Strona 1 z 1
Notki Wybuchowe
: 28 mar 2017, o 00:11
autor: Defrevin
Notka wybuchowa
1. Siła wybuchu zależy od odległości w jakiej cel znajdzie się podczas wybuchu. Dodatkowo w przypadku starcia z masą żywą w postaci ciała człowieka lub zwierzęcia aplikowany jest dodatkowo "bonus przeciwko ciału" - bonus ten nie podlega zmianie niezależnie od odległości. Obrażenia oceniane są zgodnie z mechaniką obrażeń na forum:
Stefa czerwona - notka nalepiona bezpośrednio na cel lub tuż obok niego. Detonacja skutkuje uderzeniem z pełną siłą. Dodatkowo wybuch odrzuca na odległość kilku metrów.
Strefa pomarańczowa - Metr od wybuchu notki. Siła wybuchu zostaje obniżona o 20 punktów. Wybuch odrzuca na kilka metrów, jednak osoby z wystarczającą siłą (180+) są w stanie utrzymać się na nogach, jeśli były w stanie w porę zareagować.
Strefa żółta - Dwa metry od wybuchu notki. Siła wybuchu zostaje obniżona o kolejne 20 punktów (razem 40). Wybuch jest w stanie przewrócić, jednak osoby z wystarczającą siłą (120+) są w stanie utrzymać się na nogach, jeśli były w stanie w porę zareagować.
Nazwa Notka wybuchowa
Typ Notka
Objętość 0,5
Zasięg Promień 2 metrów[/url]
Statystyki Siła 100 Bonus przeciwko ciału 60 Szybkość fali 220
Opis Notka wybuchowa to jedno z podstawowych narzędzi znajdujących się arsenale niemal każdego ninja. Jest to niewielka karteczka zawierająca na sobie pieczęć, w której zapieczętowany został wybuch. Aktywowana zazwyczaj przez przesłanie impulsu chakry, bądź podpalenie. Wtedy to następuje eksplozja o promieniu dwóch metrów, zabójcza tym bardziej, im bliżej ofiara znajdzie się jego epicentrum. Oprócz obrażeń, zadaje także niewielkie obrażenia od ciepła, zdolne zranić nawet członków klanu Hozuki. Najczęstszym sposobem użycia wybuchowych notek, jest przyklejanie ich do wyrzuconej broni bądź wystrzeliwanych pocisków. Mogą posłużyć także do zastawiania rozmaitych pułapek - wszystko tak naprawdę zależy tutaj od inwencji twórczej użytkownika. Do jej aktywacji potrzebne jest złożenie pieczęci Węża.
Cena 250 Ryō [/center]
2. Notkę można aktywować na 2 sposoby - natychmiast bądź czasowo. W obydwu przypadkach wymagane jest złożenie pieczęci Węża. Podczas czasowej detonacji na notce pojawia się niewielki płomień, który powoli wypala notkę. Aktywujący sam decyduje o prędkości płomienia, pozwalając na wybuch z niewielkim opóźnieniem (max tura po aktywacji). Koszt chakry za aktywację jest prawie że niezauważalny i nie przerywa aktywowanych wcześniej technik.
Istnieje też możliwość zastawienia pułapki z notkami - opiera się to na aktywacji przez zerwanie notki z jej miejsca. Przykładem jest przylepienie notki do rękojeści kunaia i doczepienia stalowej żyłki. Kiedy ktoś pociągnie za żyłkę zerwie notkę uwalniając wybuch. Tak zastawionych pułapek nie da się rozbroić inną drogą, niż aktywacją pułapki - dotyczy to każdego, nawet zakładającego pułapkę.
3. Notka zadziała wyłącznie jeśli Shinobi jest świadom jej dokładnego położenia. Nie można detonować "na ślepo", ale wystarczy przybliżona lokalizacja. Przykładowo jeśli notka jest za skałą, a my mamy tego świadomość, to zostaje aktywowana. Ale jeśli zechcemy aktywować notkę "gdzieś w tym ogromnym lesie", detonacja nie będzie miała miejsca.
4. Notek wybuchowych nie można rozbroić, jedynie zniszczyć lub uczynić swoimi (punkt 14).
5. Wybuch notki podpala wszystkie łatwopalne substancje w promieniu metra od notki. Jeśli w tym zasięgu znajduje się inna notka, ta również jest detonowana.
6. Wraz z wybuchem powstaje obłok dymu i kurzu zasłaniający widoczność na 1 turę po aktywacji - czas ten może być krótszy lub dłuższy zależnie od warunków.
7. Próby aktywowania notki pod wodą są z góry skazane na niepowodzenie - notka po kontakcie z wodą nie jest w stanie zapłonąć, a to przekłada się na niemożność wybuchu.
8. Wybuch uwalnia się z równą mocą niezależnie od stanu notki - nalepiona, nawinięta i tak zachowa pełną siłę.
9. Notka wybuchowa działa bez względu na pogodę. Nie szkodzi jej deszcz, śnieg, niska temperatura - zawsze będzie działać tak samo, o ile choć kawałek pozostał suchy.
10. Notki można przyczepiać na każdą płaską powierzchnię, a także do niektórych broni (przykładowo rączka kunaia). Notka spadnie z broni miotanej pokroju shurikena z uwagi na silnych ruch rotacyjny.
11. Jednoczesna detonacja kilku czy też większej ilości notek w jednym punkcie nie skutkuje nagłym wzrostem siły wybuchu pozostaje ona taka sama, zwiększa się natomiast zasięg efektywny. Za każdą dodatkową notkę każda ze stref powiększa się o 0,5 metra (wliczając w to czerwoną). Czyli przy detonacji 3 notek rozmiar strefy czerwonej to 1 metr, a pomarańczowej i żółtej to 2 metry, co daje nam zasięg efektywny o promieniu 5 metrów, zamiast 2 metrów.
12. Notka podpalona zwykłym ogniem jest aktywowana i w następnej turze wybuchnie. Notka podpalona katonem (albo trafiona bezpośrednio raitonem od rangi C w górę) wybucha jak normalnie aktywowana notka.
13. Notka uszkodzona mechanicznie - przecięta, porwana - traci możliwość wybuchu. W momencie podpalania notka musi stanowić jedną całość. Podpalenie strzępów niczego nie zmieni.
14. Nie można aktywować cudzych notek nawet jeśli dokładnie zna się ich pozycję. By coś takiego było możliwe najpierw potrzebujemy kontaktu fizycznego z notką i zastąpienie chakry poprzedniego właściciela swoją.