Strona 1 z 1
Wojna
: 2 sie 2018, o 09:40
autor: Papyrus
Wojna
Jest to specjalne wydarzenie fabularne, niezaliczające się jako event, misja bądź mini-event. Jest to osobna kategoria wydarzenia.
Wojna jest okresem, w którym przynajmniej dwa Rody ścierają się ze sobą militarnie, co skutkuje wieloma potyczkami i konfrontacjami. Starcia nie są ograniczone do jednej bitwy, przyjmując formę działań niewielkich grup żołnierzy/ninja. Większe konfrontacje przyjmują formy mini-eventów, w których gracze mogą brać udział zarówno jako walczący, jak i dowódcy oddziałów.
Podczas Wojny pojawiają się nowe możliwości interakcji ze światem, zarówno dla graczy jak i misjodawców:
W trakcie trwania Wojny gracze mogą wykonywać specjalne misje o tematyce wojennej (zwane dalej MW - Misje Wojenne), które polegają na atakowaniu ważnych placówek na terenie prowincji przeciwnika (kopalnie, farmy, posterunki), atak na karawany, likwidacja poszczególnych oddziałów, ochrona własnych punktów, a także sabotowanie przeciwnika na inne sposoby. Cel misji wojennej zależy od rangi, od C do S max.
W czasie toczonej się wojny, gracze stron zaangażowanych mogą wykonywać wyprawy (na które uzyskali zgodę), które toczyć się mogą w czasie wojny (w tym ich działań). Odbycie takiej wyprawy skutkuje zaliczeniem przez nich wymogów udziału w wojnie, jednakże nie ma strategicznego znaczenia na przebieg konfliktu, ani też nie posiada bonusu do zdobywanych PH wg. cennika misji wojennych. Zabronione jest tworzenie wypraw, których fabuła dotyczy zabicia wrogich dowódców, przejęcia posterunków, zniszczenia silosów praz innych działań o charakterze strategicznym.
W temacie Zleceń Specjalnych pojawiać się będą specjalne, wojenne zlecenia, które będą możliwe do przyjmowania przez graczy chętnych do zaangażowania się w konflikt.
Nagrody w postaci PH i Ryo dla gracza są zwiększone o 1/3 w stosunku do standardowych wartości. Mają także znacznie większy wpływ na gospodarkę poszczególnych prowincji. Prowadzący otrzymują jedynie dodatkowe PH.
Mogą je prowadzić WYŁĄCZNIE Misjodawcy o przydziale od B wzwyż.
MW są trudniejsze od ich zwykłych odpowiedników z uwagi na możliwość konfrontacji z wrogimi siłami, w skład których wchodzą także ninja. Objawia się to głównie mniejszą tolerancją błędów przez przeciwników i używanie przez nich kompetentnych taktyk. Przeciwnicy na misjach występują zazwyczaj w grupach, w związku z tym suma PH wszystkich oponentów może być większa niż maksimum w zwykłych misjach (obowiązują takie same zasady dobierania PH przeciwników jak w zwykłych misjach, z tą różnicą, że przeciwnicy powinni być zbudowani najczęściej "pod kurek" jeśli chodzi o ilości PH).
W związku z powyższym MG jest zobowiązany wkleić KP przeciwników na wszystkich rangach misji, począwszy od C.
Zleceniodawcy mogą "łączyć" MW po obydwu stronach konfliktu, doprowadzając tym samym do walk pomiędzy graczami. Przykładowo Gracz #1 z Rodu X dostaje misję ataku na karawanę Rodu Z, którą chroni Gracz #2.
Działania graczy na MW mogą być nagradzane fabularnie poprzez wzrost reputacji u Rodu po stronie którego zostanie wykonane zadanie, a także awanse. Z drugiej strony nierozważny gracz może znaleźć się w książeczce Bingo, czym zwróci na siebie uwagę osobników zajmujących się polowaniem dla nagrody.
MW mogą mieć miejsce na terenach innych prowincji niż te biorące udział w wojnie, ale mogą wyniknąć z tego komplikacje o stopniu zależnym od Administracji.
Granice prowincji biorących udział w wojnie są wyjątkowo szczelne. Tylko członkowie odpowiadających prowincji Rodów/Szczepów, a także osoby ze specjalnym przyzwoleniem, są w stanie swobodnie poruszać się po granicy. Dla każdego innego wojskowi mogą odmówić wstępu. Przekroczenie granicy bez pozwolenia jest równoznaczne z zrobieniem sobie z prowincji wroga.
Członkowie Rodów będących w trakcie wojny są ZOBOWIĄZANI do walki z przeciwnikiem i wykonania przynajmniej jednej MW podczas trwania wojny. Mogą być też oni wezwani przez władze osady, a także muszą regularnie powiadamiać o swojej lokalizacji. Konsekwencje nie stawienia się na rozkaz, nie wykonywania poleceń bądź niesubordynacji, ustala Administracja po zaznajomieniu się z sytuacją. Doko nie muszą obowiązkowo brać udziału w wojnie. W związku z tym polecamy obserwować temat Zleceń Specjalnych, w celu sprawdzenia, czy nie pojawiło się tam imienne zlecenie.
Każdy inny gracz (o ile nie jest wrogiem bądź Nukeninem/Wyrzutkiem danego klanu) może włączyć się w Wojnę w formie najemnika. Taki gracz jednak, jeśli jest ważnym i rozpoznawanym osobnikiem z jakiegoś Rodu, może przysporzyć kłopotów swojej prowincji jeśli wykaże się lekkomyślnością.
Podróżni, podczas podróży po prowincjach dotkniętych Wojną, mogą być także zaatakowani przez jednostki przeciwnika. Ryzyko zależy od sytuacji na wojnie i jest ono naliczane podczas podróży za pomocą Generatora Liczb Losowych. Losowanie przeprowadza Administracja.
Każda wojna kiedyś się kończy. To, która strona odniesie sukces, jest oceniane na podstawie działań graczy, sytuacji wojskowej i gospodarczej obydwu prowincji. Podsumowanie konfliktów uwzględniane będzie w ogłoszeniach na końcu każdej z wojen. Zwycięstwo skutkuje także wieloma korzyściami, ustalanymi na podstawie końcowego wyniku, przykładowo tymczasowo zmniejszonymi cenami w sklepach. Możliwym jest też, że na wojnach obydwie strony wyłącznie stracą. Bywa i tak, wszystko zależy od jej przebiegu.
Uwaga: Zasady każdej Wojny mogą być nieco inne. Powyższe reguły są bazą, która obowiązuje podczas każdej Wojny, chyba że Administrator Fabularny zarządzi inaczej. Specjalne zasady będą uwzględniane w postach obwieszczających wojny.
Powiązane tematy: Rozpoznawalność i sława postaci , Zgłoszenia do Księgi Bingo , Zmiany Gospodarcze