Z racji dużego zainteresowania tematem i wielu wypowiedzi od wielu osób, czuję się niejako zobowiązany aby również wyrazić moje zdanie w tej kwestii.
No to tak... Mi się nie podoba nagła restrukturyzacja całego systemu, raczej wolałbym właśnie aby po prostu dodać rangę misji powyżej S dla osób szukających wrażeń ale niezainteresowanych wzięciem udziału w kampanii... No i skoro już o kampaniach, jestem świadom tego że pojawiły się głosy, które ponaglają aby narzucić jakieś ramy na nie i aby nie były odczuwalne jako coś kompletnie wyssanego z palca, gdzie każdy może rozrabiać jak mu się żywnie podoba.
Mi też najbliżej do takiego rozwiązania, ewentualnie na misjach S wprowadzić z góry skalowanie, gdzie będzie minimalna pula PH + procent PH osoby, która idzie na jakąś wyprawę, wtedy też najmocniejsze postaci odczują wyzwanie.
Co do ram kampanii i eventów fabularnych myślę, że narzucanie odgórnych ram mija się z celem. Prowadzący mają za zadanie przeprowadzić nas przez event w wybrany przez nich sposób, więc jeśli ktoś pójdzie na kampanię o poziomie trudności odpowiadającym S musi się liczyć z tym, że mająć 3000 PH dostanie łomot, ale podobnie może być z kimś kto ma 8000 PH. Robienie wszystkiego pod linijkę zwłaszcza w eventach to jest psucie sobie zabawy wg mnie.
Arii, trochę za mocno poleciałeś z cyferkami, jeśli chodzi o wynagrodzenia za S+ i SS+, ja rozumiem że trudne misje, ale bez przesady.
Dla S+ proponuję:
Dla SS+ proponuję:
Ogólnie bolą mnie też PH przeciwnika i nie chodzi o cyferki tym razem. Tutaj na tych dwóch ostatnich misjach, zamiast ''Maksymalnie'', dałabym ''Minimalnie", bo raz, za kilka lat znowu będzie ten sam problem, dwa, koksy będą miały prawdziwe wyzwanie i dreszczyk emocji, nie wiedząc tak naprawdę na kogo trafią i czego się spodziewać. Czy to będzie Seinin koks z całym oddziałem, Bijuu, czy hugo wie co jeszcze. Proponuję, żebyście górny limit ustalili sobie w gronie administracyjnym dla siebie, do jakiej różnicy między graczem a przeciwnikiem można bezpiecznie poszaleć. Po prostu chciałabym uniknąć tego, jak było z przelicznikiem PH, gdy został niepotrzebnie ujawniony i jak ludzie na siłę cisną sobie znaki i przeliczają, żeby tylko dostać jak najwięcej. Tutaj też byłaby kalkulacja, że maks tyle i więcej nie, bo odwołanie i rodziłoby się cwaniakowanie.
Ponad to, jeśli chodzi o ograniczenie w misjach grupowych, to wystarczy dopisek, że jeśli nie ma się odpowiedniej rangi, to nie można iść na daną misję. Nie trzeba kolejnych cyferek. Każda ranga misji ma podkreślone, kto może dostać takie zlecenie i tego należałoby się trzymać. Dzięki temu Klanowicze zainteresują się, że trzeba zgłosić się po awans, żeby wziąć wyższą misję, a wyrzutki i tak mają określony pułap PH na każdym poziomie. No i najważniejsze, aktualizować profil/KP.
Mi twoja podmianka PH pasuje z Misjami Grupowymi też się zgadzam - dobrze by było, aby te Rangi w końcu zaczęły mieć znaczenie.
Jeżeli chodzi o zapisek o Minimum to byłbym skłonny to dodać, ale tutaj do tego wrócę po rozmowie z innymi ADM.
Możemy również ostatecznie wytypować pomysł, który chcemy ostatecznie mieć jako główny obraz. Każdy zainteresowany, może napisać pod tym postem najbardziej pasujący dla niego pomysł ze spoilerów z poprzedniego posta. 1, 2, 3, 4.
W 4 pomyśle też wymieniam "Event" na "Kampanię" zgodnie z tym, co Ario stwierdził - roboczo będzie to zamiennik do momentu wyklarowania się testów.
Jak dla mnie pomysł Minako jest nawet lepszy od mojego i się ze wszystkim tutaj mnie więcej zgadzam, tylko chciałbym zwrócić uwagę na jeden mały problem który się pojawia. Między misjami A i S robi się różnica na 3400ph, dobrze by było zrobić jakąś opcję na 4k ph by nie było aż tak dużego przeskoku, że ktoś utyka na misji A na tak długi czas.
Widzę, że moje argumenty do Was nie trafiają. Za kilka lat napiszę Wam "A nie mówiłem, że tak będzie", jak znowu ktoś podniesie temat podnoszenia PH. Z tego co zrozumiałem po rozmowach na chacie, to problemem poruszanym w temacie miał być rozjazd narracyjny i mechaniczny między misjami a kampaniami, a nie to, że brakuje misji z wyższymi progami PH. Jeśli tak, to w zasadzie po jakie licho my ich dodawanie w ogóle rozważamy? Najpierw opiszcie kampanie, a potem można do tego dostosowywać misje. Obecnie to nie ma sensu.
Skoro chcecie, żeby trudniejsze misje koniecznie musiały przyspieszać zdobywanie PH, zamiast zwalniać, to chociaż zróbmy tak, że na misji D i SS+ te przyrosty były mniej rozbite. Obecnie robiąc misję D masz 1,43 PH za post, a na misji SS+ to już 7,81. Trochę bez sensu.
Obecnie w ostatniej propozycji wygląda to tak:
D: 10 PH za 7 postów = 1,43
C: 30 PH za 14 postów = 2,14
B: 50 PH za 17 postów = 2,94
A: 90 PH za 19 postów = 4,74
S: 140 PH za 21 postów = 6,67
S+: 200 PH za 28 postów = 7,14
SS+: 250 PH za 32 postów = 7,81
A ja proponuję zmienić to tak:
D: 20 PH za 7 postów = 2,86
C: 50 PH za 14 postów = 3,57
B: 70 PH za 17 postów = 4,12
A: 100 PH za 19 postów = 5,26
S: 140 PH za 21 postów = 6,67
S+: 190 PH za 28 postów = 6,79
SS+: 220 PH za 32 postów = 6,88
Przynajmniej rozjazd nie będzie taki wielki. Ewentualnie, jeśli nie podoba Wam się, że liczby skaczą tak mało systematycznie to druga propozycja, że również ilość postów się zmienia:
D: 40 PH za 12 postów = 3,33
C: 50 PH za 14 postów = 3,57
B: 70 PH za 17 postów = 4,12
A: 100 PH za 19 postów = 5,26
S: 140 PH za 21 postów = 6,67
S+: 190 PH za 28 postów = 6,79
SS+: 250 PH za 36 postów = 6,94
PS. Nadal uważam, że skoro robimy tak duże zmiany jak machlowanie przy tym, jak wyglądają rangi misji, to trzeba wprowadzić REGRESYWNY system zdobywania PH, który spowalnia wraz z rozwojem postaci, a nie przyspiesza! I będę o tym trąbił w każdym moim poście tutaj.
Hajda nie zdjąłeś i poza nami nikt tego nie widzi.
Ale odniosę się od razu. Na samym dole mamy nowy zapisek, który jasno mówi, że nie można brać misji, gdy postać nie posiada danej rangi.
Szczerze mówiąc byłbym za przyzwoleniem Doko brania misji C. Już mówię dlaczego.
1. Maks PH przeciwnika na C to 800. Obecne startowe PH to 700. Ta różnica jest śmiesznie niska i po jednej/dwóch misjach D można śmiało już bambikiem na nią ruszyć (Albo nawet od razu).
2. Farmienie na misjach D do kolejnej rangi by odblokować misje C i B zabiłoby zapał każdego. Minimalna ilość PH dla Akoraito to 2000PH i 1200 dla wyrzutków C.
3. Wymaganiem awansu na Akoraito, jest wykonanie misji C dla klanu.
Jak już chcemy jakoś blokować bieganie na misje nieodpowiadające randze, więcej sensu miałoby ustalenie minimalnych PH gracza, od których można wziąć udział w misji.
To pozwolę się wypowiedzieć graczom - jak dla mnie tak jak pisałem mogłoby być to o rangę wyżej niż posiadamy możliwość pójścia w danym momencie. Można też zrobić notkę, że przy chęci awansu dostaje się pozwolenie na podejście do takowej misji celem sprawdzenia się posiadając rangę niżej.
Nie widzę za bardzo powodu do ograniczenia misji rangami. Można powiedzieć że fabularnie byłby to dowód dla liderów, że misja nie zostanie zawalona ale w praktyce każdy ma rekord misji i na jej podstawie można lepiej ocenić kto jest do czego zdolny. Nie wiem, dla mnie to po prostu ograniczenie swobody, z którego nie płyną żadne korzyści dla rozgrywki.
Plus rozumiem, że taki Gosui nigdy nie zostałby wysłany na kampanię na której jest jako doko? Czy najemników to już nie dotyczy i tam nikt nie przejmuje się ryzykiem zawalenia misji przez formalnego doko?
Czy dodanie wtedy misji A+ z niewielką różnicą ph do zdobycia byłaby dla was satysfakcjonująca?
Tzn samą blokadę bym chciał na pewno nałożyć na Misję grupowe, żeby rzeczywiście nie było skakania jako Bambo z 1000PH na Misję A z drugim graczem, który ma 6k PH i załatwi dwóch przeciwników. W całej reszcie możemy to odpuścić, bo tak jak mówisz fabularnie ok, mechanicznie już tak średnio