim klanem, choć każdy z nich prezentuje nieco inny styl przywództwa. Urodzili się w 354 roku i od najmłodszych lat przygotowywani byli do roli, którą teraz pełnią.
Higashimura jest bardziej opanowanym i strategicznym mężczyzną. To dominujący bliźniak. Mierzy 189 cm wzrostu, jego postura jest wyprostowana i zdecydowana. Charakteryzuje go spokojna i przemyślana natura. Ma szeroką twarz z wyraźnymi rysami, nos prosty i duży, a oczy duże i spokojne, koloru czerwonego, które zdają się analizować każdą sytuację. Skóra jest jasna, a włosy krótkie, szare, postawione do góry.
Nishimura jest bardziej dynamiczny i impulsywny w swoich decyzjach. Choć bliźniaczo podobny do brata w wyglądzie, to jego oczy są zielone, co nadaje mu nieco innego, bardziej energetycznego wyrazu. Jego ruchy są szybkie i zdecydowane, a mowa bezpośrednia i pełna pasji. Nishimura często podejmuje szybkie decyzje, co jest ważne w sytuacjach wymagających natychmiastowej reakcji. Jego włosy wydają się bardziej rozwichrzone.
Obaj bracia noszą na twarzach malunki oraz tatuaże, które są zarówno oznaką ich statusu, jak i częścią tradycji ich klanu. Ubierają się w bogato zdobione szaty obszyte futrem oraz skórami zwierząt, a na ich palcach, nadgarstkach, kostkach, w uszach i szyi są ozdoby z drewna, metalu i kości. Znani są mocno z tego, że starają się bardzo utrzymywać bliski kontakt ze zwykłą, niezdolną mieszać chakry częścią społeczności, niemal zawsze znajdując czas na rozmowę, nawet zaczepieni na ulicy.
Orochi
Liderką klanu Orochi, jest Orochi Miko (dokładny rok narodzin nieznany, wedle opowieści przekracza jednak 150 lat). Jej postać wywołuje jednocześnie strach i podziw wśród tych, którzy ją spotykają. Jest niezwykle wysoka, osiągając prawie 200 cm wzrostu, co tylko potęguje jej już i tak dominującą obecność. Jej figura jest smukła, a kobieta wydaje się bardzo gibka, przypominająca swoją sylwetką węża. Miko ma długie, proste, czarne włosy, które często upina w skomplikowane fryzury zdobione srebrnymi ozdobami, najczęściej nawiązujące do symbolu węża. Jej skóra jest marmurowa, co dodatkowo uwydatnia jej nieziemski, niemal nadnaturalny wygląd. Jej oczy są wąskie, o jasnoszarym kolorze, z wyraźnie pionowymi źrenicami nadając jej spojrzeniu hipnotyzującą moc.
Ubiera się w ciemne, długie szaty, które wydają się płynąć za nią z każdym krokiem, jakby woda albo cień. Szaty te są często zdobione czerwonymi akcentami, które symbolizują krew i wojnę, elementy często obecne w historii jej klanu. Charakterystyczne są także liczne ozdoby w kształcie węża oraz ostre, srebrne elementy, które dodają jej wyglądowi surowości. Jedyny makijaż, który nosi to ten na oczach - mocne, czerwone cienie mające jeszcze bardziej upodobnić ją do węża.
Orochi Miko wzbudza respekt swoim spokojem i opanowaniem, nawet w najtrudniejszych sytuacjach. Jej mowa jest zawsze przemyślana, z głębokim, opanowanym głosem, który potrafi zarówno uspokoić, jak i zastraszyć. W swoich decyzjach jest bezlitosna i strategiczna, wyjątkowo sprytna, zawsze kilka kroków przed swoimi przeciwnikami. Chociaż z zewnątrz może wydawać się nieprzystępna, jest głęboko oddana swojemu klanowi i jego członkom, stawiając ich dobro na pierwszym miejscu. Nikt jej nigdy nie rozszyfrował, nikt nie zna jej prawdziwego wieku - jedynie najstarsi mieszkańcy terenów klanu wspominają niekiedy opowieści swoich dziadków, jakoby znali liderkę "za lat jej młodości". Podobno wielokrotnie umierała i odradzała się na nowo.
Mateki
Liderką klanu Mateki, mistrzynią muzycznych iluzji i paktów demonicznymi siłami, jest Mateki Yumeki . Wśród ludzi przypomina bardziej muzę czy delikatne Yokai, niż zwykłą śmiertelniczkę i... nie bez powodu. Gdzie Orochi Miko jest znana ze swojej długowieczności, tak wokół Yumeki wyrósł pełnoprawny kult. Nikt nie pamięta czasów, kiedy nie było jej z klanem, co więcej - legendy klanu głoszą, że to ona była jednym z pierwszych przychylnych ludziom Yokai i to przekazała klanowi wiedzę, jak usidlać pozostałe demony. Być może jedyną osobą, zdolną rzucić więcej światła na jej postać byłaby Orochi Miko, która w kontaktach z Yumeki zwraca się do niej niekiedy jak do starszej siostry.
Yumeko jest średniego wzrostu, ale jej postura, pełna gracji i elegancji, czyni ją postacią niemal eteryczną. Jej długie, lśniące, czarne włosy spływają luźno aż do pasa. Nigdy nie upina ani nie ścina włosów - ludzie mówią, że z tyłu jej głowy jest twarz Yokai, który szepcze rady do jej ucha. Jej skóra ma delikatny, porcelanowy odcień, który dodatkowo akcentowany jest przez subtelną biel jej ubrań. Noszone przez nią kimona są tradycyjnie białe, przetykane czerwonymi akcentami. Yumeko preferuje luźne, przewiewne materiały, które nie krępują jej ruchów podczas gry na instrumentach. Charakterystyczny dla niej element to turkusowa opaska na czoło, z umieszczonym centralnie kamieniem, o który mówi się, że jest źródłem jej mocy.
Mateki Yumeko posiada umiejętność wpływania na umysły i serca tych, którzy słuchają jej muzyki. Gra na wielu instrumentach, ale jej ulubiony to tradycyjny shimasen, który często można zobaczyć w jej dłoniach. Melodie, które wydobywa z tego instrumentu, potrafią nie tylko uspokajać serca, ale i manipulować rzeczywistością wokół niej.
Mateki Yumeko jest z natury introspektywna i refleksyjna. W jej życiu muzyka nie jest tylko formą ekspresji, ale narzędziem do zrozumienia głębszych prawd o świecie i ludziach wokół niej.Jako liderka, co pozwala jej na głębokie zrozumienie emocji i motywacji innych. Ta zdolność do empatii jest kluczowa, gdy manipuluje ona uczuciami innych ludzi za pomocą swojej muzyki i słów. Jednak mimo jej zdolności do wpływania na innych, Yumeko traktuje swoje umiejętności jako święty dar, którego nie należy nadużywać. Jej ciepło i życzliwość mogą zaskoczyć, ponadto Yumeko ma również głębokie poczucie humoru, choć często subtelne i ironiczne, co pojawia się jedynie w obecności tych, którzy zdobyli jej zaufanie.
Pytana o to, czy legendy o niej są prawdą, najczęściej uśmiecha się tylko zagadkowo, albo snuje jedną ze swych opowieści - za każdym razem podając jednak inną jej wersję i utrzymując, że nie liczy się prawda lecz to, co tkwi w sercach i umysłach ludzi.
Kujaku
Liderem klanu Kujaku, specjalizującego się w badaniach nad wpływem kamienia, który spadł z nieba i jego wpływem na ludzi, jest Kujaku Jirou (ur. 350r.). Jego imponująca postura i nieustępliwe spojrzenie czynią go jedną z wzbudzających najwięcej respektu postaci.
Jirou jest masywny, jego wysoka, szeroka postura sprawia, że wydaje się być nie do pokonania w walce. Cały jego wizerunek, od potężnych ramion, po ciężkie, taktyczne ubranie shinobi, podkreśla jego siłę. Jego twarz zawsze skryta jest za maską gazową, która nie tylko chroni go przed trującymi oparami meteorytu, ale ukrywa to, jak zmieniona została zmieniona ona od wpływu kamienia z gwiazd.
Jirou nosi na sobie ubiór wskazujący na to, że zawsze jest gotowy do walki. Jego ubranie jest wyposażone w liczne kieszenie i torby, w których przechowuje różnorodne próbki i narzędzia niezbędne do jego eksperymentów, a także broń i narzędza shinobi. Pas na jego klatce piersiowej jest załadowany ampułkami i flakonami z substancjami chemicznymi i próbkami meteorytu.
Jako lider Kujaku, Jirou na skupia się na badaniu skutków meteorytu. Prowadzi śmiałe i często niemoralne eksperymenty - choć nigdy kosztem własnych ludzi. Wierzy, że odkrycia te przyniosą klanowi moc i przewagę nad innymi frakcjami. Jego metody są brutalne i kontrowersyjne, ale skuteczność i wyniki tych działań sprawiają, że jest on niezwykle ceniony i poważany wśród sojuszników, a wśród wrogów budzi przerażenie. To głównie jego działania wpływają na postrzeganie "Dzikich" jako niebezpiecznych, niemoralnych i przerażających ludzi.
Jirou jest także mistrzem taktyki i strategii, używając swojej wiedzy i zasobów w celu osiągnięcia własnych korzyści. Jego przywództwo jest niezwykle skuteczne, a lojalność i oddanie, jakie wzbudza w swoich podwładnych, czynią go nie tylko liderem, ale prawdziwą siłą napędową klanu Kujaku.
Stosunki sąsiadów
Atarashi prowadzi obecnie wojnę ze wszystkimi swoimi sąsiadami
Budynki Administracyjne
Sklep z wyposażeniem - Bardzo dobrze wyposażony, nie brakuje tu niczego czego mógłby sobie zamarzyć ninja. Jest to mały budynek na skraju wioski opatrzony sporym, rzucającym się w oczy szyldem.
Szpital - Przyzwoicie wyposażony, ale można go uznać za najsłabiej rozwinięty budynek administracyjny w tej prowincji. Średniej wielkości jednopiętrowa budowla.
Budynek Władz - Jest to piękny, wykonany z drogiego drewna budynek jednopiętrowy. Liderzy Mateki, Orochi i Soma mają tam swoje pokoje.
Port - Oddzielony od siedzib mieszkalnych bagnami, jednak bardzo dobrze funkcjonujący, czasami służy za transport innym klanom.
Koszary - Istnieją dwa miejsca jako koszary. Oba to są kilka kilometrów za wioską i oba wyposażone są w narzędzia umożliwiające trening. Szkolenia odbywają się tutaj regularnie.
Specjalne oferty wioski